بازار اتریوم (cETH) پلتفرم کامپاند در پی به روزرسانی متوقف شد

خانهاخباربازار اتریوم (cETH)...

آنچه می‌خوانید...

کامپاند، پلتفرم وام دهی و غیرمتمرکز در حوزه کریپتو به تازگی و در جریان طرح حاکمیتی خود برای به روزرسانی فیدهای قیمتی با یک باگ مواجه شده است. این باگ به صورت موقت بازار اتریوم کامپاند (cETH) را متوقف کرده و باعث شده تا تراکنش های آن بازگردانده شوند. با این حال شرکت کامپاند لبز گفته است که علیرغم کار نکردن فرانت اند، سرمایه ها در ریسک لحظه ای قرار ندارند.

این شرکت صبح امروز اعلام کرد که باگ مربوط به طرح 117 بوده که در رابطه با به روزرسانی نسخه 3 اوراکل کامپاند است. طرحی که چند ساعت پیش اجرایی شد تا قراردادهای اوراکل براساس آن به روزرسانی شوند و از نسخه 3 فیدهای قیمت یونی سواپ به جای نسخه 2 استفاده کنند.

توییت کامپاند

در پاسخ به توقف موقتی بازار اتریوم کامپاند، شرکت گفت که هدف خود را روی بازگردانی فید قیمت قبلی از طریق طرح حاکمیتی شماره 119 گذاشته است. این طرح جدید به فاصله تنها یک ساعت از اجرایی شدن طرح 117 در شبکه قرار گرفت. با این حال برای اثر بخشی و اجرایی شدن باید فرایند هفت روزه حاکمیتی کامپاند را پشت سر بگذارد.

به گفته مایکل لوین از شرکت اوپن زپلین، باگ موجود از طریق قابلیت getUnderlyingPrice ایجاد شده و در پی آن قیمت توکن های اتریوم کامپاند به روزرسانی نشده است که باعث بازگشت بایت های خالی و در نهایت بازگردانی تراکنش ها شده است.

لوین نیز مانند شرکت کامپاند گفت که سرمایه ها در ریسک قرار ندارند. وی افزود:

«مشکل اصلی در حال حاضر DoS برای بازار اتریوم کامپاند است که با طرح حاکمیتی جدید رفع خواهد شد. هیچ سرمایه ای فعلا در خطر نیست و باقی بازارهای cTOken در کامپاند نسخه 2 و نسخه 3 به کار خود ادامه خواهند داد.»

مطلب مفید: اندیکاتور هش ریبان (hash ribbons indicator) چیست؟

با این حال لوین اشاره داشت که اگر کاربری اتریوم واریز کرده باشد و cETH برای موقعیت های معاملاتی خود وام گرفته باشد، ممکن است که پس از رفع مشکل و در صورت سقوط قابل توجه قیمت اتریوم در این مدت لیکوئید شود. با این وجود، رابرت لشنر، مدیرعامل کامپاند لبز گفت که کاربران می‌توانند هرگونه وامی را بازپرداخت کنند و به منظور پرهیز از لیکوئید شدن وثیقه اضافه کنند.

این شرکت در رابطه با باگ نیز گفت که علیرغم بازبینی سه شرکت در حوزه بازبینی قراردادهای هوشمند پیش آمده و گفته که چین سکریتی و اوپن زپلین نیز جزء شرکت هایی هستند که به تازگی قراردادهای هوشمند کامپاند را مورد بازبینی قرار داده‌اند.

بنابر داده های DeFi Llama، کامپاند سومین پلتفرم وام دهی بزرگ حوزه کریپتو است و ارزش کل قفل شده آن به 2.67 میلیارد دلار می‌رسد. همچنین باید دقت داشت که این اخبار تاثیری روی قیمت توکن آن نگذاشته و در محدوده 48.27 دلاری در حال معامله است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان