در پی ریزش ارزش کل بازار کریپتو به زیر 1 تریلیون دلار، بازار NFT ها نیز سقوط کرد

خانهاخباردر پی ریزش...

آنچه می‌خوانید...

فکت کوینز: همزمان با سقوط ارزش کل بازار کریپتو به زیر 1 تریلیون دلار، بازار NFT ها نیز ضربه سنگینی خورد. بنابر گزارشی از نشریه بلومبرگ، شاخص NFT که عملکرد NFT ها و موجودی در گردش آنها را بررسی می‌کند، روز دوشنبه سقوطی 23 درصدی را تجربه کرده است.

در این میان حتی بورد ایپ یات کلاب، NFT محبوب افراد ثروتمند و مشهور نیز روز دوشنبه ساهد سقوط 25 درصدی قیمت توکن های خود بود. با توجه به آنکه برخی از NFT های بورد ایپ در چند ماه گذشته با قیمت های چند میلیون دلاری معامله می‌شدند، چنین سقوطی بسیار قابل توجه است.

یکی از مهم ترین دلایل سقوط بازار کریپتو و NFT ها اتفاقات اقتصاد کلان بوده است. هفته گذشته داده های قیمت مصرف کننده در آمریکا منتشر شد و نرخ تورم برای اولین بار در چند سال گذشته به 8.6 % رسید. به منظور کنترل تورم، تحلیلگران معتقد هستند که فدرال رزرو نرخ بهره را 0.75 % افزایش خواهد داد که چنین تصمیمی تاثیر منفی در اقتصاد آمریکا خواهد داشت و این کشور را یک گام به رکود اقتصادی نزدیک تر می‌کند.

همانند بازار کریپتو، بازار NFT ها نیز در این هفته با سقوط سنگینی مواجه شده است. با این وجود و با در نظر گرفتن شرایط کلی حوزه کریپتو، بازار NFT ها همچنان یکی از نقاط مثبت و درخشان این صنعت محسوب می‌شود. در سال 2022 و برخلاف اصلاح ارزهای دیجیتال، پروژه های برتر NFT ها تقاضای زیادی داشتند. بلومبرگ در این خصوص می‌گوید:

«در شش ماه گذشته، سرمایه گذاران علیرغم نقدینگی کم در مقایسه با بیت کوین و اتریوم، سبد دارایی های خود را با NFT ها پر کردند.»

مطلب مفید: سرنوشت ماینرهای اتریوم پس از اتریوم 2.0 چه خواهد شد؟

هولدرهای بورد ایپ مراقب هکرها باشند

گوردون گونر، هم‌بنیانگذار یوگا لبز، شرکت مادر NFT های بورد ایپ، اخیرا به کاربران این مجموعه درباره حمله هکرها به حساب های فضای مجازی بورد ایپ مخصوصا توییترهشدار داده است. وی در پستی توییتری گفت:

«اطلاعات موثقی بدست آورده‌ایم که به زودی هکرها به حساب های فضای مجازی کاربران ما از طریق یک منبع داخلی در توییتر حمله خواهند کرد. ما با توییتر در ارتباط بودیم و آنها تایید کردند که به صورت فعال در حال نظارت حساب ها هستند و اقدامات امنیتی لازم را در پیش گرفته‌اند. اکنون امنیت بیشتری برقرار است با این حال از کاربران می‌خواهیم که مراقب امنیت خود باشند.»

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان