بررسی اخبار و رویدادهای کریپتویی مهم شهریور ماه 1400

آنچه می‌خوانید...

https://youtu.be/P8CDditHYEY

سلام به همراهان عزیز فکت کوینز. نوروز مبارک. امسال فکت کوینز برای شما ویژه برنامه نوروزی تهیه کرده که در 13 قسمت مجزا ارائه میشود. شما دوستان و همراهان عزیز برای تماشای کامل ویدئو ها کافیست نرم افزارهای رفع تحریم خودتان را روشن کنید تا وارد کانال یوتوب فکت کوینز شوید. سال بسیار خوبی را برای همه شما عزیزان آرزومندیم. سلامت و پر سود باشید. در ادامه با اخبار کریپتویی شهریور ماه سال 1400 فکت کوینز همراه ما باشید.

اخبار کریپتویی شهریور 1400: قیمت بیت کوین از مرز ۵۰ هزار دلار گذشت 

قیمت بیت کوین با 3 درصد افزایش در صرافی بیت استمپ به 50270 دلار رسید. با این موفقیت ارزش بازار بیت کوین نیز قدم دیگری به سمت تریلیونی شدن برداشت و به 943 میلیارد دلار افزایش یافت. داده‌های درون زنجیره‌ای از بحران عرضه پیش رو خبر می‌دهند چرا که هولدرهای بلندمدت و سرمایه‌گذاران سازمانی تمایلی به فروش بیت کوین خود ندارند.
در همین حال شاخص ترس و طمع بیت کوین که احساسات بازار پیرامون بیت کوین را مشخص می‌کند در کمتر از یک ماه از محدوده ترس شدید به طمع شدید وارد شده و در حال حاضر در سطح 79 قرار دارد. در ادامه همین خبر BNB هم از مرز ۵۰۰ دلار عبور کرد.

- Advertisement -

فعالیت مجدد ماینرها در ایران از انتهای شهریور از سر گرفته خواهد شد 

فعالیت مجدد ماینرها در ایران از تاریخ 22 سپتامبر (چهارشنبه 31 شهريور 1400) از سر گرفته خواهد شد. توانیر شرکت تولید، توزیع و انتقال برق، فاش کرد که ممنوعیت استخراج رمزارزها از 22 سپتامبر لغو خواهد شد. مقامات به این امید که تا پایان تابستان شاهد کاهش مصرف انرژی باشند، به ماینرها اجازه می دهند تا فعالیت خود را به صورت قانونی آغاز کنند. با استناد به گزارشات اخیر، ایران ممنوعیت موقت استخراج رمز ارزهای دیجیتال را لغو می‌کند.

به این معنی که پس از 22 سپتامبر (31 شهریور) هر شرکت حقوقی در این زمینه میتواند فعالیت خود را از سر بگیرد. در ماه می، دولت ایران محدودیت های شدیدی را اعمال کرد. مقامات ادعا کردند که شبکه برق تحت فشار زیادی است و پایداری آن در خطر است. آنها استخراج رمزارزها را مسئول آن دانستند و ممنوعیت کلیه فعالیت های ماینینگ را تا 22 سپتامبر اعمال کردند.

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی شرکت توانیر، اظهار داشت ماه هایی که مصرف برق بالایی دارند تقریباً به پایان رسیده‌اند. با سرد شدن هوا از ابتدای پاییز دوباره امکان استخراج دارایی های دیجیتال به صورت قانونی امکان پذیر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: استخراج رمزارز

اخبار کریپتویی شهریور 1400: صرافی بایننس ادعای دستکاری بازار رمز ارزها را رد کرد 

بایننس در برابر ادعاهای مبنی بر دستکاری بازار و علیه منافع کاربران این صرافی، ایستادگی کرده و بیانیه‌ای منتشر کرده است. در رشته توییت‌هایی که منتشر شد، بایننس ادعاهای مرتبط با دستکاری بازار رمز ارزها را از جانب نشریاتی می‌داند که قصد گسترش ترس، شک و تردید را دارند و هویت کارکنان این صرافی را جعل می‌کنند.

این شرکت همچنین گفته است:
«حق دفاع جهت حفظ منافع را برای خود محفوظ می‌داند اما با افشای مسئولانه تخلف‌ها که از اعتماد جامعه محافظت می‌کند، مخالفتی ندارد. »

این صرافی همچنین اضافه کرد: بایننس هرگز نه معامله‌ای در نقطه مقابل کاربران خود انجام داده نه بازار را دستکاری کرده است و هیچ وقت نیز این کار را انجام نخواهد داد. هنوز مشخص نیست که Binance به اتفاق خاصی اشاره دارد یا خیر اما این بیانیه پس از آن منتشر می‌شود که یک کاربر توییتر با نام RealFulltimeApe روز یکشنبه مدعی شد که بایننس در حال ترید در نقطه مقابل کاربران است و پوزیشن‌های کاربران خود را لیکویید می‌کند و عمدا قیمت را پامپ و دامپ می‌کند که از این موضوع سود ببرد.

۳۵ درصد از دارندگان ارز دیجیتال در آمریکا تحت تاثیر ایلان ماسک هستند!! 

بر اساس نتایج یک نظرسنجی، آمریکایی‌ها به طور متوسط 1707 دلار در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند و سن و جنسیت به طور قابل توجهی بر میزان سرمایه‌گذاری تأثیر می‌گذارد. مردان شرکت کننده در این نظرسنجی اعلام کردند که به طور متوسط 1940 دلار ارز دیجیتال خریداری کرده‌اند در حالی که این رقم برای زنان 565 دلار است.



شکاف جنسیتی سرمایه‌گذاری در تصمیم برای خرید در آینده نیز رخنه کرده چراکه مردان اعلام کردند قصد دارند در سال آتی 1988 دلار دیگر در این بازار سرمایه‌گذاری کنند در حالی که زنان تنها تصمیم دارند تا 878 دلار دیگر به ارزهای دیجیتال اختصاص دهند. این نظرسنجی نشان داد که 37 درصد از سرمایه‌گذاران آمریکایی حتی در شرایط ضروری نیز تصمیم دارند تا به ارزهای دیجیتال خود دست نزنند و آنها را به فروش نرسانند. 51 درصد هم اعلام کردند تمایلی ندارند تا برای پرداخت هزینه‌های تفریحی یا خریدهای لوکس دارایی دیجیتال خود را بفروشند.

اخبار کریپتویی شهریور 1400


دوستا ن و همراهان عزیز شما میتوانید با تماشای مجموعه ویدئو های نوروز 1401 اخبار کریپتویی شهریور 1400 را مروز کنید.

مبدل ERC20 کاردانو وارد فاز آزمایشی شد 

مبدل ERC20 که راه اندازی آن برای اولین بار در ماه می اعلام شد، به کاربران اجازه میدهد تا توکن های مبتنی بر اتریوم را به بزرگترین بلاک چین اثبات سهام انتقال دهند (و بالعکس).‌ به گفته لاندینو، این مبدل هم برای مصرف کننده نهایی و هم برای صادرکنندگان توکن طراحی شده است. وی افزود که هر توکن ERC20 میتواند در بلاک چین کاردانو مانند یک توکن بومی صادر شود.

افزایش کارمزدهای اتریوم با وجود هاردفورک لندن 

به نظر می‌رسد طرفداران اتریوم که تصور می‌کردند هارد فورک لندن، چالش کارمزدهای بالای شبکه را حل خواهد کرد در اشتباه بوده‌اند چرا که کارمزدها به تدریج در حال افزایش بازگشت به قله‌های جدید هستند. بر اساس داده‌های گلاسنود، میانگین هفت روزه کارمزدهای پرداخت‌شده در شبکه اتریوم به 0.008 ETH (25.96 دلار) رسیده که بالاترین سطح سه‌ماهه اخیر محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: افزایش کارمزدهای اتریوم با وجود هارد فورک لندن

به گزارش کوین گیپ، اتریوم پرازدحام‌ترین شبکه بلاک چین عمومی در جهان است و این شلوغی تأثیر به سزایی در کارمزدهای آن گذاشته است و این مشکل را به یکی از نگرانی‌های بزرگ توسعه‌دهندگان تبدیل کرده است. پیش از هارد فورک لندن و اجرای طرح بهبود EIP 1559 کاربران می‌توانستند برای تراکنش‌های خود کارمزد تعیین کنند و همین موضوع باعث جنگ کارمزد در شبکه می‌شد و شبکه را تا حدودی غیرقابل استفاده می‌کرد.

پیش‌بینی می‌شد با ظهور هارد فورک لندن و با تعیین کارمزد مبنا مشکلات مرتبط با کارمزدها حل شود. با این حال، انعامی که کاربران می‌توانند برای ماینرها در تراکنش تعبیه کنند به نظر می‌رسد جنگ کارمزد را مجدداً آغاز کرده باشد.

قیمت سولانا برای اولین بار به ۱۰۰ دلار رسید 

پس از افزایش 9.35 درصدی قیمت سولانا به رکورد 103.6 دلار رسید. این حرکت صعودی چند روز پس از آنکه سولانا مکانیسم احتراق را در رسانه‌های رسمی خود اعلام کرد رقم خورد. با این حال، تیم توسعه سولانا اطلاعات چندانی در رابطه با این مکانیسم نداد و همین موضوع باعث شده تا جامعه در رابطه با آن گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر توکن سوزی سولانا داشته باشد. این گمانه‌زنی‌ها عمدتاً به دلیل ویدیوی معرفی مکانیسم احتراق که دارای شعله بنفش بود مطرح شده است. با این حال ممکن است مکانیسم احتراق به معنی توکن سوزی نباشد.

دبی از گسترش بازار رمزنگاری در خاورمیانه سود خواهد برد 

به گفته استفان استونبرگ، مدیرعامل صرافی Bittrex Global امارات متحده عربی و دبی یکی از دوستانه ترین حوزه های قضایی برای صنعت ارزهای دیجیتال هستند. استونبرگ یکشنبه در مصاحبه ای با بلومبرگ گفت که احتمالاً دبی از گسترش بازار رمزنگاری در خاورمیانه سود خواهد برد.

زیرا رگلاتورهای محلی به طور فزاینده ای فناوری های مرتبط با بلاک چین را میپذیرند. وی اظهار داشت امارات متحده عربی و دبی روند درستی را در پیش گرفته‌اند. و پروژه های منطقه ای زیادی را جذب خواهند کرد. او ادامه داد که این حوزه های قضایی مکانی عالی برای ایجاد پروژه هایی مربوط به توکن ها یا اداره یک صرافی هستند.

عمدتاً به این خاطر که منطقه به عنوان گریزگاه ​​مالیاتی شناخته می‌شود. امارات متحده عربی در مارس 2021 در کنار سوئیس و برمودا به یکی از بزرگترین بهشت های مالیاتی با رشد سریع تبدیل شده است.

وزارت صنعت و معدن و تجارت می‌گوید قطعی برق در ایران به دلیل استخراج رمز ارز نیست 

بنا به گزارش‌ها، وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران ادعاهای شرکت توانیر در خصوص کمبودهای اخیر نیرو و برق در کشور به واسطه فعالیت‌های غیرقانونی استخراج کنندگان رمز ارزها را رد کرد. براساس گزارش‌های روزنامه انگلیسی زبان و چاپ تهرانِ فایننشال تریبون، علیرضا هادی، مدیر برنامه‌ریزی و فعالیت‌های سرمایه‌گذاری وزارت صنعت، معدن و تجارت اذعان داشته که نمودارهای مصرف انرژی منتشر شده از سوی شرکت توانیر به شدت اغراق شده هستند.

این مقام مسئول ادعاهای شرکت توانیر مبنی بر مصرف ۲ هزار مگاواتی فعالیت‌های غیرقانونی استخراج رمز ارز را زیر سؤال برده و در ادامه گفته است که چنین رقمی از مصرف، معادل با مصرف حدود ۳ میلیون قطعه سخت افزاری است.

اخبار کریپتویی شهریور 1400: توکن dydx در صرافی‌های ارز دیجیتال لیست شد 

رمز ارز DYDX توکن بومی صرافی dydx امروز عرضه شد و صرافی‌های ارز دیجیتال بزرگ این توکن را در بازارهای معاملاتی خود لیست کرده‌اند. صرافی‌های رمز ارز در سراسر دنیا روزانه برنامه‌ها و کمپین‌های متنوعی را با ارائه محصولاتشان به کاربران خود عرضه می‌کنند.

اخبار کریپتویی شهریور 1400

سولانا به جایگاه ۶ بازار ارزهای دیجیتال رسید 

اگر نگاهی به نمودارها بیندازیم متوجه می‌شویم که سولانا از تمامی انتظارات فراتر رفته است. روند افزایشی این ارز تقریباً سهمی بوده و کندل های هفتگی آن در ماه آگوست بزرگتر از قبل بوده‌اند. آخرین کندل هفتگی سولانا که اکنون در حال شکل گیری است افزایش قیمت 48 درصدی را نشان می دهد.

SOL هفته را با قیمت 141 دلار آغاز کرد و در حال حاضر قیمت آن بالاتر از 210 دلار است. به طور طبیعی، اندیکاتورهای مختلف نشان می دهند که این ارز دیجیتال به بالاترین سطح خرید اشباع در تاریخ خود رسیده است؛ بنابراین باید نسبت به باز کردن هرگونه پوزیشن لانگ احتیاط کرد. در حال حاضر، اندیکاتورهای قدرتمندی چون ADX نشان می دهند که سولانا بسیار صعودی است.

بیت کوین در ۱۱ سپتامبر ۷۰۰ هزار امین بلاک خود را ثبت کرد

بیت کوین، بزرگترین رمزارز جهان در 11 سپتامبر 700 هزارمین بلاک خود را ثبت کرد. تعداد کل کوین‌های در گردش btc در حال حاضر 18.812 میلیون است و به صورت تقریبی 89.58 درصد از کل عرضه بیت کوین قبلاً صادر شده است. طبق گزارشات منتشر شده، دستیابی به این رکورد 693 روز طول کشیده است. به طور متوسط، بلاک های جدید تقریباً در هر 10 دقیقه تولید می شوند. اما نمی‌توان تخمین زد که دقیقاً چقدر طول میکشد تا یک بلاک تولید شود. نکته قابل توجه این است که هنگامی که سختی استخراج بالا باشد، سرعت ایجاد بلاک ها به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

اخبار کریپتویی شهریور1400: هاردفورک آلونزو کاردانو با موفقیت انجام شد 

این به‌روز رسانی اسکریپت‌های قراردادهای هوشمند مجهز به پلوتوس را در شبکه اصلی کاردانو اجرایی کرد. در تاریخ ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور) کاردانو در پیامی توییتری از اجرای موفقیت‌آمیز به‌روز رسانی آلونزو در اپیک ۲۹۰ خبر داد و اعلام کرد که قراردادهای هوشمند برای اولین بار به این شبکه وارد شده‌اند. شبکه کاردانو زمان را به بازه یا دوره هایی تقسیم می کند که به آن اپیک (epoch) می‌گویند.

با وجود خوشحالی طرفداران از این رویداد، کاردانو در پست وبلاگی خاطرنشان کرد که هنوز روزهای اولیه این پروژه است و ماموریت تازه آغاز شده است. هارد فورک آلونزو این امکان را فراهم می‌کند تا قراردادهای هوشمند در بستر کاردانو با استفاده از اسکریپت‌های پلوتوس نوشته شود. به گفته تیم توسعه کاردانو، پلوتوس زبانی توسعه یافته برای قراردادهای هوشمند و پلتفرمی برای اجرای برنامه‌ها با استفاده از زبان برنامه‌نویسی هسکل (Haskell) است.

بلاک چین کاردانو با Taurus ادغام شد و قابلیت استیک نیز خواهد داشت 

Taurus با موفقیت بلاکچین کاردانو را با بستر خود ادغام کرده است. همچنین اعلام کرده قابلیت استیکینگ نیز در دسترس کاربران نهادی قرار می گیرد. فراهم کردن زمینه تمرکززدایی بدون ریسک برای نهادهای نظارتی و سایر سازمانهای نهادی برای بنیاد کاردانو از اهمیت بالایی برخوردار است. با توجه به توییتی که توسط Taurus منتشر شده، ادغام کاردانو نشان دهنده تقاضای رو به رشد نهادها برای پروتکل های بلاکچین اثبات سهام (PoS) است. اخیرا قابلیت های استیکینگ نیز در Taurus راه اندازی شده است. در نتیجه، کاربران میتوانند با استفاده از Taurus-PROTECT پاداش های استیکینگ را در پلتفرم کاردانو دریافت کنند.

شرکت Taurus مستقر در شهر ژنو است که در توسعه زیرساخت های بلاک چین و نگهداری دارایی های دیجیتال فعالیت می‌کند. این شرکت در سال 2018 توسط یکی از مدیران ارشد سابق با سابقه بانکداری تاسیس شد. آنها خود را به عنوان یک پلتفرم دیجیتالی پیشرو معرفی کرده‌اند که ارزهای دیجیتال نوظهور و همچنین دارایی های توکنایز شده را ارائه می‌کنند. جدیدترین ارتقاء کاردانو، هارد فورک آلونزو، به همراه ویژگی‌ها و عملکردهای ارتقا یافته آن، بلافاصله در این پلتفرم در دسترس خواهد بود.

به طور دقیق، Cardano در حال حاضر در دسترس مشتریانی مانند بانک‌های سرمایه گذاری، بانک‌های رمزنگاری و بانک‌های کوچک دیجیتال است. با این ادغام، این مشتریان به شبکه بلاکچین غیرمتمرکز و منبع باز کاردانو دسترسی خواهند داشت. بنابراین، از توانایی آن برای انجام بیش از یک میلیون تراکنش در ثانیه بهره خواهند برد.در ادامه با اخبار کریپتویی شهریور 1400 همراه ما باشید.

سطح کابری Basic در صرافی بایننس حذف می‌شود 

صرافی بایننس به جهت پیروی از استانداردهای جهانی، ماه گذشته احراز هویت را برای تمام کاربران اجباری کرد. بایننس در اطلاعیه‌ای اعلام کرد از این پس سطح کاربری پایه از این صرافی حذف خواهد شد.

ایلان ماسک و ویتالیک بوترین در میان ۱۰۰ شخصیت تاثیرگذار مجله تایم در سال ۲۰۲۱ 

ایلان ماسک و بوترین در بخش نوآوران برتر سال 2021 قرار دارند و به ترتیب، آریانا هافینگتون، تاجر معروف و الکس اوهانیان، بنیانگذار ردیت در رابطه با آنها مطالبی را نوشته اند. هافینگتون در نوشته خود ماسک را به خاطر اینکه زندیگش را وقف از بین بردن محدودیت ها کرده ستوده است. اوهانیان نیز نوشته که به خود افتخار می کند که میراث در حال رشد بوترین را مشاهده می نماید. این اولین بار است که نام بوترین به لیست صد شخصیت تأثیرگذار مجله تایم در سال 2021 وارد می شود. با این حال، نام ایلان ماسک پیش تر نیز در این مجله وجود داشت.

حجم معاملات صرافی dydx از UniSwap پیشی گرفت 

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی موسس صرافی غیر متمرکز dydx، آنتونیو جولیانو، این صرافی اکنون محبوب ترین صرافی غیر متمرکز در صنعت رمزارزها به شمار می‌رود و امروز با رشد 47 درصدی در حجم معاملات روزانه، مجموع تمام معاملات این صرافی به 1.334 میلیارد دلار رسید. این در حالی است که Uniswap v3، صرافی غیر متمرکز بر پایه اتریوم، روز گذشته حجم معاملات 1.15 میلیارد دلار ی را ثببت کرد.

بیشتر بخوانید: آموزش گام به گام خرید و فروش در یونی سواپ (Uniswap)

تبلیغ ارز اتریوم مکس (EMAX) توسط کیم کارداشیان 

طبق نظر سنجی اخیر شرکت داده پردازی Morning Consult، تقریبا یک سوم هولدرهای ارزهای دیجیتال تبلیغ اینستاگرامی کیم کارداشیان که در آن به ارز دیجیتال اتریوم مکس (EMAX) اشاره می‌کند را دیده‌اند. کیم کارداشیان میلیاردر معروف، در اواسط ماه ژوئن، ویدیویی مربوط به ارز دیجیتال مشکوک اتریوم مکس را با صدها میلیون دنبال کننده خود در اینستاگرام به اشتراک گذاشت. در این ویدیو تبلیغاتی، او ادعا کرد که توسط یکی از دوستانش با این توکن آشنا شده است.

اتریوم مکس ارز دیجیتالی مشکوک است که هیچ وایت پیپر و فعالیتی مبنی بر توسعه ندارد. اوایل این ماه، رئیس مرجع راهبرد امور مالی، چارلز رندل، کیم کارداشیان را به خاطر استفاده از مخاطبان زیاد به منظور تبلیغ یک توکن دیجیتالی مشکوک مورد نکوهش قرار داد. کارداشیان اولین فرد مشهوری نیست که در کمپین های تبلیغاتی اتریوم مکس شرکت کرده است. ستاره بسکتبال NBA پائول پیرس و بوکسور افسانه‌ای فلوید می‌وتر نیز در تبلیغات این توکن بحث برانگیز ایفای نقش کرده‌اند.

طبق یافته‌های Morning Consult، حدود نیمی از هولدرهای ارزهای دیجیتال، هنگام گرفتن تصمیم درباره سرمایه گذاری از توصیه های افراد مشهور استفاده می‌کنند. رندل ادعا کرده است شخصیت های فضای مجازی اغلب از کلاهبرداران پول گرفته و توکن های آنها را تبلیغ می‌کنند: “افراد تاثیر گذار در فضای مجازی اغلب پول می‌گیرند تا به پامپ یا دامپ شدن توکن‌های جدید کمک کنند. برخی از این شخصیت ها تبلیغ ارزهایی را می کنند که اصلا وجود خارجی ندارند.

همراهان عزیز امیدواریم که از قسمت ششم ویژه برنامه فکت کوینز که مروری بر اخبار کریپتویی شهریور 1400 بود لذت برده باشید. نظرات و پیشنهادات خودتان را با ما در میان بگذارید و برای مشاهده ویدئو کامل اخبار کریپتویی شهریور 1400 به کانال یوتوب ما سر بزنید. هر شب با مرور یک ماه از سال 1400 با شما هستیم. فراموش نکنید که در چالش این ویژه برنامه شرکت کنید تا جوایز مسابقه ما به شما تعلق بگیرد.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان