استپن بازار NFT جدید خود با نام موآر (Mooar) را راه اندازی کرد

خانهاخباراستپن بازار NFT...

آنچه می‌خوانید...

فایند ساتوشی لبز، شرکت توسعه دهنده استپن (Stepn) قصد دارد با بازار NFT موآر (Mooar)،بازاری چند زنجیره‌ای و جدید خود و قابلیت‌های کارمزد صفر و ساختار حق امتیاز اجباری آن با بازارهای قدرتمند این حوزه رقابت کند. به نقل از رسانه بلاک، این بازار که صبح امروز راه اندازی شد، در کنار برنامه حرکت برای کسب درآمد استپن و صرافی غیرمتمرکز دوآر، سومین پروژه اکوسیستم فایند ساتوشی لبز است.

موآر کار خود را با مدل اقتصادی عضویت منحصر به فرد شروع خواهد کرد و برخلاف دیگر پلتفرم‌های این حوزه در ابتدای ماه کارمزد ورودی 29.9 دلاری دریافت می‌کند و در طول ماه به کاربران اجازه می‌دهد به صورت نامحدود به معاملات NFTها بپردازند. حق امتیاز برای سازندگان نیز به طور پیش فرض 2% خواهد بود و بر اساس تصمیم سازندگان توکن‌ها می‌تواند از 0.5 تا 10% متغیر باشد.

گفتنی است که این بازار در ابتدا بر بستر سولانا و اتریوم راه اندازی می‌شود. اقدام استپن برای ورود به حوزه بازار NFT زمانی صورت گرفته است که بسیاری دیگر از پروژه‌های مشابه نیز با چنین اقداماتی سعی دارند در روش‌های کسب درآمد خود تغییر و تحولاتی ایجاد کنند.

حجم دلاری صرافی دوآر
حجم دلاری صرافی دوآر

برجسته‌ترین مثال در این پروژه‌ها صرافی X2Y2 است که در چند ماه گذشته حدود نیمی از حجم بازار اتریوم را به خود اختصاص داده است. البته باید گفت که مشخص نیست چه مقدار از این حجم متعلق به معاملات شست و شو است. منظور از این نوع معاملات، اقدامی است که در آن به خرید و فروش یک NFT خاص پرداخته می‌شود تا تصور نادرستی از فعالیت بیشتر بازار ایجاد شود. بر اساس برخی محاسبات، با در نظر نگرفتن این نوع معاملات، X2Y2 و سودوسواپ کمتر از 20% سهم بازار را در اختیار دارند.

ایجاد ارزش برای سازندگان NFTها در موآر

بازار موآر به اعضای جامعه اجازه می‌دهد تا مجموعه NFTهای مدنظر خود را بسازند و در این پلتفرم راه اندازی کنند. هدف پلتفرم از این اقدام ایجاد بازاری است که توسط خود اعضای جامعه هدایت می‌شود. بر اساس داده‌های فایند ساتوشی لبز، تصاویر پروفایلی اولین مجموعه دارایی‌هایی خواهند بود که در موآر به فروش خواهند رسید. شیتی مانگانی، مدیر اجرایی این شرکت در مصاحبه‌ای گفت:

«ما عمیقا با سازندگان NFTها همدردی می‌کنیم و قصد داریم به آنها قدرت بیشتری ببخشیم. از دست سازمان‌های متمرکز به ستوه آمده‌ایم و قصد داریم الگوی جدیدی ایجاد کنیم. اگر سیستمی بسازیم که در برابر هنرمندان جانبدار است اما در غیرمتمرکز بودن فوق العاده، چه هدفی را دنبال کرده‌ایم.»

وی معتقد است که علیرغم رقابت برای ساختارهای صفر درصدی حق امتیاز در هفته‌های اخیر، موضوعی که خریداران و فروشندگان را به پلتفرم‌های مختلف جذب می‌کند دیدگاهی است که آنها به ارزش دارند. از نظر مانگانی، در بلند مدت ارزش بیشتر در پلتفرم‌هایی به وجود خواهد آمد که به سازندگان پاداش می‌دهند.

اقدامی برای تعادل اقتصاد توکنی

در حالی که بازار NFT موآر یک پلتفرم جدید و منحصر به فرد برای شرکت فایند ساتوشی لبز است، راه اندازی آن در حقیقت راهکاری برای احیای دوباره توکن حاکمیتی GMT نیز به شمار می‌رود. این توکن که متعلق به برنامه استپن است برای حاکمیت بازار NFT اکوسیستم نیز به کار می‌رود و هولدرهای آن می‌توانند در رای گیری‌های خاص پلتفرم شرکت کنند.

استپن از ماه اوت سال گذشته وارد بازار شد و از آن زمان تاکنون تلاش کرده تا بهترین تعادل در اقتصاد توکنی را برای پلتفرم خود پیدا کند. در طول یک سال گذشته این پلتفرم راهکارهای زیادی مانند بازخرید توکن و مکانیسم توکن سوزی را برای متعادل سازی موجودی و پایداری اکوسیستم انجام داد. اکنون نیز پلتفرم موآر به نظر راهکار بعدی استپن برای این موضوع باشد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان