top banner adv

جهش سهم بازار USDT؛ وضعیت نامشخص اقتصادی به نفع تتر

جهش سهم بازار USDT؛ وضعیت نامشخص اقتصادی به نفع تتر
0
بازدید : 6118

در یک سال گذشته دامیننس بازار استیبل کوین‌های وابسته به دلار آمریکا تغییرات زیادی را شاهد بوده است. در حالی که اکثر این ارزها در مسیر نزولی قرار داشته‌اند، سهم بازار USDT با ثبت اوج جدیدی به روزهای اوج خود بازگشته است. در همین حین، سهم بازار USDC در یک سال گذشته از 34.8% به 23.05% رسیده است.

سهم بازار USDT

به نقل از کوین تلگراف، وضعیت برای دیگر استیبل کوین‌های وابسته به دلار نیز مشابه بوده و سهم بازار دلار بایننس نیز در مدت مشابه از 11.6% به 4.1% رسیده است. همان‌طور که اشاره شد و برخلاف اکثریت استیبل کوین‌های بازار، USDT روند رو به رشدی را ثبت کرده است. سهم بازار تتر سال گذشته 47.04% بود و اکنون به 65.89% رسیده است.

بیشتر بخوانید : روزی ریوس، خزانه دار سابق آمریکا: ریپل برتر از بیت کوین و اتریوم است

علاوه بر آن، ارزش بازار این دارایی نیز با رالی صعودی خود به اوج 83.1 میلیارد دلاری رسیده است. این در حالی است که ارزش بازار یو اس دی سی از 55 میلیارد دلار به 29 میلیارد دلار سقوط داشته است.

سهم بازار استیبل کوین ها

جرمی آلایر، مدیرعامل شرکت سیرکل، توسعه‌دهنده استیبل کوین USDC در مصاحبه‌ای تازه با بلومبرگ مقصر این اتفاقات را قانون‌گذاران آمریکایی معرفی کرد که با رویکرد خصمانه خود نسبت به فضای کریپتو باعث کاهش ارزش بازار این ارز دیجیتال شده‌اند. با این حال به نظر می‌رسد که محیط فعلی قانون‌گذاری در آمریکا به نفع تتر و استیبل کون این شرکت بوده است.

بیشتر بخوانید : آیا تریدرهای آمریکایی توانستند تحریم بایننس را دور بزنند؟

بحران بانکی آمریکا در ماه مارس منجر به بی‌ثباتی استیبل کوین یو اس دی سی شد چرا که 3.3 میلیارد دلار از پشتوانه این ارز در بانک سیلیکون ولی گیر افتاد. علیرغم تضمین‌های سیرکل در رابطه با کافی بودن ذخایر و پشتوانه این استیبل کوین، فعالان بازار به‌سرعت به اخبار واکنش نشان دادند و در پی آن شاهد بی‌ثباتی این ارز و فاصله گرفتن قیمت آن از دلار آمریکا بودیم.

بیشتر بخوانید : شیبا در آستانه راه‌اندازی استیبل کوین خود قرار دارد

مطلب مفید: برای خرید بیت کوین و سرمایه گذاری از کجا شروع کنیم؟

گفتنی است که با ارتباط بیشتر میان ارزهای دیجیتال و امور مالی سنتی، استیبل کوین‌ها محبوبیت بیشتری کسب کرده‌اند. گزارشی تازه از پلتفرم ریسک‌های سیستمی اروپا تأکید کرده است که باید شفافیت بیشتری در حوزه دارایی‌های دیجیتال و به‌خصوص استیبل کوین‌ها و پشتوانه‌های آن‌ها ایجاد شود.

در حالی که سهم بازار USDT در یک سال اخیر با رشد خوبی همراه بوده است، این شرکت در چند سال اخیر همواره مورد انتقاد قرار داشته که شفافیت لازم پیرامون پشتوانه استیبل کوین خود را ایجاد نکرده است. همچنین قابل‌توجه است که این شرکت در سال 2021 توسط دفتر دادستانی کل نیویورک به دلیل ارائه نادرست میزان پشتوانه نقدی استیبل کوین خود مبلغ 1.5 میلیون دلار جریمه شد.

با این حال، شرکت تتر همواره در حال مقابله با اتهامات بوده است. این پلتفرم همچنین اعلام کرده است که با توجه به اتفاقات و بحران بانکی اخیر قصد دارد ارتباط خود با سیستم‌های بانکی را کاهش دهد. آخرین حسابرسی شرکت نشان می‌دهد که شرکت تتر در سه ماه ابتدایی سال نزدیک به 4.5 میلیارد دلار را از بانک‌ها خارج کرده است.

در عوض این شرکت سرمایه خود را در اوراق خزانه‌داری قرار داده و سهم این دارایی در پشتوانه USDT به اوج 53 میلیارد دلاری رسیده است. باید اشاره داشت که شرکت سیرکل نیز برای محدود کردن ریسک نسبت به سقوط احتمالی اقتصاد آمریکا اقدامی مشابه را صورت داده است و تصمیم گرفته برای پشتوانه USDC بیشتر از دیگر دارایی‌ها استفاده کند.

بیشتر بخوانید : سفری به 13 سال پیش؛ چه کسی لوگوی بیت کوین را طراحی کرد؟

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

بیشتر بخوانید : سقوط بی‌سابقه‌ حجم معاملات روزانه صرافی‌ها

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x