top banner adv

تلفن‌های هوشمند به‌زودی بدون نیاز به دیش استارلینک از اینترنت ماهواره‌ای بهره‌مند می‌شوند

تلفن‌های هوشمند به‌زودی بدون نیاز به دیش استارلینک از اینترنت ماهواره‌ای بهره‌مند می‌شوند
0
بازدید : 10762

به‌تازگی اخبار زیادی منتشر شده است که تلفن‌های هوشمند می‌توانند به‌زودی و بدون نیاز به دیش استارلینک، از اینترنت ماهواره‌‌ای بهره‌مند شوند. استارلینک، ماهواره‌های متعلق به شرکت فضایی اسپیس ایکس ایلان ماسک است که تاکنون 3500 عدد از نسل اول آن به فضا پرتاب‌شده و در سطح گسترده‌ای خدمات اینترنت را به کاربران ارائه می‌کند. انتظار می‌رود که نسل دو این ماهواره‌ها با قابلیت ارتباط لیزری، اینترنت ماهواره‌ای بدون نیاز به تجهیزات را به کاربران عرضه کند.

بیشتر بخوانید : شورای استخراج بیت کوین: 60% از انرژی استخراج از منابع تجدیدپذیر تامین می‌شود

اینترنت ماهواره‌ای برای تلفن‌های هوشمند

باید اشاره داشت که در حال حاضر، برای دریافت این اینترنت به دیش و آنتن نیاز است اما اسپیس ایکس و شرکت اپراتور T-Mobile در تلاش هستند تا با همکاری یکدیگر در سال 2024 خدمات اینترنت ماهواره‌ای بدون نیاز به دیش و … را برای کاربران فراهم کنند.

این اپراتور درباره همکاری با اسپیس ایکس و استارلینک توضیح داد، هرجایی که مردم بتوانند به آسمان نگاه کنند، باید پوشش کامل اینترنتی داشته باشد. با تلاش و همکاری این دو، T-Mobile امیدوار است که تا سال 2024 و پس از آماده شدن اینترنت ماهواره‌ای برای تلفن‌های هوشمند، کاربران این سرویس را به‌عنوان اولین ارائه‌دهنده اینترنت انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید : رکوردشکنی تعداد آدرس های تتر؛ صعود بیشتر بازار یا فرار سرمایه‌گذاران از سقوط احتمالی؟

مطلب مفید: آموزش کامل خرید شماره مجازی تلگرام (Telegram)

به‌منظور این کار، اسپیس ایکس باید ماهواره‌های نسل دوم خود را نیز وارد فضا کند که بنا بر داده‌ها قرار است تا سال 2024 حداقل 2000 عدد از آنها وارد مدار شده باشند. با مجهز شدن ماهواره‌ها به سخت‌افزار جدید، اسپیس ایکس امیدوار است که خدماتی مانند وبگردی و پیام‌رسانی را با سرعت 18 مگابیت بر ثانیه ارائه کند.

گفتنی است که ماهواره‌های نسل دوم استارلینک از نسل‌های قبلی بزرگ‌تر و سنگین‌تر هستند و با برقراری ارتباط لیزری با زمین می‌توانند نیاز به ایستگاه‌های زمینی را از بین برده و سرعت انتقال داده را نیز افزایش دهند.

بیشتر بخوانید : ایلان ماسک و ویتالیک بوترین در میان صد شخصیت تأثیرگذار مجله تایم در سال 2021

بیشتر بخوانید : پیش بینی قیمت ریپل: آیا قیمت XRP به یک دلار می‌رسد؟

تلفن‌های هوشمند با وارد شدن سطح گسترده ماهواره‌های نسل دو استارلینک به مدار (ورود 10 هزار ماهواره به فضا) و افزایش قابل‌توجه پهنای باند، می‌توانند بدون نیاز به تجهیزات و وابستگی به ایستگاه‌های زمینی از اینترنت ماهواره‌ای برخوردار شوند.

در حال حاضر تلفن‌های اپل قابلیت ارسال سیگنال SOS را دارند و درنتیجه از فناوری مربوط به آنتن برخوردار هستند. درنتیجه تنها انتقال داده بر ارتباط ماهواره‌ای باقی‌مانده که انتظار می‌رود نسل بعدی تلفن‌های هوشمند این مورد را نیز پوشش دهند.

بیشتر بخوانید : هکر صرافی FTX اکنون 35امین هولدر بزرگ اتریوم است

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

2
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x