top banner adv

بررسی بازدهی تبلیغات در گوگل ادز

بررسی بازدهی تبلیغات در گوگل ادز
0
بازدید : 10220

تبلیغات در گوگل ادز یکی از بهترین، پر بازده‌ترین و اقتصادی‌ترین روش‌های تبلیغات آنلاین و اینترنتی در دنیا است. به کمک تبلیغ در گوگل، آگهی وب سایت شما با کلمه کلیدی خاصی در نتایج نخست موتور جستجوگر و سایت‌های شرکای تجاری گوگل قرار می‌گیرد و کاربران اینترنت روی لینک مورد نظر کلیک خواهند کرد. به همین خاطر امروزه شرکت‌های بسیاری با توجه به زمینه کاری شما، کلمات کلیدی و متن تبلیغات مورد نظر کسب و کار شما اقدام به ارائه خدمات و راه‌اندازی تبلیغات کلیکی گوگل می‌کنند، البته قبل از هر اقدامی باید از کارشناسان این مجموعه‌ها مشاوره تخصصی دریافت کنید.

در این مقاله از فکت کوینز قصد داریم درباره مزایا و ضرورت‌های راه‌اندازی کمپین تبلیغات در گوگل اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم تا با تدوین استراتژی اصولی و تبلیغات هدفمند محصولات و خدمات خود را در معرض دید کاربران هدف قرار دهید.

تبلیغات در گوگل ادز چیست؟

فرایند تبلیغات در گوگل ادز (Google Ads) یا گوگل ادوردز (Google Adwords) یکی از بهترین روش‌هایی است که در راستای‌ دیجیتال مارکتینگ برای رونق کسب و کارهای اینترنتی و بازاریابی آنلاین انجام می‌شود. با استفاده از ظرفیت این سیستم تبلیغاتی می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای ناچیز نسبت به دیگر روش‌های تبلیغاتی، کالا و خدمات خود را از طریق سایت مربوطه براساس الگوریتم گوگل تبلیغ کنید.

بیشتر بخوانید : ارز دیجیتال Big Eyes؛ گربه‌های جذاب دنیای میم‌کوین‌!

بر این اساس با تبلیغ در گوگل ادز می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن و بدون پرداخت هزینه جهت بهینه‌سازی وب‌ سایت، جایگاه نخست را در نتایج جستجوی گوگل به خود اختصاص دهید.

سیستم تبلیغات در گوگل ادز چگونه کار می‌کند؟

گاهی هنگام جستجو در گوگل با لینک‌هایی برخورد می‌کنید که یک علامت AD در کنار آنها قرار دارد. این لینک‌ها تبلیغاتی هستند که با توجه به عبارتی که در گوگل جستجو کردید برای شما به نمایش گذاشته شده است. وب سایت‌هایی که از خدمات تبلیغات در گوگل ادز استفاده کردند با این مشخصه قابل شناسایی هستند.

در این روش تبلیغاتی، سایت شما فقط برای کاربرانی که به دنبال خدمات و محصولات اختصاصی شما هستند، نمایش داده می‌شود. بنابراین با کلیک کاربران روی لینک و با ورود به وب سایت شما، از اکانت شما هزینه کسر می‌شود. این سرویس یکی از قدرتمندترین روش‌ها برای جذب مخاطب برای سایت‌ها و کسب و کارهای اینترنتی است. بر این اساس حتی اگر یک وب سایت ساده داشته باشید، می‌توانید کلمات کلیدی مورد نظر خود را در گوگل ادز تبلیغ کنید.

بیشتر بخوانید : تبلیغات در گوگل چه اهمیتی دارد؟

بنابراین افرادی که تبلیغات آنها در صفحه نخست گوگل قرار می‌گیرد، بیشترین تعداد کلیک کاربران را خواهند داشت. از طرفی دیگر با نمایش تبلیغ یک وب سایت در نتایج اولیه گوگل، تعداد مشتریان و بازدیدکنندگان آن در مدت زمان کوتاهی رشد چشمگیری خواهد کرد.

هزینه تبلیغات در گوگل ادز چقدر است؟

بیشتر بخوانید : معاملات گرید (Greed Trading) چیست؟

لازم به ذکر است، شما می‌توانید کمپین تبلیغاتی خود را با براساس ویژگی‌ها و مشخصاتی همچون جنسیت، سن، کشور، منطقه جغرافیایی، نوع سیستم عامل، علاقه‌مندی کاربران هدف و غیره در گوگل ادز پیاده‌سازی و اجرا کنید.

اگر برای کسب و کار آنلاین خود به دنبال تبلیغات هدفمند و تاثیرگذار هستید، توصیه می‌کنیم حتما تبلیغات در Google Ads را امتحان کنید که یک سرمایه‌گذاری سودآور است. اما استفاده از این امکان تبلیغی با پرداخت هزینه همراه است و زمانی متعهد به پرداخت این هزینه می‌شوید که مشتری یا کاربری به خدمات یا محصولی که شما ارائه کردید، نیاز دارد و برای او نمایش داده شده است.

هزینه کلیک تبلیغ در گوگل ادز بستگی به کلمه کلیدی دارد. هر رقابت در سیستم مزایده گوگل برای آن کلمه کلیدی بیشتری باشد قیمت آن بالاتر می‌شود و قیمت آن بستگی به مبلغ پیشنهادی افراد برای کلمه کلیدی مورد نظر دارد. البته آخرین سیاست‌های گوگل، میزان جذابیت آگهی، کیفیت لندینگ پیج و همچنین ارتباط آن با کلمات کلیدی می‌تواند در هزینه تبلیغ در گوگل تاثیرگذار باشد. بنابراین زمانی که کاربران روی این کلمات کلیدی تبلیغاتی کلیک می‌کنند، گوگل هزینه ورود این بازدیدکنندگان را به ازای هر کلیک از شما دریافت می‌کند.

بیشتر بخوانید : Memeland چیست؟ NFT میم لند را از کجا بخریم؟

مهم‌ترین مزایای استفاده از امکان تبلیغات در گوگل ادز

امروزه بازاریابی دیجیتال و آنلاین جایگزین بازاریابی سنتی است و در عصر رقابت کسب و کارهای در تبلیغات مجازی باید همگام با تکنولوژی روز دنیا حرکت کنید تا از گردونه رقابت خارج نشوید. در این شرایط تبلیغ در گوگل می‌تواند به معرفی بهتر محصولات و خدمات شما بسیار کمک کند. قبل از اینکه اقدام به استفاده از پلتفرم گوگل ادز کنید بهتر است که با مزایای استفاده از این ظرفیت تبلیغاتی برای کسب و کار خود اطلاعات بیشتری کسب کنید. در ادامه برخی از مهم‌ترین مزایای تبلیغات در گوگل ادز را بیان خواهیم کرد.

معرفی برند تجاری

اغلب افراد دارای کسب و کار اینترنتی یک برند تجاری دارند تا محصولات و خدمات خود را با آن نام به مخاطبان هدف معرفی کنند. بنابراین با تبلیغ در گوگل ادز، برندهای مختلف می‌توانند محصولات خود را برای مشتریان بیشتری نمایش دهند.

بازدهی بالا

روش‌های مختلفی برای بهینه‌سازی وب سایت در گوگل وجود دارد اما در این بین تبلیغات کلیکی در گوگل باعث می‌شود که سریع‌تر در نتایج سرچ در گوگل قرار بگیرید. بنابراین میزان بازدهی در گوگل ادز نسبت به سئو و دیگر روش‌ها بیشتری است.

بیشتر بخوانید : شبکه Everscale چیست؟ آشنایی با رقیب بعدی اتریوم

تبلیغات در گوگل ادز
مزایای استفاده از امکان تبلیغات در گوگل ادز

افزایش مشتریان بالقوه

امروزه رقابت کسب و کارهای اینترنتی بسیار تنگاتنگ شده است و بسیاری از کاربران قبل از خرید محصول و یا دریافت خدماتی قیمت‌ها را در وب سایت‌های مختلف مقایسه و بررسی می‌کنند. بنابراین اگر با یک استراتژی حرفه‌ای برای فروش اقدام کنید با قرار گرفتن در معرض دید مخاطبان می‌توانید تعداد مشتریان بالقوه بیشتری را جذب کنید.

افزایش بازدید وب سایت با تبلیغات در Google Ads

یکی دیگر از مزایای تبلیغ در گوگل ادز این است که تبلیغات شما فقط برای مخاطبان هدف و خریداران واقعی طبق کلمه کلیدی مورد نظر نمایش داده می‌شود. بر این اساس با انجام تنظیماتی درباره مخاطبان هدف از نظر جنسیت، سن، موقعیت جغرافیایی و غیره می‌توانید دایره مخاطبان خود را تنگ‌تر کنید و با افزایش تعداد کلیک‌ها شاهد افزایش بازدید وب سایت خود خواهید شد.

مدیریت و کنترل بودجه تبلیغاتی

بیشتر بخوانید : آیا به زودی بلاکچین غیرسازگار با EVM از بلاک چین سازگار با EVM پیشی خواهد گرفت؟

شما با روش تبلیغات در گوگل ادز برخلاف دیگر روش‌های تبلیغاتی می‌توانید میزان بودجه خود را مدیریت و کنترل کنید. به عبارتی دیگر، شما تعیین می‌کنید که روزانه چقدر برای تبلیغات هزینه کرده و از هدر رفت هزینه‌های خود جلوگیری کنید.

بازگشت مجدد هزینه تبلیغات

از دیگر مهم‌ترین مزایای تبلیغ در گوگل ادز این است که بودجه‌ای که بابت تبلیغات در این پلتفرم هزینه کرده‌اید در مدت زمان کوتاهی برمی‌گردد. در این رابطه می‌توانید از استراتژی قیمت‌گذاری مناسب برای بیشترین بازدهی استفاده کنید و نرخ بازگشت هزینه تبلیغات خود را مشخص کنید.

تجزیه و تحلیل میزان تاثیرگذاری تبلیغات

یکی از امکاناتی که در گوگل ادز برای تبلیغ‌کنندگان وجود دارد، بحث تجزیه و تحلیل تبلیغات و بررسی میزان موفقیت عملکرد تبلیغات بیلبوردی است. اینکه چه کاربرانی روی تبلیغ کلیک کرده‌اند، چه تعداد مشتری بالقوه جذب کردید، کدام کلمه کلیدی بیشترین فروش و جذب مشتری را داشته باشد و میزان ترافیک وب سایت از طریق تبلیغات گوگل ادز از مواردی هستند که از طریق این امکانات پلتفرم مورد بررسی قرار داد.

جمع‌بندی

همانطور که گفته شد، تبلیغات در گوگل ادز یک راه ساده، سریع و پیشرفته برای رسیدن به نتایج صفحات اول جستجو در گوگل است. بنابراین برای شروع کار با این پلتفرم باید اکانت خود را در گوگل ادز شارژ کنید. البته به دلیل تحریم‌های بین‌المللی کاربران و وب سایت‌های ایرانی به دسترسی به حساب‌های مالی جهت شارژ حساب ندارند و باید از طریق شرکت‌های واسط این اقدام را انجام دهند. اگر تجربه کافی در زمینه در استفاده و راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی ندارید به شما پیشنهاد می‌کنیم از خدمات دیجیتال مارکتینگ ما استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید از مشاوره رایگان نیز بهره‌مند شوید.

2
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x