پلتفرم وام دهی بلوبنکس (BlueBenx) تمامی برداشت ها از پلتفرم خود را متوقف کرد؛ علت چه بود؟

خانهاخبارپلتفرم وام دهی...

آنچه می‌خوانید...

بلوبنکس (BlueBenx)، یک پلتفرم وام دهی در حوزه ارزهای دیجیتال برزیلی بر اساس گزارش ها در پی یک حمله هکری که منجر به سرقت 32 میلیون دلار از این پلتفرم شده است، تمامی برداشت های کاربران خود را متوقف کرده است. در حالی که هیچ جزئیاتی از این حمله هکری در دسترس عموم قرار نگرفته است، بلوبنکس بنابر گزارش ها اکثر کارکنان خود را نیز اخراج کرده است.

در پی این اتفاق، بلوبنکس نیز به لیست بلند پلتفرم ها و شرکت هایی اضافه شد که نتوانستند وعده سود دهی خود را در زمان زمستان ارزهای دیجیتال عملی کنند. این پلتفرم برزیلی به کاربرانی که از طریق راه‌ های مختلف درآمد داخلی خود را روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند، تا 66 % سود و بازدهی را وعده داده بود.

- Advertisement -
میزان سود دهی بلوبنکس

گزارشی از یک رسانه خبری محلی می‌گوید که بلوبنکس پس از آنکه قربانی حمله هکری شده، تمامی برداشت های خود را متوقف کرده است. آسورامایا کوتومی، وکیل این پلتفرم گفته است که در نتیجه حمله هکری، 32 میلیون دلار از سرمایه های بلوبنکس به سرقت رفته است. با این حال سرمایه گذاران به نظر در باور کردن چنین اتفاقی با مشکل رو به رو هستند چرا که هیچ جزئیاتی نیز از حمله مذکور وجود ندارد. یکی از کاربران این پلتفرم در مصاحبه با رسانه پورتال دو بیت کوین گفت:

«فکر می‌کنم احتمال زیادی وجود دارد که قربانی کلاهبرداری شده باشم. چرا که داستان حمله هکری به نظر جعلی و ساختگی و تنها برای فریب سرمایه گذاران ایجاد شده است.»

عدم اعتماد سرمایه گذاران به بلوبنکس در پی این حقیقت ایجاد شده است که در گذشته نیز بسیاری از پلتفرم های این چنینی وعده سودهای زیاد به کاربران خود داده و سپس با سناریوهای مشابه تمامی برداشت ها را متوقف کرده و ناتوانی خود در پرداخت سود کاربران را پنهان می‌کردند.

مطلب مفید: اتریوم (Ethereum) دومین بلاک‌چین محبوب جهان را بشناسید!

با توجه به ریسک و خطرات بالایی که سرویس های سود دهی بالا دارند، سرمایه گذاران حوزه ارزهای دیجیتال اکنون به دنبال پلتفرم ها و استراتژی هایی هستند که سود کمتر می‌دهند اما نسبت به این سرویس های اشاره شده ایمن تر هستند. بلاک ارنر، یک شرکت حوزه مالی فناوری در استرالیا، به تازگی شاهد آن بود که سرمایه گذاران به دنبال نسخه های کمتر ریسکی چنین سرویس هایی هستند. آپوروا شیرانوالا، مدیر کل این شرکت در مصاحبه با کوین تلگراف گفت:

«با توجه به این که ریسک های دریافت سودهای این چنینی به شدت بالا رفته است، سرمایه گذاران به سراغ ما آمده‌اند چرا که به نظر آنها ما نسخه کمتر خطرناک سرویس هایی با وعده سودهای حداقل دو رقمی هستیم.»

در نتیجه چنین تغییراتی در احساسات سرمایه گذاران، شرکت های حوزه کریپتو مانند بلاک ارنر باید همزمان با فعالیت های خود محصولات سازمانی بسازند که پاسخگوی رشد و علاقه مردم به این فضا باشد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان