بایننس در سال ۲۰۱۸ قصد استخدام رئیس کنونی SEC را داشته است

خانهاخباربایننس در سال...

آنچه می‌خوانید...

گزارشی از وال استریت ژورنال بر پایه پیام‌ها و اسنادی در سال‌های 2018 و 2020 و همچنین مصاحبه با کارمندان نشان می‌دهد که صرافی بایننس، بزرگ‌ترین پلتفرم معاملاتی ارزهای دیجیتال، در سال 2018 تلاش کرده است تا گری گنسلر، رئیس کنونی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) را به‌عنوان مشاور استخدام کند.

بایننس در تلاش برای استخدام گری گنسلر

به نقل از کوین تلگراف، گنسلر، رئیس پیشین کمیسیون معاملاتی آتی کالا آمریکا، در سال 2018 و زمانی که در دانشگاه MIT مشغول تدریس بوده است با پیشنهاد این شرکت رمز ارزی مواجه می‌شود. پیام‌های مدیران بایننس که توسط وال استریت ژورنال به نمایش گذاشته شده نشان می‌دهد که الا ژانگ، مدیر بازوی سرمایه‌گذاری بایننس و هری ژو، هم‌بنیانگذار شرکت Koi در اکتبر 2018 با گنسلر ملاقات کرده و پیشنهاد همکاری به وی داده‌اند.

- Advertisement -

پس از آن که گنسلر موقعیت مشاور صرافی رمز ارزی را رد کرده است، هری ژو در پیامی نوشت، در حالی که گنسلر پیشنهاد همکاری با بایننس را رد کرد اما با سخاوتمندی تمام استراتژی‌های کسب مجوز را به اشتراک گذاشت. یکی از کارمندان صرافی در آن زمان و پس از رد پیشنهاد گفته بود که اگر دموکرات‌ها برنده انتخابات شوند، شاهد حضور گنسلر بر مسند یک نهاد قانون‌گذاری خواهیم بود.

ملاقات دوم صرافی و گنسلر در مارس 2019 و در توکیو رخ داد. در آن زمان چانگ پنگ ژائو با وی دیدار کرد و پیشنهاد مشاور شرکت را به وی داد. گفتنی است که پس از رد پیشنهاد همکاری، گنسلر در آوریل 2021 به‌عنوان رئیس کمیسیون بورس آمریکا انتخاب شد. وال استریت ژورنال اشاره داشته است که گنسلر در زمانی که استاد دانشگاه MIT بوده است، توسط شرکت‌های خصوصی زیادی پیشنهاد همکاری دریافت کرده اما تمامی آنها را رد کرده است.

این گزارش همچنین به رابطه بایننس با بازوی آمریکایی خود یعنی Binance US نیز اشاره کرد. مدیران این صرافی از ترس سختگیری‌های قانون‌گذاران سال‌ها قبل اقدامات لازم را انجام دادند و شرکتی را در آمریکا تأسیس کردند تا از تمام قوانین پیروی کند و بدین ترتیب مشکلی با قانون‌گذاران ایجاد نشود.

مطلب مفید: بررسی پروژه استایلایک (Stylike)؛ کلاهبرداری با چاشنی مد و فشن

در همین رابطه یکی از سخنگوهای بایننس به کوین تلگراف گفت:

«زمانی که بایننس آمریکا تأسیس شد، توافقی با تیم فناوری صرافی بایننس ایجاد شد که زیرساخت فناوری برای این پلتفرم ایجاد شود و از این صرافی قانون‌گذاری شده در آمریکا حمایت کامل به عمل آید. این یک سرویس برچسب سفید بود که از صرافی‌های دیگر پشتیبانی می‌کرد. به همین دلیل است که شما این ارتباطات قدیمی را بین اعضای دو سازمان مشاهده می‌کنید.»

باید اشاره داشت که صرافی بایننس و شعبه آمریکایی آن دارای یک مالک هستند و این حقیقت از ابتدا برای همه قابل‌مشاهده بوده است. با این حال، اخیراً شعبه آمریکایی صرافی مشغول جمع‌آوری سرمایه بوده ولی این اتفاق هنوز برای بایننس رخ نداده است. این صرافی در ادامه افزود که هیچ مشتری آمریکایی ندارد و دو شرکت در حقیقت دو سازمان کاملاً جدا از دیدگاه حقوقی هستند. بایننس درباره اشتباهات گذشته خود هنگام گسترش شرکت و فعالیتش نیز گفت:

«در حالی که با چنین سرعتی در حال رشد بودیم، برخی اشتباهات اولیه را انجام دادیم که اکنون اصلاح شده‌اند. به دنبال سرمایه‌گذاری هنگفت در استعداد، فرآیندها و فناوری در دو سال گذشته، ما امروز شرکتی کاملاً متفاوت در مورد انطباق با قوانین هستیم.»

بنا بر گزارش‌ها، بایننس در حال آماده شدن برای مواجهه با جریمه‌ها برای حل و فصل تحقیقات نظارتی و اجرای قانون در آمریکا است. پاتریک هیلمن، مدیر ارشد استراتژی بایننس، گفت که این شرکت با قانون‌گذاران برای رفع مشکلات مربوط به انطباق با قوانین در گذشته همکاری می‌کند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان