بازار کریپتو چیست؟ چگونه از آن به درآمد دلاری برسیم؟

خانهمقالاتبازار کریپتو چیست؟...

آنچه می‌خوانید...

هر تکنولوژي جدیدی که وارد هر جامعه‌ای شود واژگان و اصطلاحات مربوط به آن را نیز با خود به همراه می‌آورد. با ترند شدن بیت کوین در ایران واژگانی مانند بازار کریپتو، کریپتو کارنسی، رمز ارز و بلاک چین نیز مطرح شد و به طور گسترده‌ای بین سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال و تریدرها به کار می‌رود. اما اینکه بازار کریپتو چیست موضوعی است که در این مقاله به آن می‌پردازیم. اگر این موضوع برای شما هم جذاب است با ما در فکت کوینز همراه شوید.

کریپتو چیست؟

کریپتو مخفف عبارت Cryptocurrency است و از دو واژه کریپتو به معنی رمزنگاری و کارنسی به معنی ارز تشکیل شده است. پس در واقع کریپتو به ارزهایی گفته می‌شود که بر پایه تکنیک‌های رمزنگاری ساخته می‌شوند. در فارسی این اصلاح بیشتر به صورت رمز ارز شنیده می‌شود. همچنین کلمات ارز دیجیتال و ارز مجازی نیز در این مورد به کار می‌رود. کلمات ارز دیجیتال و ارز مجازی در بازار کریپتو و تحلیل موارد مرتبط با این بازار یک مفهوم را دارد. پس می‌توان گفت که کریپتو زیر مجموعه ارز دیجیتال است.

- Advertisement -
بازار کریپتو
کریپتو چیست ؟

تفاوت کریپتو با سایر ارزها

کریپتو با ارزهایی که در بازار وجود دارد متفاوت است. یکی از تفاوت‌های آن تکنیک رمزنگاری در این ارز است که دوبار خرج شدن ارزها را از بین می‌برد. به این معنی که نمیتوان به عنوان مثال یک بیت کوین را دوبار خرج کرد و همه تراکنش ها در بلاک چین آن ثبت می‌شوند. کریپتو کارنسی‌ها برای تایید و ثبت تراکنش‌ها از سیستم غیر متمرکز و توزیع‌ شده‌ای استفاده می‌کنند و استخراج ارزهای جدید نیز در فرآیند ثبت تراکنش انجام می‌شود.

بلاکچین و بازار کریپتو

پایگاه اطلاعاتی جدید این بازار بلاک چین نام دارد و با پایگاه‌های داده معمولی تفاوت دارد. در بلاکچین بر خلاف سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها که داده‌ها و رویکردها در آن‌ها متمرکز است از داده‌هایی با ساختار غیرمتمرکز استفاده می‌شود که توسط افرادی که به آن‌ها نود یا گره می‌گویند ثبت و نگهداری می‌شود. ویژگی دیگر بلاک چین، رمزنگاری اطلاعات است و ذخیره سازی اطلاعات در قالب بلاک‌هایی انجام می‌شود که حجم‌ مشخص و معینی دارند.

بازار کریپتو

برای مثال فرض کنید ظرفیت هر بلاک در یک بلاک چین یک مگابایت است. بلاک‌ها به یکدیگر پیوند میخورند و به صورت رمزگذاری شده در می‌آیند که به آن هش می‌گویند. موضوعی که وجود دارد این است که اگر یک بلاک دستکاری شود تمام بلاک‌هایی که بعد از آن قرار دارند هم تحت تاثیر قرار می‌گیرند. پس می‌توان نتیجه گرفت که در بلاکچین دستکاری داده‌ها و اطلاعات کار بسیار سختی است و عملا امکان ‌پذیر نیست و به قدرت محاسباتی بسیار زیادی نیاز دارد.

آموزش حضور در بازار کریپتو

برای حضور در بازار کریپتو باید ابتدا آموزش ببینید. فکت کوینز یک وب سایت آموزشی است که در مورد معرفی و آموزش مفاهیمی مانند بلاک چین و ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کند و از سال ۹۵ به طور رسمی فعالیت خود را شروع کرده است. فعالیت عمده فکت کوینز بر آموزش ارزهای دیجیتال و اخبار مرتبط با این حوزه استوار است. فکت کوینز دوره‌های آموزشی زیادی را برای آشنایی علاقه‌مندان با مباحث مرتبط با ارزهای دیجیتال و بازارهای کریپتو برگزار می‌کند که می‌توان به این موارد اشاره کرد.

  1. دوره مقدماتی آشنایی با ارزهای دیجیتال
  2. دوره پیشرفته آشنایی با ارزهای دیجیتال
  3. دوره جامع آشنایی با ارزهای دیجیتال
  4. دوره منتورینگ و رفع اشکال
  5. دوره کوچینگ ترید ارز دیجیتال

همچنین در سایت خبری فکت کوینز به موارد زیر پرداخته می‌شود.

  1. اخبار روز
  2. مقالات آموزشی
  3. تحلیل ارزهای دیجیتال
  4. معرفی پروژه‌های برتر و ترند بازار

به علاوه در صورت نیاز به مشاوره در زمینه‌های زیر می‌توانید از فکت کوینز کمک بگیرید.

  1. مشاوره سرمایه گذاری
  2. ساخت اکانت صرافی‌ها
  3. فعالسازی تمهیدات امنیتی صرافی‌ها
  4. بازیابی کد گوگل اتنتیکیتور
  5. بازیابی حساب‌های مسدود شده در صرافی‌ها
  6. ساخت و بازیابی کیف پول
  7. فروش انواع کیف پول‌های سخت افزاری
  8. خرید اکانت پریمیوم تریدینگ ویو

بیشتر بخوانید: کسب درآمد غیر فعال در فانتوم، حتی زمانی که خواب هستید!

بازار کریپتو و کسب درآمد

یکی از مواردی که در بازار کریپتو اهمیت بسیار زیادی دارد و باعث افزایش کاربران در این بازار جهانی شده است، امکان کسب درآمد از این بازار است. دو نکته مهم در مورد بلاکچین‌ها عبارت است از:

  1. تمام بلاکچین‌ها عمومی نیستند و بلاکچین‌های خصوصی نیز وجود دارند که توسط نهادهای خاصی کنترل می‌شوند.
  2. کنترل تمام بلاکچین‌ها و ارزهای دیجیتال توسط ماینرها انجام نمی‌شود و نظارت و کنترل بر ارزها از روش‌ها و تکنولوژي پیشرفته‌تر و بهتری صورت می‌گیرد. دلیل ایجاد این تفاوت به دلیل نیاز ماینر به انرژی بسیار بالا است.

روش‌های کسب درآمد در بازار کریپتو

روش‌های مختلفی برای کسب درآمد در بازارهای ارز دیجیتال و کریپتو وجود دارد که به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

درآمدزایی از طریق ماینینگ و استخراج ارزهای دیجیتال

بسیاری از افرادی که در این بازارها کار می‌کنند از طریق استخراج ارز به کسب درآمد می‌رسند. استخراج ارز توسط کامپیوترهای شخصی یا لپ‌ تاپ قابل انجام نیست و باید از دستگاه‌هایی که قابلیت ماین کردن دارند برای این کار استفاده کرد. ارزهایی که قابلیت ماین کردن دارند به دو دسته تقسیم می‌شوند.

  1. ارزهای دیجیتالی که استخراج آن‌ها از طریق کارت گرافیک صورت می‌گیرد و به آن‌ها GPU Mining می‌گویند. البته استفاده از یک کارت گرافیک برای استخراج ارز، آنچنان سودی ندارد و باید از چند کارت گرافیک به موازات هم استفاده کرد که به آن ریگ ماینینگ می‌گویند.
  2. نوع دیگری از دستگاه‌هایی که در این سیستم‌ها وجود دارد اسیک‌ها (Asic) هستند و برای استخراج ارزهای مخصوصی که از این طریق ماین می‌شود و در بازار کریپتو به کار می‌روند مورد استفاده قرار می‌گیرند. اسیک ها (Asic) در واقع تجهیزاتی هستند که قدرت پردازش بسیار بالایی دارند و نسبت به کارت گرافیک قیمت بسیار بالاتری دارند. به طور مشخص قدرت پردازش این دستگاه‌ها از کارت گرافیک بیشتر است و استخراج ارزهای دیجیتالی که ایسیک ماینینگ هستند از طریق کارت‌های گرافیک هیچ سودی نخواهد داشت.

شما هم می‌توانید از طریق تهیه ابزار و وسایل لازم برای استخراج ارز و ماینینگ به کسب درآمد در این بازار بپردازید. البته لزوم آموزش دیدن در این بازار از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و نباید بدون آموزش وارد این بازار شد.

درآمدزایی از طریق خرید و فروش یا ترید در بازار ارزهای دیجیتال

راه دومی که برای کسب درآمد در این بازار وجود دارد خرید و فروش ارز و استفاده از نوسان قیمت این بازار است. این کار شباهت زیادی به خرید و فروش سهام در بورس یا بازار فارکس دارد. تحلیل تکنیکال در این بازار هم بسیار مهم است و در میزان کسب سود شما تاثیر بسیار زیادی دارد.

کسب درآمد در بازار کریپتو

درآمدزایی از طریق سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه‌ گذاری در بازار کریپتو بلندمدت است و بازه‌های زمانی یک ساله، دو ساله و… را طلب می‌کند. در این روش استرس و نگرانی نسبت به دو روش قبل کمتر است اما زمان طولانی‌تری را لازم دارد. در این روش شما یک ارز دیجیتال استیبل مانند تتر را خریداری می‌کنید و پس از خرید ارز مورد نظرتان آن را به کیف پول خود منتقل می‌کنید.

اگر قصد سرمایه‌گذاری بلندمدت دارید بهترین کار این است که این ارزهای دیجیتال را به کیف پول خود منتقل کنید. ضریب امنیتی این کیف پول‌ها بالا است و با خیال راحت می‌توانید پول خود را در آنجا پس ‌انداز کنید. وقتی زمان سرمایه ‌گذاری شما سپری شد می‌توانید ارزهایتان را که در کیف دیجیتال پس ‌انداز کرده بودید از آن خارج کنید و به صرافی منتقل کنید و به خرید و فروش آن بپردازید.

تحلیل در بازارهای ارز دیجیتال

موردی که در بازارهای ارز دیجیتال و بازارهای کریپتو در میزان کسب درآمد شما بسیار تاثیرگذار می‌گذارد تحلیل است. شما با تحلیل‌های درست می‌توانید در مسیر سوددهی قرار بگیرید و سرمایه‌ خود را چند برابر کنید. دو نوع تحلیل در این بازار وجود دارد که شامل تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال است.

تحلیل تکنیکال به بررسی نمودارها و الگوهای قیمتی می‌پردازد و کارایی و اثربخشی آن در کریپتو کارنسی ۲۰ تا ۳۰ درصد است. چیزی که نقش اساسی در این بازار دارد تحلیل فاندامنتال است و نقش آن چیزی حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد است.

بیشتر بخوانید: بهترین منابع و داده ها برای تحلیل فاندامنتال

کلام آخر

یکی از روش‌های کسب درآمد در جامعه امروزی استفاده از ارزهای دیجیتال و فعالیت در بازار کریپتو است که برای آموزش دیدن به صورت تخصصی می‌توانید از موسسه فکت کوینز استفاده کنید و در کلاس‌های آموزشی این موسسه شرکت کنید. در این کلاس‌ها با تمام مواردی که یک تریدر باید بداند آشنا می‌شوید و به راحتی می‌توانید به کسب درآمد در این بازار جهانی بپردازید.

رمز ارز یا کریپتو چیست؟

رمزارز (Cryptocurrency) شکل خاصی از پول دیجیتال است که بر پایه علم رمزنگاری ایجاد شده است. رمز ارزها برای برخورداری از ویژگی‌هایی مانند غیرمتمرکز بودن، شفافیت و تغییرناپذیر بودن از فناوری بلاکچین استفاده می‌کنند.

بلاک چین چیست؟

بلاک چین یک پایگاه اطلاعات یا دیتابیس (Database) است که ساختاری غیرمتمرکز دارد و توسط شبکه از کامپیوترها که به آن‌ها نود یا گره می‌گویند ثبت و نگهداری می‌شود.

6 نظرات

  1. سلام لطفا در مورد safepal اگر اطلاعاتی دارید راهنمایی بفرمایید.آیا بازار مطمئنی برای طرمایه گذاری هست آیا میشود به این بازار اعتماد کرد با توجه به اینکه خارج از ایران می باشد.لطفا جواب را به ایمیل اینجانب ارسال کنید. با تشکر

    • سلام دوست عزیز.
      این مورد در حال بررسی هست. لطفاً مقالات رو دنبال کنید تا نتیجه و تحلیل کامل در خدمتتون قرار بگیره.
      ممنون از همراهیتون.

  2. سلام.من برنامه کوینکس رو داشتم بعد حذف اکانت زدم و پاکش کردم الان که میخوام از گوگل پلی دانلودش کنم خیلی سریع بدون اینکه دانلود رو شروع کنه نصب میشه یعنی امکان داره مخفی باشه تو گوشیم یا مثلا یه بد افزار روگوشیم نصب شده باشه چون واقعا هر چی ترید میکردم به طور خیلی مشکوک لیکوید میشدم لطفا جواب بدید

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان