ایلان ماسک: دوج کوین عملکرد بهتری در مدیریت تعداد بالای تراکنش ها نسبت به بیت کوین دارد

خانهاخبارایلان ماسک: دوج...

آنچه می‌خوانید...

دوج کوین ساخته شد تا بزرگ ترین میم کوین و شوخی در حوزه کریپتو باشد اما به نظر می‌رسد ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد جهان نظر دیگری دارد و این ارز را بسیار جدی می‌گیرد. ماسک و دوج کوین رابطه ای طولانی دارند و مدیرعامل تسلا یکی از شناخته شده ترین حامیان این ارز در جهان است که به تازگی و در مصاحبه ای با پادکست فول سِند گفته بلاک چین دوج کوین گنجایش و ظرفیت پردازش تراکنش بسیار بیشتری نسبت به بیت کوین دارد.

وی در ادامه نیز گفت که دوج در حال حاضر می‌تواند علاوه بر ابزار پرداختی برای خرید محصولات تسلا و اسپیس ایکس، در دیگر شرکت ها مانند شرکت بورینگ در لاس وگاس نیز مورد استفاده قرار گیرد. گفتنی است که این شرکت خدمات حمل و نقل از طریق مترو در لاس وگاس را ارائه می‌دهد.

دوج کوین 1، بیت کوین 0

ماسک توضیح داد که تراکنش های دوج کوین در 60 ثانیه کامل می‌شوند و این در حالی است که تراکنش بیت کوین نیازمند زمان تقریبی 10 دقیقه ای هستند. برای ماسک چنین موضوعی کافی است تا دوج را سیستم پرداختی بهتری بداند. علاوه بر آن به نظر می‌رسد جامعه دوج کوین نیز نقش خود را ایفا کرده است. ماسک در این باره گفت:

«مهم ترین دلیل من برای حمایت از دوج آن است که این ارز دیجیتال شوخی های خود را دارد، از عکس سگ تشکیل شده و با وجود حس شوخ طبعی اش خود را جدی نمی‌گیرد. فکر می‌کنم با وجود آن که این ارز دیجیتال به منظور شوخی ساخته شده و هدف دیگری نیز نداشته است اما قابلیت گنجایش شبکه آن برای تراکنش ها باعث شده تا در این زمینه از بیت کوین پیشی بگیرد.»

وی همچنین اشاره داشت که فاکتور تورمی بودن این میم کوین که باعث ایجاد 5 میلیارد توکن به صورت سالانه می‌شود، در بلند مدت و برای تبدیل شدن به یک ارز تراکنشی معمول در جهان به کمک دوج خواهد آمد. وی همچنین اشاره داشت که بیت کوین با موجودی 21 میلیون کوین خود برای چنین امری مناسب نخواهد بود.

مطلب مفید: آموزش فیوچرز صرافی کوکوین (Kucoin Futures)

یکی از نقاط ضعف ضدتورمی بودن آن است که مردم نسبت به خرج کردن آن دارایی بی میل هستند چرا که ارزش آن به مرور زمان افزایش خواهد یافت. بر اساس تحقیقات دانشگاه های سان دیگو و جورج میسون در سال 2013، تا سال 2018 بیش از 60 % بیت کوین های استخراج شده در کیف پول ها ثابت مانده‌اند و چنین مشکلی در آینده به اقتصاد بیت کوین ضربه خواهد زد.

کلاهبرداری های کریپتویی

یکی دیگر از مشکلاتی که ماسک درباره آن صحبت کرد تعداد روز افزون کلاهبرداری های حوزه  کریپتو بود. وی گفت که به دلیل تعامل بسیار زیاد با دنبال کنندگانش، حساب کاربری اش همواره مورد هدف کلاهبردارها قرار می‌گیرد. نقش و نفوذ ماسک در حوزه کریپتو دیگر نیازی به اثبات ندارد و تحقیقات دکتر لنارت آنت برای موسسه بلاک چین ریسرچ نیز نشان می‌دهد که تاثیر ماسک در بازار کریپتو واقعی است. هر بار که وی درباره دوج کوین توییتی پست می‌کند قیمت این ارز به سرعت پامپ می‌شود.

تاثیر ماسک در بازار

علاوه بر آن، اعلامیه خرید بیت کوین توسط تسلا و سپس متوقف شدن پذیرش این ارز در شرکت به عنوان ابزار پرداختی باعث شد تا شاهد روندهای صعودی و نزولی قدرتمندی در این ارز باشیم. ماسک همچنین اعلام کرد که هیچ نقش و دخالتی در دیگر پروژه های میم کوینی مانند Elon و یا دوج کوین مارس ندارد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان