حمله هکرها به پلتفرم اودیوس (Audius)؛ 1.08 میلیون دلار سرمایه به سرقت رفت

خانهاخبارحمله هکرها به...

آنچه می‌خوانید...

طرح های پیشنهادی در حوزه کریپتو به جامعه ها کمک می‌کنند تا تصمیماتی مبتنی بر اجماع را برای پروژه های مدنظر خود بگیرند. با این حال برای پروتکل اودیوس (Audius)، پلتفرم موسیقی غیرمتمرکز یک طرح پیشنهادی مخرب که از سمت هکرها ثبت شده بود منجر به انتقال 5.9 میلیون دلار توکن در پلتفرم و سرقت 1 میلیون دلاری برای هکرها شد.

صبح امروز، پذیرفته شدن یک طرح حاکمیتی مخرب (طرح شماره 85) در پلتفرم اودیوس منجر به انتقال 18 میلیون توکن AUDIO شد. در این حمله، هکرها یک طرح پیشنهادی مخرب را در شبکه ایجاد کردند که در آن قادر بودند اعداد اولیه (تعداد توکن انتقالی) را مشخص کرده و خود را به عنوان حامی اصلی این قرارداد حاکمیتی قرار دهند.

- Advertisement -
توییت اودیوس

بررسی های بیشتر از پلتفرم اودیوس نشان می‌دهد که انتقال بدون مجوز توکن AUDIO از خزانه پلتفرم صورت گرفته است. در پی این اتفاق، پلتفرم تمام قراردادهای هوشمند خود و انتقال توکن AUDIO  در شبکه اتریوم را به حالت تعویق درآورد. پلتفرم امنیتی پک شیلد نیز دلیل این اتفاق را خطایی در تناقض لایه ذخیره ای اودیوس دانست.

در حالی که طرح مخرب هکرها منجر به خروج 18 میلیون توکن از پلتفرم به ارزش 6 میلیون دلار شد، به سرعت دامپ شد و به ارزش 1.08 میلیون دلار به فروش رسید. در حالی که نتیجه این دامپ افزایش حداکثری اسلیپیج شد، سرمایه گذاران به منظور جلوگیری از فروش بیشتر و کاهش قیمت توکن اقدام به بازخرید کردند. سرمایه گذاران هنوز به دنبال شفاقیت در رابطه با سرمایه های به سرقت رفته هستند و یکی از آنها در این باره گفت:

«هکرها سرمایه های اعضای جامعه را به سرقت برده‌اند؟ آیا سرمایه های تیم توسعه دهنده اودیوس از ما جدا است؟»

مطلب مفید: وب 3 (Web 3.0) چیست؟ با قابلیت های نسل سوم وب آشنا شوید

اودیوس تنها اعلام کرده است که به زودی گزارشی مفصل از اتفاقات رخ داده را منتشر خواهد کرد اما به غیر از آن دیگر هیچ پاسخی به سوالات هیچ رسانه یا اعضای جامعه نداده است.

حمله به حساب های فضای مجازی بورد ایپ

به نظر می‌رسد اودیوس تنها پلتفرمی نیست که مورد هجوم هکرها قرار گرفته است و یوگا لبز، سازنده بورد ایپ در پستی توییتری در رابطه با حمله احتمالی هکرها به حساب های فضای مجازی این جامعه هشدار داد. در ماه ژوئن، گوردون گونر، هم‌بنیانگذار یوگا لبز، اولین هشدار مبنی بر حمله به حساب های کاربران خود در توییتر را منتشر کرد. کمی پس از این هشدار توییتر حساب های مذکور را زیر نظر گرفت و امنیت آنها را بیشتر کرد.

توییت یوگا لبز

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان