بلاک تریس (Blocktrace) چیست؟ معرفی کامل ربات رابی (Robby the Robot)

خانهمعرفی پروژهبلاک تریس (Blocktrace)...

آنچه می‌خوانید...

پایش و تجزیه و تحلیل یک بلاک چین امری بسیار چالش برانگیز است، به خصوص هنگام مرتب سازی میلیون‌ها تراکنش و هزاران آدرس. اما بلاک تریس (Blocktrace) می‌خواهد با ربات هوش مصنوعی خود روند تجزیه و تحلیل بلاک چین را تسهیل کند. در این مقاله از فکت کوینز با ما باشید تا به این پروژه نوظهور نگاهی بی‌اندازیم.

بلاک تریس (Blocktrace) چیست؟

بلاک تریس (BlockTrace) یک پلتفرم آنلاین است که با ارائه خدمات جرم‌شناسی و تحلیل بلاک چین به دنبال پیشگیری از جرائم سایبری و رسیدگی به آنهاست. این خدمات از تحقیقات بلاک چین گرفته تا آموزش فنی، بازیابی دارایی، راه‌کارهای انطباق با مقررات و گزارشات بازار را در برمی‌گیرد.

بلاک تریس چیست؟

بیشتر بخوانید: ChatGPT چیست و چه تاثیری بر ارزهای دیجیتال دارد؟

خدمات تحلیلی بلاک تریس چگونه عمل می‌کند؟

این پلتفرم به کاربران امکان می‌دهد تا با پر کردن یک فرم (که در وب‌سایت BlockTrace در دسترس است)، رخدادهای امنیتی در حوزه ارزهای دیجیتال مانند هک، کلاهبرداری ICO، سرقت ارزهای دیجیتال یا سایر حوادث مرتبط را گزارش کنند.

هنگامی که بلاک تریس گزارش حادثه امنیتی را دریافت کرد، تحقیقات کاملی را برای تعیین صحت گزارش انجام می‌دهد. سپس نتایج یافته‌ها در یک گزارش هوشمند منتشر می‌شود که برای عموم قابل دسترسی است.

علاوه بر این، این پلتفرم به افرادی که ارزهای دیجیتال خود را به دلیل جرائم سایبری از دست داده‌اند، مساعدت می‌کند. با کمک تیم تحقیق بلاک تریس، افراد می‌توانند با ردیابی آدرس‌های مبدأ و مقصد، دارایی‌های سرقت شده خود را پیدا کنند. در بیشتر موارد، تیم تحقیق به افراد در بازیابی دارایی‌هایشان کمک می‌کند.

ویدئو یوتیوب بلاک تریس

بلاک تریس همچنین دارای یک برنامه آموزشی فنی است که هدف از آن انجام تحقیقات روی ارزهای دیجیتال و همچنین رهگیری دارایی‌های دیجیتال از طریق یک شبکه خاص برای پیشگیری از جرائم سایبری است.

بیشتر بخوانید: CryptoGPT چیست؟ یک بلاک چین لایه ۲ برای توسعه هوش مصنوعی

مزایای بلاک تریس

در ادامه با مزایا و خصوصیات پلتفرم تحلیل بلاک چین بلاک تریس آشنا خواهیم شد.

تیم باتجربه

BlockTrace شامل تیمی از افراد خبره با سال‌ها تجربه در زمینه‌ها و صنایع مختلف مانند آموزش، اطلاعات، امنیت سایبری، جرم‌شناسی و تحقیقات است. این بدان معنی است که خدمات ارائه‌شده در این پلتفرم درجه یک هستند.

اخبار امنیتی بیت کوین

این پلتفرم دارای بخش خبری است که در آن کاربران می‌توانند به اخبار امنیتی روز بیت کوین دسترسی داشته باشند و درنتیجه از روندهای امنیتی بازار مطلع شوند و اقدامات موثری را برای حفظ امنیت ارزهای دیجیتال خود و اتخاذ تصمیمات آگاهانه در مورد ارزهای دیجیتال انجام دهند.

ذخیره‌سازی امن داده‌ها

اولویت اصلی پلتفرم محافظت از اطلاعات کاربران است. به همین دلیل این پلتفرم از پروتکل SSL و رمزگذاری استفاده می‌کند تا اطمینان حاصل شود که اطلاعات شخصی کاربران توسط اشخاص ثالث غیرمجاز مانند هکرها یا مهاجمان قابل دسترسی نیست.

گزارش‌های اطلاعاتی

پلتفرم بلاک تریس می‌تواند گزارش‌های اطلاعاتی را برای عموم منتشر کند، از ضررهای آتی ارزهای دیجیتال جلوگیری کند و هکرها و کلاهبرداران را در بازار ارزهای دیجیتال معرفی کند.

بازیابی دارایی

پیش از این، بازیابی دارایی‌های دیجیتالی سرقت شده یا گم‌شده تقریبا غیرممکن بود. با این حال، از طریق BlockTrace، قربانیان می‌توانند مکان واقعی دارایی‌های دیجیتال خود را ردیابی کرده و آنها را بازیابی کنند.

آموزش فنی (Technical Training)

از طریق این برنامه، دارایی‌های دیجیتال را می‌توان در یک شبکه خاص ردیابی کرد، که این پلتفرم را قادر می‌سازد تا نقاطی را که احتمال وقوع حملات یا هک‌ در آن‌ها وجود دارد شناسایی و از وقوع جرم جلوگیری کند.

بنیانگذار بلاک تریس

پلتفرم بلاک تریس را مهندس نرم افزار شان مک گرودر (Shaun MaGruder)  در سال 2018 تأسیس کرد. این شرکت اکنون  ربات هوش مصنوعی خود را به نام رابی ربات (Robby the Robot) توسعه داده است که برای تعامل با بلاک چین بیت کوین طراحی شده است.

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی غیرمتمرکز (Decentralized AI) چیست؟

ربات هوش مصنوعی رابی (Robby the Robot) چیست و چگونه کار میکند؟

بلاک تریس یک کپی از داده های بیت کوین را در پایگاه داده خود ذخیره کرده و کاربران می‌توانند با استفاده از ربات هوش مصنوعی رابی (Robby the Robot)، اطلاعات خاصی مثل تراکنش‌های یک تاریخ خاص را از آن درخواست کنند. مدیرعامل بلاک تریس بر این باور است که در مقایسه با انجام دستی این کار در یک مرورگر بلاک چین که معمولاً دو ساعت زمان می‌برد، زمان زیادی صرفه جویی می‌شود.

مک گرودر اضافه می کند که شرکت او به دنبال این است که کاربران و محققان را قادر سازد تا تراکنش ها را شناسایی کرده و آدرس‌ها را در بلاک چین بیت کوین به سرعت و با دقت بیشتری بیابند.

انتظار می‌رود ربات Robby the Robot اواخر امسال عرضه شود. با این حال، قبل از اینکه این ابزار هوش مصنوعی برای استفاده عموم در دسترس قرار گیرد، شرکت ابتدا به گروه خاصی از افراد اجازه می‌دهد تا این فناوری را امتحان کنند. این امر به منظور اطمینان از عملکرد Robby the Robot در زمان انتشار عمومی انجام می‌گردد.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال هوش مصنوعی چیست؟ معرفی برترین ارزهای دیجیتال AI

سایر شرکت هایی که از فناوری هوش مصنوعی استفاده می‌کنند

بلاک تریس به لیست رو به رشد شرکت‌های وب3 پیوسته که به دنبال استفاده از قدرت هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل بلاک چین هستند. برخی از شرکت هایی که هم اکنون از این فناوری استفاده می‌کنند عبارتند از CipherTrace، Nansen، Elliptic و Chainalysis.

نانسن (Nansen) در حال حاضر از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل بلاک چین استفاده می‌کند تا مشخص کند که آیا کیف پول‌ها فعالیت‌های مشابهی را به طور همزمان انجام می دهند یا خیر.

به گفته مدیرعامل شرکت، بلاک چین به دنبال این است که محققان و کاربران را قادر سازد تا از فناوری OpenAI برای ردیابی سریعتر آدرس‌های بیت کوین و شناسایی دقیق‌تر تراکنش‌هایی که در شبکه انجام شده‌اند، استفاده کنند.

او خاطرنشان کرد: به جای اینکه یک مهندس داده کاو بخواهد سؤالات زبان طبیعی را به سؤالات SQL ترجمه کند، رابی قبلاً در مورد این مدل داده آموزش دیده و می‌تواند به سرعت نتایج را برای کاربر تولید کند.

طبق گفته مک گرودر، این تکنیک کارآمدتر است و داده کاوها دیگر نیاز به آموزش جدید خاصی ندارند.

بیشتر بخوانید: Fetch.ai چیست؟ ساخت برنامه غیرمتمرکز با هوش مصنوعی!

زمان راه اندازی ربات رابی (Robby)

ربات رابی که اکنون در نسخه بتا است، اواخر سال 2023 در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. همچنین این چت بات قبل از عمومی شدن باید یک تست گروهی خصوصی را پشت سر بگذارد.

مک‌گرودر اظهار داشت: «ما می‌خواهیم مطمئن شویم که ربات رابی پایدار است و وقتی آن را برای عموم منتشر می‌کنیم، دچار مشکل نمی‌شود. ما می‌خواهیم مطمئن شویم که سؤالاتی که عموم مردم می‌پرسند، سؤالاتی هستند که قبلاً از رابی پرسیده‌ایم.»

مدیر عامل بلاک تریس ادامه داد: «همانطور که انتظار می‌رفت، مردم رابی را با یک مرورگر بلاک چین مقایسه می‌کنند و تشخیص می‌دهند که آیا رابی درست عمل می‌کند یا خیر.»

«برای جمع آوری بازخورد کاربران، ما یک دکمه لایک و دیس‌لایک را اضافه خواهیم کرد. دکمه لایک به عنوان یک بازخورد مثبت عمل می کند، در حالی که دیس‌لایک نشان دهنده حوزه‌هایی است که نیاز به بهبود دارند.»

جمع بندی

با افزایش سرمایه‌گذاری‌ها و استفاده از ارزهای دیجیتال، میزان سرقت‌ ارزهای دیجیتال نیز در حال افزایش است. تحقیقات نشان داده که تنها در سال 2018 بیش از 700 میلیون دلار ارز دیجیتال به‌واسطه جرائم سایبری سرقت شده است. بنابر این تحقیقات، واضح است که با افزایش پذیرش ارزهای دیجیتال، حملات، سرقت‌ها و هک‌ها نیز افزایش خواهد یافت.

شما می‌توانید از تجزیه و تحلیل هوش مصنوعی در بلاک چین استفاده کنید تا ببینید آیا کیف پول‌ها فعالیت مشابهی به صورت همزمان دارند یا خیر تا والت‌های مشکوک را شناسایی کنید. بلاک تریس جدیدترین شرکتی است که به دنبال استفاده از فناوری هوش مصنوعی برای این کار است و انتظار می‌رود در آینده بیشتر نام آن را بشنویم.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان