با وجود ریزش بیت کوین، سختی استخراج به سقف 8 ماه اخیر خود رسید

آنچه می‌خوانید...

به نظر می‌رسد که روند ضعیف قیمت در بازار اسپات، تأثیری روی شرایط فاندامنتال شبکه بیت کوین نداشته است، به طوری که هم سختی استخراج و هم هش ریت اخیراً بهبود چشمگیری داشته‌اند. هرچند قیمت بیت کوین (BTC) به پایین ترین سطح خود در شش هفته اخیر یعنی 20000 دلار رسیده است، اما شرایط بنیادی شبکه هیچ نشانی از روند نزولی ندارد.

آخرین داده‌های آنچین (On-Cahin) حاکی از آن است که هش ریت و سختی شبکه به سرعت در حال افزایش هستند و هیچ نشانی از کاپیتولاسیون (تسلیم بازار و فروش) نشان نمی‌دهند.

افزایش شدید سختی استخراج بیت کوین در هفته آینده

علیرغم کاهش حدود 7 درصدی بیت کوین در طول یک هفته، این رمزارز ماینرهایی را که اخیراً از فاز کاپیتولاسیون چند ماهه خود خارج شده‌اند را ناامید نکرده است.

اکنون، با بازگشت رقابت به شبکه و همزمان با نزدیک شدن به پایان ماه اوت، اندیکاتورهای بنیادی در حالت «فقط صعودی» قرار دارند.

این به خوبی در شاخص «سختی استخراج» پیداست، شاخصی از میزان رقابت بین ماینرها برای دریافت پاداش بلوک که قرار است در هفته آینده حدود 6.8 درصد افزایش پیدا کند.

بر اساس داده‌های پلتفرم مانیتورینگ بلاک چین BTC.com، این بیشترین میزان تغییر سختی شبکه از ژانویه امسال خواهد بود.

علاوه بر این، اگر افزایش 6.8 درصدی سختی شبکه محقق شود، این شاخص به ATH ها یا سقف‌های تاریخی خود خواهد رسید.

شرکت مشاوره استخراج بیت کوین بلاکس بریج (Blocksbridge) در آخرین نسخه از خبرنامه خود موسوم به ماینر ویکلی (Miner Weekly) که در ماه آگوست منتشر شد، پیش بینی کرد: «ممکن است شاهد یک جهش شدید در سختی شبکه باشیم به حدی که ظرف چند روز به یک ATH جدید (یا نزدیک به یک ATH جدید) برسیم.»

با این وجود، بلاکس بریج خاطرنشان کرد که شرایط فعلی برای همه ذینفعان شبکه آسان نیست. برای مثال، کسانی که تجهیزات قدیمی‌تری داشتند، به دلیل کاهش قیمت بیت کوین و کاهش نسبی پاداش‌ها و کارمزدها در مقابل هزینه‌هایی مانند برق، فشار زیادی را تجربه می‌کردند.

در ادامه این گزارش آمده است: «به طور خلاصه باید گفت که بازار نزولی آنهایی را که تجهیزات ماینینگ ناکارآمد دارند را واقعاً به مرز ورشکستگی می‌رساند.»

با وجود ریزش بیت کوین، سختی استخراج به سقف 8 ماه اخیر خود رسید
نمای کلی استخراج بیت کوین. منبع: BTC.com

هش ریت دوباره به بالاترین حد خود افزایش پیدا می‌کند

به نظر می‌رسد هش ریت بیت کوین نیز در حال دنبال کردن روند سختی شبکه است و در مسیر رسیدن به رکوردهای جدید قرار دارد.

بر اساس داده‌های سایت مانیتورینگ ماینینگ پول استاتس (MiningPoolStats)، هش ریت بیت کوین در تاریخ 22 آگوست (31 مرداد) 246 اگزاهش در ثانیه (EH/s) بود، که از سقف تاریخی 251 EH/s که در اواخر آوریل بدان دست یافته بود، فاصله اندکی دارد.

هش ریت همیشه یک تخمین است و نوسانات آن به معنی افزایش یا کاهش مستقیم فعالیت ماینرها نیست.

با وجود ریزش بیت کوین، سختی استخراج به سقف 8 ماه اخیر خود رسید
نمودار هش ریت تخمینی بیت کوین. منبع: MiningPoolStats

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان