جک دورسی ۱۰۰۰ دلار BTC به شرکت‌کنندگان آکادمی بیت کوین خود هدیه داد

خانهاخبارجک دورسی ۱۰۰۰...

آنچه می‌خوانید...

اولین دوره از آکادمی بیت کوین جک دورسی و جی زی (شاون کارترز) که یک برنامه آموزشی درباره این ارز دیجیتال است به تازگی به پایان رسید. پس از 12 هفته این برنامه با 1000 دلار ایردراپ BTC به تمامی مشارکت کنندگان به کار خود پایان داد.

بنابر گزارشی از Business Insider، تمامی برنامه از جمله ایردراپ صورت گرفته کاملا توسط جک دورسی و جی زی تامین مالی شده است. با این که مشخص نیست دقیقا چند نفر این ایردراپ را دریافت کرده‌اند اما ایمیلی نشان می‌دهد که حداقل 350 نفر از شهروندان شهر مارسی در نیویورک در این برنامه مشارکت داشته‌اند. در این ایمیل آمده است:

«بسیاری از شهروندان مارسی شرکت کرده‌اند. اکنون نکته مهم فراهم کردن منابعی مانند غذا، دستگاه ها، دسترسی به اینترنت، کارکنان و مربیان است تا مردم بتوانند به صورت آنلاین و حضوری در این برنامه آموزشی شرکت داشته باشند.»

راه اندازی آکادمی بیت کوین در اوایل ماه ژوئن اعلام شد و هدف آن برنامه رو در رویی برای آموزش درباره این ارز دیجیتال به شهروندان مارسی در نیویورک بود. این برنامه از 22 ژوئن تا 7 سپتامبر به طول انجامید.

گفتنی است که در همان ابتدای کار، سازمان دهندگان این برنامه درباره جوایز مختلف شفاف سازی کرده بودند، جوایزی که شامل دستگاه های رایگان MiFi، برنامه داده یکساله و تلفن های هوشمند می‌شد. با این حال ایردراپ بیت کوین به نظر سورپرایز لحظه آخری دورسی و جی زی برای مشارکت کنندگان بود.

محتوای آکادمی بیت کوین چه بود؟

برخی از دوره های این آکادمی شامل عنوان هایی مانند ساخت ثروت و سرمایه، اهمیت غیرمتمرکز سازی، ایمن ماندن در برابر کلاهبرداران، بیت کوین و مالیات و حوزه کاری در کریپتو می‌شد. تمامی این دوره ها و کلاس ها ضبط شده و به صورت آنلاین وجود دارند اما تنها در اختیار شهروندان مارسی قرار خواهند گرفت. لامار ویلسون، یکی از مربیان این آکادمی در این باره گفت:

«اکثر مواقع اطلاعات کافی به جامعه ما نمی‌رسد، دلیل آن تبعیض آمیز بودن نگاه مردم نیست بلکه دلیل نرسیدن اطلاعات آن است که خود مردم قصدی برای دریافت آن ندارند.»

مطلب مفید: اثبات حضور (Proof of Attendance) چیست؟

وی در صحبت های خود اشاره داشت که بسیار از مردم بدون هیچ مشکلی حتی عبارات و مفاهیم پیچیده مانند استخراج بیت کوین را در وهله اول متوجه می‌شدند. علاوه بر این مسائل، به آنها آموزش داده شد که چگونه از بیت کوین برای ساخت ثروت استفاده کنند، دوره ای که با مشارکت حداکثری همراه شد.

ویلسون، به ویژه، شیفته این بود که چگونه بیت کوین می‌تواند ابزاری برای گروه های تحت سرکوب باشد تا از ثروت خود در برابر مصادره شدن محافظت کنند. در همین دوره یکی از شهروندان بیت کوین را ابزاری خواند که می‌تواند آینده مالی فرزندانش را تامین و ایمن کند. وی در این باره گفت که برای فرزندانش بیت کوین کنار گذاشته است و تا قبل از این آکادمی چنین تصمیمی نداشته اما اکنون که معنا و مفهوم این ارز را می‌داند تصمیم به انباشت بیت کوین گرفته است.

بنابر صحبت های اعضای شرکت کننده، آکادمی بیت کوین و مربیان آن هیچگونه فشاری در راستای خرید و فروش بیت کوین به دانشجویان وارد نکرده و تنها قصد آنها آموزش بوده است. از نظر مشارکت کنندگان، این دوره مانند دورهمی خانوادگی بوده که در آن یک از اعضا تمامی اطلاعات درباره بیت کوین را نیز به اشتراک گذاشته است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان