top banner adv

برنامه های فروش NFT ها می‌توانند در اپ استور اپل توکن های خود را به فروش برسانند

برنامه های فروش NFT ها می‌توانند در اپ استور اپل توکن های خود را به فروش برسانند
0
بازدید : 9695

توکن های NFT و پروژه های آنها به سرعت در حال رشد و فراگیر شدن در فضای ارزهای دیجیتال هستند و حتی برخی از شرکت های بزرگ تکنولوژی در سطح جهان نیز به این حوزه ورود کرده‌اند. در همین رابطه، اپ استور اپل به برنامه های فعال در این حوزه اجازه می‌دهد تا NFT های خود را در این پلتفرم به فروش برسانند.

بیشتر بخوانید : پشت پرده توسعه بازی های وب ۳ چه کسانی هستند؟

اپل به تازگی و در بیانیه ای اعلام کرده است که به برنامه های فروش NFT ها و توسعه دهندگان برنامه های موجود در اپ استور خود اجازه فعالیت در این زمینه را می‌دهد. با این حال نکته قابل توجه در رابطه با این ویژگی جدید آن است که اپل 30% کارمزد برای تمامی تراکنش های NFT ها در پلتفرم در نظر گرفته است.

بیشتر بخوانید : نهنگ‌ ها فرصت خرید در کف را غنیمت شمردند و بیت کوین خریدند

باید گفت که چنین کارمزد سنگینی، پروژه ها، صاحبان بازی ها و برنامه های مختلف را از استفاده کردن از این قابلیت باز می‌دارد. دلیل آن نیز ساده است، بازارهای معمول NFT ها مانند اوپن سی و مجیک ادن معمولا کمیسیون 5 درصدی دارند که در مقایسه با نرخ اپ استور اپل بسیار معقول تر به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید : کاهش کارمزد در به روزرسانی شانگهای اتریوم؛ طرح EIP-3651 چیست؟

بنابر گزارشی از وبسایت Information، استارتاپ NFT مجیک ادن تصمیم گرفته که سرویس های خود را از اپ استور خارج کند. در حالی که اپل کمیسیون خود را برای شرکت هایی با درآمد سالانه کمتر از 1 میلیون دلار به 15% کاهش داده اما به نظر مجیک ادن در تصمیم خود جدی است. علیرغم این اتفاقات، گابریل لیدون، مدیرعامل شرکت Web3 به نکات مثبت این قضیه اشاره داشته و گفته است:

«تمامی مردم تمرکز خود را روی 30% کارمزدی گذاشته‌اند که اپل برای تراکنش های NFT ها می‌خواهد. این در حالی است که متوجه نمی‌شوند چنین اتفاقی می‌تواند یک کیف پول اتریوم را وارد تمامی بازی های موبایلی در این پلتفرم کند. من با خوشحالی 30% کارمزد از یک NFT رایگان را به اپل می‌دهم.»

بیشتر بخوانید : وزارت صمت: شروع دوباره فعالیت ماینرها از ۱۵ اسفند و تنها با انرژی تجدیدپذیر مجاز است

مطلب مفید: آموزش مینت NFT سولانا از طریق متاپلکس (Metaplex)

مخالفت اپل با ارزهای دیجیتال

در حالی که اپل به برنامه ها اجازه فروش NFT ها را داده است اما این شرکت هنوز پذیرفتن ارزهای دیجیتال را آغاز نکرده است. همچنین این شرکت از مشارکت مستقیم با حوزه ارزهای دیجیتال و NFT ها خودداری می‌کند.

یکی از مهم ترین دلایل آنها برای چنین تصمیمی جلب نکردن توجه قانون گذاران است، مشابه اتفاقاتی که متا با آن در سال های اخیر مواجه بوده است. در ماه ژوئن؛ شایعات زیادی ایجاد شد که اپل احتمالا کارت های معاملات NFT خود را منتشر خواهد کرد اما این اتفاق هرگز رخ نداد.

بیشتر بخوانید : کنگره آمریکا پیش‌ نویس لایحه قانون‌ گذاری استیبل کوین‌ها را منتشر کرد

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x