top banner adv

بررسی پروژه استایلایک (Stylike)؛ کلاهبرداری با چاشنی مد و فشن

بررسی پروژه استایلایک (Stylike)؛ کلاهبرداری با چاشنی مد و فشن
2
بازدید : 9779

استایلایک (Stylike) خود را به عنوان یک پروژه که بر اساس مد و فشن طراحی شده و پر از چالش‌ها و مسابقات برای کسب درآمد با ارزهای دیجیتال است معرفی کرده است. Stylike مدعی شده که در جدیدترین آپدیت خود، مفهوم مد را در دنیای ارزهای دیجیتال معرفی کرده است. در Stylike، کاربران براساس موضوعاتی که روزانه دریافت می‌کنند، از خود عکس می‌گیرند و به ازای آن پاداش دریافت می‌کنند.

اخیراً نام پروژه استایلایک (Stylike) در بین کاربران ایرانی به کرات شنیده می‌شود و بسیاری از مخاطبین ما درخواست بررسی این پروژه توسط تیم فکت کوینز را داشته‌اند. در این مطلب از فکت کوینز پروژه استایلایک را بررسی می‌کنیم و می‌بینیم که آیا می‌توان از طریق این پروژه به درآمد رسید یا صرفاً با یک طرح جدید کلاهبرداری مواجه هستیم. با ما همراه باشید.

استایلایک (Stylike) چیست؟ هدف پروژه استایلایک چیست؟

بر اساس وب‌سایت این پروژه، هدف Stylike پاداش دادن به کاربرانی است که برای ظاهر روزانه خود وقت صرف می‌کنند، تلاش می‌کنند و به دنیای مد اهمیت می‌دهند.

در تبلیغات Stylike گفته شده که آنها مد و تکنولوژی را با هم ترکیب کرده‌اند و برای لذت بیشتر کاربران خود، این ترکیب را در قالب یک برنامه غیرمتمرکز مبتنی بر وب 3.0 ارائه کرده‌اند. استایلایک بر روی شبکه بلاک چین بایننس اسمارت چین ساخته شده است و عملکردی شبیه به یک پروژه شبکه اجتماعی دارد. در این پروژه NFTها و باکس‌های جوایزی ایجاد شده است که سعی دارند کاربر را به این پروژه جذب کنند.

بیشتر بخوانید : Metis چیست ؟ آشنایی با متیس آندرومدا و کاربرد آن!

استایلایک

بیشتر بخوانید: NFT چیست ؟ تفاوت توکن مثلی و غیرمثلی را می‌دانید؟

این جوایز هم از طریق جشنواره‌ها و مسابقات قابل دریافت است و هم از طریق فروشگاه داخل سایت قابل خریداری است. بر اساس ادعای وب‌سایت این پلتفرم سایت شما در این پروژه با گرفتن عکس در حالت‌های مختلف و خواسته شده توسط برنامه، امتیاز جمع‌آوری می‌کنید و از این طریق جوایز NFT دریافت خواهید کرد.

بر اساس تبلیغات این پروژه، ماموریت اصلی Stylike پاداش دادن به افراد شیک پوش برای استایل روزانه و افزایش دانش مد در جامعه است. علاوه بر این، آنها ادعا می‌کنند که این شرکت همچنین در حال راه‌اندازی آکادمی است که در آن کاربران می‌توانند جدیدترین‌های مد را از طراحان و هنرمندان مشهور بیاموزند. محتوای به اشتراک گذاشته شده در آکادمی بر روند مسابقه و ارزیابی آنها تأثیر می‌گذارد.

توکن‌ استایلایک؛ STYL و STL

STYL و STL دو توکن پلتفرم Stylike هستند.

بیشتر بخوانید : معرفی شبکه حریم خصوصی سکرت (Secret Network) و توکن SCRT

STYL توکن نامحدود درون برنامه‌ای آنهاست و STL توکن حاکمیتی است که عرضه 1,000,000,000 عددی دارد.
ارزش توکن بر اساس سیستم مدیریت، فعالیت‌های درون برنامه‌ای، حمایت‌های مالی و عرضه محدود توکن‌ها، متغیر است. بر اساس تبلیغات، این تیم معتقد است که با توزیع تدریجی توکن‌ها، Stylike به یک سازمان غیرمتمرکز متعلق به جامعه تبدیل می‌شود و در آینده، دارندگان توکن Stylike می‌توانند برای هر برنامه‌ای که در پیش است رای دهند.

بیشتر بخوانید : ارز دیجیتال PIP چیست؟ امکان پرداخت بدون محدودیت در سراسر جهان

اما نکته مهم این است که توکن STYL در هیچ صرافی معتبری لیست نشده است و فقط در صرافی غیرمتمرکز پنکیک سواپ، توسط دارندگان آن اضافه شده است. به یاد داشته باشید که پنکیک سواپ یک صرافی غیرمتمرکز یا DEX است. بنابراین هر شخصی بدون نیاز به دانش یا پشتوانه خاص یا حتی وجود پروژه‌ای، می‌تواند توکن خود را در آن بسازد و قرارداد هوشمند آن را به این صرافی متصل کند. بنابراین لیست شدن توکن استایلایک در این صرافی به هیچ وجه نشانه اعتبار یا حتی نشانه مثبتی برای این پروژه نخواهد بود.

اما قضیه به همین جا ختم نمی‌شود. تیم این پروژه، کاربران را به خرید و نگهداری این توکن تشویق می‌کنند. تمرکز این پروژه فقط بر قیمت توکن و تشویق کاربران به خرید توکن است. در ادامه راه خروجی برای خریداران توکن (35k Liquidity) در صرافی غیرمتمرکز وجود ندارد و حتی در صورت خروج خریداران، خطر نابودی توکن در پنکیک سواپ بسیار جدی است.

بیشتر بخوانید: پنکیک سواپ (PancakeSwap) چیست و چطور کار می‌کند؟

استایلایک (Stylike) چگونه کار می‌کند؟

هنگام عضویت کاربران در Stylike، کاربران می‌توانند از بین 8 دسته مختلف NFT که نماد دوربین هستند، انتخاب کنند. این NFTها به عنوان یک بلیط برای پیوستن به چالش هفتگی Stylike به حساب می‌آیند. هر دسته NFT با چالش‌ها و قوانین متفاوتی همراه خواهد بود. استایلایک بر اساس مراحل زیر پیش می‌رود:

  • پس از دریافت NFT، کاربران یک اعلان در مورد تاریخ شروع دریافت خواهند کرد.
  • پس از شروع، شرکت‌کنندگان از ابتدا تا پایان هفته هر روز یک تم لباس متفاوت دریافت می‌کنند، با این چالش که آنها 24 ساعت فرصت دارند تا بهترین عکس خود یا دوستانشان را با موضوع تعیین شده پست کنند.
  • در پایان مسابقه، بر اساس آنچه در تبلیغات پروژه گفته شده، عکس‌ها بر اساس خلاقیت موضوع و کیفیت تصویر توسط تیم داوری شرکت و هوش مصنوعی مورد اعتماد داوری می‌شوند و از بالا به پایین رتبه‌بندی می‌شوند.
  • برندگان بر اساس رتبه‌بندی‌شان با ارز درون‌برنامه‌ای پاداش دریافت می‌کنند.

Stylike برای کاربرانی که می‌خواهند به چالش بپیوندند اما علاقه‌مند به خرید NFT نیستند، یک مجوز با زمان محدود دارد که کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند تا در چالش‌ها شرکت کنند. اما این جوایز کسب شده در پاس محدود را نمی‌توان نقد کرد و صرفاً فرمالیته هستند.

بنیان‌گذاران پروژه استایلایک (Stylike)

هیچ اطلاعاتی از اعضای گرداننده پروژه در وب‌سایت استایلایک منتشر نشده است. اما بر اساس تحقیقات فکت کوینز، این پروژه توسط اعضای سابق پروژه‌های کلاهبرداری یونیفاندز و ورود واید انرژی بنیان‌گذاری شده است. نام آنها سینا رازقی سیگارودی با نام مستعار SINA SINRY و تورج هادی‌پور با نام مستعار TJ Tanler، است. این دو فرد ایرانی و ساکن ترکیه هستند.

بیشتر بخوانید : شبکه KAVA چیست و چطور کار میکند؟

بیشتر بخوانید: ربات گلدن آربیتراژ (Garobot)؛ کلاهبرداری یا قانونی؟

هشدار کلاهبرداری Stylike

بیشتر بخوانید : معرفی پروژه zkTube؛ راهکاری برای مقیاس پذیری هرچه بیشتر اتریوم

هیچ اطلاعاتی در خصوص نحوه پرداخت سود مالی به کاربران توسط این پروژه ارائه نشده است. همچنین هیچ برنامه و راهکار مشخصی نیز برای جذب سرمایه توسط این تیم تدوین نشده است. توکن استایلایک در هیچ صرافی معتبری لیست نشده و صرفاً توسط تیم پروژه در پنکیک سواپ که یک صرافی غیرمتمرکز است لیست شده است. در قرارداد هوشمند این پروژه فانکشن Mint که امکان افزودن توکن به ساپلای و فروش آن به‌صورت نامحدود را فراهم می‌کند نوشته شده و همچنین فانکشن Trading Active که امکان عدم معامله توکن در هر زمان را فراهم خواهد کرد.

تقریبا نیمی از ترافیک سایت Stylike از کشور ترکیه و 25 درصد آن از کشور ایران است. تمرکز این پروژه بر کاربران ایرانی و ترکیه است؛ با این پیش‌فرض که حجم زیادی از کلاهبرداری‌های ارز دیجیتال در ترکیه رخ می‌دهد.

به یاد داشته باشید که سودهای نامتعارفی که پروژه‌های ارز دیجیتال وعده می‌دهند، در اکثر مواقع هشدار و پرچم قرمز کلاهبرداری هستند. استایلایک (Stylike) نیز با وعده سود ۲۰۰ درصد در ماه، سعی در جذب کابران علاقه‌مند به کسب سود آسان دارد. بنابراین بهتر است پیش از هر تصمیمی، علائم هشدار را به‌خوبی در نظر بگیرید.

این مطلب پیشنهاد سرمایه‌گذاری یا عدم سرمایه‌گذاری نیست و صرفاً با اهداف آموزشی نوشته شده است. فکت کوینز هیچ مسئولیتی در قبال سود یا ضرر حاصل از سرمایه‌گذاری یا عدم سرمایه‌گذاری در استایلایک نخواهد داشت.

سوالات متداول

استایلایک چیست؟

استایلایک (Stylike) خود را به عنوان یک پروژه که بر اساس مد و فشن طراحی شده و پر از چالش‌ها و مسابقات برای کسب درآمد با ارزهای دیجیتال است معرفی کرده است. Stylike مدعی شده که در جدیدترین آپدیت خود، مفهوم مد را در دنیای ارزهای دیجیتال معرفی کرده است. در Stylike، کاربران براساس موضوعاتی که روزانه دریافت می‌کنند، از خود عکس می‌گیرند و به ازای آن پاداش دریافت می‌کنند.

توکن STYL چیست؟

STYL توکن نامحدود درون برنامه‌ای استایلایک است. توکن STYL در هیچ صرافی معتبری لیست نشده است و فقط در صرافی غیرمتمرکز پنکیک سواپ، توسط دارندگان آن اضافه شده است. به یاد داشته باشید که پنکیک سواپ یک صرافی غیرمتمرکز یا DEX است. بنابراین هر شخصی بدون نیاز به دانش یا پشتوانه خاص یا حتی وجود پروژه‌ای، می‌تواند توکن خود را در آن بسازد و قرارداد هوشمند آن را به این صرافی متصل کند.

11
2
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    2 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    parisa
    5 ماه ago

    170 دلار من خورده شد لطفا شما اشتباه من را تکرار نکنید و همچنین هم ادمین های پروژه استایلایک من رو از همه حا بلاک کردند

    parisa
    5 ماه ago

    170 دلار دوربین پیکتومرا رو گرفتم میگفتن استیک کنید با سود ماهیانه ثابت ادمین ها میگفتن و اینکه 1 ماه شد هیچ سودی ب ولت من واریز نشد این به کنار 170 دلارم هم خورده شد در اخر بلاک لطفا گول نخورید برای من تجربه شد

    محل تبلیغ
    ramzarzy
    2
    0
    نظر خود را بنویسید !x