ایلان ماسک دوباره از تصمیم خود برای لغو قرارداد خرید توییتر خبر داد

خانهاخبارایلان ماسک دوباره...

آنچه می‌خوانید...

ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد جهان و مدیرعامل غول خودروسازی تسلا به تازگی دوباره از تصمیم خود برای لغو قرارداد خرید توییتر خبر داده است. این بار دلیل ماسک برای فسخ قرارداد 44 میلیارد دلاری، افشاگری‌های انجام شده توسط رئیس سابق امنیت سایبری توییتر در رابطه با این شبکه اجتماعی است.

پیش از این، پیتر زاتکو (Peiter Zatko) رئیس سابق امنیت سایبری توییتر اعلام کرده بود این شبکه اجتماعی قانون‌گذاران را در رابطه با داده‌های مرتبط با حساب‌های اسپم و ربات‌ها فریب داده است.

پیتر زاتکو
پیتر زاتکو (Peiter Zatko) – رئیس سابق امنیت سایبری توییتر

وی خاطرنشان کرد توییتر هیچ منبعی که بتواند با آن تعداد دقیق ربات‌ها را محاسبه کند را در اختیار ندارد. به گفته زاتکو، این شرکت حتی هیچ تصمیمی هم برای جمع‌آوری این داده‌ها ندارد.

ایلان ماسک پیش‌تر اعلام کرده بود به دلیل عدم ارائه جزئیات ضروری مورد نیاز، قرارداد 44 میلیارد دلاری خرید توییتر را فسخ می‌کند. این بار نیز وکلای ماسک با اشاره به افشاگری‌های زاتکو، رئیس سابق امنیت سایبری توییتر مدعی شده‌اند این غول اجتماعی، شرایط توافق را نقض کرده و به همین خاطر، قرارداد خرید بایستی فسخ شود.

شرکت توییتر در واکنش به ادعاهای زاتکو چند روز پیش در گفتگویی اظهار داشت:

آقای زاتکو در ژانویه 2022 به دلیل رهبری ناکارآمد و عملکرد ضعیف خود توسط مدیران توییتر اخراج شد. چیزی که تا الان دیده‌ایم ادعاهای نادرستی در رابطه با توییتر، روش‌های حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌هاست که پر از تناقض است. ظاهرا ادعاهای زاتکو و زمان‌بندی آن برای جلب توجه و آسیب رساندن به توییتر، مشتریان و سهامدارانش است. حفاظت از حریم خصوصی و امنیت، مدت‌هاست اولویت توییتر است و در آینده نیز این روند ادامه خواهد داشت.

در همین حال، ماسک به دنبال آن است تا بتواند از شهادت زاتکو در دادگاه علیه توییتر استفاده کند و قرارداد 44 میلیارد دلاری خرید این شبکه اجتماعی را فسخ کند. بر اساس گزارشات مختلف، بیش از 100 نفر برای شهادت در دادگاه ایلان ماسک و توییتر احضار شده‌اند. این دادگاه 17 اکتبر (25 مهر) برگزار خواهد شد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

1 نظر

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان