top banner adv

آلمان به رتبه نخست برترین اقتصاد رمزارز جهان صعود کرد

آلمان به رتبه نخست برترین اقتصاد رمزارز جهان صعود کرد
0
بازدید : 9149

بر اساس گزارش رتبه‌بندی اقتصاد کریپتو و پس از سقوط جایگاه رمزارزی آمریکا، آلمان جایگاه برترین اقتصاد رمزارز جهان را در تازه‌ترین رتبه‌بندی‌های اعلام شده تصاحب کرد.

پایگاه خبری صدای بورس با اشاره به این خبر در خصوص برترین اقتصاد رمزارز جهان، چنین گزارش کرده است:

بیشتر بخوانید : شرکت تتر ۱۵ درصد از سود خود را در بیت کوین سرمایه‌گذاری می‌کند

قرن بیست و یکم را شاید بتوان عصر دیجیتال نامید. پدیده‌ای که موجب تحول جنبه‌های مختلف زندگی بشر شده است. در همه عرصه‌های زندگی بشر با توجه به گستردگی و تنوع نوآوری‌ها و ابداعات، اقتصاد جهانی و به تبع آن اقتصاد ایران به روش‌های مختلف وابسته به ابزارهای دیجیتال شده است. ابزارهای نوین دیجیتال باعث شده‌اند تا نحوه کار، ارتباط، خرید و فروش کالاها و خدمات و انجام کارهای روزمره دچار تغییرات اساسی شود. بخش‌های مختلف اقتصادی مانند بانکداری، خرده‌فروشی، انرژی، حمل و نقل، آموزش، نشریات و مطبوعات، اطلاع‌رسانی، سلامت و بهداشت تحت تاثیر اقتصاد دیجیتال دچار تحول شده و نحوه رشد و گسترش آن‌ها بستگی به تعامل با این شکل از دیجیتالی شدن دارد.

از توسعه اقتصاد تا اقتصاد دیجیتال

توسعه اقتصاد دیجیتال به‌طور عمده مدیون موج چهارم انقلاب صنعتی است؛ جایی که کلاوس شوآب، بنیانگذار مجمع جهانی اقتصاد، برای اولین بار انقلاب صنعتی چهارم را به دنیا معرفی کرد.

به اعتقاد شوآب، در اقتصاد دیجیتال، فناوری دیگر ابزاری برای خلق سیستم نیست و خود، خالق سیستم‌های جدید است و در آن کسب‌وکار و فناوری، لازم و ملزوم یکدیگرند و وابستگی بشر به فناوری به بالاترین حد رسیده است. در این اقتصاد محصولات و خدمات تحت تاثیر سونامی دیجیتالی شدن قرار دارند. دیجیتالی شدنی که نه تنها به معنی ظهور کالاها و خدمات جدید دیجیتالی است، بلکه غالب کالاها و خدمات سنتی که پیش از این غیردیجیتالی ارائه می‌شد نیز در این اقتصاد به مرور تحت تاثیر رشد فناوری‌ها قرار خواهند گرفت. اقتصاد دیجیتال را می‌توان اقتصادی معرفی کرد که ایجاد ارزش در آن مبتنی بر فناوری‌های دیجیتال است و ستون فقرات آن، ارتباطاتی به منظور ساخت اکوسیستمی بین مردم، سازمان‌ها و زیرساخت‌های فناورانه است.

بیشتر بخوانید : پروژه متاورسی ایپ کوین تا 5 روز دیگر راه‌اندازی می‌شود؛ افزایش 40 درصدی قیمت APE

بیشتر بخوانید : بنیانگذار فانتوم: ترکیب هوش مصنوعی و بلاک چین ممکن نیست

رمزارزها در خدمت توسعه اقتصاد دیجیتال

بر اساس تحلیل‌ها و پژوهش‌هایی که اقتصاددانان در کشورهای در حال توسعه انجام داده‌اند، به این نتیجه رسیده‌اند که رمزارزها می‌توانند سرعت فرآیند رسیدن به توسعه اقتصاد دیجیتال را به شدت افزایش دهند. استفاده از خدمات اینترنت در کشورها عمدتا به این دلیل گسترش یافته است که آن‌ها به طور تصادفی فرصت مناسبی را برای اتصال به جهان به دست آورده‌اند، زیرا کاربران اینترنت قادر هستند از طریق رمزارزها به تجارت نیز بپردازند. افزایش کاربرد اینترنت به تبادل ایده‌ها و فناوری میان کشورهای در حال توسعه و کشورهای توسعه یافته منجر شده است.

بر اساس آماری که بانک جهانی منتشر کرده است، ۱.۷ میلیارد نفر به دلیل فقدان مدارک لازم یا وجود سایر موانع، از داشتن حساب بانکی محروم هستند. چنین افرادی عمدتا در کشورهای در حال توسعه‌ای زندگی می‌کنند که سیستم بانکی‌شان آنقدر گسترده نیست و دارای محدودیت هستند. به همین دلیل نیز کشورهای در حال توسعه پیش از سایر کشورها به پذیرش رمزارزها روی آورده‌اند.

در حال حاضر مدارک و شواهد نشان‌دهنده تاثیر مثبت بخش دیجیتال اقتصاد بر اقتصاد تمامی کشورهای دنیاست و بر همین مبنا بیراه نیست که به برترین اقتصاد رمزارز در جهان تبدیل شده است.

آلمان پیشتاز اقتصاد دیجیتال

بر اساس گزارش رتبه‌بندی اقتصاد کریپتو که توسط Coincub تهیه می‌شود، آلمان در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ به مطلوب‌ترین اقتصاد کریپتو در جهان تبدیل شده است. در این مدت، ایالات متحده آمریکا دارنده رتبه برتر در دوره‌های قبل، شش پله سقوط کرد و در رتبه هفتم برترین اقتصاد کریپتو قرار گرفت. این آمار به عوامل مختلفی مانند چشم‌انداز ارزهای دیجیتال، قوانین مالیاتی شفاف کریپتو، ارتباطات نظارتی شفاف‌تر و موارد دیگر برای رتبه‌بندی کشورها توجه می‌کند. آلمان یکی از قوی‌ترین اقتصادهای کریپتویی به حساب می‌آید که از دارندگان ارزهای رمزنگاری شده مالیات نمی‌گیرد.

همچنین سوئیس با موضع مثبت نظارتی کریپتو در رتبه دوم قرار گرفته است و سه جایگاه بعدی به ترتیب به استرالیا، امارات و سنگاپور رسیده است. در منطقه خاورمیانه، امارات پیشتاز اقتصاد دیجیتال و کریپتویی به شمار می‌رود که در سال‌های اخیر، میلیاردها دلار برای آن سرمایه‌گذاری کرده است.

برای نمونه، روند توسعه اقتصاد دیجیتال در دو کشور آلمان و امارات به شرح زیر است:

آلمان: بر اساس داده‌های رسمی بانک جهانی، ارزش تولید ناخالص داخلی (GDP) در آلمان در سال ۲۰۲۱ بیش از ۴۲۲۳ میلیارد دلار بوده است. ارزش تولید ناخالص داخلی آلمان ۳.۱۶ درصد از کل جهان را تشکیل می‌دهد. همچنین تولید ناخالص داخلی سرانه این کشور در دسامبر ۲۰۲۱ معادل ۴۲ هزار و ۵۲۶ دلار بوده است. اقتصاد آلمان (پنجمین اقتصاد بزرگ جهان و بزرگترین اقتصاد اروپا) صادرکننده پیشرو در حوزه ماشین آلات، وسایل نقلیه، مواد شیمیایی و تجهیزات خانگی است و از نیروی کار بسیار ماهر بهره می‌برد.

بیشتر بخوانید : وزیر اقتصاد از نهایی شدن سند «رمزارزش ها» در ستاد اقتصادی دولت خبر داد

امارات: بر اساس داده‌های رسمی بانک جهانی، ارزش تولید ناخالص داخلی (GDP) در امارات متحده عربی در سال ۲۰۲۰ حدود ۳۵۸ میلیارد دلار بوده است. ارزش تولید ناخالص داخلی امارات متحده عربی ۰.۲۷ درصد از اقتصاد جهان را تشکیل می‌دهد. همچنین تولید ناخالص داخلی سرانه این کشور در دسامبر ۲۰۲۰ معادل ۳۷ هزار و ۴۹۷ دلار بوده است. بر اساس مدل‌های کلان جهانی Trading Economics و انتظارات تحلیل‌گران، پیش‌بینی می‌شود تولید ناخالص داخلی سرانه در امارات متحده عربی تا پایان سال ۲۰۲۲ به ۴۱ هزار و ۸۰۰ دلار برسد. در بلندمدت، طبق مدل‌های اقتصادسنجی، نرخ رشد تولید ناخالص داخلی امارات متحده عربی در سال ۲۰۲۲ حدود ۲ درصد پیش‌بینی می‌شود. انتظار می‌رود دومین اقتصاد بزرگ جهان عرب که در سال ۲۰۲۱ رشد ۳.۸ درصدی را تجربه کرد، در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ به ترتیب ۵.۴ درصد و ۴.۲ درصد رشد کند.

افت بازار رمزارزها و تاثیر آن بر اقتصاد کشورها

ارزش بازار کریپتو در ابتدای سال بالای ۲ تریلیون دلار بوده است که این رقم با ادامه ریزش‌های بیت‌کوین و بازار رمزارزها، ارزش کل بازار رمزارزها (مارکت کپ) به کمتر از یک تریلیون دلار کاهش پیدا کرد. همچنین در یک سال گذشته، از میان ۱۰۰ رمزارز بزرگ جهان بر اساس ارزش بازار، تنها قیمت ۷ کریپتو رشد داشته که رمزارز تون کوین با ۷۳ درصد پیشتاز بوده است. در همین حال، قیمت ۹۳ رمزارز نزولی بوده که ترا کلاسیک با ۱۰۰ درصد بیشترین افت را ثبت کرده است. قیمت ۶ رمزارز نیز در این بازه زمانی بیش از ۹۰ درصد کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید : چارلز هاسکینسون: هیچ تهدیدی از سمت SEC برای کاردانو وجود ندارد

شما مخاطبان فکت‌کوینز می‌توانید علاوه بر اطلاع پیدا کردن در خصوص اخباری همچون برترین اقتصاد رمزارز جهان، قیمت لحظه‌ای رمزارزهای مختلف بازار را از اینجا دنبال کنید: قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x