استفاده از فناوری بلاکچین در شهرداری تهران بررسی می‌شود

خانهاخباراستفاده از فناوری...

آنچه می‌خوانید...

معاون محیط زیست، زیرساخت و نوآوری شهری مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی پایتخت اعلام کرد استفاده از فناوری بلاکچین در شهرداری تهران بررسی می‌شود.

به گزارش فارس، علیرضا نوری با اعلام خبر بررسی درباره نحوه استفاده از فناوری بلاکچین در شهرداری تهران گفت:

ما در حال حاضر در حوزه خدمات شهرداری تهران با طیف گسترده‌ای از فناوری‌ها مواجه هستیم. این فناوری‌ها را باید بشناسیم و ورود موثری به آن‌ها داشته باشیم. باید فناوری‌هایی را که در اختراعات می‌توان یافت، تحلیل کرد و مالکیت دارایی‌های معنوی را که در دستگاه‌ها به آن توجه می‌شود، توسعه داد که البته در این خصوص باید در ابتدا آموزش را در اولویت قرار دهیم.

- Advertisement -

معاون محیط زیست، زیرساخت و نوآوری شهری مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با اعلام اینکه در حوزه فناوری پروژه‌های بسیار خوبی داریم، تصریح کرد:

در این زمینه فناوری بلاکچین را داشته‌ایم که بازارهای جهانی را تحت تأثیر قرار داده و باید مطالعات پیش‌دستانه را در دستور کار قرار دهیم که حداکثر بهره‌وری را در سال‌های آینده داشته باشیم. در این راستا، نحوه استفاده شهرداری از بلاکچین را در مطالعات پیش‌بینی کرده‌ایم که در دست انجام است. سازمان فاوا نیز با ما در این زمینه همکاری می‌کند که بهترین بهره‌برداری را داشته باشیم.

وی ادامه داد:

شهر باید در فضای مجازی شبیه‌سازی شده تا مزایا و معایب آن مشخص و کسب درآمد از این فضا نیز تعیین شود. در این خصوص اتاق‌های فکر در حال برگزاری است که ابعاد اجتماعی گسترده‌ای دارد و مباحث اقتصادی نیز در آن دخیل است؛ لذا به نگاه ویژه نیاز دارد.

گفتنی است فناوری بلاکچین را می‌توان به عنوان سیستمی از دفتر کل دیجیتال غیرمتمرکز تعریف کرد که تراکنش‌ها را در خود ذخیره می‌کند. این اطلاعات تراکنش‌ها در زنجیره‌ای از بلاک‌ها ذخیره می‌شوند، از این رو این مفهوم بلاکچین نامیده می‌شود (chain به معنی زنجیر یا زنجیره است). سیستم‌های درگیر در این شبکه، این اطلاعات را از طریق سیستم‌های رمزنگاری شده باهم به اشتراک می‌گذارند. کل فرضیه Blockchain بر ماهیت غیرمتمرکز آن بنا شده است. همین ایده بود که باعث شد بیت کوین در سال 2009 به وجود بیاید.

پیش از این فرهاد توکل همدانی، سرپرست مرکز تهران هوشمند با بیان اینکه شهرهای هوشمند داده‌محور هستند، اعلام کرده بود که در این راستا استفاده از فناوری بلاکچین در برنامه‌های شهرداری تهران هدف‌گذاری شده است،

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان