بازخرید 3.5 میلیارد دلار استیبل کوین؛ سرمایه‌گذاران در حال خروج از بازار هستند

خانهاخباربازخرید 3.5 میلیارد...

آنچه می‌خوانید...

در روزهای اخیر و با توجه به عدم اعتماد به صرافی‌های متمرکز و همچنین شرایط بازار، سرمایه گذاران در حال تبدیل دارایی به ارزهای فیات و بازخرید استیبل کوین‌ها هستند. بازخرید استیبل کوین در اصطلاح به فروش این ارزها و گرفتن ارز فیات تلقی می‌شود. به نقل از بین‌کریپتو و بنابر داده‌های کوین مارکت کپ، عرضه تتر از 67 میلیارد دلار به 65 میلیارد دلار در دو روز اخیر رسیده است. چنین چیزی به معنای آن است که از زمان فروپاشی FTX، سرمایه گذاران تقریبا 2 میلیارد تتر بازخرید کرده‌اند.

نمودار عرضه تتر
نمودار عرضه تتر

با توجه به نگرانی‌های پیش آمده درباره ذخایر تتر، تریدرهای بسیاری دارایی‌های USDT خود را به یو اس دی سی تبدیل می‌کنند. در همین حین شرکت تتر اعلام کرده هیچ ارتباطی با FTX نداشته و ندارد. این اولین باری نیست که پس از یک اتفاق بزرگ در بازار، شاهد کاهش حجم تتر هستیم. در زمان سقوط ترا نیز اتفاقی مشابه رخ داد و 10 میلیارد تتر در دو هفته بازخرید شد.

سرایت ترس بازخرید استیبل کوین‌ها از تتر به دای و BUSD

ترس ناشی از اتفاقات اشاره شده به استیبل کوین بایننس و دای نیز سرایت کرده است. BUSD که کل سال را در روندی صعودی سپری کرده بود در روهای اخیر با کاهش 500 میلیونی در عرضه همراه بوده است. در همین حین دای نیز با ریزش 500 میلیون دلاری عرضه آن از 5.7 میلیارد دلار به 5.2 میلیارد رسیده است تا شاهد بازخرید این استیبل کوین‌ها نیز باشیم.

مطلب مفید: بررسی 5 ارز دیجیتالی که احتمال نابودی آنها در سال‌های آتی وجود دارد

یو اس دی سی یک استثنا است

برخلاف کوین‌های اشاره شده، یو اس دی سی و پکس دلار با افزایش عرضه در این زمان بحرانی همراه بوده‌اند. در دو هفته اخیر، عرضه یو اس دی سی به اوج 44.7 میلیار دلاری رسیده است.

تحلیلگران اشاره داشتند که دلایل زیادی می‌تواند برای این مسئله وجود داشته باشد. پنتوشی در همین رابطه اشاره داشت که شاید سود 4 درصدی خزانه یو اس دی سی و همچنین تبدیل تتر به این استیبل کوین از مهم‌ترین دلایل رشد آن بوده باشد. با این حال باید اشاره داشت که در 14 روز اخیر و پس از فروپاشی FTX، به صورت کلی شاهد بازخرید استیبل کوین‌ها به ارزش 3.5 میلیارد دلار بوده‌ایم.

توییت پنتوشی

سقوط صرافی FTX زیان سنگینی به حوزه کریپتو و همچنین اعتماد سرمایه گذاران وارد کرد. از طرفی دیگر نگرانی‌هایی ایجاد شده که تاثیر این اتفاق بر دیگر شرکت‌هایی حاضر در این فضا چه خواهد بود. سقوط صرافی باعث شده که سرمایه گذاران و تریدرهای خرد به جای نگه داری دارایی‌های خود در صرافی‌های متمرکز به کیف پول‌های حضانتی روی بیاورند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان