سرمایه‌گذار ارشد پلتفرم سلسیوس از طرح نجاتی مشابه با برنامه احیای بیتفینکس در سال 2016 خبر داد

خانهاخبارسرمایه‌گذار ارشد پلتفرم...

آنچه می‌خوانید...

فکت کوینز: BnkToTheFuture، سرمایه گذار ارشد شبکه سلسیوس و سایمون دیکسون، بنیانگذار آن قصد دارند پلتفرم سلسیوس را با اجرا ساختن طرحی مشابه آن چه در سال 2016 برای نجات صرافی بیتفینکس انجام دادند، نجات دهند.

توییت دیکسون

در حالی که بیانیه دیکسون در تاریخ 18 ژوئن به جزئیات برنامه بازیابی پلتفرم سلسیوس اشاره ای نکرده است، دیکسون خاطر نشان کرد که شباهت زیادی به برنامه بازیابی صرافی بیتفینکس  پس از هک شدن در سال 2016 دارد. وی مدعی است که به واسطه این طرح، مشکل بیتفینکس در تنها 9 ماه رفع شده است.

- Advertisement -

دیکسون در این باره می‌گوید:

«معتقد هستم که امور مالی سنتی راه حل مناسبی برای سلسیوس نخواهد داشت همانطور که در گذشته نیز شاهد چنین چیزی با صرافی Mt.Gox بودیم و پس از 10 سال مشکل آن هنوز حل نشده است. از نظر من تنها با یک راه حل نوآورانه مالی می‌توان چنین مشکلاتی را رفع حل کرد، دقیقا مشابه اقدامی که برای بیتفینکس انجام دادیم.»

دیکسون گفت که به عنوان سهام دار سلسیوس و یکی از وام دهندگان، به دلیل تاثیرات سیستمی مشکلات پلتفرم برای هولدرهای بیت کوین ، قصد دارد تا با برنامه بازیابی از پلتفرم سلسیوس حمایت کند. وی گفت که به دلیل تجربه، داشتن مجوز و تکنولوژی لازم، در جایگاهی قرار داریم تا راه حل های مناسب رفع این مسائل را ارائه دهیم.

BnkToTheFuture یک پلتفرم سرمایه گذاری جهانی آنلاین است که به سرمایه گذاران اجازه می‌دهد تا در شرکت های تکنولوژی و دیگر محصولات مالی جایگزین سرمایه گذاری کنند. این پلتفرم دارای 85000 سرمایه گذار واجد شرایط است. در ماه ژوئن سال 2020، سلسیوس یک عرضه سهام را از طریق این پلتفرم سرمایه گذاری راه اندازی کرد و به واسطه 1039 سرمایه گذار مبلغ 20.4 میلیون دلار بدست آورد.

راه حل بیتفینکس

برنامه های دیکسون برای پلتفرم سلسیوس کاملا از راه حل وی برای بیتفینکس الهام گرفته است.در سال 2016، این صرافی اعلام کرد که در یک حمله هکری 120 هزار بیت کوین خود به ارزش تقریبی 72 میلیون دلار در آن زمان را از دست داده است. بیتفینکس به جای دنبال کردن رد نقدینگی تصمیم گرفت تا از یک برنامه بازیابی نوآورانه استفاده کند و در آن به کاربران وعده داد از طریق توکن های BFX زیان هایشان را جبران می‌کند.

این توکن ها در بازارهای آزاد قابل معامله بودند و کاربران همچنین می‌توانستند آنها را برای بازگشتن مبلغ از دست رفته نگه دارند. برنامه بیتفینکس 1 دلار به ازای هر توکن بود و این طرح باعث شد تا مشتریان به برنامه بازیابی صرافی کمی خوش بین شوند. در اواخر ماه اوت، BnkToTheFuture اعلام کرد که با بیتفینکس همکاری کرده و به مشتریان اجازه می‌دهد تا توکن های BFX دریافتی خود را به سهام شرکت ها تبدیل کنند.

حدود 7 ماه بعد، این پلتفرم سرمایه گذاری خبر از موفقیت آمیز بودن طرح خود داد و اعلام کرد که قربانیان حمله سایبری بین 75 تا 100 % از سرمایه های از دست رفته را بازگردانده‌اند.

دیکسون در این باره گفت:

«در سال 2016 بیت فینکس به برنامه بازیابی نیاز داشت تا از حمله سایبری جان سالم به در ببرد. در همین راستا شرکت BnkToTheFuture از آنها حمایت کرد و با ایجاد طرحی که شامل توکن های امنیتی، وام و سهام شرکت ها می‌شد به سرمایه گذاران سود زیادی در قبال ریسکی که می‌کنند، اعطا می‌کرد.»

دیکسون تایید نکرد که برنامه بازیابی وی دوباره از توکن خاصی استفاده می‌کند یا خیر، وی تنها اشاره داشت که از روشی نوآورانه برای حل مشکل پلتفرم سلسیوس استفاده خواهد کرد.

مطلب مفید: کاربردها و مزایای متاورس چیست؟

علاوه بر تلاش دیکسون، به نظر یک برنامه بازیابی غیر رسمی از طرف اعضای جامعه نیز در حال اجرایی شدن است که به تازگی و در توییتر توجه ها را به خود جلب کرده است. هدف این جنبش آن است که فروشندگان توکن CEL معاملات فروش خود را با بالا بردن هدفمند قیمت این دارایی پوشش دهند. در این جنبش افراد با خرید و فروش های گسترده توکن سلسیوس در صرافی های مختلف باعث افزایش قیمت خواهند شد.

توییت سلسیانس

فروش استقراضی یک استراتژی سرمایه گذاری است که در آن سرمایه گذار سهامی را وام گرفته و در لحظه آن را به فروش می‌رساند تا در آینده با قیمتی کمتر آنها را باز خرید کند. چنین چیزی به سرمایه گذار اجازه می‌دهد تا از ریزش قیمت سود ببرد.

شورت اسکوییز زمانی صورت می‌گیرد که یک دارایی فروش استقراضی شده به جای کاهش با افزایش قیمت همراه می‌شود. بدین ترتیب سرمایه گذاران فروش استقراضی باید در لحظه دارایی فروخته شده را خریداری کنند تا در زیان نروند. با این حال بازخرید دارایی هنگام بالا رفتن قیمت می‌تواند منجر به رالی و حرکات صعودی در بازار شود.

چنین استراتژی در اوایل ماه ژانویه سال 2021 توسط کاربران r/wallstreetbets مورد استفاده قرار گرفت و به واسطه آن ارزش سهام شرکت بازی های ویدیویی American video game به 500 دلار به ازای هر سهم رسید.

از اوایل این ماه و پس از اعلام سلسیوس مبنی بر توقف برداشت ها، این پلتفرم به تیتر اخبار تبدیل شد. این اقدام پلتفرم سلسیوس باعث شد تا کاربران به سرمایه های خود دسترسی نداشته باشند و این ترس در آنها ایجاد شود که دیگر هیچگاه به سرمایه های قفل  شده در شبکه دسترسی نخواهند داشت.

اوایل صبح امروز، پلتفرم سلسیوس بیانیه ای منتشر کرد و در آن گفت که به هدف خود مبنی بر پایدار کردن نقدینگی و فعالیت های پلتفرم ادامه خواهد داد. در این بیانیه آمده است:

«یک هفته از زمان توقف برداشت ها و مبادلات در سلسیوس گذشته است. می‌خواهیم اعضای جامعه بدانند که هدف ما بازگردانی هر چه سریع تر فعالیت ها به روال قبل و پایداری نقدینگی است. این اقدامات کمی زمان بر است.»

پلتفرم سلسیوس گفت که هدفش ارتباط با قانون گذاران و مقامات است تا راه حل مناسبی را پیدا کند. در همین حین این شبکه رویدادهای AMA خود و همچنین فضای توییتری اش را متوقف خواهد کرد. گفتنی است که قیمت سلسیوس با ریزشی 92 درصدی نسبت به اوج تاریخی خود اکنون در محدوده 0.63 دلاری قرار دارد.

توییت سلسیوس

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان