بررسی اخبار و رویدادهای کریپتویی مهم فروردین ماه 1400

خانهویدئوهابررسی اخبار و...

آنچه می‌خوانید...

سلام به همراهان عزیز فکت کوینز. نوروز مبارک. امسال فکت کوینز برای شما ویژه برنامه نوروزی تهیه کرده که در 13 قسمت مجزا ارائه میشوند. شما دوستان و همراهان عزیز برای تماشای کامل ویدئو ها کافیست نرم افزارهای رفع تحریم خودتان را روشن کنید تا وارد کانال بوتوب فکت کوینز شوید. سال بسیار خوبی را برای همه شما عزیزان آرزومندیم. سلامت و پر سود باشید. در ادامه با اخبار کریپتویی فروردین ماه سال 1400 فکت کوینز همراه ما باشید.

https://youtu.be/LAZmSRxUL4E

اولین توییت جک دورسی به قیمت ۲.۹ میلیون دلار فروخته شد!

اولین توییت جک دورسی مدیرعامل و هم‌بنیانگذار توییتر در مزایده‌‌ای به ارزش ۲.۹ میلیون دلار فروخته شد. این توییت نه تنها اولین توییت جک دورسی، بلکه اولین توییت در شبکه توییتر نیز به حساب می‌آید.  این توییت که در پلتفرم Valuables به مزایده گذاشته شد، به مدت ۳ ماه در مزایده قرار داشته است.

برنده نهایی این مزایده، سینا استاوی (Sina Estavi) مدیرعامل شرکت Bridge Oracle بود که این مزایده را با پیشنهاد ۱۶۳۰.۵۸ اتریوم معادل با ۲.۹۱ میلیون دلار برنده شد. استاوی در این مزایده توانست پیشنهاد بهتری نسبت به پیشنهاد ۲ میلیون دلاری جاستین سان مدیرعامل ترون ارائه دهد. گفتنی است جک دورسی پیش از این بیان کرده بود که تمام سود این مزایده به خیریه اهدا خواهد شد.

- Advertisement -

سرمایه گذاری مایکل جردن بسکتبالیست معروف بر روی NFT ها

(شرکت دپر لبز (Dapper Labs) خالق NBA Top Shot، سرمایه‌گذاری ۳۰۵ میلیون دلاری ستاره‌های NBA را جذب کرده است.)

تصویر دختری که در سال ۲۰۱۲ به صورت یک میم (meme) درآمد و سوژه شبکه‌های اجتماعی شده بود هم‌اکنون به یکی از معروف‌ترین شخصیت‌هایی تبدیل شده است که در جریان جنون توکن های NFT بر سر زبان‌ها افتاده است.

کمپانی تسلا بیت کوین می‌پذیرد

ایلان ماسک امروز در توییتر خود اعلام کرد: «می‌توانید خودروی تسلا را با بیت کوین بخرید.» او در ادامه گفت: «تسلا فقط از نرم‌افزار داخلی و متن باز استفاده می‌کند و مستقیما نود بیت کوین را اجرا می‌کند. بیت کوین پرداختی به تسلا به صورت بیت کوین حفظ می‌شود و به ارز فیات تبدیل نمی‌شود.» با انتشار این خبر قیمت بیت کوین طی افزایش ۴.۴ درصدی به ۵۶۰۰۰ دلار رسیده است.

راه‌حل مقیاس‌پذیری اتریوم به نام Hermez عرضه شد؛ کاهش ۹۰٪ هزینه گس! 4 فروردین

تراکنش‌های zk-rollup از گواه اثبات دانش صفر به منظور صحت بسته‌های بزرگ تراکنش‌ها استفاده می‌کنند. یک اکوسیستم خارجی این تراکنش‌ها را اجرا و گواه موردنظر را ایجاد می‌کنند. سپس این گواه‌ها مستقیما به بلاک چین اتریوم انتقال می‌یابند. نتیجه این فرآیند، صرفه‌جویی بیش از ۱۰ برابری حجم بلاک است، به طوری که تراکنش‌های شبکه Hermez در زنجیره اصلی فقط ۱۰ بایت حجم دارند. در مقابل، انتقال ساده و استاندارد اتر بیش از ۱۰۰ بایت است. شبکه هرمز از چندین توکن مهم شامل اتر، WBTC، تتر، دای و توکن اصلی هرمز به اسم HEZ پشتیبانی می‌کند.

رشد ۴۰٪ قیمت رمز ارز فایل کوین؛ دلیل این افزایش چیست؟

به طور کلی در این برهه از زمان همه پروژه های ذخیره سازی رشد چشمگیری داشتند، که البته سردمدار این گروه هم فایل کوین بود. با شناسایی دسته بندی پروژه ها به راحتی میتوان درک کرد که به دنبال سردمدار هر دسته مابقی گروه شروع به حرکت خواهند کرد.

پلن بی: روند صعودی بیت کوین هنوز به پایان نرسیده است

تحلیل قیمت بیت کوین

پلن بی معتقد است که از روند صعودی قیمت بیت کوین تنها ۴ ماه گذشته و این روند هنوز به پایان نرسیده است. تازه شروع ماجرای بیت کوین است.، ام با انتشار یکی از نمودارهای انباشت به جریان یا Stock-to-Flow خود گفت روند قیمتی اولین ارز دیجیتال جهان با توجه به هاوینگ و همچنین میزان عرضه آن، پتانسیل صعود دارد.

“بیت کوین در فاز تجمیع قرار گرفته اما من همچنان به صعودی بودن روند کلی آن اعتقاد دارم. هرچند این احتمال وجود دارد که بیت کوین در ماه‌های آتی کف جدیدی در محدوده ۴۸,۰۰۰ دلار تشکیل دهد، اما من پیش بینی می‌کنم که قیمت بیت کوین تا سه ماه دیگر از سد ۷۰,۰۰۰ دلار نیز عبور خواهد کرد.”

جریمه سنگین برای استخراج کنندگان غیرمجاز رمز ارز در ایران

با فرارسیدن فصول گرما در ایران و مشکلات کم آبی و به دنبال آن قطعی برق در شبکه، حساسیت‌ها نسبت به استخراج غیرمجاز رمز ارز در کشور افزایش یافته و جریمه هایی برای آن معرفی شده است. محمدحسن متولی زاده، مدیرعامل توانیر گفت:

جریمه های سنگینی برای استخراج کنندگان غیرمجاز رمز ارز در نظر گرفته شده به طوری که این افراد می‌بایست هزینه برق را به قیمت مصوب پرداخت کنند، همچنین جریمه قوه قضاییه را بپردازند، علاوه بر آن دستگاه آن ها نیز جمع آوری می شود، لذا خواهش ما این است که این افراد هه صورت قانونی کار را پیش ببرند تا هم خودشان متضرر نشوند و هم به شبکه آسیب نرسد.

پی‌پال خدمات پرداخت رمزارز را برای تمامی شهروندان آمریکایی امکان پذیر کرد

پی‌پال غول پرداخت‌های آنلاین جهانی از این پس ارزهای دیجیتال را می‌پذیرد. شایعه پذیرش ارزهای دیجیتال توسط پی‌پال صبح سه‌شنبه به گوش می‌رسید و اندکی بعد دن شولمن مدیر عامل Paypal این خبر تایید کرد.

مدیرعامل و رییس پی‌پال روز سه‌شنبه در اعلان رسمی گفت: پی‌پال غول پرداخت‌های آنلاین، ارزهای دیجیتال را به عنوان واسطه مبادلاتی در میلیون‌ها پایانه فروش خود در سراسر جهان خواهد پذیرفت.چند روز بعد هم پی‌پال امکان خرید بیت کوین در نرم‌افزار Venmo (ونمو) را فراهم کرد

ونمو ۷۷ میلیون کاربر دارد که از این پس می‌توانند از این طریق ارزهای بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، لایت کوین (LTC) و بیت کوین کش (BCH) را خریداری کنند و از طریق همین نرم‌افزار آن را برای دیگران ارسال کنند.

روند صعودی بیت کوین تا پایان سال ۲۰۲۱ ادامه دارد

پیتر برنت تحلیل‌گر و تریدر حرفه‌ای ارزهای دیجیتال پیش‌بینی کرده است که تا قبل از پایان سال جاری میلادی، بیت کوین سر و صدای زیادی به پا خواهد کرد. او که قبلا سقوط ناگهانی قیمت BTC را درست پیش‌بینی کرده بود اعلام کرده است که روند صعودی بیت کوین تا پایان سال ۲۰۲۱ جزیی از تاریخ خواهد شد.

تولید بلاک کاردانو کاملا غیرمتمرکز شد

پلتفرم کاردانو با سپردن وظیفه تولید بلاک به جامعه خود، به نقطه عطف بزرگی در مسیر غیرمتمرکزسازی کامل دست یافت. شرکت IOHK که توسعه‌دهنده بلاک چین کاردانو است، در تاریخ ۳۱ مارس با موفقیت توانست تولید بلاک در بلاک چین کاردانو را غیرمتمرکزسازی کند. انتقال مسئولیت تولید بلاک توسط شرکت IOHK به جامعه کاردانو یک فرایند تدریجی بوده که طی ۷ ماه اخیر صورت گرفته است. این روند تدریجی غیرمتمرکزسازی به تیم توسعه‌دهندگان امکان داده است تا از بهینه‌سازی کل این فرآیند اطمینان حاصل کنند. اکنون کنترل و مدیریت تولید بلاک کاملا به شبکه‌ای از ۲۰۰۰ استخر استیکینگ محول شده است.

توکن‌های NFT صاحب بلاکچین خود می‌شوند ؛ پلتفرم ENJ دست به کار شد

بلاک چین جدید به اسم افینیتی (Efinity) در صدد تقویت و عرضه توکن‌های NFT در شبکه‌های مختلف است. با رشد چشمگیر علاقه به توکن‌های NFT، پلتفرم استارت آپ توسعه بلاک چین انجین (Enjin) تصمیم گرفته است شبکه غیرمتمرکز جدیدی مختص به این ارزهای دیجیتال کلکسیونی عرضه کند. توکن ENJ در این ماه حدود 800 درصد سود داد. در ادامه با مهمترین اخبار کریپتویی فروردین 1400 با ما همراه باشید.

  • رکوردشکنی سختی ماینینگ بیت کوین با عرضه اسیک‌های نسل جدید
  • نماینده مجلس: ارز دیجیتال می‌تواند دلار را از اقتصاد ایران حذف کند
  • مجوز بانک مرکزی برای «واردات کالا با رمزارز» بزودی صادر می‌شود
  • وزیر نیرو: طرح جدیدی برای استخراج کنندگان رمز ارزها‌ تدوین کرده‌ایم
  • ریپل به رتبه چهارم بازار رسید؛ رشد XRP به بالای ۱ دلار
  • در پی توکن سوزی BNB قیمت این رمزارزافزایش یافت!
  • صعود ۷۰۰٪ بایننس کوین (BNB)؛ چندین قدم فاصله تا ۵۰۰ دلار
  • درآمد ماینر بیت کوین به بالاترین میزان خود در سال ۲۰۲۱ رسید
  • قیمت بیت کوین بالاخره توانست مقاومت ۶۰،۰۰۰ دلاری را بشکند
  • سلطه بیت کوین به کمترین میزان در ۲ سال اخیر رسید
  • با کاهش دامیننس بیت کوین همه فعالان بازار رمزارزها به انتظار فرا رسیدن آلت سیرن هستند.
  • صدور اولین توکن‌های NFT در بازار بورس نیویورک
  • بایننس از توکن سهام شرکت تسلا رونمایی کرد
  • رییس کمیسیون اقتصادی مجلس: به دنبال استفاده از رمزارز‌ داخلی به جای خارجی هستیم
  • رشد ۸۰٪ دوج کوین؛ DOGE دهمین ارز برتر بازار
  • دلایل ریزش بیت کوین تا قیمت ۵۱۰۰۰ دلار چه بود؟

همراهان عزیز امیدواریم که از قسمت اول ویژه برنامه فکت کوینز که مروری بر اخبار کریپتویی فروردین 1400بود لذت برده باشید. نظرات و پیشنهادات خودتان را با ما در میان بگذارید و برای مشاهده ویدئو کامل اخبار کریپتویی فروردین 1400 به کانال یوتوب ما سر بزنید. هر شب با مرور یک ماه از سال 1400 با شما هستیم. فراموش نکنید که در چالش این ویژه برنامه شرکت کنید تا جوایز ما به شما تعلق بگیرد.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان