برترین رمزارزهای مبتنی بر بلاکچین 2022

خانهریپورتاژبرترین رمزارزهای مبتنی...

آنچه می‌خوانید...

ارزهای دیجیتال یک نوع دارایی دیجیتال هستند که می توانند خارج از اختیار و تمرکز بانک‌ها یا دولت در گردش باشند. تا به امروز، بیش از 20000 پروژه ارز دیجیتال وجود دارند که کل بازار 1.07 تریلیون دلاری رمزارزها را تشکیل می دهند. علاقمندان و سرمایه گذاران به این حوزه به سرعت در حال افزایش هستند. در ادامه با بهترین ارزهای مبتنی بر بلاکچین 2022 آشنا می‌شوید که می‌تواند در چینش یک سبد سرمایه گذاری مناسب به شما کمک کند.

بلاکچین چیست؟

بلاک چین(blockchain) یا همان زنجیره بلوکی، فناوری پایگاه داده است که هر نوع داده‌ای را ذخیره می‌کند و با توزیع کپی های یکسان در کل شبکه، هک یا کلاهبرداری را بسیار دشوار می کند. هر زنجیره از چندین بلوک تشکیل شده است. بلاک چین ها داده ها را در بلوک هایی ذخیره می کنند و سپس از طریق رمزنگاری به یکدیگر متصل می شوند.

وقتی داده‌های جدید وارد یک بلوک جدید می شوند و بلوک پر می‌شود، به بلوک قبلی زنجیر می شود که این باعث می شود داده ها به ترتیب زمانی به هم وصل شوند. انواع مختلفی از اطلاعات را می توان در یک بلاکچین ذخیره کرد. رایج‌ترین استفاده تا کنون به عنوان دفتر کل برای تراکنش ها بوده است. یک بلاک چین می تواند اطلاعات مربوط به تراکنش های ارز دیجیتال، مالکیت NFT یا قراردادهای هوشمند DeFi را ثبت کند.

داده‌ها در بلاک چین هستند. به این معنی که داده های وارد شده برگشت ناپذیر هستند. تراکنش ها به طور دائم ثبت می شوند و برای همه قابل مشاهده هستند. بلاک چین فقط برای تراکنش های مالی استفاده نمی شود. به دلیل ماهیت ایمن و شفاف، این فناوری پتانسیل ارائه طیف گسترده ای از برنامه ها را در حوزه ارز دیجیتال، امنیت سایبری، حسابداری و ثبت اسناد، صنایع لجستیک و انرژی، آموزش و موارد دیگر ارائه می دهد. حال پس از پاسخ به سوال بلاکچین چیست؟ به بررسی و معرفی بهترین ارزهای مبتنی بر بلاکچین می‌پردازیم.

ارزهای دیجیتال
بلاکچین چیست ؟

لیست برترین رمزارزهای مبتنی بر بلاکچین 2022

از نظر برخی کارشناسان سال 2022، سال خوبی برای سرمایه گذاری‌های بلند مدت در ارزهای دیجیتال باشد.

به نظر می رسد که دو ارز بزرگ بازار رمز ارزها یعنی بیت کوین و اتریوم ممکن است قبل از پایان سال یک رونق قیمت خوبی داشته باشند؛ زیرا پول در حال سرازیر شدن به بیت‌کوین است و اتریوم معمولاً دومین انتخاب برای سرمایه گذاری پس از بیت کوین است. همچنین سایر ارزهای دیجیتال برتر مانند بایننس کوین، الگورند و ترون نیز از این رشد عقب نخواهند ماند.

بیت کوین

بیت کوین (BTC) در سال 2009 توسط ساتوشی ناکاموتو ایجاد شد و به عنوان اولین ارز دیجیتالی که تراکنش های مالی را روی یک بلاک چین غیرمتمرکز ثبت کرد، دارای ارزش بازار 441 میلیارد دلار است. بیت کوین مانند بسیاری از ارزهای دیجیتال ، بر روی یک بلاک چین یا یک دفتر کل در شبکه ای متشکل از هزاران رایانه اجرا می شود و فرآیندی که اثبات کار نامیده می شود، بیت کوین را در برابر کلاهبرداران ایمن نگه داشته می‌دارد.

هدف اصلی بیت کوین ایجاد انقلابی در سیستم های مالی و پرداخت سنتی با کمک فناوری بلاکچین بود. اگرچه بیت کوین در سه سال گذشته فراز و نشیب های متعددی داشته است؛ اما هنوز اولین وامن‌ترین انتخاب برای سرمایه گذاران جدید و قدیمی است. دلایل اقتصادی زیادی نیز مبنی بر رشد قیمت بیت کوین در سال جاری وجود دارد. با وجود چاپ پول و افزایش دلار، قدرت خرید به شدت در حال کاهش است و این بدان معناست که بسیاری از سرمایه گذاران پول خود را (برای حفظ ارزش سرمایه) به دارایی هایی مانند بیت کوین تبدیل می‌کنند.

اتریوم

اتریوم هم یک ارز دیجیتال و هم یک پلتفرم بلاک چین است که ارزش بازار آن به 201 میلیارد دلار می‌رسد. اتریوم با کاربردهای مختلفی که دارد، مورد علاقه توسعه دهندگان زیادی است. اتریوم یک پلتفرم غیرمتمرکز جهانی است که در سال 2015 و توسط یکی از بنیانگذاران ویتالیک بوترین راه اندازی شد. اتریوم به عنوان دومین رمز ارز بزرگ، از آوریل 2016 تا اوایل آگوست 2022، از حدود 11 دلار به حدود 1640 دلار رسید و رشد قیمتی حدود 14800 درصد را تجربه کرده است.

در میان مزایای سرمایه گذاری در اتریوم، یکی از مهم‌ترین موارد راه اندازی اتریوم 2.0 است که از اثبات کار به اثبات پذیرش تغییر خواهد کرد و بسیار کارآمدتر خواهد بود. با عرضه اتریوم دو (ETH 2.0)، این پروژه به یکی از بهترین گذینه‌ها برای سرمایه گذاری در حوزه کریپتو تبدیل خواهد شد.

غول‌هایی مانند JPMorgan،Amazon و Microsoft Azure از فناوری بلاک چین اتریوم استقبال و حمایت کرده‌اند تا از دیگر رقبا جلوتر باشند و توجه سرمایه‌گذاران در سراسر جهان را به خود جلب کنند.

بایننس کوین

بایننس کوین (BNB) یک ارز دیجیتال است که می‌توانید از آن برای معامله و پرداخت هزینه در بایننس( یکی از بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال در جهان) استفاده کنید. بایننس کوین در حال حاضر سومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار است. قیمت BNB در سال 2017 فقط 0.10 دلار بود و در اوایل آگوست 2022، قیمت آن به حدود 284 دلار افزایش یافت که یعنی افزایشی در حدود 283900% را شاهد بوده است.

چیزی که واقعاً BNB را متمایز کرده است، شبکه انتقال BSC است. زنجیره جدیدی توسط بایننس در اواخر سال 2020 برای قراردادهای هوشمند راه اندازی شد که از BNB به عنوان کارمزد گاز استفاده می کند. بایننس کوین به عنوان یک توکن تخفیف در صرافی بایننس نیز استفاده می‌شود. معامله‌گران هنگام خرید و فروش این کوین می‌توانند از تخفیف در کارمزد معاملات برخوردار شوند. در فوریه 2021، ارزش بایننس کوین به طور چشمگیری افزایش یافت زیرا بسیاری از توسعه دهندگان از اتریوم به دلیل هزینه های بالای گاز خارج شدند و به وارد BSC شدند.

زیرا هزینه های گاز آن ناپایدارتر بوده و با اتریوم سازگاری دارد. امروزه، BSC سومین پلتفرم بزرگ برای پروژه‌های DeFi است و با ادامه رشد بازار DeFi، استفاده از BNB نیز می‌تواند افزایش یابد. هجوم معامله گران و استفاده از صرافی بایننس نیز می‌تواند در رشد بایننس کوین تاثیرگذار باشد.

الگورند

الگورند یک پروژه بلاک چین است که تراکنش های سریع و کارمزد کم را ارائه می دهد و از آنجایی که بسیاری از زبان های برنامه نویسی را پشتیبانی می کند، استفاده از آن برای توسعه دهندگان آسان است. همچنین یک تیم بسیار قوی در پشت، به این پروژه اعتبار می بخشد. این پلتفرم، رقابت زیادی با تعدادی از بلاک چین های قرارداد هوشمند دارد.

الگورند توانایی پردازش 1000 تراکنش در ثانیه را دارد. به طور کلی، Algorand انتخاب خوبی برای سرمایه گذاری بلند مدت است. از نظر قیمتی، این ارز پتانسیل فوق العاده ای برای ثبت اوج قیمتی جدید را دارد پیش از هر سرمایه گذاری مطمئن شوید که ارز مورد نظر را به خوبی مورد تحلیل (تکنیکال و فاندامنتال ) قرار دهید.

ترون

ترون یک بلاک چین منبع باز است که اجرا کننده قراردادهای هوشمند است و برای ساخت برنامه های غیرمتمرکز (dApps) استفاده شود. ترون(TRX) از نظر ارزش بازار در بین ارزهای دیجیتال برتر قرار دارد و یکی از پرکاربردترین بلاک چین ها است. بیش از 85 میلیون حساب دارد و بیش از 3 میلیارد تراکنش را پردازش کرده است. در سپتامبر 2021، ترون از نظر کل تراکنش‌های بلاک چین در رتبه دوم قرار گرفت. تمرکز ترون بر بخش سرگرمی به آن جایگاه ویژه‌ای در میان پروژه های بلاک چین می دهد.

ارزهای دیجیتال
خرید رمز ارز

خرید برترین رمز ارز مبتنی بر بلاکچین

برای خرید بیت کوین یا ارزهای دیجیتال دیگر که تصمیم به سرمایه‌گذاری در آن را دارید، باید ابتدا در یک صرافی معتبر ثبت نام کنید.

سعی کنید صرافی را انتخاب کنید که ارائه دهنده بهترین و پیشرفته‌ترین خدمات معاملاتی باشد و کمترین کارمزد را از کاربران خود دریافت کند.

یکی از بهترین گزینه ها صرافی ایرانیکارت است. زیرا کارمزد پلتفرم در ایرانیکارت صفر بوده و این مزیت برای تمامی کاربران بسیار مقرون به صرفه و جذاب است. همچنین تراکنشات، سفارشات و درخواست‌هایی مانند احراز هویت در سریع ترین زمان رسیدگی، ثبت و تایید می‌گردد. از طرفی دیگر نگران از دست رفتن دارایی خود در صرافی‌های خارجی نخواهید بود و از انجام معاملات در یک پلتفرم ایرانی با تمام قابلیت‌ها، لذت خواهید برد. ایرانیکارت با بیش از ده سال سابقه، از محبوب‌ترین و کامل‌ترین صرافی ها از نظر معامله گران در پشتیبانی و خدمت رسانی است.

این مطلب رپورتاژ بوده و پایگاه خبری فکت کوینز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسئولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با فکت کوینز ندارد.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان