آدرس‌های حاوی بیت کوین به لطف NFTهای اوردینالز به اوج جدیدی رسید

خانهاخبارآدرس‌های حاوی بیت...

آنچه می‌خوانید...

بر اساس داده‌های پلتفرم تحلیلی گلسنود، راه‌اندازی NFTها در شبکه بیت کوین با نام اوردینالز باعث شده تا تعداد آدرس‌های دارای بیت کوین برای اولین بار به رکورد 44 میلیون عدد برسد. روز گذشته این پلتفرم در گزارشی توضیح داد که برای اولین بار در تاریخ 14 ساله این ارز دیجیتال، بخشی از فعالیت شبکه برای اهدافی به‌جز انتقالات مالی مورداستفاده قرارگرفته است.

به نقل از کوین تلگراف و گلسنود، برای بیت کوین این اتفاق بیانگر یک لحظه منحصربه‌فرد است چراکه یک نوآوری در شبکه باعث شده تا فعالیتی را شاهد باشیم که ناشی از انتقال ارز و به دلیل اهداف مالی نیست. گلسنود در ادامه توضیح داد که رشد علاقه کاربران به اوردینالز باعث شده تا در کوتاه‌مدت شاهد افزایش استفاده از شبکه بیت کوین باشیم. اتفاقی که تعداد زیادی فعال تازه را وارد شبکه کرده و تعداد آدرس‌های دارای بیت کوین را به اوج تازه‌ای رسانده است.

- Advertisement -
آدرسهای دارای بیت کوین

گلسنود معتقد است که مهم‌ترین دلیل این رکورد تازه، اوردینالز است که در عوض بخش بزرگی از حجم کوین، حجم بیشتری از داده‌ها و کاربران جدید را حمل کرده است. چنین چیزی باعث شده تا شاهد افزایش موارد کاربردی شبکه باشیم و دیگر از بیت کوین و شبکه آن تنها برای اهداف انتقال و سرمایه‌گذاری استفاده نشود.

رقابت اوردینالز برای فضای بلاک

بر اساس داده‌های گلسنود، اوردینالز در حال حاضر برای فضای بلاک رقابت می‌کنند و این موضوع فشار بیشتری برای کارمزدها در بازار ایجاد می‌کند. البته باید توجه داشت که افزایش تقاضا برای این NFT ها منجر به رشد قابل‌توجهی در کارمزد تراکنش‌ها نشده است. از زمان راه‌اندازی اوردینالزها، محدوده بالای میانگین اندازه بلاک بیت کوین از 1.5 تا 2 مگابایت به 3 تا 3.5 مگابایت در عرض چند هفته افزایش‌یافته است.

افزایش محدوده سایز بلاک

این افزایش سایز تأثیر چندانی در افزایش کارمزدها نداشته است و تنها به‌صورت مقطعی شاهد رشد کارمزدها در شبکه بیت کوین بوده‌ایم. از زمان روی کار آمدن این NFT ها، کران پایین‌تر جدیدی در کارمزد تراکنش‌ها برای گنجاندن NFT ها در بلاک‌ها به وجود آمده است.

مطلب مفید: بهترین ارزهای دیجیتال لایه ۲ برای سرمایه‌ گذاری در سال ۲۰۲۳

میانگین کارمزد تراکنش‌ها

از طریق استفاده از طرح شماره‌گذاری اوردینالز، کاربران بیت کوین می‌توانند محتوای دلخواه را به ساتوشی، کوچک‌ترین واحد بیت کوین تبدیل کنند و سپس تصاویر NFT بومی شبکه بیت کوین را ایجاد کنند. باید اشاره داشت که از زمان راه‌اندازی این NFT ها در 21 ژانویه تاکنون، 78400 تصویر و ویدیو در قالب NFT توسط کاربران ایجادشده است.

باید اشاره داشت که راه‌اندازی اوردینالزها علیرغم اتفاقاتی مانند رکورد تازه در تعداد آدرس‌های حاوی BTC با انتقاداتی از سمت اعضای جامعه نیز همراه بوده است. برای مثال، آدام بک، مدیرعامل پلتفرم بلاک استریم اخیراً عدم علاقه خود به پروتکل سازنده NFT در شبکه را نشان داده و گفته است که این موضوع بیت کوین را از هدف اصلی خود که سیستم پولی نظیر به نظیر است دور می‌کند.

در همین حین اما برخی دیگر از این ایده استقبال کرده و معتقدند که وجود اوردینالزها می‌تواند موارد استفاده مالی بیشتری را برای شبکه ایجاد کند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان