بازی Dookey Dash چیست؟ ۶ تکنیک‌ بازی دوکی دش

خانهآموزش هابازی Dookey Dash...

آنچه می‌خوانید...

بازی Dookey Dash اخیراً به یکی از داغ‌ترین موضوعات دنیای ارز دیجیتال و بازی‌های P2E تبدیل شده است. شرکت سازنده این بازی؛ یوگا لبز (YugaLabs)، مدت زیادی در مرکز توجه بازار ارزهای دیجیتال و NFTها بود. مجموعه توکن‌های NFT باشگاه میمون‌های کسل (Bored Ape Yacht Club) این شرکت بسیار محبوب شد و میلیون‌ها دلار درآمد را برای یوگا لبز به ارمغان آورد.

اخیراً، یوگا لبز در یک اعلامیه جدید و هیجان‌انگیز در صفحه توییتر خود، خبر از راه‌اندازی جنبش بزرگ بعدی خود داد. بازی جدید این مجموعه که دوکی دش (Dookey Dash) نام دارد، نوید انقلابی در بازار بازی برای کسب درآمد را می‌دهد. ویدئوهایی از بازیکنانی که نحوه بازی خود را منتشر می‌کنند، در هفته گذشته در رسانه‌های اجتماعی مشهور شده است و بسیاری نیز امتیازات بالای خود را به اشتراک گذاشته‌اند.

- Advertisement -

در این مطلب از فکت کوینز، با ترند این روزهای دنیای بازی و ارز دیجیتال؛ بازی Dookey Dash آشنا می‌شویم و نحوه انجام بازی و ترفندهای آن را نیز آموزش می‌دهیم. تا پایان مطلب همراه ما باشید.

بازی Dookey Dash چیست؟

Dookey Dash فقط یک بازی نیست. بلکه روشی جذاب برای مینت یا ضرب کردن NFT، با استفاده از مهارت بازی بازیکنان است. بازیکنان می‌توانند در یک چالش دویدن بی‌پایان رقابت کنند و کسانی که امتیازات برتر را کسب کنند، جوایزی دریافت خواهند کرد.

Dookey Dash یک بازی مبتنی بر وب است که می‌توانید در هر مرورگر اینترنتی آن را بازی کنید. دوکی دش یک بازی «دویدن تا بی‌نهایت» است که بسیار شبیه به تمپل ران (Temple Run) و دیگر بازی‌های کلاسیک مشابه است. این بازی به طور قابل‌توجهی با بسیاری از بازی‌های دیگر مدل بازی برای کسب درآمد (P2E) متفاوت است؛ چون یک بازی مبتنی بر مهارت است که در آن تصمیمات شما مستقیماً بر انواع پاداش‌هایی که می‌توانید به آنها دسترسی داشته باشید تأثیر می‌گذارد.

هدف بازی این است که تا زمانی که بتوانید بر موانعی که سر راه خود قرار دارند غلبه کنید و بدوید. همچنین باید میمون‌های دیجیتال منحصر به فرد به نام دوکی‌ها را جمع‌آوری و معامله کنید. این بازی ترکیبی از استفاده بازیکنان از تفکر سریع و استراتژیک برای به دست آوردن کلید است.

بیشتر بخوانید: بررسی کامل بازی مار دیوانه (Crazy Snake)؛ کسب درآمد از بازی

بنابراین اساساً، هر چه مدت زمان بیشتری بتوانید بدوید، امتیاز بیشتری کسب می‌کنید. اما اگر آهسته عمل کنید، ضرر می‌کنید. بسته به میزان امتیاز شما، Sewer Pass در پایان این دور از بازی می‌تواند به پاداش‌های مختلفی تبدیل شود.

Dookey Dash یک چالش با زمان محدود است که در حال حاضر در جهان NFT و ارزهای دیجیتال سر و صدای زیادی بر پا کرده است. از زمانی که اعلامیه راه‌اندازی آن منتشر شد، توجهات زیادی به سمت یوگا لبز و هر دو مجموعه باشگاه میمون‌های کسل و باشگاه میمون‌های جهش‌یافته جلب شده است. در واقع، فروش NFT میمون‌های جهش‌یافته ۱۲۴ درصد افزایش یافته است در حالی که فروش NFT باشگاه میمون‌های کسل ۱۷۱ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: آموزش بازی ایمورتال گیم (Immortal Game)؛ کسب درآمد از شطرنج!

یوگا لبز (Yuga Labs) چیست؟

Yuga Labs شرکتی است که پشتوانه NFTهای موفق Bored Ape Yacht Club NFT است. NFTهای Bored Ape مبتنی بر اتریوم هستند. آنها از انواع تصاویر میمون‌هایی تشکیل شده‌اند که میمون کارتونی را با ویژگی‌ها، لباس‌ها و کلاه‌های مختلف نشان می‌دهد. هر کسی که Bored Ape NFT را خریداری کند، به باشگاه قایق بادبانی Bored Ape می‌پیوندد و همچنین تمام حقوق رسانه‌ای NFT که خریداری کرده است را دارد.

داستان بازی Dookey Dash چیست؟

Dookey Dash هم به عنوان یک بازی و هم به عنوان یک روش مینت رایگان NFT عمل خواهد کرد. بین 18 ژانویه تا 8 فوریه، کاربران می‌توانند با یک کلید ویژه که به نام Sewer Pass شناخته می‌شود، در بازی شرکت کنند. هرچه بیشتر بدوید، امتیاز بیشتری کسب می‌کنید. پس از آن سوئر پس شما بسته به میزان موفقیت شما در بازی به پاداش‌های مختلفی تبدیل می‌شود.

تاکنون، یوگا لبز در مورد اینکه برترین دونده‌های دوکی دش دقیقاً چه چیزی برنده خواهند شد، اطلاعاتی منتشر نکرده و بسیار محرمانه عمل کرده است. هیچ کس نمی‌داند که آیا جایزه یک میمون جدید خواهد بود یا یک NFT از یک سری شخصیت‌های کاملاً جدید. یوگا لبز برای ایجاد هیجان، داستانی نیز برای بازی ایجاد کرده‌ است. بازی دوکی دش بخشی از خط داستانی «Jimmy the Monkey» است که بازیکن باید دنبال یک کلید بگردد.

بیشتر بخوانید: بازی استار اطلس (StarAtlas)؛ یک قدم به سمت بازی‌های نسل جدید

مینت NFT بر اساس مهارت

چیزی که Dookey Dash را از دیگر بازی‌های مدل بازی برای کسب متمایز می‌کند، این است که دوکی دش یک بازی مبتنی بر مهارت است. بنابراین، مهارت‌ها و تصمیمات بازیکنان تعیین می‌کند که آنها واجد شرایط دریافت کدام پاداش‌ها هستند. این یکی از دلایلی است که این بازی در میان جامعه سر و صدای زیادی ایجاد کرده است، چون بسیاری از انواع دیگر بازی‌های کسب درآمد عمدتاً بر شانس تصادفی متکی هستند.

از آنجایی که Dookey Dash بر مهارت و اراده تمرکز دارد، موفقیت در آن کاملاً بر اساس شانس نیست. در عوض، بازیکنانی که مایلند وقت خود را صرف یادگیری بازی و درک چگونگی غلبه بر موانع کنند، شانس بیشتری برای کسب امتیاز در بالای جدول دارند.

Sewer pass در دوکی دش

از آنجایی که دوکی دش یک روش رایگان برای مینت NFT است، برای انجام بازی نیازی به پرداخت پول نیست. با این حال، نوع خاصی از NFT برای دسترسی به بازی مورد نیاز است. یک NFT با تعداد محدود ؛به نام Sewer Pass برای این دسترسی طراحی شده است.

هر کسی که دارای Yuga Labs NFT باشد، خواه Bored Ape یا Mutant Ape NFT، می‌تواند یک SewerPass رایگان درخواست کند. این سوئر پس‌ها، دارای چهار سطح مختلف هستند:

  • سطح 1 با NFT میمون جهش یافته به دست می‌آید.
  • مجوز سطح 2 به کسانی داده می‌شود که میمون‌های Mutant Ape و Bored Ape Kennel Club NFT را دارند.
  • سطح 3 با Bored Ape Yacht Club NFT به دست می‌آید.
  • سطح 4، بالاترین درصد پاداش ممکن، برای کسانی که Bored Ape Yacht Club NFT و Bored Ape Kennel Club NFT را دارند، در دسترس است.

یک Sewer Pass به بازیکنان امکان تلاش نامحدود در Dookey Dash را می‌دهد. همچنین می‌توانید سوئرپس خود را در بازارهای ثانویه بفروشید یا آن را به یک دوست منتقل کنید.

با این حال، به خاطر داشته باشید که امتیاز بالای شما، به ترکیب منحصربفرد کیف پول و سوئر پس شما مرتبط است. اگر Sewer Pass به کیف پول دیگری منتقل شود، امتیاز از دست می‌رود. اما اگر Sewer Pass به کیف پول اصلی بازگردانده شود و ترکیب منحصر به فرد اصلی دوباره ایجاد شود، امتیاز بالای اصلی شما بازیابی می‌شود.

بیشتر بخوانید: بلاک چین کیوتیز (Blockchain Cuties)؛ بازی بامزه‌ها!

آموزش بازی Dookey Dash

برای شروع سفر Dookey Dash، به وب سایت Dookey Dash بروید.

  1. یک Sewer Pass دریافت کنید. اگر NFT Bored Ape یا Mutant Ape ندارید، می‌توانید آن را از دارندگان Sewer Pass که قصد بازی کردن ندارند، خریداری کنید.
  2. با دویدن و اجتناب از موانع امتیاز کسب کنید. هر چه مدت بیشتری بتوانید به دویدن ادامه دهید، امتیاز بیشتری کسب خواهید کرد. فراموش نکنید که با جمع‌آوری انواع خاصی از پاداش‌ها در مسیر، می‌توانید چند امتیاز اضافی دریافت کنید.
  3. قرار گرفتن در بالای جدول امتیازات را هدف قرار دهید. هدف این بازی این است که بهتر از سایر بازیکنان عمل کنید. جایگاهی که در تابلوی امتیازات جهانی کسب می‌کنید، بعداً پاداش‌های شما را تعیین می‌کند.
  4. Sewer Pass خود را نگه دارید. همان طور که قبلا ذکر شد، امتیاز بالای شما به ترکیب منحصربفرد کیف پول و سوئر پس شما متصل است. بنابراین اگر می‌خواهید امتیاز شما بعد از بازی شمرده شود، پس خود را در طول دوره بازی عوض نکنید.
  5. تا 15 فوریه صبر کنید. در این تاریخ، رویداد “فراخوان” برگزار می‌شود و سوئر پس‌های واجد شرایط، به پاداش‌های وعده داده شده تبدیل می‌شوند. مطمئناً امتیاز، ارزش و کمیاب بودن پاداش شما را تعیین می‌کند.

۶ تکنیک بازی Dookey Dash

در ادامه ۶ تکنیک برای کسب بالاتری امتیاز در این بازی را باهم مرور می‌کنیم:

تکنیک شماره 1: زمان خود را به درستی تنظیم کنید

امتیازات Dookie Dash بر اساس سه عامل اصلی تعیین می‌شود: مدت زمان دویدن، انواع آیتم‌هایی که برمی‌دارید و تعداد موانعی که از بین می‌برید.

Dashing یکی از قابلیت ‌های کلیدی برای افزایش سریع سرعت دونده است. این به کاراکتر بازی اجازه می‌دهد تا سریع‌تر حرکت کند و بر موانع سر راه خود غلبه کند. با این حال، زنده ماندن کاراکتر شما از آن هم مهم‌تر است. وقتی از Dashing استفاده می‌کنید، واکنش نشان دادن به موانع پنهان پشت دیواری که به تازگی از آن عبور کرده‌اید، برایتان سخت خواهد بود. پس در موقعیت‌های مناسب از این قابلیت استفاده کنید.

تکنیک شماره 2: امتیازها را هوشمندانه جمع‌آوری کنید

جمع آوری آیتم‌ها (اعم از معمول و نادر) به افزایش امتیاز کلی شما کمک می‌کند، بنابراین مطمئن شوید که مهم‌ترین آنها را هدف گرفته‌اید. هرچه جلوتر می‌روید، راه پر از موانع می‌شود، اما برای آیتم‌ها ساده ریسک زیادی نکنید و روی طولانی‌تر کردن دویدن خود تمرکز کنید.

تکنیک شماره 3: Dash‌ خود را ریست کنید

دشینگ یک ابزار است، پس منطقی از آن استفاده کنید. سه ثانیه‌ای که طول می کشد تا دش شما ریست شود. استفاده عجولانه و بدون دقت از این ابزار، می‌تواند به شدت مانع از کسب امتیاز در بازی شود یا حتی باعث شود که نتوانید از یک مانع عبور کنید. اما وقتی از Dash برای شکستن تخته‌های چوبی یا فشار دادن اشیاء بزرگ از سر راه خود استفاده می‌کنید، برای استفاده مجدد به سرعت ریست می‌شود.

استفاده از Dash برای جابجایی اجسام بزرگ نیز امتیازاتی را برای شما به همراه خواهد داشت. این امتیازها با گذشت زمان جمع می‌شوند، بنابراین از آنها به نفع خود استفاده کنید، به خصوص در مراحل اولیه بازی که موانع بسیار کمی در راه وجود دارند.

بیشتر بخوانید: آموزش کامل بازی دیفای کینگدامز (DeFi Kingdoms)

تکنیک شماره 4: یک بسته Powershort با AppCoin بخرید

بازیکنان Dookey Dash که دو ApeCoin ($APE، توکن بومی جهان BAYC) پرداخت می‌کنند، یک بسته PowerShort و یک بسته تقویت‌کننده پاداش می‌گیرند. از مزایای آن می‌توان به شانس بیشتر برای یافتن اقلام کمیاب در مسیر، کاهش زمان خنک شدن دشینگ و 15 درصد جایزه اضافه شده به امتیاز نهایی شما اشاره کرد.

تکنیک شماره 5: روی امتیاز خود تمرکز نکنید

سعی کنید زیاد به امتیاز خود در گوشه سمت چپ بالای صفحه خود توجه نکنید. دیدن آن فقط حواس‌پرتی ایجاد می‌کند و احتمال شکست شما را افزایش می‌دهد. اگر موسیقی بازی خیلی آزاردهنده است، سعی کنید بازی را بی‌صدا کنید و به جای آن آهنگ‌های خود را پخش کنید.

تکنیک شماره 6: به فکر تقلب نباشید

به دلیل جذابیت و جایزه بازی، برخی ممکن است وسوسه شوند که تقلب کنند تا امتیاز بیشتری کسب کنند. گرگ سولانو (Greg Solano)، یکی از بنیان‌گذاران یوگا لبز، اخیراً برای رسیدگی به این مشکل، توییتی نوشت و توضیح داد که این تیم از هر بازی مقدار زیادی ابرداده جمع‌آوری می‌کند و هر گونه بازی نادرست احتمالاً فاش می‌شود و کاربر از ادامه فعالیت به طور کامل منع می‌شود.

جمع‌ بندی

حالا تقریباً هر کسی که به بازار NFT علاقه دارد از رویداد Dookey Dash مطلع است. این رویداد، فرصت‌های جالبی را برای علاقه‌مندان به ارمغان می‌آورد. مینت مبتنی بر مهارت، شانس و دریافت پاداش‌های تصادفی را از بین می‌برد و به بازیکنانی که می‌خواهند واقعاً بازی را بیاموزند فرصتی می‌دهد تا بتوانند جوایز عالی دریافت کنند.

حتی اگر مشتاق بازی Dookey Dash نیستید، باز هم ممکن است تغییرات پروژه Bored Ape NFT در هفته‌های آینده را زیر نظر بگیرید.

سوالات متداول

بازی Dookey Dash چیست؟

Dookey Dash فقط یک بازی نیست. بلکه روشی جذاب برای مینت یا ضرب کردن NFT، با استفاده از مهارت بازی بازیکنان است. بازیکنان می‌توانند در یک چالش دویدن بی‌پایان رقابت کنند و کسانی که امتیازات برتر را کسب کنند، جوایزی دریافت خواهند کرد.

چطور در دوکی دش امتیاز بیشتری بگیریم؟

جمع آوری آیتم‌ها (اعم از معمول و نادر) به افزایش امتیاز کلی شما کمک می‌کند، بنابراین مطمئن شوید که مهم‌ترین آنها را هدف گرفته‌اید. هرچه جلوتر می‌روید، راه پر از موانع می‌شود، اما برای آیتم‌ها ساده ریسک زیادی نکنید و روی طولانی‌تر کردن دویدن خود تمرکز کنید.

5 نظرات

    • سلام دوست عزیز.
      اگر از انواع NFT میمون یوگا لبز داشته باشید، به صورت رایگان می‌تونید Sewer Pass دریافت کنید و اگر ندارید باید از بازار ثانویه رریبل (Rarible) خریداری کنید.
      ممنون از همراهیتون.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان