بررسی اخبار و رویدادهای کریپتویی مهم مرداد ماه 1400

آنچه می‌خوانید...

https://youtu.be/UUdObAZp2Pk

سلام به همراهان عزیز فکت کوینز. نوروز مبارک. امسال فکت کوینز برای شما ویژه برنامه نوروزی تهیه کرده که در 13 قسمت مجزا ارائه می‌شود. شما دوستان و همراهان عزیز برای تماشای کامل ویدئو ها کافیست نرم افزارهای رفع تحریم خودتان را روشن کنید تا وارد کانال یوتوب فکت کوینز شوید. سال بسیار خوبی را برای همه شما عزیزان آرزومندیم. سلامت و پر سود باشید. در ادامه با اخبار کریپتویی مرداد ماه سال 1400 فکت کوینز همراه ما باشید.

- Advertisement -

رشد ۲۴۰۰٪ توکن Coin98 

توکن Coin98 بیست‌مین پروژه‌ای است که در سرویس لانچ‌پد بایننس عرضه شده است. کوین ۹۸ درگاهی است که به کاربران مالی سنتی امکان دسترسی به تمامی سرویس‌های امور مالی غیر متمرکز (دیفای) روی بلاکچین مختلف را فراهم می‌سازد. کوین ۹۸ (C98) در ساعات ابتدایی لیست شدن در صرافی بایننس در اول مرداد ماه، از قیمت ICO خود یعنی ۰.۰۷۵ دلار با رشد ۱۲۰۰ درصدی به ۰.۹۲۸ دلار رسید. در زمان نگارش این خبر و بر اساس داده‌های صرافی بایننس توکن Coin98 با ۲۴۶۰٪ افزایش در ۲۴ ساعت گذشته به قیمت ۱.۹ دلار خرید و فروش می‌شود.

قیمت بیت کوین به ۳۹۸۰۰ رسید 

بیت کوین با رشد چشمگیر ۱۵٪ در شبانه‌روز گذشته برای اولین بار در این ماه مقاومت با ۴۰،۰۰۰ دلار روبه‌رو شده است. قیمت بیت کوین در زمان نگارش این خبر ۳۸،۳۴۵ دلار است. تنها در چند ساعت گذشته قیمت بیت کوین با حدود ۱۵٪ افزایش از ۳۵۰۰۰ دلار به نزدیکی ۴۰،۰۰۰ دلار صعود کرد. نمودار قیمت بیت کوین نشان می‌دهد با شکست سطح مقاومتی ۳۵۰۰۰ حجم عظیمی از قراردادهای فروش استقراضی (Short) لیکویید شده‌اند و در عرض کمتر از سه ساعت قیمت با ۱۵٪ رشد از ۳۴۰۰۰ دلار به ۳۹،۸۰۰ دلار رسیده است.

سلسله فشارهای فروش استقراضی (Short squeezes) زمانی رخ می‌دهد که قیمت یک دارایی به واسطه حجم زیادی از شرط‌ها علیه آن، به سرعت افزایش می‌یابد. فروشندگان پوزیشن‌های Short راه دیگری ندارند و باید برای جبران پوزیشن‌هایشان آن دارایی را بخرند. همین امر باعث افزایش قیمت می‌شود. در مورد بیت کوین نیز این اتفاق رخ داده است.

بیشتر بخوانید: بهترین استراتژی فیوچرز؛ 7 نکته مهم که هر تریدر موفق معاملات آتی باید بداند!

چرا بیت کوین نتوانست دوباره به بالای ۴۰ هزار دلار برسد؟ 

روند صعودی به نظر می‌رسد به بازار بازگشته باشد با این حال، تقویت دلار آمریکا، موج جدید مبتلایان به ویروس کرونا و حجم پایین معاملات بهبود فعلی بازار را تهدید می‌کنند و از جمله دلایلی به شمار می‌روند که بیت کوین نتوانسته مجدداً به ۴۰ هزار دلار برسد. تاریخچه قیمت بیت کوین و داده‌های حاصل از اصلاح قیمت‌های پیشین حاکی از آن است که جدال قیمتی کنونی بیت کوین ممکن است به دلیل تقویت دلار، احتمال کاهش بسته‌های محرک اقتصادی و تعداد زیادی از عوامل تکنیکال مرتبط با پرایس اکشن بیت کوین، برای مدت زمان طولانی‌تری ادامه یابد.

آمازون برای پذیرش ارزهای دیجیتال آماده می‌شود 

پس از اینکه آمازون روز جمعه لیست شغلی جدیدی را در وب سایت خود منتشر کرد و از نیاز به استخدام متخصص ارزهای دیجیتال و بلاک چین پرده برداشت، جزئیات جدیدی در رابطه با برنامه های احتمالی این شرکت مشخص شده است و این احتمال وجود دارد که این غول تجارت الکترونیکی تا پایان سال 2021 پذیرش بیت کوین را آغاز نماید. به گزارش یوتودی، به نقل از یک منبع آگاه در شرکت آمازون که خواسته ناشناس بماند، غول تجارت الکترونیکی آمازون قصد دارد تا از سال جاری پذیرش بیت کوین را آغاز نماید.

در صورت صحت چنین ادعایی، پذیرش احتمالی بیت کوین به عنوان روش پرداختی می تواند به پذیرش گسترده آن کمک کند. این منبع ناشناس مدعی است که آمازون از سالها قبل روی پروژه ارز دیجیتال خود کار کرده و اکنون زمان عمل فرا رسیده است. وی در این رابطه گفت: این اقدامی ناشیانه تنها با هدف ارائه راه حل های پرداختی با ارزهای دیجیتال در مقطعی از آینده نیست بلکه بخش جدایی ناپذیری از مکانیسم آینده آمازون خواهد بود

آمازون شایعات مربوط به پذیرش ارزهای دیجیتال را رد کرد!! 

آمازون بیانیه‌ای رسمی منتشر کرد و گزارش روزنامه سیتی ای ام را نادرست خواند. آمازون در این رابطه نوشت: علیرغم علاقه ما به این حوزه، گمانه‌زنی‌های مطرح‌شده پیرامون برنامه‌های خاص ما برای ارزهای دیجیتال صحت ندارند. ما همچنان بر بررسی این موضوع برای مشتریان آمازون متمرکز هستیم. شایعات مطرح‌شده پیرامون آمازون دیروز بیت کوین را پس از چند ماه در مسیری صعودی قرار داد و قیمت توانست در صرافی بیت استمپ به 40 هزار دلار، محدوده‌ای که از لحاظ روانی بسیار مهم است برسد. با این حال، تکذیب شایعات توسط آمازون باعث سقوط قیمت شد و قیمت بیت کوین به 36844 دلار کاهش پیدا کرد.

مایکل لی: بهترین روزهای بیت کوین در راه است 

بنیان‌گذار شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری مایکل لی استراتژی معتقد است بهترین روزهای بیت کوین قطعاً پیش روی این ارز قرار دارد. به گزارش بیت کوین نیوز، وی پیش‌بینی می‌کند که پادشاه ارزهای دیجیتال دوباره به رکورد جدیدی دست پیدا خواهد کرد. علاوه بر این، وی معتقد است مدت زیادی طول خواهد کشید تا شاهد هر نوع تعدیل یا سیاست محدودکننده‌ای از سوی فدرال رزرو و دیگر بانک‌های مرکزی سراسر جهان برای بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال باشیم.

به عقیده لی، رکوردشکنی بیت کوین در آوریل سال جاری و ثبت رکورد 60 هزار دلاری، تنها یکی از اثرات جانبی چاپ بی‌رویه پول توسط دولت‌ها بوده که همچنان انجام می‌شود. لی در رابطه با آینده بیت کوین گفت: بهترین روزها برای ارزهای دیجیتال و به ویژه بیت کوین در پیش است. از آنجایی که بیت کوین اولین ارز دیجیتال بازار است، سودرسانی آن بیش از سایر رمزارزها خواهد بود. وی افزود: توضیح برخی از این حرکات قیمتی دشوار است.

به‌محض اینکه بیت کوین کمی حرکت صعودی داشته باشد، معاملات به‌صورت پیوسته انجام خواهند شد. ناگهان در طول یک هفته قیمت از 29 هزار دلار به 40 هزار دلار می‌رسد. لی خاطرنشان کرد که همچنان زمان طولانی تا اعمال هرگونه محدودیتی از جانب فدرال رزرو و بانک‌های مرکزی مانده است. وی در این رابطه گفت: به همین خاطر است که فکر می‌کنم بیت کوین به اوج جدیدی خواهد رسید. شاید در چند ماه آینده. با این حال، مطمئنم بهترین روزهای بیت کوین پیش رو قرار دارد.

بیشتر بخوانید: مایکل لی: بهترین روزهای بیت کوین در پیش است

خبری تلخ برای کاربران ایرانی. سقف برداشت از بایننس به ۰.۰۶ بیت کوین رسید 

صرافی بایننس در اطلاعیه‌ای اعلام کرد سقف برداشت بیت کوین خود را از ۲ به ۰.۰۶ بیت کوین کاهش داد. به نقل از بایننس سقف برداشت روزانه برای حساب‌هایی که فقط احراز هویت مقدماتی و پایه را انجام داده‌اند به ۰.۰۶ بیت کوین در روز کاهش خواهد یافت. بایننس خاطرنشان کرد این تغییر برای حساب‌های جدید بلافاصله اعمال خواهد شد و برای کاربران کنونی نیز در چندین مرحله صورت خواهد گرفت.

این مراحل از ساعت ۴:۳۰ بامداد روز ۱۳ مرداد آغاز خواهد شد و ساعت ۴:۳۰ بامداد ۱ شهریور تکمیل می‌شود. تغییرات بایننس از زمانیکه این صرافی تحت فشار نهادهای مختلف قانونگذاری قرار گرفت آغاز شد. این فشارها به دلیل پیروی از قوانین موجود در کشورهای مختلف بر بایننس اعمال می‌شود. این احتمال وجود دارد که طی روزهای آتی، بایننس تغییرات و سیاست‌های جدیدی را اعمال کند.

در این باره بیشتر بخوانید: رفع مسدودی حساب بایننس

بیت کوین دوباره به ۴۰ هزار دلار رسید و احتمال ۶۰ هزار دلاری شدن آن وجود دارد 

بیت کوین پس از روند نزولی چند وقت اخیر خود به تیتر اخبار تبدیل شده و پس از افتی دو هفته‌ای که از ۱۵ ژوئیه آغاز شد، برای دومین بار در دو روز اخیر سطح ۴۰ هزار دلاری را لمس کرد. در صورتی که بیت کوین به همین مسیر ادامه دهد، احتمال ۶۰ هزار دلاری شدن این ارز وجود خواهد داشت. افزایش قیمت بیت کوین به مرز 40 هزار دلار باعث شد تا شاخص تسلط این ارز دیجیتال بار دیگر به 50 درصد نزدیک شود.

جالب است بدانید این معیار برای اولین بار از سال 2018 و در اواخر ماه آوریل به زیر 50 درصد رسید. علت این سقوط در آن زمان، رشد بی وقفه آلت کوین ها بود چرا که اتریوم در سه ماهه دوم سال جاری بهترین عملکرد خود را به نمایش گذاشت.

کیف پول Polygon به بایننس اضافه شد 

صرافی بایننس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که شبکه اصلی پالیگان (MATIC) را به طور کامل با پلتفرم خود ادغام کرده است و از اضافه شدن کیف پول این شبکه به این صرافی خبر داد. از این پس، تریدرها می‌توانند توکن‌های پالیگان را از حساب بایننس خود برداشت یا به آن واریز کنند و از برنامه‌های غیرمتمرکزی چون سوشی سواپ، بالانسر یا آوی به‌صورت ارزان و کارآمد و بدون نیاز به رابط‌های پالیگان استفاده نمایند. علاوه بر این، صرافی بایننس در این بیانیه خاطرنشان کرد که در کنار واریز و برداشت توکن‌های اصلی شبکه پالیگان، این صرافی قصد دارد از توکن‌های مرتبط ERC20، BEP2 و BEP20 پالیگان پشتیبانی کند.

بیشتر بخوانید: استاندارد BEP2 و BEP20 چیست؟ بررسی تفاوت BEP2 و BEP20 با ERC20

تعداد تراکنش‌های BSC از اتریوم پیشی گرفت 

بر اساس توییت چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل صرافی بایننس، بایننس اسمارت چین در روز جمعه 8 برابر بیش از اتریوم تراکنش پردازش کرد. به گفته وی، در آن روز بایننس اسمارت چین بیش از 10 میلیون تراکنش را به ثبت رسانده در حالی که شبکه اتریوم، تنها 1.2 میلیون تراکنش را پردازش کرده است. این اولین بار نیست که تعداد تراکنش های روزانه بایننس اسمارت چین افزایش می‌یابد. در دو هفته اخیر، تعداد تراکنش های این شبکه بیش از سه بار افزایش یافته است به طوری که در تاریخ 29 ژوئیه به 13.17 میلیون تراکنش رسید.

شاخص ترس و طمع بیت کوین در محدوده طمع قرار گرفت 

شاخص ترس و طمع بیت کوین معیاری پرطرفدار برای سنجش احساسات پیرامون ارزهای دیجیتال است. این شاخص، از نظرسنجی‌ها و نقطه نظرات افراد مختلف گرفته تا حجم معاملاتی و نوسانات قیمت را بررسی می‌کند و بر اساس درجه‌بندی از صفر (ترس شدید) تا صد (طمع شدید) احساسات بازار را بیان می‌کند.

به گفته تیم سازنده این شاخص، بازار ارزهای دیجیتال بازاری مبتنی بر احساسات است و با افزایش قیمت مردم را حریص می‌کند و افت قیمت آن، باعث می‌شود تا مردم دارایی‌های خود را با وحشت به فروش برسانند. در طول 12 هفته گذشته و همزمان با روند نزولی بیت کوین، این شاخص در حالت ترس شدید قرار داشت.

با این حال، آخرین تحولات در قیمت بیت کوین باعث شده تا احساسات بازار تغییر کند و این شاخص برای اولین بار در سه ماه اخیر از 10 (ترس شدید) به ۶۰ (طمع) افزایش یابد. فارغ از تمامی موارد گفته شده، شاخص ترس و طمع ارتباط تنگاتنگی با قیمت دارد. بیت کوین در کمتر از دو هفته پیش به 29 هزار دلار سقوط کرد و پایین‌ترین سطح چند ماه اخیر خودش را به ثبت رساند. متعاقباً شاخص ترس و طمع به سرعت به محدوده ترس شدید رفت.

البته قیمت دوباره بازگشت و همین موضوع باعث شد تا شاخص ترس و طمع دوباره به محدوده طمع وارد شود. به این ترتیب، می‌توان نتیجه گرفت همانطور که در زمان ترس شدید افزایش قیمت رخ می‌دهد، در زمان طمع نیز می‌توان انتظار اصلاح قیمت را داشت.

پذیرش بیت کوین برای السالوادور چه مزایایی دارد؟ 

بنک آو آمریکا (Bank Of America)، یکی از بزرگ‌ترین مؤسسات بانکی در ایالات متحده، برخی از مزایایی که پذیرش بیت کوین در السالوادور می‌تواند برای این کشور به ارمغان بیاورد را عنوان کرد. این بانک آمریکایی مدعی است استفاده از بیت کوین به‌عنوان بزرگ‌ترین ارز دیجیتال جهان در السالوادور با کاهش هزینه حواله‌های و نقل و انتقالات پول، پتانسیل کاهش یک چهارم از تولید ناخالص داخلی این کشور گرمسیری دارد. علاوه بر این، این موضوع می‌تواند درآمد قابل تصرف السالوادور را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

علاوه بر این، بنک آو آمریکا با اشاره به این واقعیت که حدود 70 درصد از شهروندان السالوادور به خدمات بانکی دسترسی ندارند اظهار داشت که پذیرش بیت کوین در این کشور می‌تواند بسیاری از خدمات مالی را بدون نیاز به مراجعه به بانک‌ها برای مردم فراهم نماید. درنهایت، این بانک اظهار داشت که السالوادور می‌تواند با تبدیل شدن به قطب اصلی استخراج بیت کوین همانند ایسلند، سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی را به سمت خود جذب کند.

سوختن ۱۰ میلیون اتریوم در هاردفورک لندن 

هارد فورک مورد انتظار لندن بدون مشکل در شبکه اتریوم راه اندازی شده است و اکنون می‌توان سوختن کارمزد تراکنش ها را مشاهده کرد. علاقه به این بروزرسانی بخاطر کاهش هزینه ها نیست بلکه بخاطر این است که آنها را می‌سوزاند. در مکانیزمی که EIP-1559 معرفی می‌کند، بخشی از هزینه گس سوزانده می‌شود. این امر برای اقتصاد عرضه و انتشار که تورمی هستند، بسیار مهم است.

پس از راه اندازی ETH 2.0 و تغییر به اثبات سهام، اقتصاد به احتمال زیاد تورم زا خواهد بود. این امر به این دلیل است که صدور پاداش بلاک کاهش می‌یابد و بخشی از کارمزد تراکنش ها سوزانده می‌شود. در حال حاضر به گزارش Etherchain ، در کمتر از 24 ساعت پس از راه اندازی این بروزرسانی، حدود 3775 ETH سوزانده شده است. این مقدار با قیمت فعلی 2770 دلار معادل 10.4 میلیون دلار می باشد.

کمپانی مارول با انتشار اولین سری NFT های خود وارد دنیای رمز ارزها شد 

کمپانی مارول انترتینمنت و VeVe نیروهای خود را برای انتشار اولین مجموعه توکن های غیرقابل تعویض (NFT) اسپایدرمن متحد کردند. VeVe، بازار کلکسیون های دیجیتال مبتنی بر بلاک چین  از آخر این هفته فروش NFTهای اسپایدرمن را آغاز می کند.

سری اولیه این مجموعه شامل پنج NFT اسپایدرمن خواهد بود که بین 40 تا 400 دلار ارزش دارد. غول کتاب های کامیک مارول انترتینمنت با VeVe همکاری کرد تا اولین NFTهای رسمی اسپایدرمن را راه اندازی کند. این کلکسیون از شنبه 7 آگوست در دسترس طرفداران این ابرقهرمان قرار می گیرد. 32،000 نفر شانس خرید ارزان ترین مورد این مجموعه را با قیمت 40 دلار خواهند داشت. در حالی که 1000 مورد از گران ترین NFTها هر کدام 400 دلار قیمت خواهند داشت.

سنای آمریکا لایحه مربوط به مالیات بر ارزهای دیجیتال را تصویب کرد 

با وجود مخالفت‌های اخیر و ارائه اصلاحیه بر لایحه زیرساختی 1.2 تریلیون دلاری که فعالان حوزه ارزهای دیجیتال را ملزم به پرداخت مالیات می‌کند، این لایحه روز گذشته در مجلس سنای آمریکا به تصویب رسید. سناتور تد کروز در پیامی تصویب این لایحه را اشتباهی غم‌انگیز توصیف کرد. بسیاری از مردم در روزهای اخیر نگرانی‌های خود را در رابطه با تصویب این لایحه ابراز کرده‌اند. علاوه بر مردم، بسیاری از سیاستمداران نیز با این قانون مخالف‌اند. نکته قابل توجه این است که پیش از تصویب این لایحه، دو اصلاحیه برای آن مطرح شده بود که در رابطه با آنها با وزارت خزانه‌داری نیز توافقات لازم صورت گرفته بود.

توسعه دهندگان کاردانو توکن جدیدی را معرفی می کنند، NFTA چیست؟ 

کمپانی IOHK و بنیاد کاردانو ده NFTA به مشارکت کنندگان کاردانو اهدا کردند. توکن های غیرقابل تعویض قدردانی (NFTA) برای اولین برا توسط کاردانو معرفی شده‌اند. این توکن ها به منظور قدردانی از کاربران متعهد به آنها اهدا شده است. طبق گزارش یوتودی، آنها راه اندازی وب سایت توسعه دهندگان کاردانو (ADA) را به روشی غیر معمول جشن می گیرند. بنیاد کاردانو در جدیدترین نوآوری خود در دیفای، از راه اندازی پورتال توسعه دهندگان خود با هدف جذب توسعه دهندگان به شبکه و کاهش موانع ورود آنها خبر می دهد.

اولین توکن های غیرقابل تعویض قدردانی (NFTA) به 10 نفر از علاقه‌مندان کاردانو (ADA) که در پیشرفت این بلاک چین کمک کرده اند، اهدا خواهد شد و یک طرح متمرکز برNFTها هستند که برای بهبود شبکه کاردانو در نظر گرفته شده اند. این طرح به کاربران امکان میدهد متادیتاها را به توکن های کاردانو وصل کنند تا اطلاعات در بلاک چین ذخیره شود. کیف پول رسمی بنیاد کاردانو برای اطمینان از صحت اعتبار این توکن ها و متادیتای آنها، به تراکنش ها جازه می‌دهد که آنها را ضرب کنند.

لیونل مسی در قرارداد خود با پاری سن ژرمن توکن هواداری PSG دریاف می‌کند

لیونل مسی، ستاره فوتبال جهان که به‌تازگی و پس از ترک بارسلونا با باشگاه پاری سن ژرمن قراردادی دو ساله امضا کرده است، به عنوان بخشی از قرارد مالی خود، توکن‌های هواداری PSG دریافت می‌کند. پاری سن ژرمن اعلام کرد که لیونل مسی به عنوان بخشی از قرارداد مالی خود با این باشگاه، توکن هواداری دریافت می‌کند و بدین ترتیب او تبدیل به اولین بازیکنی می‌شود که چنین قراردادی را با این باشگاه به امضا می‌رساند.

توکن‌های PSG دارایی‌های دیجیتالی مبتنی بر بلاکچین هستند که توسط استارتاپ Socios.com پشتیبانی می‌شوند. این استارتاپ میزان محدودی از توکن‌های PSG را تولید می‌کند و به هوادارانی که این توکن‌ها را در اختیار دارند اجازه می‌دهد تا در تصمیمات منتخب باشگاه رای دهند.

به‌طور مثال دارندگان این توکن‌ها می‌توانند پیغام‌های انگیزشی روی دیوار رختکن‌های باشگاه را انتخاب کنند یا در انتخاب گل برتر یا بازیکن برتر فصل مشارکت داشته باشند. علاوه بر این موارد، این هوادارن می‌توانند تماس‌های خصوصی با بازیکنان باشگاه داشته باشند و از برنامه‌های هیجان‌انگیز دیگر نیز استفاده کنند. در ادامه با اخبار کریپتویی مرداد 1400 همراه فکت کوینز باشید.

پیشبینی پلن بی درست بود و بیت کوین در مرداد به ۴۷۵۰۰ دلار رسید

درحالیکه ارزش بازار رمز ارزها در نزدیکی ۲ تریلیون دلار قرار دارد، بیت کوین با ۵٪ افزایش قیمت توانست بار دیگر بر مقاومت ۴۷،۵۰۰ دلار غلبه کند. این اولین باری است که در سه ماه گذشته بیت کوین از این مقاومت عبور می‌کند. در زمان نگارش این خبر بر اساس داده‌های سایت کوین‌مارکت‌کپ قیمت بیت کوین برابر با ۴۷،۶۴۴ دلار است. این داده‌ها نشان می‌دهد بیت کوین برای مدت کوتاهی به قیمت ۴۸،۱۲۱ دلار نیز رسیده است.

به نظر می‌رسد بیت کوین با دقت بالایی مدل انباشت به جریان را دنبال می‌کند. این مدل (S2F) توسط تحلیل‌گر معروف Plan B ارائه شده است. در ژوئن ۲۰۲۱ زمانی که قیمت BTC کمتر از ۳۵۰۰۰ دلار بود، پلن‌بی پیش‌بینی خود را برای ماه آگوست اعلام کرد. بر اساس مدل او قیمت بیت کوین به سمت ۱۳۵۰۰۰ دلار در ماه دسامبر (آذر ۱۴۰۰) حرکت می‌کند.

بیشتر بخوانید: نظرسنجی پلن بی: بیت کوین 100 هزار دلاری یا درجا زدن در 2022

ویتنام پیشتاز پذیرش ارزهای دیجیتال 

نتایج نظرسنجی اخیر وب‌سایت فایندر که در آن روند پذیرش ارزهای دیجیتال در 27 کشور اروپایی، آسیایی و آمریکایی را موردبررسی قرار داده بود نشان می‌دهد که اقتصادهای نو ظهوری همچون ویتنام، هند و اندونزی در پذیرش ارزهای دیجیتال پیشتاز هستند. بر اساس داده‌های این نظرسنجی، ویتنام پیشتاز پذیرش ارزهای دیجیتال در جهان لقب گرفته است. به گفته فایندر، هر کشوری که در این نظرسنجی شرکت کرده بین 1160 نا 2511 پاسخ دهنده داشته است. البته با توجه به زیر ساخت‌های متفاوت گوگل در هر منطقه، نمی‌توان گفت که تمامی این افراد نماینده‌ای برای کشور خود بوده‌اند.

نشانه‌های خستگی بیت کوین با کاهش حجم معاملات آن دیده می‌شود 

حجم پایین معاملات بیت کوین نشان می‌دهد که این رمز ارز در رویارویی با مقاومت‌ها خسته شده است و پوزیشن‌های فروش استقراضی (Short) در حال شکل گرفتن هستند. بیت کوین نتوانست در آخر هفته به قیمت ۵۰،۰۰۰ دلار دست یابد و و در حال حاضر نشانه‌هایی دیده می‌شود که تریدرها در حال فروش دارایی خود و کسب سود هستند. قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته با ۳٪ کاهش به ۴۵،۹۶۰ دلار رسیده است.

با این حال Bitcoin از ابتدای سال میلادی تا کنون بیش از ۵۶٪ رشد داشته است. سایمون پیترز (Simon Peters) تحلیلگر بازار رمز ارزها در صرافی eToro گفت: قیمت بیت کوین بازگشت قوی را شروع کرده است با این حال این روند نشانه‌هایی از خستگی کوتاه مدت را بروز داده است. می‌توان دید که قبل از آنکه روند غالب مجددا بر بازار حکم‌فرما شود، اصلاح کوچکی به سطوح پایین‌تر رخ داده است.

احراز هویت اجباری در صرافی بایننس 

صرافی بایننس امروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که از این پس کاربران برای استفاده از خدمات و محصولات این صرافی باید احراز هویت اجباری انجام دهند. این صرافی محصولات و خدمات خود را به طور مداوم بررسی و مرور می‌کند تا تغییرات و بهبودهایی را در پرتو تکامل استانداردهای انطباق جهانی تعیین کند.

برای افزایش امنیت کاربران بایننس و ایجاد محیطی امن در فضای ارز های دیجیتال برای تمامی کاربران، صرافی بایننس تغییرات زیر را اعمال خواهد کرد. از هم اکنون، همه کاربران جدید ملزم به تکمیل احراز هویت سطح میانی (Intermediate) برای دسترسی به محصولات و خدمات صرافی بایننس، از جمله واریز ارزهای دیجیتال، معاملات و برداشت‌ هستند.

کاربران فعلی که هنوز احراز هویت سطح میانی را تکمیل نکرده‌اند، مجوز های حساب آنها به طور موقت به “فقط برداشت” تغییر می کند و خدمات محدود به برداشت، لغو سفارش، بسته شدن پوزیشن و باز خرید می‌شود. این امر به منظور به حداقل رساندن اختلال در تجربه کاربر از معاملات خود صورت می گیرد.

بازه زمانی این اتفاق از اکنون تا 2021-10-19 (27 مهر) ساعت 4:30 به وقت تهران است. کاربران فعلی به صورت مستقیم در جریان جزئیات بیشتر قرار خواهند گرفت. پس از تکمیل احراز هویت سطح میانی، کاربران می توانند دسترسی کامل به محصولات و خدمات بایننس داشته باشند. بایننس به شدت به کاربران توصیه می کند تا احراز هویت سطح میانی خود را فوراً تکمیل کنند تا از تأخیر در روند تأیید و محدودیت دسترسی آنها جلوگیری شود.

صرافی بایننس این اقدامات را برای بهبود تلاش‌های خود در زمینه احراز هویت مشتریان (KYC) و مبارزه با پولشویی (AML) اعمال می‌کند. در این اطلاعیه ذکر شده که احراز هویت اجباری امنیت کاربران را بیشتر کرده و باعث مبارزه با جرایم مالی می‌شود.

تعداد کل بیت کوین‌های مفقود شده به ۹۶/۳۳ درصد کل عرضه بیت کوین رسید 

به گزارش یوتودی، کالین وو، روزنامه‌نگار چینی نیز با به اشتراک گذاشتن نموداری در توییتر این مطلب را تأیید و اعلام کرد این مقدار ارز دیجیتال، 33.96 درصد از عرضه کل بیت کوین (21 میلیون واحد) را شامل می‌شود. وو در حساب توییتری خود نوشت: بر اساس داده‌های گلاسنود، تعداد بیت کوین های مفقود شده یا هولد شده به صورت طولانی مدت به 7131084 واحد رسیده که 33.96 درصد از عرضه را تشکیل می‌دهد که بالاترین میزان در 5 ماه اخیر است.

این قسمت را می‌توان خارج از گردش تلقی کرد. به گفته وو، در حال حاضر می‌توان بیش از یک‌سوم کل عرضه بیت کوین را خارج از گردش در نظر گرفت. این موضوع، کمیاب و نادر بودن بیت کوین را افزایش می‌دهد. ماکسیمالیست های بیت کوین مزیت این ارز دیجیتال نسبت به سایر رمزارزها، طلا یا حتی ارزهای فیات را کمیاب بودن آن می‌دانند.

اما اگر کوینی به مدت طولانی است جابه‌جا نشده نمی‌توان گفت که لزوماً کلید خصوصی مفقود شده و بیت کوین ها برای همیشه از دست رفته‌اند. برخی از این کوین‌ها ممکن است در کیف پول‌های سرد توسط هولدرهای طولانی‌مدت و یا آن دسته از علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال که در روزهای اولیه بیت کوین خریداری یا استخراج کرده‌اند نگه داشته شوند.

جالب است بدانید حدود یک ماه پیش یکی از نهنگ‌های دوره ساتوشی از خواب بیدار شد. در تاریخ 13 ژوئیه سال جاری، ردیاب توییتری Whale Alert فعالیت یک کیف پول بیت کوین که بیش از 9 سال غیرفعال بود را شناسایی کرد. کیف پولی که 791 میلیون واحد بیت کوین را هولد کرده است.

همراهان عزیز امیدواریم که از قسمت دوم ویژه برنامه فکت کوینز که مروری بر اخبار کریپتویی مرداد 1400 بود لذت برده باشید. نظرات و پیشنهادات خودتان را با ما در میان بگذارید و برای مشاهده ویدئو کامل اخبار کریپتویی مرداد 1400 به کانال یوتوب ما سر بزنید. هر شب با مرور یک ماه از سال 1400 با شما هستیم. فراموش نکنید که در چالش این ویژه برنامه شرکت کنید تا جوایز ما به شما تعلق بگیرد.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان