بمب سختی اتریوم باز هم به تاخیر افتاد؛ مرج اتریوم بین مرداد تا آبان انجام خواهد شد

خانهاخباربمب سختی اتریوم...

آنچه می‌خوانید...

فکت کوینز: توسعه دهندگان شبکه اتریوم به تازگی خبر از تاخیر بیشتر در بمب سختی دادند، بمب سختی بخشی از الگوریتم اجماعی است که در نهایت استخراج اتریوم را غیرممکن می‌سازد. این خبر برای علاقه مندان به اتریوم خبر بدی محسوب می‌شود چرا که امید داشتند اتمام مرج در ماه اوت رخ دهد.

از زمانی که میخایل کالینین، محقق ConsenSys جولای سال گذشته به صورت رسمی کار روی به روزرسانی اتریوم را آغاز کرد، توسعه دهندگان مختلفی به این پروژه اضافه شدند و جامعه را در جریان پیشرفت های آن قرار دادند. در حالی که هیچ تاریخ رسمی برای راه اندازی این به روزرسانی اعلام نشده است، ویتالیک بوترین، هم‌بنیانگذار اتریوم قبلا گفته بود که در ماه اوت مرج اتریوم به احتمال زیاد رخ خواهد داد.

تاخیر در بمب سختی

آخرین اخبار از به روزرسانی اتریوم حاکی از به تاخیر دوباره بمب سختی این شبکه است. بمب سختی، یک مجموعه کد است که پس از فعال شدن با اضافه کردن سختی استخراج به مرور زمان در شبکه و تا زمان غیرممکن شدن استخراج، ماینرها را از بلاک چین دور می‌کند.

گفتنی است که توسعه دهندگان اتریوم قبلا نیز بمب سختی را به تاخیر انداخته‌اند. روز جمعه، مشکلات پیدا شده باعث شد تا توسعه دهندگان پس از آن که مرج را در شبکه آزمایشی راپستن راه اندازی کردند و تقریبا آماده این به روزرسانی بودند، حالا دوباره آن را به تعویق بیاندازند. بنابر داده های دنی رایان، یکی از توسعه دهندگان اتریوم، 14% از اعتبارسنج ها که مسئول امنیت شبکه نیز هستند، پس از اجرایی شدن کد بمب سختی آفلاین شدند.

با این حال رایان گفته است که اگر این کد با حالت فعلی اش در شبکه اصلی اتریوم اجرایی می‌شد بسیار خوشحال می‌شد. وی آزمایش راپستن را خلاصه کرد و گفت که در آن آزمایش تنها 9% اعتبارسنج ها مشکلات پیکربندی داشتند و دو باگ جزئی نیز استیک کننده ها را تحت تاثیر قرار داد.

دیگر توسعه دهندگان به نظر محتاط تر از رایان هستند و تا زمان رفع تمام این مشکلات، راه اندازی به روزرسانی را در اتریوم به تاخیر انداختند. یکی از توسعه دهندگان شبکه در این باره گفت که به تاخیر انداختن به روزرسانی به ما زمان بیشتری برای حل مشکلات می‌دهد. این موضوع در چشم اعضای جامعه بد جلوه می‌کند اما کار دیگری نیز نمی‌توان کرد.

مطلب مفید: آیا استخراج اتریوم در سال 2022 به صرفه است؟

تیم بیکو، توسعه دهنده ارشد شبکه اتریوم معتقد است دوباره راه اندازی کردن بمب سختی فرصت مناسبی برای دیگر توسعه دهندگان ایجاد می‌کند تا با راحتی بیشتر مشکلات را برطرف کنند. وی در این باره گفت که اگر به روزرسانی را به تعویق بیاندازیم باید یک نوع تاخیر واقع گرایانه باشد و همچنان ضرورت و سرعت در راه اندازی سریع آن حس شود. اما باید دقت داشت که فشار زیاد به تیم اتریوم نیز باعث خستگی بیش از آنها می‌شود و این چیزی نیست که ما می‌خواهیم.

به روزرسانی امسال صورت می‌گیرد

بیکو گفت که آنها هنوز در مرحله کد شبکه اصلی نیستند و آن که کد برای عملیات مرج در شبکه فعلی اتریوم آماده نیست. بوترین قبلا گفته بود که که ممکن است مرج با تاخیر همراه شود و شاید توسعه دهندگان به زمان بیشتری نیاز داشته باشند. بیکو در مصاحبه ای با بلومبرگ گفت که احتمال 90 تا 99% به روزرسانی اتریوم تا آخر سال، بین آگوست تا نوامبر صورت می‌گیرد.

تاخیر در بمب سختی یک شمشیر دو لبه است. از سویی شکستی پس از راه اندازی آن می‌تواند برای شبکه فاجعه آمیز باشد و از طرفی دیگر نیز زمان بیشتر برای کار کردن توسعه دهندگان روی پروژه به معنای آن است که دیگر شبکه ها سهم بازار اتریوم را برای خود خواهند کرد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان