بهترین شبکه برای انتقال ارزهای دیجیتال

خانهریپورتاژبهترین شبکه برای...

آنچه می‌خوانید...

بهترین شبکه برای انتقال ارزهای دیجیتال کدام است؟

امروزه تعداد زیادی از سکه های موجود در بازار ارزهای دیجیتال، بلاکچین اختصاصی دارند. و به دلیل همین ویژگی بعضی از آنها، یک شبکه انتقال مخصوص برای خود و کوین هایی که بر بستر بلاکچین آنها فعالیت دارند، ایجاد کرده‌اند. در حال حاضر نیز شبکه های انتقال مختلفی برای ارزهای دیجیتال از جمله ERC20 ، BEP2 ، BEP20 ، TRC20 و … وجود دارد، که کارمزد و سرعت انتقال هر کدام آنها با دیگری متفاوت است. آگاهی از پشتیبانی صرافی ها و کیف پول های متفاوت از ارزهای دیجیتال مختلف مبنی بر هر یک از این شبکه های انتقال بسیار ضروری است؛ چرا که اگر انتقال ارزهای دیجیتال به صورت دقیق و آگاهانه ای انجام نشود، موجب افزایش کارمزد های پرداخت، انتقال اشتباه ارزهای رمزنگاری و حتی ناپدید شدن آن ها می‌ شود. در این راهنما قصد داریم به معرفی بهترین شبکه برای انتقال ارزهای دیجیتال بپردازیم.

انواع شبکه های انتقال ارز دیجیتال

 انتقال ارزهای دیجیتال
انواع شبکه های انتقال ارزهای دیجیتال
  • شبکه انتقال BTC

شبکه انتقال BTC به بلاکچین بیت کوین مربوط می شود و به علت قدیمی بودن ساختار شبکه بیت کوین نسبت به سایر شبکه های انتقال ارزهای دیجیتال، کارمزد بیشتری نیز دریافت می‌ کند.

  • شبکه انتقال ERC20

شبکه انتقال ERC20 ، به سیستم بلاکچین اتریوم مربوط می شود. برای استفاده از شبکه انتقال ERC20 کاربران باید کارمزد بیشتری در این شبکه پرداخت کنند. همچنین سرعت انتقال ارزهای دیجیتال بر روی این شبکه ، نسبت به شبکه های دیگر کمتر است. در برخی مواقع معامله گران صرافی های مطرحی از جمله تتر ایران نیز از این شبکه برای انجام معاملات و انتقال ارزهای دیجیتال استفاده می کنند.

  • شبکه انتقال BEP2

BEP2 ، شبکه بومی یا به اصطلاح بلاکچین خصوصی بایننس چین (Binance chain) می باشد که جزو بهترین شبکه برای انتقال ارزهای دیجیتال شناخته می شود. کارمزد انتقال ارزهای دیجیتال در شبکه بومی بایننس در مقایسه با شبکه های دیگر مانند ERC20 ، بسیار کم تر است. شبکه انتقال BEP2 از توکن بومی صرافی بایننس و بسیاری از توکن ها و پروژه هایی که در زمینه بلاکچین بایننس فعالیت می ‌کنند، پشتیبانی می‌ کند.

دیگر شبکه های انتقال

  • شبکه انتقال BEP20

شبکه انتقال BEP20 نیز یکی دیگر از شبکه های محبوب برای انتقال ارزهای دیجیتال و خرید و معامله رمز ارزها از جمله خرید تتر و یا خرید ارزهای دیگر از جمله خرید مونرو می باشد. کارمزد و سرعت انتقال ارزهای رمزنگاری در این شبکه، نسبت به شبکه های دیگر و به خصوص شبکه انتقاب BEP2 مناسب تر و کم هزینه تر است. نماد اصلی این شبکه باBSC (Binance Smart Chain) و یا با عنوان بایننس اسمارت چین شناخته می شود. یکی از قابلیت های و ویژگی های اصلی این بلاکچین، همخوانی داشتن با هر دو شبکه انتقال BEP2 و ERC20 است. در واقع می توان گفت شبکه بلاکچین بایننس اسمارت چین با هدف پشتیبانی از قراردادهای هوشمند و به طور موازی با بلاکچین بومی صرافی بایننس، تشکیل شده است.

  • شبکه انتقال TRC20

شبکه انتقال TRC20 نیز یکی از شبکه های مطرح برای اطلاع از قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال و انتقال آن ها است. کارمزد معاملات در شبکه TRC20 نسبت به شبکه های دیگر، بسیار کمتر و اقتصادی تر است. شبکه انتقال TRC20 به بلاکچین اختصاصی ارز دیجیتال ترون (TRON) تعلق دارد. کارمزدهای پرداختی این شبکه در مقایسه با شبکه انتقال ERC20 ، بسیار ناچیز است.

مهم ترین نکات به هنگام انتقال ارز دیجیتال

به هنگام انتقال ارزهای دیجیتال با شبکه های مختلف و حفظ سرمایه به روشی امن باید به نکاتی توجه کنید، که در ادامه به برخی از آن ها اشاره کرده ایم.

  • همخوانی شبکه انتقال ارزهای دیجیتال و استاندارد بودن یک رمز ارز در صرافی ارز دیجیتال یا کیف پول رمزنگاری؛

برای اینکه بهتر این موضوع را درک کنید، آن را با ذکر یک مثال توضیح می دهیم. فرض کنید قصد داریم مقدار مشخصی تتر ( قیمت تتر معادل با دلار آمریکا می باشد) از صرافی داخلی کشور خریداری کرده و آن را به کیف پول تراست ولت منتقل کنیم. برای این منظور ابتدا باید میزان مبلغ مورد نظر برحسب تومان را به حساب صرافی موردنظر خود واریز کنیم، تا موجودی کافی برای خرید تتر را داشته باشیم.

پس از طی مراحل گفته شده و خریداری تترها، باید آن ها را به کیف پول خود انتقال دهیم. برای مثال ، صرافی ما برای انتقال این ارز خریداری شده، از دو شبکه TRC20 و ERC20 پشتیبانی می ‌کند. در صورتیکه ما شبکه TRC20 را برای انتقال تترهای خریداری شده خود انتخاب کنیم. باید در کیف پول رمزنگاری مورد نظر خود ، آدرس تتری که دارای استاندارد TRC20 است را کپی کرده و در صرافی وارد کنیم.

  • نکته دیگری که باید به هنگام انتقال ارزهای دیجیتال به آن توجه داشته باشیم، کارمزد انتقال رمز ارزها می باشد؛

بسیاری از معامله گران بازا. کریپتو به دلیل بی توجهی به این نکته مهم، هزینه های زیادی را برای کارمزد انتقال ارزهای دیجیتال خود پرداخت می کنند. برای مثال فرض کنید قصد داریم 25 تتر را از یک صرافی مثل تتر ایران به کیف پول رمزنگاری خود منتقل کنیم. برای این منظور می‌ توانیم از دو شبکه TRC20 و ERC20 استفاده کنیم.

انتقال تتر از طریق شبکه TRC20

 همانطور که در تصویر مشاهده می ‌کنید ، در صورتیکه بخواهیم از شبکه TRC20 برای انتقال دارایی های خود استفاده کنیم ، تنها 1 تتر به عنوان کارمزد به شبکه پرداخت می کنیم. البته باید به نوسان خود قیمت ترون نیز توجه کنید.

انتقال تتر از طریق شبکه ERC20

 اما در صورتیکه بخواهیم 25 تتر را از طریق شبکه ERC20 به کیف پول خود منتقل کنیم. باید 20 تتر به عنوان کارمزد به شبکه ERC20 پرداخت کنیم.

میزان کارمزد انتقال ارزهای دیجیتال در شبکه های مختلف

 انتقال ارزهای دیجیتال
کارمزد انتقال ارزهای دیجیتال

یکی از سوالاتی که ذهن معامله‌ گران و سرمایه گذاران بازار کریپتو را به خود مشغول کرده است. این موضوع می باشد که چگونه می توانندبا پرداخت کمترین میزان کارمزد ارزهای دیجیتال خود را منتقل کنند. همانطور که در طول این مقاله نیز به آن اشاره کردیم، در بازار ارز های دیجیتال چند شبکه انتقال اصلی برای دارایی خای دیجیتال وجود دارد که از جمله آن ها می توان به ERC20، BEP2، BEP20 و TRC20 اشاره کرد. در واقع بیشترین هزینه های کارمزد انتقال به شبکه انتقال ERC20 که وابسته به بلاکچین اتریوم است، تعلق دارد. این شبکه انتقال به دلیل مقیاس ‌پذیری پایینی که دارد، هزینه بیشتری برای انتقال رمز ارز ها دریافت می‌کند.

شبکه انتقال BEP2 و BEP20 نیز که به بایننس چین (Binance Chain) و بایننس اسمارت چین (Banance Smart Chain) تعلق دارند، هزینه های کارمزد کمتری نسبت به شبکه ERC20 دریافت می کنند. در بین این دو شبکه انتقال، بایننس اسمارت چین گزینه بهتر و ارزانتری برای پرداخت کارمزد انتقال ارزهای دیجیتال محسوب می شود.

شبکه انتقال TRC20 نیز که به ارز دیحیتال ترون مربوط می شود. یکی از شبکه های انتقال کم هزینه برای انتقال ارزهای دیجیتال محسوب می شود. شبکه ارز دیجیتال ترون به دلیل ویژگی مقیاس پذیری بالا، کارمزد کمتری را از کاربران دریافت می کند.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان