top banner adv

شبکه بیت کوین قدرتمندتر از همیشه؛ سختی استخراج به اوج تازه رسید

شبکه بیت کوین قدرتمندتر از همیشه؛ سختی استخراج به اوج تازه رسید
0
بازدید : 13152

بر اساس تازه‌ترین داده‌های وب‌سایت BTC.com، سختی استخراج بیت کوین در بلاک شماره 786240 تحت اصلاح و تنظیم مجدد قرارگرفته و بر اساس آن با افزایش 1.72 درصدی به رکورد تازه 48.71 T رسیده است. باید اشاره داشت که هم‌زمان با افزایش سختی شبکه بیت کوین، میانگین هش ریت شبکه نیز به اوج 348.6 اگزاهش بر ثانیه رسیده است. بدین ترتیب در حالی که قیمت بیت کوین در مسیر نزولی قرارگرفته، شبکه آن از همیشه قدرتمندتر شده است.

اوج جید سختی شبکه بیت کوین

بیشتر بخوانید : به روزرسانی مرج اتریوم با موفقیت در شبکه آزمایشی گوئرلی راه اندازی شد

به نقل از یوتودی، در یک سال گذشته سختی استخراج شبکه بیت کوین نوسانات بسیار زیادی را تجربه کرده است. این شاخص که در آوریل سال گذشته در 29.79 T قرار داشت، روز گذشته به اوج تازه 48.71 T رسید تا شاهد افزایش 63.5 درصدی آن در 12 ماه اخیر بوده باشیم.

بیشتر بخوانید : استقبال شرکت‌های مالی بزرگ بریتانیا از فناوری بلاک چین

باید اشاره داشت که سختی شبکه بیت کوین در یک سال گذشته در اکثر تنظیم‌های مجدد بیشتر شده و تنها در 5 رویداد تنظیم مجدد با کاهش همراه بوده است. گفتنی است که سختی شبکه معیاری است که نشان می‌دهد ماینرها برای یافتن هش معتبر برای یک بلاک از تراکنش‌ها چه مقدار باید تلاش کنند. این شاخص تقریباً هر دو هفته یا پس از تأیید 2016 بلاک تنظیم مجدد می‌شود تا شاهد ثبات زمان بلاک‌ها در شبکه بیت کوین باشیم.

بیشتر بخوانید : عملکرد بهتر سهام گوگل و انویدیا نسبت به بیت کوین در سال 2021

بیشتر بخوانید : بیانیه مشترک فعالان ارز دیجیتال در ایران درباره صرافی‌ها

مطلب مفید: نود یا گره بلاک چین چیست؟ آشنایی با انواع Node بلاک چین

قابل‌توجه است که هرچه سختی شبکه بیشتر باشد، استخراج بلاک جدید برای ماینرها چالش‌برانگیزتر خواهد شد. با این حال، چنین اتفاقی امنیت شبکه را تا حد قابل‌توجهی افزایش می‌دهد و از حملات هکری مانند حمله 51 درصدی جلوگیری می‌کند.

این افزایش امنیت درنتیجه قدرت محاسباتی موردنیاز برای حمله موفق به شبکه به دست می‌آید. با افزایش امنیت شبکه در پی بیشتر شدن سختی استخراج، قدرت محاسباتی موردنیاز هکرها برای حمله باید افزایش یابد که کار بسیار دشواری برای آن‌ها خواهد بود.

بیشتر بخوانید : گلسنود: میزان بیت کوین ورودی و خروجی از صرافی ها به تعادل رسیده است

اوج تازه سختی استخراج BTC نشان‌دهنده قدرت و انعطاف‌پذیری این شبکه است که هرروزه ماینرها و سرمایه‌گذاران جدیدی را به خود جذب می‌کند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x