top banner adv

بازار بلر (Blur) جان تازه‌ای به حوزه NFTها بخشیده است

بازار بلر (Blur) جان تازه‌ای به حوزه NFTها بخشیده است
0
بازدید : 7077

پلتفرم تحلیلی گلسنود به‌تازگی گزارشی را منتشر کرده است و در آن به بررسی عملکرد بازار بلر (Blur) در حوزه NFTها پرداخته است. بر اساس داده‌ها، به نظر می‌رسد این بازار دوباره در حال روشن کردن موتور اقتصاد آن چین حوزه NFTها است. گلسنود در گزارش خود نوشته است که از در دو ماه گذشته و به لطف بلر، کارمزد تراکنش‌های مربوط به NFTها رشد 94 درصدی داشته است.

اوج‌گیری بلر

بیشتر بخوانید : جیم کرامر به تمجید از اتریوم پرداخت؛ آینده درخشان است

به نقل از کریپتوپوتیتو و بر اساس داده‌های گلسنود، کارمزدهای شبکه اتریوم در یک ماه گذشته افزایش که دلیل آن افزایش هزینه گس به 38 gwei بوده است. این در حالی است که gwei شبکه اتریوم در 9 ماه گذشته بین 10 تا 20 بوده است. چنین چیزی نشان می‌دهد که هزینه گس در شبکه اتریوم از زمان روی کار آمدن بازار بلر حتی از زمان فروپاشی FTX نیز بیشتر شده است.

گلسنود در توضیحات خود اشاره داشت که پس از بررسی‌های دقیق‌تر، دلیل این افزایش فعالیت در شبکه اتریوم بازار NFT بوده است که باری دیگر با رشد همراه بوده است.

در سال 2022، حوزه NFTها روند آهسته‌ای داشت و حجم معاملات و قیمت پایه توکن‌ها با کاهش همراه بود و بسیاری از کارشناسان اشاره داشتند که اقتصاد این حوزه را در حال حاضر معاملات شست و شو پیش می‌برد. در همین حین و به دلیل بازار نزولی و فشارهای اقتصاد کلان، اپن سی، پادشاه بازارهای NFTها مجبور شد 20% از کارمندان خود را اخراج کند.

اتفاقات پیش آمده برای این حوزه و اپن سی، راه را برای بازار جدیدی با نام بلر باز کرد تا NFTها را باری دیگر به دوران شکوه بازگرداند و از اپن سی سبقت بگیرد. این پلتفرم که در ماه اکتبر راه‌اندازی شد، با قابلیت کارمزد صفر معاملات خود و دلخواه بودن پرداخت‌های حق امتیاز NFTها موفق شد که 78% از حجم انتقالات این توکن‌ها را به خود اختصاص دهد.

بیشتر بخوانید : قطع همکاری بانک‌های استرالیا با پلتفرم‌های رمزارزی

مطلب مفید: مدیریت ریسک چیست و چه کاربردی در بازار ارزهای دیجیتال دارد؟

در پاسخ به رشد روزافزون بازار بلر، اپن سی نیز تصمیم گرفت که مدل کارمزد صفر را برای مدت محدودی امتحان کند. با این حال، باید اشاره داشت که تا بدین لحظه، اپن سی در رقابت با بازار نوظهور این حوزه شکست خورده است. گلسنود معتقد است که دلیل این اتفاق جذب تریدرهای حرفه‌ای از سمت بلر است. از نظر این پلتفرم تحلیلی، اپن سی همچنان با هدف قدیمی خود و ارائه خدمات به سازندگان و جمع کنندگان NFTها پیش می‌رود.

بیشتر بخوانید : افزایش محبوبیت ارزهای دیجیتال در بین نسل های مختلف

بر اساس داده‌ها، تریدرهای فعال در بلر، روزانه 4 تا 5 معامله انجام می‌دهند که این آمار برای اپن سی به دو عدد معامله در روز به ازای هر کاربر کاهش می‌یابد. فرکانس فروش بالاتر می‌تواند اثر چرخ بازاریابی ایجاد کند چرا که فروشندگان به بلر برای فروش NFT خود بیشتر اعتماد می‌کنند و با توجه به فعالیت کاربران، پیشنهادهای بزرگ‌تری نیز برای دارایی‌ها ایجاد می‌شود.

پذیرش NFTها

بیشتر بخوانید : افزایش سرمایه‌گذاران سازمانی رپیل پس از پیروزی در مقابل SEC

در حالی که افزایش شاخص گس امیدوارکننده است اما پذیرش NFTها به‌طور کلی تحت تأثیر رشد بازار بلر قرار نگرفته است. داده‌های گلسنود حاکی از  آن است که رشد آدرس‌های جدید اتریوم همچنان 40% پایین‌تر از سال گذشته است. بدین ترتیب، کاربران این بازار، از کاربران قبلی شبکه اتریوم هستند و فعال جدیدی به این حوزه اضافه نشده است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

بیشتر بخوانید : تبلیغات مربوط به ارزهای دیجیتال در تیک تاک ممنوع شد

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x