اینتل نخستین دستگاه استخراج بهینه بیت کوین را معرفی خواهد کرد

خانهاخباراینتل نخستین دستگاه...

آنچه می‌خوانید...

فکت کوینز: غول سازنده تراشه‌های نیمه هادی اینتل قرار است در کنفرانس بین المللی مدارهای جامد (ISSC) یک دستگاه استخراج بیت کوین کم مصرف با نام بونانزا ماین را معرفی کند.

هنوز جزئیات بیشتری در رابطه با این پروژه در دسترس نیست و مشخص نیست که آیا اینتل یک محصول قابل اجرا و استفاده ارائه خواهد کرد و با به ارائه یک تراشه اولیه بسنده خواهد کرد. این رونمایی قرار است در تاریخ 23 فوریه صورت گیرد و تا آن زمان این مسئله مشخص خواهد شد.

- Advertisement -

اینتل مدت زیادی است که بر روی ورود به بازار ارز دیجیتال و بیت کوین کار می‌کند. در سال 2018، اداره ثبت اختراع آمریکا به این غول تولید تراشه مجوزی برای استخراج کارآمد ارزهای دیجیتال مبتنی بر الگوریتم SHA-256 اعطا کرد.

علاوه بر این، اینتل بخشی کوچکی از سهام صرافی کوین بیس را در اختیار دارد.

بیشتر بخوانید: مایکروسافت در پی اهداف متاورسی خود Activision را خرید

در ماه اکتبر شرکت اینتل خاطرنشان کرد پردازنده‌های گرافیکی جدید Arc Alchemist خود را به گیمرها اختصاص خواهد داد. با این حال عنوان کرد از انویدیا پیروی نکرده و استخراج ارز دیجیتال با این کارت‌ها را محدود نخواهد کرد.

راجا کدوری، مدیر گرافیک شرکت اینتل در ماه درسامبر مصاحبه‌ای گفت پردازنده‌های مذکور قرار است برای گیمینگ استفاده خواهند شد. با این حال به طور ضمنی اعلام کرد شرکتش در حال کار بر روی پردازنده های مربوط به استخراج است.

اینتل برای فعالیت در حوزه استخراج رمزارز باید با شرکت‌های بزرگی چون بیت مین و مایکرو بی‌تی رقابت کند. گفتنی است اخیراً بیت مین از نسل جدید دستگاه های استخراج خود رونمایی کرد.

بر اساس داده‌های ارائه شده، هش ریت بیت کوین اخیراً با رسیدن به 216 اگزاهش بر ثانیه رکورد جدیدی را ثبت کرده است. در این بین، با توجه به ورود روز افزون ماینرها به شبکه بیت کوین، نگرانی‌های زیست محیطی مرتبط با استخراج روز به روز افزایش می‌یابد. البته یافته‌های جدید نشان می‌دهد که میزان استفاده ماینرها از انرژی‌های تجدیدپذیر در سه ماهه چهارم سال 2021 با یک درصد افزایش به 58.5 درصد رسیده است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارزهای دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان