تعداد قراردادهای هوشمند کاردانو اوج جدیدی را ثبت کرد

خانهاخبارتعداد قراردادهای هوشمند...

آنچه می‌خوانید...

شبکه کاردانو یکی از بلاک چین‌هایی است که در چند وقت گذشته همواره در حال رشد و توسعه خود بوده است و اکنون موفق شده در یک شاخصه دیگر نیز به رکورد جدیدی دست یابد. بر اساس داده‌ها، تعداد قراردادهای هوشمند کاردانو از 4000 در ماه دسامبر به 5006 عدد در ماه فوریه 2023 رسیده تا اوج جدیدی را ثبت کرده باشد.

اوج جدید قراردادهای هوشمند کاردانو

به نقل از زی‌کریپتو، تعداد تقریباً هزار قرارداد هوشمند در تنها دو ماه به شبکه کاردانو اضافه‌شده تا به روند رو به رشد توکن بومی این بلاک چین یعنی ADA کمک کرده باشد. داده‌های کوین مارکت کپ نشان می‌دهند که قیمت کاردانو در یک هفته گذشته با رشد 5 درصدی و در یک ماه اخیر با رشد 55 درصدی همراه بوده که باعث شده قیمت این ارز به محدوده 0.4 دلاری برسد.

- Advertisement -

باید توجه داشت که رالی صعودی کاردانو همراه با دیگر ارزهای بازار بوده اما توسعه‌های اخیر شبکه باعث شده تا قیمت این ارز نسبت به نوسانات و سقوط‌های احتمالی بازار مقاوم‌تر شود.

در رابطه با افزایش تعداد قراردادهای هوشمند کاردانو می‌توان به اهمیت هارد فورک واسیل در ماه سپتامبر اشاره کرد که عملکرد اسکریپت‌های پلوتوس، پلتفرم مبتنی بر قراردادهای هوشمند شبکه را توسعه داد تا تعداد برنامه‌های خود اجرایی در شبکه افزایش یابد.

در ماه ژانویه تعداد این برنامه‌ها به اوج هزارتایی رسیده بود. علاوه بر آن، کاردانو در این مدت قابلیت گنجایش برنامه‌های غیرمتمرکز، متا داده‌ها و تقویت بیشتر تراکنش‌ها با استفاده از قراردادهای هوشمند را بهبود بخشیده است.

مطلب مفید: حداکثر مقدار قابل استخراج (MEV)  چیست؟

استیبل کوین Djed

در کنار پیشرفت قراردادهای هوشمند کاردانو، این شبکه در پی راه‌اندازی استیبل کوین تازه خود Djed شاهد ورود سرمایه و کاربران بیشتری بوده است. گفتنی است که این ارز دیجیتال جدید روز 31 ژانویه راه‌اندازی شد و توسعه‌دهندگان از آن به‌عنوان جایگزین دیجیتالی برای استیبل کوین‌های فیات یاد می‌کنند که باهدف شفافیت و بهبود امنیت ساخته شده است.

علیرغم این موضوع و احساسات بسیار قدرتمندی که این استیبل کوین برای اعضای جامعه ایجاد کرد، سؤال اصلی همچنان پابرجاست که در صورت ایجاد نوسانات گسترده قیمتی مانند اتفاقات رخ‌داده برای شبکه ترا، آیا شاهد سقوط Djed مانند UST خواهیم بود یا خیر.

باید اشاره داشت که استیبل کوین کاردانو روز 2 فوریه ثبات خود را از دست داد و به محدوده 0.97.5 دلاری رسید. این اتفاق معمولاً زمانی رخ می‌دهد که شرکت سازنده پشتوانه کافی برای برداشت‌ها را فراهم نکرده باشد. بر اساس داده‌ها، باید اشاره داشت که موجودی در گردش این استیبل کوین 1.8 میلیارد دلار است و پشتوانه آن 12 میلیارد دلار توکن ADA است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان