بررسی کامل صرافی مون ایکس بی‌تی (MoonXBT)

خانهآموزش هاصرافیبررسی کامل صرافی...

آنچه می‌خوانید...

صرافی MoonXBT یک صرافی مشتقات ارز دیجیتال است که در جمهوری سیشل ثبت شده است. این صرافی از سال 2021 شروع به فعالیت کرده و بنابراین یکی از اعضای جدید دنیای صرافی ارز دیجیتال است. مشتقات ارز دیجیتال ابزارهای مالی هستند که طبق ارزش یک دارایی‌ دیگر (معمولاً سهام، اوراق قرضه، کالا و غیره) قیمت‌گذاری می‌شوند.

بر این اساس، مشتقات در دنیای ارزهای دیجیتال ارزش‌ خود را از قیمت‌ ارزهای دیجیتال خاص می‌گیرند. شما می‌توانید در صرافی MoonXBT در خرید و فروش مشتقاتی که به بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال وابسته هستند مشارکت کنید. در این مقالۀ فکت کوینز اطلاعات کاملی از صرافی MoonXBT فراهم کرده‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم تا انتها بخوانید.

- Advertisement -

مزایا و ویژگی‌های صرافی MoonXBT

پلتفرم MoonXBT شش مزیت را در وب‌سایت خود ذکر کرده است. اولین مورد آن است که کارمزدهای معاملات پایین است. به‌نظر می‌رسد این ادعا در صورتی که به کارمزدهای سفارش بردار (taker fees) رجوع کنیم درست است، اما اگر کارمزدهای سفارش گذار (maker fees) را بررسی کنیم، کارمزدهای بیشتری دریافت می‌شود (در بخش کارمزدهای معاملات MoonXBT اطلاعات بیشتری در این خصوص ارائه می‌دهیم).

صرافی moonxbt

دوم، این صرافی ادعا می‌کند که اهرم‌ بالایی ارائه می‌دهد (1 الی 150 برابر) که برای تریدرهای با ریسک‌پذیری بالا مفید خواهد بود. سوم، آستانۀ پایینی دارد، به این معنا که کل سرمایۀ موردنیازتان برای فروش 1 دلار است. این ویژگی برای هر سرمایه‌گذار ارز دیجیتال که قصد دارد با این دنیای جدید آشنا شود و ریسک‌پذیری بالایی نیز نداشته باشد بسیار مفید است. چهارم و پنجم اینکه صرافی مدعی است که رابط کاربری بسیار آسان همراه با نمودار قیمت شفافی دارد. ششمین و آخرین مورد این است که ادعا می‌کند نقدینگی بالایی دارد.

برای ثبت‌نام در صرافی MoonXBT روی لینک کلیک کنید.

خطوط قیمت پیشنهادی و درخواستی مجزا صرافی MoonXBT

صرافی MoonXBT خطوط قیمت پیشنهادی و قیمت درخواستی (ask and bid lines) مجزایی دارد و ارزش بازار اسپات جهانی (Global Spot Market) آن بلافاصله ثابت می‌شود. صرافی مون اکس‌بی‌تی اعلام کرده است که این یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایش است که «در سایر صرافی‌ها وجود ندارد». به‌علاوه، اعلام کرده است که مفهوم «قرارداد سبک» برای اولین بار از سوی تیم این صرافی در یک مقیاس جهانی مطرح شده است.

در مقایسه با محصولات قراردادی متعارف، قرارداد سبک MoonXBT «سرراست، سریع و کار کردن با آن آسان است». این یکی از انواع قراردادهایی است که «هرکسی ظرف چند ثانیه می‌تواند درکش کند و همه می‌توانند از آن استفاده کنند».

علاوه بر این، تریدرها با آسودگی خاطر می‌توانند از محصولات متنوع موجود در این صرافی استفاده کنند. آن‌ها می‌دانند که پولشان در جای امنی است، چون این پلتفرم با یک شرکت دارای استقلال مالی (corporate fire) پشتیبانی می‌شود تا دارایی‌هایتان امن بمانند. صرافی مون اکس‌بی‌تی یک تیم درجه‌ یک از کارکنان خبره دارد که خدمات پشتیبانی مشتری را به‌صورت 24 ساعتی ارائه می‌دهند. کاربران جدید مزایای منحصربه‌فردی دریافت می‌کنند و بازیگران بلندمدت می‌توانند با استفاده از توکن‌های مون پوینت (Moonpoint) این پلتفرم از مزایای برنامۀ همکاری در فروش بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: ورشکستگی صرافی‌های ارز دیجیتال چه بلایی سر دارایی‌های ما می‌آورد؟

سوشال تریدینگ (Social Trading) صرافی مون‌ایکس بی‌تی

صرافی MoonXBT به‌عنوان یک پلتفرم سوشال تریدینگ پیشتاز، ویژگی‌های منحصربه‌فردی را ارائه می‌دهد که آن را از سایر صرافی‌ها متمایز می‌کند. یکی از جنبه‌های بسیار مهم این سرویس، عنصر سوشال آن است که ویژگی‌هایی مانند کپی تریدینگ، مسابقات تریدینگ و یک کامیونیتی فراگیر را ارائه می‌دهد.

کپی تریدینگ (Copytrading) در MoonXBT

به‌طور خلاصه، منظور از کپی تریدینگ یکی از شکل‌های سرمایه‌گذاری است که به تریدرهای آن پلتفرم امکان می‌دهد همدیگر را دنبال کرده (follow) و از تریدهای دیگران تقلید کنند. این مورد برای سرمایه‌گذاران مبتدی گزینۀ بسیار جذابی بوده است، چون در وقتشان صرفه‌جویی زیادی می‌شود و کمکشان می‌کند تا جلوی ضرر را بگیرند.

داده‌های شفاف به کاربران کمک می‌کند تا وضعیت، استراتژی‌ها و پوزیشن‌های بازار را ببینند و این امر باعث می‌شود تا تریدرها از این اجتماع سود ببرند. به‌عنوان سرمایه‌گذار می‌توانید یک یا چند تریدر را انتخاب کنید، بدان معنا که به‌طور خودکار قادر به باز کردن و بستن پوزیشن خواهید بود. بدون شک، این یک ویژگی منحصربه‌فرد است که به نفع تریدرهای مجرب نیز هست، چون می‌توانند از کارمزدهای معاملات فالوورها نیز سود ببرند!

بیشتر بخوانید: گواه اثبات ذخایر (Proof of Reserves) چیست و چرا مهم است؟

مسابقات ترید (Trading Battle)

اکنون یکی از ویژگی‌های جدید و مهم در اپلیکیشن وب این صرافی قرار دارد که به کاربران امکان می‌دهد در مسابقات هیجان‌انگیز تریدینگ شرکت کنند. استخر جایزه جدید تریدینگ بتل (Trading Battle) این شانس را برای بازیکنان فراهم می‌کند که به این استخر کمک مالی کنند و سود به دست بیاورند.

کامیونیتی (Community Forum) مون ایکس بی‌تی

تیم صرافی MoonXBT با تمرکز بر کامیونیتی خود، موفق به جذب کاربران خاص خودش شده که تعدادشان همواره در حال افزایش است. یکی از بخش‌های مهم این اجتماع، ارتباط بین کاربران است که از طریق سرویس‌های متعددی در سایت من جمله انجمن کامیونیتی (community forum) در دسترس است. این انجمن‌های اجتماعی برای تریدرهای مبتدی و مجرب به کانون مناسبی برای تبادل اطلاعات و گفتگو تبدیل شده‌اند.

بیشتر بخوانید: آیا رمزارز ملی می‌تواند به معاملات جهانی راه پیدا کند؟

قراردادهای لیکویید (Liquid Contracts)

یکی از ویژگی‌های بسیار مهم پلتفرم MoonXBT قراردادهای لیکویید آن است که به‌تازگی از قراردادهای سبک به قراردادهای لیکویید تغییر نام داده است! قراردادهای لیکوییدیتی این صرافی دقیقاً راه‌حل‌های لیکوییدیتی منحصربه‌فرد و نوآورانۀ آن را منعکس می‌کند که یک تجربۀ تریدینگ سریع، امن و مطمئن را فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: زنجیره جانبی لیکویید (Liquid Sidechain) چیست؟

قراردادهای آپشن (Options Trading)

قراردادهای Options Trading این صرافی از قراردادهای آپشن‌ آمریکایی با لینک‌های بهینه‌سازی شده مشتق می‌شوند که یک فرایند ترید سرراست و ساده‌شده را ارائه می‌دهد و روی‌هم‌رفته نقدینگی بیشتری را برای کاربر فراهم می‌کند. انواع قراردادهای آپشن در این صرافی عبارت‌اند از وارانت (warrant)، تاچ (Touch) و نیز آپشن‌های اسپرد آمریکایی و اروپایی.

تازه‌ترین ویژگی این پلتفرم آپشن‌های وارانت MoonXBT است که فرایند تریدینگ را ساده می‌کند و کاربران فقط باید مواردی مانند زمان و جهت خرید و فروش (call or put) را انتخاب کنند، واحد پول را وارد کنند و سپس فرایند تراکنش تکمیل می‌شود.

بیشتر بخوانید: آموزش معاملات آپشن بیت کوین (Option)؛ خرید ارز دیجیتال با قیمت کمتر!

پذیرش سرمایه‌گذاران آمریکایی در صرافی Moon XBT

بر اساس اطلاعاتی که این صرافی درcryptowisser.com منتشر کرده، این پلتفرم سرمایه‌گذاران آمریکایی را نیز می‌پذیرد. درهرحال، هر سرمایه‌گذار آمریکایی باید به یاد داشته باشد که هر درآمدی را به نهاد IRS گزارش دهد.

برنامۀ همکاری در فروش

صرافی مون اکس‌بی‌تی یک برنامۀ همکاری در فروش دارد. با استفاده از این برنامه می‌توانید در کارمزدهای تریدینگ این صرافی که از ترید کردن قراردادهای ریفرال‌هایتان گرفته می‌شود، تا 50 درصد کمیسیون به دست آورید. 50 درصد نسبت به استانداردهای صنعتی یک سطح رقابتی است. لطفاً به این نکته توجه داشته باشید که برای عضویت در برنامۀ همکاری در فروش باید درخواست دهید و این‌که برنامۀ دعوت استاندارد فقط 30 درصد به شما می‌دهد.

بیشتر بخوانید: چانگ پنگ ژائو: بازار ارزهای دیجیتال قدرتمندتر از همیشه بازخواهد گشت

معاملات اهرمی صرافی MoonXBT

صرافی مون اکس‌بی‌تی برای کاربران خود معاملات اهرمی ارائه می‌دهد. این صرافی فقط معاملات دائمی (Perpetual) ارائه می‌دهد (یعنی معاملات فیوچرز بدون تاریخ انقضا) و نه فیوچرز دارای تاریخ انقضا. حداکثر سطح اهرم در این معاملات دائمی 150x است (برای قرارداد BTC/USDT). تمام کسانی که به فکر استفاده از معاملات اهرمی هستند باید بااحتیاط عمل کنند. این معاملات هم می‌تواند سود زیادی داشته باشد و هم ضرر زیاد.

برای مثال، فرض کنیم که در حساب تریدینگ خود 100 دلار دارید و این مبلغ را در BTC سرمایه‌گذاری کرده و نگه می‌دارید (یعنی نگه می‌دارید تا ارزشش بالا رود). اگر ارزش BTC به‌اندازۀ 10 درصد بالا رود، 10 دلار به دست آورده‌اید. اگر از اهرم 100x استفاده کرده باشید، موقعیت 100 دلار اولیه‌تان به یک موقعیت 10.000 دلاری تبدیل می‌شود و بنابراین، در عوض 1000 دلار بیشتر به دست می‌آورید (990 دلار بیشتر، اما درصورتی‌که معامله‌تان را اهرمی نکرده باشید).

بیشتر بخوانید: تفاوت معاملات مارجین (Margin) و فیوچرز (Futures) در چیست؟

درهرحال، هر چه اهرم بیشتری استفاده کرده باشید، فاصله‌تان با قیمت لیکویید کمتر خواهد شد. بدان معنا که اگر قیمت BTC در جهت مخالف حرکت کند (در این مثال کاهش یابد)، کافی است درصد بسیار کمی پایین برود تا کل 100 دلاری را که با آن شروع کرده‌اید از دستتان برود. مجدداً هر چه اهرم بیشتری استفاده کنید، برای از دست دادن سرمایه‌گذاری به جابجایی کمتری در قیمت مخالف نیاز خواهد بود؛ بنابراین، همان‌طور که ممکن است تصور کنید، بین ریسک و پاداش در معاملات اهرمی تعادل کاملاً برقرار است (هیچ سود بدون ریسک وجود ندارد).

بیشتر بخوانید: وین ریت (WinRate) چیست؟آموزش کامل سایت Winrate.io

پشتیبانی صرافی MoonXBT از موبایل

اکثر تریدرهای ارز دیجیتال احساس می‌کنند که کامپیوتر بهترین شرایط را برای تریدینگ فراهم می‌کند. کامپیوتر صفحه‌نمایش بزرگ‌تری دارد و در صفحه‌های بزرگ‌تر، اطلاعات مهم بیشتری نشان داده می‌شوند که اکثر تریدرها مبنای تصمیم‌های تریدینگ خود را بر اطلاعاتی می‌گذارند که بتوانند هم‌زمان مشاهده کنند.

MoonXBT در موبایل

نمایش نمودار تریدینگ هم آسان خواهد بود. درهرحال، تمام سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال برای تریدینگ به کامپیوتر نیاز ندارند. برخی ترجیح می‌دهند که این کار را با موبایل خود انجام دهند. اگر شما هم یکی از این افراد هستید، شاید خوشحال شوید که بدانید پلتفرم تریدینگ صرافی MoonXBT برای موبایل‌های آیفون و اندروید نیز در دسترس است.

روش‌های سپرده‌گذاری

برای شروع ترید در این صرافی باید ارز دیجیتال داشته باشید. ارز دیجیتال تنها کلاس دارایی است که در مون اکس‌بی‌تی می‌توانید سپرده‌گذاری کنید. درهرحال، اگر واقعاً به این صرافی علاقه‌مند هستید اما هنوز ارز دیجیتال ندارید، به‌آسانی می‌توانید در یک صرافی که «fiat on-ramp» (یک صرافی که می‌توانید پول فیات را در آن سپرده‌گذاری کنید) دارد حساب باز کرده، در آنجا ارز دیجیتال بخرید و سپس به این صرافی انتقالش دهید. برای آگاهی از اینکه کدام پلتفرم‌ها امکان انتقال وجه یا واریز کارت اعتباری را فراهم می‌کنند، می‌توانید از این فیلترهای تبادل استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: آینده ارز دیجیتال چه خواهد شد؟

تریدینگ ویو صرافی MoonXBT

هر پلتفرم معاملاتی یک ابزار تحلیل تکنیکال یا تریدینگ ویو (Tradingview) دارد. تریدینگ ویو قسمتی در وب‌سایت صرافی است که می‌توانید نمودار قیمت یک ارز دیجیتال معین و نیز قیمت فعلی آن را مشاهده کنید. طبیعتاً این قسمت کادرهای خریدوفروش هم دارد که در آن می‌توانید با توجه به ارزهای دیجیتال مرتبط سفارش‌هایی را ثبت کنید و در اکثر پلتفرم‌ها، تاریخچه سفارش نیز ثبت شده است (یعنی تراکنش‌های پیشین، ازجمله ارزهای دیجیتال مرتبط). در کامپیوتر همه‌چیز در یک نمای مشابه نشان داده می‌شود. البته مواردی که توضیح دادیم، انواع دیگری نیز دارند.

تریدینگ ویو در صرافی مون اکس‌بی‌تی به این شکل است:

تریدینگ ویو moonxbt

فقط خودتان می‌توانید تشخیص دهید که تریدینگ ویو بالا برایتان مناسب است یا خیر. درنهایت، با توجه به اولویت‌های فراوان خود به روش‌های مختلفی می‌توانید تنظیمات آن را تغییر دهید تا مناسب شود.

بیشتر بخوانید: آموزش جامع سایت تریدینگ ویو (tradingview)

کارمزدهای صرافی MoonXBT

در این بخش در مورد کارمزدهای این صرافی توضیحاتی خواهیم داد.

کارمزدهای معاملات صرافی مون ایکس بی تی

بسیاری از صرافی‌ها هزینه‌هایی را دریافت می‌کنند که یکی از آن‌ها کارمزد سفارش‌گذار است که از سفارش‌گذار (Maker) دریافت می‌شود و دیگری کارمزد سفارش‌بردار (Taker). سفارش‌برداران افرادی هستند که با پذیرش سفارش‌های گذاشته‌شده نقدینگی را از دفترچه سفارشات خارج می‌کنند. سفارش‌گذاران هم افراد ثبت‌کنندۀ سفارش هستند. جایگزین اصلی این موارد کارمزدهای «ثابت» هستند. منظور از کارمزدهای ثابت هزینه‌های مبادله هستند که برای سفارش‌گذار و سفارش‌بردار یکسان است.

بیشتر بخوانید: بازارساز و گیرنده بازار ( Maker / Taker ) چیست؟

صرافی MoonXBT برای هر ترید %05/0 کارمزد ثابت دارد. بر اساس مفصل‌ترین گزارش صنعتی که تاکنون در مورد میانگین کارمزدهای تریدینگ قراردادی تهیه شده است، میانگین جهانی کارمزد قراردادهای سفارش‌بردار و سفارش‌گذار، %063/0 برای سفارش‌بردار و %018/0 برای سفارش‌گذار بوده است. بر این اساس، MoonXBT با توجه به کارمزدهای سفارش‌بردار کمی پایین‌تر از میانگین است، اما با توجه به کارمزدهای سفارش‎گذار بالاتر از میانگین است.

روی‌هم‌رفته، این صرافی کارمزدهای جذابی دارد.

کارمزدهای برداشت صرافی Moon XBT

صرافی‌هایی وجود دارند که کارمزدهای تریدینگ پایینی را دریافت می‌کنند اما در هنگام خروج با کارمزدهای برداشت بالا شما را شوکه خواهند کرد.

مطابق با آخرین مطالعۀ تجربی اجراشده در Cryptowisser.com، کارمزد جهانی برداشت صنعت بیت کوین برای هر برداشت 0.00059 BTC است. کارمزدهای شبکه در هرروز نسبت به روز دیگر متغیر است، اما معمولاً از متوسط جهانی کارمزد برداشت BTC کمتر است.

در صرافی MoonXBT فقط می‌توانید در قراردادها ترید کنید؛ یعنی نمی‌توانید BTC واقعی برداشت کنید. شما فقط می‌توانید سود تتری (USDT) خود را از قراردادهای ترید شده برداشت کنید. USDT انواع مختلفی دارد و این انواع هم سطوح کارمزد برداشت متفاوتی به شرح زیر دارند:

  • USDT (OMNI): 28 USDT;
  • USDT (ERC20): 10 USDT;
  • USDT (TRC20): 1 USDT.

این کارمزدهای برداشت واقعاً قابل‌قبول هستند.

سوالات متداول

صرافی مون ایکس بی تی چیست؟

صرافی MoonXBT یک صرافی مشتقات ارز دیجیتال است که در جمهوری سیشل ثبت شده است. این صرافی از سال 2021 شروع به فعالیت کرده و بنابراین یکی از اعضای جدید دنیای صرافی ارز دیجیتال است.

کارمزد معامله برای قرارداد دائمی MoonXBT چقدر است؟

صرافی مون ایکس بی تی 0.075 درصد کارمزد تیکر و 0.025 درصد کارمزد میکر از معامله‌گران برای قرارداد دائمی دریافت می‌کند.

4 نظرات

    • سلام دوست عزیز.
      به‌طور کلی در مورد همه صرافی‌ها پیشنهاد میشه دارایی خودتون رو داخل صرافی نگهداری نکنید و حتما به کیف پول انتقال بدید.
      ممنون از همراهیتون.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان