چه تغییراتی پس از به روزرسانی مرج رخ خواهد داد؟ توسعه‌دهنده اتریوم پاسخ می‌دهد

خانهاخبارچه تغییراتی پس...

آنچه می‌خوانید...

فکت کوینز: در حالی که هنوز سه ماه تا به روزرسانی مرج (ادغام) اتریوم و انتقال نهایی به اجماع اثبات سهام باقی مانده است، تیم بیکو، توسعه‌دهنده اتریوم تصمیم گرفته تا تغییراتی که پس از این ارتقا در شبکه دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان اتفاق می‌افتد را با کاربران به اشتراک بگذارد.

بیکو روز گذشته در رشته توییتی، پیشنهادات و انتظارات خود در رابطه با به روزرسانی مرج و تاثیر آن بر توسعه‌دهندگان برنامه‌ها و پروتکل‌ها را بیان کرد.

- Advertisement -

بیکو در این توییت‌ها از کاربران معمول برنامه‌ها و پروتکل‌ها خواست تا آنها را امتحان کنند تا مطمئن شوند چیزی مشکلی ندارد. همچنین وی از آنها خواست در صورت مشاهده باگ یا اشکال، حتما آن را اطلاع دهند. علاوه بر این، وی از کاربران و توسعه‌دهندگان خواست تا از آمادگی کامل برای مرج اتریوم اطمینان حاصل کنند.

به روزرسانی مرج، ارتقا بسیار مورد انتظاری است که سازوکار اجماع شبکه اتریوم را از اثبات کار، به اجماع اثبات سهام تغییر می‌دهد. این مرحله تحت عنوان «لایه اجماع» شناخته می‌شود و انتظار می‌رود در آگوست (مرداد) سال جاری انجام شود.

این به روزرسانی در حال حاضر در چندین شبکه آزمایشی امتحان شده است تا از اینکه هیچ مشکلی برای کلاینت‌ها و همچنین برنامه‌های غیرمتمرکز به وجود نمی‌آید اطمینان حاصل شود. بیکو در توییتی خاطرنشان کرد چنین مشکلاتی نادر هستند چراکه مرج اتریوم بر لایه پروتکل (protocol layer) تغییراتی را اعمال می‌کند و لایه اپلیکیشن (application layer)، تقریبا بی تغییر باقی خواهد ماند.

به گفته بیکو، پس از مرج اتریوم، دو تغییر مهم در نحوه کار قراردادهای هوشمند رخ خواهد داد. تغییر اول، همانطور که بنیاد اتریوم، نوامبر (آّبان) سال گذشته در پستی به آن اشاره کرد، در خروجی تصادفی زنجیره بیکن رخ خواهد داد. این کار به اجرای برنامه‌ها کمک شایانی می‌کند و برای گذار از اجماع اثبات کار به اثبات سهام ضروری است.

تغییر دوم، کاهش زمان هر بلاک از 13 ثانیه به 12 ثانیه است. در نتیجه قراردادهای هوشمندی که از سرعت تولید بلاک‌ها به عنوان معیار زمان استفاده می‌کنند، پس از به روزرسانی مرج، سریع‌تر اجرا می‌شوند.

توسعه‌دهنده بنیاد اتریوم در پایان اطمینان داد در صورت بروز هرگونه مشکل دیگری در طول آزمایشات و حین اجرای شدو فورک‌ها (shadow fork)، مرج اتریوم برای امنیت بیشتر شبکه به تعویق خواهد افتاد.

وی در این رابطه گفت:

در هر مرحله، اگر با مشکلی مواجه شویم، بدیهی است که پیش از حرکت به جلو، برای رفع آنها زمان صرف خواهیم کرد. تنها در این صورت است که به انتقال نهایی به اجماع اثبات سهام در شبکه اصلی فکر می‌کنیم.

با راه‌اندازی زنجیره بیکن اتریوم 2.0، قابلیت استیکینگ کوین‌های اتریوم برای کاربران فراهم شد. با این حال، با استیک کوین‌ها، کاربران تا دو سال و راه‌اندازی به روزرسانی نهایی نمی‌توانستند از آنها استفاده کنند و به عبارتی در شبکه قفل می‌شد. حالا با نزدیک شدن به به روزرسانی مرج، بسیاری از سرمایه‌گذاران اتریوم نگران آزاد شدن کوین‌ها و فروش آنها هستند.

کورپی، یکی از تحلیلگران دیفای در توییتی در این رابطه خاطرنشان کرد آزادسازی کوین‌ها پس از به روزرسانی مرج، منوط به یک به روزرسانی دیگر است و بدون آن انجام نخواهد شد.

به گفته کورپی، اتر کاربران به صورت یک باره آزاد نخواهد شد و کم کم به آنها داده می‌شود. همچنین وی خاطرنشان کرد کوین‌های استیک شده غالبا ارزهایی هستند که کاربران تمایلی به فروش آنها ندارند.

در حال حاضر، 12.6 میلیون واحد اتریوم در زنجیره بیکن استیک شده است. بیکن چین یکی از نخستین گام‌هایی بود که برای تبدیل اتریوم به شبکه‌ای مبتنی بر اجماع اثبات سهام برداشته و در دسامبر سال 2020 راه‌اندازی شد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارزهای دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان