بلاکچین بیت کوین نزدیک به نیم ترابایت داده ذخیره کرده است

خانهاخباربلاکچین بیت کوین...

آنچه می‌خوانید...

بیش از یک دهه پیش، در تاریخ 3 ژانویه 2009 (14 دی 1387)، بلاکچین بیت کوین تنها 0.285 کیلوبایت داده در خود ذخیره کرده بود. امروز، پس از گذشت بیش از 12 سال، حجم اطلاعات ذخیره‌شده در شبکه بلاکچینی بیت کوین از 432 گیگابایت فراتر رفته است.

به گزارش بیت کوین نیوز، حجم اطلاعات ذخیره شده در شبکه بلاکچینی بزرگترین ارز دیجیتال بازار با سرعت به نیم ترابایت (500 گیگابایت) نزدیک می‌شود. در زمان نگارش این خبر، بیش از 432000 مگابایت معادل با 432 گیگابایت اطلاعات در این شبکه وجود دارد.

- Advertisement -

شبکه بیت کوین در زمان راه‌اندازی در سال 2009، کمتر از یک کیلوبایت اطلاعات داشت. در ادامه، در تاریخ 16 فوریه سال 2009 حجم داده موجود در این بلاکچین از 1 مگابایت فراتر رفت و در نهایت، در تاریخ 13 فوریه 2012، این میزان به 1 گیگابایت رسید.

تمامی داده‌های موجود در شبکه بلاکچینی بیت کوین بر روی سیستم‌های پردازشی فول نودها و ماینرها ذخیره می‌شود؛ بنابراین، برای مدیریت کل زنجیره و تراکنش‌ها این نودها به بیش از 432 گیگابایت فضا احتیاج دارند.

در زمان نگارش این خبر، 14299 فول نود قابل دسترس در شبکه بیت کوین وجود دارد. این نشان می‌دهد در حال حاضر هزاران نود نسخه کاملی از شبکه بیت کوین را میزبانی می‌کنند. علاوه بر این، در گذشته برخی از کیف پول‌ها یک کپی از کل اطلاعات و تراکنش‌های شبکه بیت کوین را ذخیره می‌کردند. با این حال، این روند تغییر کرد و در حال حاضر، به کیف پول‌هایی که یک فول نود راه‌اندازی نمی‌کنند کیف پول‌های لایت کلاینت (light client) گفته می‌شود. این کیف پول‌ها از پروسه‌ای تحت عنوان SPV برای تراکنش‌ها استفاده می‌کنند.

همانطور که گفتیم، کیف پول‌های مبتنی بر SPV یک نود کامل را راه‌اندازی نمی‌کنند، بلکه از داده‌های فول نودهای دیگر استفاده می‌کنند و همگام با شبکه به‌روز می‌شوند. اکثر کیف پول‌هایی که در حال حاضر در بازار وجود دارد، کیف پول‌های لایت کلاینت هستند.

بیت کوین تنها شبکه بلاکچینی نیست که برای ذخیره اطلاعات خود فضای بسیار زیادی را اشغال می‌کند. شبکه بیت کوین کش 186 گیگابایت، بیت کوین اس وی بیش از 7 ترابایت و دش بیش از 37 گیگابایت اطلاعات دارند. علاوه بر این، شبکه اتریوم نیز در حال نزدیک شدن به 500 گیگابایت اطلاعات است و تنها 5 گیگابایت با این دستاورد فاصله دارد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان