در سال ۲۰۲۲ حجم تراکنش‌های اتریوم ۳۳۸٪ بیشتر از بیت کوین بوده است

خانهاخباردر سال ۲۰۲۲...

آنچه می‌خوانید...

شبکه اتریوم و بیت کوین در سال 2022 نیز مانند سال‌های گذشته به رقابت خود ادامه دادند و شاهد آن بودیم که حجم تراکنش‌های اتریوم از بیت کوین پیشی بگیرد، با این حال پادشاه ارزهای دیجیتال درزمینه جستجوی اینترنتی موفق شد رتبه نخست خود را حفظ کند.

برتری اتریوم نسبت به بیت کوین در حجم تراکنش‌ها

به نقل از کوین تلگراف و بنا بر داده‌های نزدک و Ycharts در روز 2 ژانویه، تراکنش‌های اتریوم نسبت به بیت کوین 338% بیشتر بوده که عدد بسیار قابل‌توجهی است. در سال 2022 حجم تراکنش‌های اتریوم 408 میلیون و بیت کوین تنها 93.1 میلیون بوده است.

- Advertisement -
حجم تراکنش‌های اتریوم و بیت کوین

داده‌های درون نمودار با مقیاس میلیون است و میانگین تراکنش روزانه برای اتریوم 1.1 میلیون و بیت کوین 255 هزار بوده است. باید اشاره داشت که حجم تراکنش در شبکه بیت کوین نسبت به اتریوم باثبات‌تر و بیشتر دوره‌ای بوده است. در همین مدت اتریوم در این زمینه با نوسانات زیادی همراه بوده است. دلیل آن نیز، افزایش ناگهانی تقاضا در زمان‌های مشخصی به دلیل راه‌اندازی NFTها یا دیگر رویدادها بوده است.

تراکنش‌های سنگین اتریوم در سال جدید نیز ادامه داشته و بر اساس داده‌ها، روز گذشته حجم تراکنش‌های اتریوم نسبت به بیت کوین بازهم بافاصله 300 درصدی همراه بوده و به 924614 تراکنش رسیده است.

مطلب مفید: استخر استیکینگ (Staking Pool) چیست؟

تحلیلگری که داده‌های مذکور را منتشر کرد اشاره داشت که در گذشته نسبت به این موضوع که شاید روزی شاهد تغییر جایگاه بیت کوین و اتریوم باشیم تردید داشته است اما اکنون حامیان این موضوع دلیل محکمی برای آن دارند. تغییر زمانی رخ می‌دهد که یک شبکه درزمینه خاصی از دیگری پیشی بگیرد. در سناریو فعلی فعالیت و حجم تراکنش‌های اتریوم از بیت کوین بیشتر شده است.

باید اشاره داشت که در داده‌های اشاره شده، حجم تراکنش‌های شبکه‌های لایه 2 ذکر نشده است که می‌توانست اتریوم را بسیار فراتر از بیت کوین نشان دهد. گفتنی است که تعداد تراکنش‌های لایه 2 در ثانیه نسبت به لایه 1 بسیار بیشتر بوده و از ماه اکتبر تاکنون نیز در همین وضعیت مانده است.

همان‌طور که اشاره شد، علیرغم برتر بودن اتریوم در زمینه حجم تراکنش‌ها، بیت کوین همچنان بیشترین ارز دیجیتال جستجو شده است. روز 1 ژانویه، گزارشی از In Bitcoin We Trust نشان داد که با 28.4 میلیون جستجو در گوگل، بیت کوین بیشترین میزان جستجو را به خود اختصاص داده است.

این در حالی است که اتریوم حتی جایگاه دوم و سوم را نیز در این زمینه به خود اختصاص نداد. دومین ارز برتر بازار، پس از میم کوین‌های محبوب بازار یعنی شیبا و دوج در رتبه چهارم این شاخص قرار گرفت.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان