نقد و بررسی ال بانک؛ یکی از جذاب‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال

خانهمقالاتنقد و بررسی...

آنچه می‌خوانید...

زمانی که رمزارزها وارد زندگی‌های ما شدند، کمتر کسی به این حجم از سرمایه‌گذاری که امروز شاهد آن هستیم فکر می‌کرد. تعداد صرافی‌های ارز دیجیتال به تعداد انگشتان دست نمی‌رسید و موج سرمایه‌گذاران تازه وارد، چاره‌ای جز انتخاب این صرافی‌ها نداشت. حالا و با گذشت چند سال، خیلی از صرافی‌ها از بین رفته‌ و تعداد بسیار زیادی به دایره انتخاب‌های ما اضافه شده‌اند. در این مقاله از فکت کوینز به سراغ بررسی ال بانک خواهیم رفت. صرافی ارز دیجیتالی که از سال 2016 همراه ما است.

آشنایی با ال بانک

آشنایی با ال بانک

قبل از بررسی ال بانک باید با تاریخچه و اهداف آن آشنا شد. ال بانک، یک صرافی چینی است که به کاربران خود در سراسر جهان اجازه می‌دهد رمزارزهای خود را با دیگر رمزارزها معامله کنند. در واقع خبری از ارزهای فیات نیست و کاربران باید برای معامله هر دارایی دیجیتالی از رمزارز استفاده کنند. البته این مسئله لزوما چیز بدی نیست!

- Advertisement -

مقر این صرافی هنگ کنک بود اما قوانین سخت‌گیرانه چین در رابطه با رمزارزها باعث شد این صرافی از آنجا نقل مکان کند. نقل مکانی که عدم ثبت قانونی و نظارت دولتی را برای این صرافی به همراه داشت. با توجه به این مسائل، اولین سوالی که ذهن هر کسی را درگیر می‌کند این است: سرمایه‌گذاری در صرافی ارز دیجیتالی که ثبت نشده و تحت نظارت نیست مشکلی ندارد؟ خیلی از صرافی‌هایی که استفاده می‌کنید قانونی نیستند؛ با این حال برای پیدا کردن جواب کامل باید تا انتهای مقاله صبر کرد.

تیم طراحی و توسعه صرافی ارز دیجیتال LBank

احتمالا مرموزترین بخش صرافی ال بانک، تیم طراحی و توسعه آن باشد! هیچ اطلاعات مشخص و تایید شده‌ای از افرادی که پشت این صرافی هستند وجود ندارد. تنها اسمی که می‌توانید در سایت و صفحه‌های این صرافی در شبکه‌های اجتماعی پیدا کنید، اریک هی است که به عنوان بنیانگذار این صرافی معرفی شده.

پلتفرم معاملاتی LBank

پلتفرم معاملاتی LBank

مهم‌ترین بخش هر صرافی، پلتفرم معاملاتی آن است؛ در نتیجه نمی‌توان در بررسی ال بانک راجع به پلتفرم معاملاتی آن صحبت نکرد. ال بانک هم مانند تمام صرافی‌های بزرگ دنیا، پلتفرم معاملاتی مخصوص به خودش را دارد. پلتفرم معاملاتی این صرافی ساده و زیبا طراحی شده تا تجربه کاربری را به بالاترین درجه خود برساند. البته این سادگی و فکر کردن به تازه کارها باعث نشده حرفه‌ای‌ها فراموش شوند. پلتفرم معاملاتی ال بانک طوری طراحی شده تا کاربران حرفه‌ای بتوانند با فعال کردن چند گزینه ساده آن را به میز کار تحلیل تکنیکال خود تبدیل کنند. MACD, KDJ, RSI, CCI از ابزارهایی هستند که در پلتفرم معاملاتی این صرافی پیدا خواهید کرد.

از نمودارهای پیچیده و تحلیلی خبری نیست! با این حال حجم معاملات و عمق بازار قابل مشاهده و بررسی خواهد بود. به زبان ساده، پلتفرم معاملاتی LBank، یکی از آن پلتفرم‌هایی است که سعی می‌کند توازن میان سادگی و پیچیدگی را حفظ کند. موردی که در همان نگاه اول متوجه آن خواهید شد.

بازارهای معاملاتی ال بانک

بازارهای معاملاتی ال بانک

بازارهای معاملاتی جریان‌های حیاتی هر صرافی ارز دیجیتالی محسوب می‌شوند. همانطور که بالاتر اشاره کردیم، صرافی ارز دیجیتال ال بانک برای معاملات خود از ارزهای فیات پشتیبانی نمی‌کند و همه معاملات با ارزهای دیجیتال انجام می‌شود. بررسی ال بانک نشان می‌دهد این صرافی از بیش از 40 رمزارز مختلف پشتیبانی می‌کند و به کاربران خود اجازه می‌دهد در 6 بازار مختلف معامله کنند. البته به گفته مدیران ارشد LBank، رمزارزهای بیشتری به لیست این صرافی اضافه خواهند شد. بازارهای معاملاتی فعال و جفت‌های قابل معامله در صرافی ارز دیجیتال ال بانک:

  • تتر (USDT): 8 جفت
  • بیت کوین (BTC): 22 جفت
  • اتریوم (ETH): 36 جفت
  • کوانتوم (QTUM): 7 جفت
  • بیت شیرز (BTS): 2 جفت
  • نئو (NEO): 3 جفت

کارمزد معاملات در صرافی ارز دیجیتال LBank

یکی از ویژگی‌های بسیار جذاب ال بانک، کارمزد معاملاتی پایین آن نسبت به دیگر صرافی‌های بزرگ دنیای رمزارزها است. اینکه سفارش دهنده (Taker) باشید یا سفارش گذار (Maker) فرقی نمی‌کند؛ کارمزد شما برای هر معامله 0.1% خواهد بود. LBank برای سپرده‌ها نیز کارمزدی دریافت نمی‌کند اما برداشت‌ها مشمول کارمزد بسیار کمی می‌شوند که در سایت این صرافی به آن اشاره‌ای نشده است.

امنیت صرافی ارز دیجیتال LBank

امنیت صرافی ارز دیجیتال LBank

در دنیای دیجیتال امنیت یعنی همه چیز! ما برای بررسی ال بانک در مواجه با تهدیدهای سایبری از ابزار CER Cybersecurity Score استفاده کردیم. طبق داده‌های این ابزار، صرافی LBank به دلیل عدم اجبار کاربران به استفاده از رمز عبور قوی، نبود سیستم گزارش باگ و عملکرد ضعیف فایروال 7.1 امتیاز از 10 امتیاز بخش امنیت سایبری را کسب می‌کند.

با این همه باید به این نکته هم توجه کنید که از زمان تاسیس این صرافی در سال 2016 تا به همین امروز، هیچ گزارشی مبنی بر هک شدن یا از دست رفتن سرمایه کاربران ثبت نشده است. ویژگی‌های امنیتی سرور، رمز عبور دو مرحله‌ای و قابلیت استفاده از کیف پول‌های فیزیکی تا جای ممکن به امنیت این صرافی افزوده است. علاوه بر این موارد، کاربران LBank به هیچ مدرک شناسایی نیاز ندارند که باعث می‌شود در صورت بروز هر گونه مشکل، هویت کاربران مخفی بماند.

سیستم پشتیبانی صرافی ال بانک

سیستم پشتیبانی صرافی ال بانک

پشتیبانی صرافی LBank در زبان انگلیسی تعریفی ندارد! صفحه سوالات متداول و تماس با ما تنها به زبان ماندارین در دسترس کاربران هستند و کاربران انگلیسی زبان نمی‌توانند از آن استفاده کنند. تماس با بخش پشتیبانی انگلیسی نیز دردی از مشکلات دوا نمی‌کند. پشتیبان‌های انگلیسی زبان این صراف نمی‌توانند خیلی خوب انگلیسی صحبت کنند و ممکن است متوجه برخی از سوالات و حرف‌های شما نشوند. البته بررسی ال بانک در بخش پشتیبانی به زبان چینی نشان داد که خیلی سریع به سوالات کاربران چینی زبان پاسخ داده می‌شود.

مزایا و معایب صرافی LBank

برای اینکه بتوانیم مقاله را با دقت بیشتری جلو ببریم، مزایا و معایب صرافی LBank را در این بخش لیست کنیم. با توجه به تمام نکاتی که تا به اینجا یاد گرفتیم:

مزایای صرافی ال بانک

  • سادگی پلتفرم و آسانی کار کردن با آن
  • کارمزد بسیار پایین نسبت به دیگر صرافی‌ها
  • پشتیبانی از دارایی‌های دیجیتال مختلف
  • نقدینگی مناسب

معایب صرافی ال بانک

  • پشتیبانی کند و ضعیف برای انگلیسی زبان‌ها
  • عدم ثبت قانونی

صرافی LBank کاهبرداری است؟

صرافی LBank کاهبرداری است؟

تا به اینجا با ویژگی‌های خوب و بد صرافی ال بانک آشنا شدیم اما یک سوال باقی می‌ماند! آیا می‌توانیم به ال بانک اعتماد کنیم؟ با اینکه چند سالی از تاسیس این صرافی می‌گذرد و کاربران زیادی نظرات خود را راجع به این صرافی ثبت کرده‌اند موارد نگران کننده‌ای هم وجود دارند که پاسخی برای آنها پیدا نمی‌کنیم.

برای مثال سایت LBank اعلام می‌کند که این صرافی در سال 2016 تاسیس شده است اما بررسی حساب‌های این صرافی در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که از سال 2017 فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. مورد دیگر حجم معاملات این صرافی از زمان تاسیس تا سال 2018 است. اگر با دقت حجم معاملات در این بازه زمانی را بررسی کنید، متوجه یک الگوی ثابت می‌شوید که احتمال تقلب LBank برای افزایش حجم معاملات را نشان می‌دهد.

کلام آخر – از ال بانک استفاده کنیم یا نه؟

در این مقاله سعی کردیم با بررسی ال بانک ، به شما کمک کنیم در رابطه با این صرافی ارز دیجیتال به یک نتیجه‌گیری درست برسید. صرافی ال بانک در کنار مزایای وسوسه کننده خود معایبی دارد که نمی‌توان خیلی ساده از آنها چشم پوشی کرد. در واقع بهتر است با احتیاط و هوشیاری کامل از این صرافی استفاده کنید. حالا نوبت شما است! اگر تجربه کار با این صرافی را دارید، به ما و دیگر کاربران فکت کوینز کمک کنید بیشتر با LBank آشنا شویم 🙂

2 نظرات

    • سلام دوست عزیز.
      صرافی LBank برای هر معامله 0.10% کارمزد معاملاتی را دریافت می‌کند که در مقایسه با سایر صرافی‌ها حداقل است. همچنین کارمزد میکر در این صرافی ۰.۰۲٪ و تیکر: ۰.۰۴٪ است.
      ممنون از همراهیتون.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان