top banner adv

بایننس پشتیبانی از تراکنش‌های ناشناس شبکه لایت کوین را متوقف کرد

بایننس پشتیبانی از تراکنش‌های ناشناس شبکه لایت کوین را متوقف کرد
0
بازدید : 10584

فکت کوینز: صرافی بزرگ بایننس روز گذشته اعلام کرد که از آخرین به روزرسانی شبکه لایت کوین در مسیر خصوصی شدن پشتیبانی نمی‌کند. از نظر این پلتفرم به روزرسانی لایت کوین باعث ایجاد نگرانی هایی در زمینه تراکنش های ناشناس می‌شود. بدین ترتیب بایننس از قابلیت افزونه میمبل ویمبل که به تازگی در شبکه لایت کوین راه اندازی شده است پشتیبانی نخواهد کرد.

بزرگ ترین صرافی ارز دیجیتال در جهان گفت که به طور مشخص از تراکنش های صورت گرفته توسط این قابلیت پشتیبانی نمی‌کند چرا که به دلیل ذات خصوصی بودن این افزونه، بایننس قادر به تایید هویت آدرس ارسال کننده نخواهد بود. بر اساس بیانیه این صرافی، هر سرمایه ای که از طریق میمبل ویمبل به بایننس ارسال شود از دست خواهد رفت.

قیمت لایت کوین که به دلیل سقوط بازار کریپتو روزهای خوشی را سپری نمی‌کرد، پس از انتشار این بیانیه سقوط سنگین تری را تجربه کرد و با ریزشی 4 درصدی در شبانه روز گذشته به محدوده 43 دلاری رسیده است.

بایننس اولین صرافی مخالف با به روزرسانی لایت کوین نیست

در حالی که بایننس تاکنون بزرگ ترین صرافی است که پشتیبانی از به روزرسانی میمبل ویمبل را کنار گذاشته است اما اولین پلتفرم معاملاتی نیست که دست به چنین اقدامی می‌زند. پس از راه اندازی این به روزرسانی در شبکه لایت کوین، چندین صرافی رمز ارزی در کره جنوبی اعلام کردند که از آن پشتیبانی نخواهند کرد.

بیشتر بخوانید : دستاورد جدید در سپرده‌گذاری اتریوم: استیک۲۰ درصدی موجودی در گردش ETH

آپ بیت، بزرگ ترین صرافی رمز ارزی در کره جنوبی گفت که پشتیبانی نکردن از میمبل ویمبل به منظور حمایت از سرمایه گذاران بوده است. گفتنی است که این صرافی تا تاریخ 20 ژوئن به صورت کامل پشتیبانی از لایت کوین را قطع خواهد کرد. این اقدام بایننس و صرافی های بزرگ کره جنوبی نشان دهنده هراس صرافی های متمرکز از توکن های ناشناس یا همان کوین های خصوصی است. ارزهایی مانند مونرو و زی کش به دلیل ذات خصوصی که دارند در بسیاری از کشورها ممنوع هستند.

بیشتر بخوانید : ورود تتر و USDC به شبکه کاردانو؛ آیا قیمت ADA افزایش خواهد یافت؟

بیشتر بخوانید : هک شدن بیش از 3.1 میلیون آدرس ایمیل های کاربران کوین مارکت کپ

مطلب مفید: سرنوشت ماینرهای اتریوم پس از اتریوم 2.0 چه خواهد شد؟

بیشتر بخوانید : آیا War Riders می‌تواند موفقیت اکسی اینفینیتی را تکرار کند؟

تحقیقات درباره تراکنش های غیرقانونی بزرگ ترین صرافی رمزارزی

بیشتر بخوانید : سرقت 80 میلیون دلار در پی هک شدن کیف پول پلتفرم معاملاتی AscendEX

در حالی حرکت بایننس مبنی بر پشتیبانی نکردن از لایت کوین صورت می‌گیرد که کمی قبل تر این پلتفرم متهم به انجام 2.3 میلیارد دلار تراکنش غیرقانونی شده بود. با وجود آن که بایننس تمام این ادعاها و اتهامات را تکذیب کرده، اما این سوال به وجود آمده است که تا چه حد حریم خصوصی در فضای کریپتو باید وجود داشته باشد. گفتنی است که اضافه شدن قابلیت تراکنش های محرمانه در لایت کوین باعث شده است تا این شبکه مورد بررسی صرافی های زیادی قرار گیرد.

قانون گذاران معتقد هستند که تراکنش های خصوصی مسیر را برای پولشویی و دیگر فعالیت های مجرمانه باز می‌کنند. در همین راستا، قوانینی که اتحادیه اروپا در حال کار روی آنهاست، چنین تراکنش هایی را نیز هدف خود قرار داده است. با این حال، تعدادی از تراکنش های خصوصی در حوزه کریپتو که از طریق کیف پول های حضانتی صورت می‌گیرند، تقریبا غیرقابل ردیابی هستند و این کار را برای قانون گذاران به شدت سخت می‌کند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x