ایردراپ آربیتروم به زودی انجام خواهد شد؛ چه کسانی توکن ARB دریافت می‌کنند؟

خانهاخبارایردراپ آربیتروم به...

آنچه می‌خوانید...

شبکه آربیتروم، بزرگ‌ترین بازیکن در فضای راهکارهای مقیاس‌پذیری لایه 2 اتریوم بالاخره از توکن خود رونمایی خواهد کرد. بنیاد این شبکه لایه 2 به‌تازگی اعلام کرده است که ایردراپ آربیتروم و ارائه توکن ARB به کاربران نقش مهمی در انتقال رسمی شبکه به یک دائو خواهد داشت. چنین چیزی بدان معنا خواهد بود که هولدرهای ARB می‌توانند در رأی‌گیری‌های مربوط به شبکه آربیتروم شرکت داشته باشند.

به گزارش کوین دسک و به نقل از بنیاد آربیتروم، دائو این شبکه قدرت کنترل تصمیم‌های مهم مربوط به پروتکل را خواهد داشت. این قدرت شامل نحوه ارتقا تکنولوژی زنجیره و همچنین نحوه استفاده از درامد برای پشتیبانی از اکوسیستم آربیتروم می‌شود.

- Advertisement -

در حالی که این بنیاد قصد دارد در ایردراپ آربیتروم تعداد زیادی از توکن‌ها (44% از کل موجودی) را به سرمایه‌گذاران و مشارکت‌کنندگان اصلی شبکه اهدا کند اما آف چین لبز، خالق این شبکه اشاره داشته است که توکن ARB باعث می‌شود آربیتروم نسبت به دیگر راهکارهای مقیاس‌پذیری غیرمتمرکزتر شود.

استیون گلدفدر، مدیرعامل شرکت آف چین لبز درباره ایردراپ آربیتروم و راه‌اندازی توکن ARB گفت که هیجان‌انگیزترین بخش آن غیرمتمرکز شدن شبکه است. بدین ترتیب آف چین لبز کنترل بر آینده شبکه را از دست خواهد داد و تنها یک ارائه‌دهنده سرویس خواهد بود که در صورت نیاز دائو به ایجاد نرم‌افزار وارد عمل خواهد شد.

چه کسانی ایردراپ آربیتروم را دریافت می‌کنند؟

شبکه آربیتروم با پلتفرم تحلیلی نانسن همکاری کرده تا فعالیت کاربران در ماه فوریه را رصد و مشخص کند که چه کسانی واجد شرایط دریافت ایردراپ آربیتروم هستند. در این رابطه، گلدفدر توضیح داد که تعداد تراکنش‌ها، تعداد برنامه‌هایی که کاربران از آن‌ها استفاده کرده‌اند و مدت‌زمان استفاده از شبکه آربیتروم نیترو و وان همگی از فاکتورهای تعیین‌کننده برای دریافت توکن‌های ARB هستند.

مطلب مفید: فالینگ نایف (Falling Knife) یا چاقوی در حال سقوط در معاملات چیست؟

گفتنی است که کاربران آربیتروم می‌توانند با بازدید از وب‌سایت gov.arbitrum.foundation، واجد شرایط بودن خود برای دریافت ایردراپ آربیتروم را بررسی کنند. از کاربران خواسته شده تا هنگام بررسی و اقدام برای دریافت توکن‌ها احتیاط کنند چرا که کلاهبرداران به طور پیوسته در حال سوءاستفاده از رویدادهای ایردراپ‌ها هستند تا کاربران را فریب دهند.

کاربرد ARB

در رابطه با توکن ARB باید اشاره داشت که کل موجودی در گردش این ارز 10 میلیارد واحد است که جامعه این شبکه حدود 56% از آن را کنترل خواهد کرد. ایردراپ آربیتروم 11.5% از موجودی را به کاربران واجد شرایط خواهد داد و 1.1% از موجودی نیز به دائو تعلق خواهد گرفت. مابقی توکن‌ها جامعه نیز وارد خزانه‌ای خواهد شد که توسط دائو جدید کنترل می‌شود و به هولدرهای ARB اجازه می‌دهد تا برای رأی‌گیری‌ها از آن استفاده کنند.

بنا بر داده‌ها، 44% دیگر توکن‌ها نیز در پی ایردراپ آربیتروم به سرمایه‌گذاران و کارمندان شرکت آف چین لبز خواهد رسید. گلدفدر درباره این توکن گفت که شاهد دورهای قفل شدن و همچنین عدم خرج کردن برای ARB خواهیم بود. قابل‌توجه است که برخلاف اتریوم که برای پرداخت کارمزدها در شبکه اتریوم و آربیتروم مورد استفاده است، توکن ARB تنها در حاکمیت پروتکل نقش دارد.

فرایند حاکمیتی دائو آربیتروم خود اجرایی است و از رأی کاربران مستقیماً برای تغییر کدهای شبکه استفاده خواهد شد. همچنین باید اشاره داشت که تغییر کدها با تأخیر همراه خواهد بود تا مورد بازبینی امنیتی قرار گیرد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان