اولترا گیمز؛ بازی‌های دیجیتالی خریداری شده را در این بازار بفروشید

خانهاخباراولترا گیمز؛ بازی‌های...

آنچه می‌خوانید...

اولترا (Ultra)، استارتاپ گیمینگ در فضای وب 3 قصد دارد در ماه آوریل بازار بازی‌های خود با نام اولترا گیمز (Ultra Games) را راه‌اندازی کند. نکته قابل‌توجه درباره بازار بازی اولترا آن است که کاربران می‌توانند بازی‌های دیجیتالی که خریداری کرده‌اند را در آن به دیگران بفروشند.

به نقل از دی‌کریپت، این بازار بر بستر شبکه لایه 1 استارتاپ اولترا راه‌اندازی می‌شود که فورکی از بلاک چین مطرح ایاس است. باید اشاره داشت که اکوسیستم گیمینگ اولترا از سال 2018 در توسعه بوده و در طول زمان محصولات خود را گسترش داده تا شاهد کیف پول، بازار منحصربه‌فرد NFTها و همچنین پلتفرمی برای بازی‌های ورزشی در آینده نزدیک باشیم.

- Advertisement -

بازار اولترا گیمز چه قابلیت‌هایی دارد؟

بر اساس داده‌ها، بازار بازی‌های کامپیوتری دیجیتال اولترا با حدود 60 تا 70 عنوان راه‌اندازی خواهد شد که شامل بازی‌های وب 3 مانند Cross the Ages و MARS4 می‌شود. از سویی این بازار بازی‌های وب 2 را نیز در خود جای می‌دهد که در آن‌ها شاهد توکن یا NFT نیستیم و کاربران می‌توانند بازی‌هایی مانند Lords of Fallen و Walking Dead را خریداری یا به فروش برسانند.

به طور قابل‌توجهی و به لطف حقوق و مجوزهای توکنی شده، بازیکنان و کاربران می‌توانند از طریق بازار Uniq بازی‌های خریداری شده را دوباره به فروش برسانند. اگرچه ناشران بازی‌ها می‌توانند از این برنامه انصراف دهند، نیکلاس گیلو (Nicholas Gilot)، مدیرعامل اولترا معتقد است دلیل قانع‌کننده‌ای برای استودیوهای بازی وجود دارد که فروش ثانویه بازی‌ها را فعال کنند.

گیلو اشاره داشت که سازندگان بازی‌ها می‌توانند از بازار ثانویه به نفع خود استفاده کنند. وی توضیح داد، استودیوها می‌توانند یک دوره اولیه عدم فروش مجدد (مانند سه ماه پس از راه‌اندازی) و حداقل قیمت فروش مجدد را تعیین کنند و درصد حق امتیازی را که به طور خودکار دریافت می‌کند را انتخاب کنند. از نظر وی، با بازار اولترا، سازندگان می‌توانند چرخه زندگی بازی‌های خود را به طور کامل متحول کنند.

گفتنی است که علاوه بر اولترا، ربات کش (Robot Cache)، یک استارتاپ بلاک چینی نیز در تصمیمی مشابه، فروش مجدد بازی‌های وب 3 و وب 2 را از طریق توکن خود IRON را فعال کرده است. باید اشاره داشت که این پلتفرم در بازار خود بازی‌های مشابه با اولترا گیمز را به کاربران عرضه می‌کند.

بازار اولترا گیمز با قابلیت جدید خود به ناشران آزادی می‌دهد تا مدل جدید را آزمایش کنند. با این حال برای آن‌ها محدودیتی نیز وجود دارد. در این بازار، حق امتیاز دریافتی ناشران در فروش مجدد از 70% بیشتر نخواهد شد. گیلو در این باره توضیح داد که اگر بازیکن از فروش بازی پولی به دست نیاورد، چرا چنین کاری انجام دهد.

مطلب مفید: سواپ (Swap) ارز دیجیتال یا تعویض توکن چیست؟

باید اشاره داشت که اولترا گیمز برای کاربران غیربومی وب 3 نیز در دسترس خواهد بود و آن‌ها می‌توانند با ثبت ایمیل و شماره تلفن خود در این بازار ثبت‌نام کنند. همچنین اطلاعات رمز ارزی مانند آدرس کیف پول و … در یک رابط وب 2 پنهان می‌شوند و زمانی که کاربر به آن اطلاعات نیاز داشته باشد در دسترس خواهد بود. نکته قابل‌توجه دیگر نیز آن است که این بازار از کاربران برای تراکنش‌ها هیچ کارمزدی دریافت نمی‌کند.

بنا بر گفته‌های مدیرعامل استارتاپ، بازار مذکور طراحی شده تا از نوآوری‌های توسعه‌دهندگان در ارتباط با NFTها پشتیبانی کند. به همین دلیل، آن‌ها قادر خواهند بود مجموعه‌هایی را تحت عنوان Uniq راه‌اندازی کنند که می‌توان آن‌ها را مشابه با بازی‌ها معامله کرد. گیلو در این باره توضیح داد:

«شما می‌توانید چند مدل کسب و کار جالب در اطراف آن ایجاد کنید. به جای مخالفت با فروش مجدد مردم، آن‌ها می‌توانند آن را بپذیرند و در عین حال از آن بهره ببرند. شما راه‌حل بهتری را برای گیمرها ارائه می‌دهید و از آن درآمد کسب می‌کنید.»

اولترا گیمز قابلیت‌های اشاره شده را در ماه آوریل راه‌اندازی خواهد کرد اما موفقیت آن بستگی به میزان توجه بازیکنان و توسعه‌دهندگان به این بازار نوظهور خواهد داشت. گیلو معتقد است که شرکای این استارتاپ مانند یوبی سافت، آتاری و سندباکس می‌توانند محرک‌های خوبی برای ورود استودیوهای بازی‌سازی به این بازار باشند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان