top banner adv

ارزش کل قفل شده (TVL) شبکه کاردانو به اوج تازه‌ای رسید

ارزش کل قفل شده (TVL) شبکه کاردانو به اوج تازه‌ای رسید
0
بازدید : 6972

داده‌های تازه نشان می‌دهند که ارزش کل قفل شده (TVL) شبکه کاردانو به اوج جدیدی 336.8 میلیون توکن ADA به ارزش تقریبی 110 میلیون دلاری رسیده است. گفتنی است TVL کاردانو در سال میلادی جاری همواره با رشد همراه بوده و توسعه‌های اخیر شبکه نیز در این موضوع بی‌تأثیر نبوده است.

TVL کاردانو به اوج جدیدی رسید

به نقل از کریپتوگلوب، بزرگ‌ترین پروتکل غیرمتمرکز بر بستر کاردانو در حال حاضر صرافی مین سواپ است که ارزش کل قفل شده آن به بیش از 40 میلیون دلار می‌رسد. در حقیقت این پروتکل به‌تنهایی 36% از TVL کاردانو را تشکیل می‌دهد. پس از آن و در رتبه‌ها بعدی وینگ رایدرز، ایندیگو و استیبل کوین Djed قرار دارند که در پایان ماه ژانویه راه‌اندازی شده است.

بیشتر بخوانید : مسترکارت به بانک ها و شرکت های تحت شبکه اش خدمات رمز ارزی ارائه می‌دهد

داده‌های DefiLlama بیانگر آن است که ارزش کل قفل شده شبکه کاردانو در ابتدای سال 2023 در محدوده 49 میلیون دلاری قرار داشته و از آن زمان و در سه ماه اخیر به 110 میلیون دلار رسیده است. برخی تحلیلگران معتقدند که این رشد را می‌توان به افزایش قیمت کاردانو از ابتدای سال نیز نسبت داد. این ارز در ماه ژانویه در سطح 0.25 دلاری قرار داشت و اکنون به محدوده 0.32 دلاری رسیده است.

بیشتر بخوانید : اخراج یک مقام دولتی چین در پی نقض قوانین استخراج رمز ارزها

علاوه بر آن، TVL کاردانو زمانی که با توکن ADA اندازه‌گیری می‌شود نیز با رشد قابل‌توجهی همراه بوده است. ابتدای سال، ارزش کل قفل شده این شبکه 198.6 میلیون توکن بود که اکنون با رشد قابل‌توجه خود به 334 میلیون ADA رسیده است.

ارزش کل قفل شده کاردانو

بیشتر بخوانید : اندیکاتوری در نمودار بیت کوین برخلاف شرایط حاکم در بازار صعودی است

مطلب مفید: آموزش کامل استفاده از مرورگر بلاک چین

کاردانو یک مرکز قراردادهای هوشمند است که دارای گنجایش زیادی است و این امر آن را به گزینه‌ای مطلوب برای توسعه‌دهندگانی تبدیل کرده است که به دنبال پلتفرمی امن و مقیاس‌پذیر هستند. از مهم‌ترین رقبای کاردانو می تون به سولانا و آوالانچ اشاره کرد که درنهایت همگی در رقابت با اتریوم به سر می‌برند.

باید اشاره داشت که در زمینه ارزش کل قفل شده، با وجود رشدهای اخیر، TVL کاردانو از زنجیره بی ان بی نیز بسیار کمتر است. TVL بی ان بی در محدوده 4.74 میلیارد دلاری قرار دارد. رقیب اصلی کاردانو در این زمینه اتریوم است اما این شبکه ابتدا باید دیگر رقبای اتریوم را شکست دهد و برای مقابله با اتریوم اقتصاد دیفای خود را با رشد بسیار بیشتری همراه کند.

داده‌ها نشان می‌دهند که 80% از سرمایه‌گذاران کاردانو در زیان هستند و تنها 16% در سود به سر می‌برند. باید اشاره داشت که 4% دیگر نیز در قیمت فعلی وارد بازار شده‌اند و هنوز در شرایط خنثی قرار دارند.

علیرغم در زیان بودن بخش بزرگی از سرمایه‌گذاران، حامیان این ارز به قدرت شبکه و تیم آن و همچنین نقشه راه خوب کاردانو اعتماد دارند و معتقدند که این ارز در آینده می‌تواند از مهم‌ترین بخش‌های صنعت ارزهای دیجیتال باشد. همچنین با توجه به پذیرش گسترده و افزایش TVL کاردانو، کاربران و تحلیلگران زیادی انتظار دارند که در ماه جاری شاهد رشد قیمت این ارز باشیم.

بیشتر بخوانید : آغاز رسمی فعالیت صرافی کوین بیس در سنگاپور

بیشتر بخوانید : نهنگ‌های اتریوم در حال فروش دارایی‌های خود: بازتاب حرکت صعودی اتریوم

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x