top banner adv

بنیاد تون DNS (سرویس نام) اختصاصی اکوسیستم خود را راه اندازی می‌کند

بنیاد تون DNS (سرویس نام) اختصاصی اکوسیستم خود را راه اندازی می‌کند
0
بازدید : 9974

بنیاد تون، سازمان حامی اوپن نتورک به آخرین شرکت حوزه کریپتو تبدیل شده است که اکوسیستم خود را همانند اتریوم و سرویس نام آن به DNS اختصاصی خود مجهز می‌کند. روز پنجشنبه این سازمان اعلام کرد که قصد دارد DNS مختص تون را راه اندازی کند. با استفاده از سرویس نام تون کاربران می‌توانند از اسم ها در کیف پول های کریپتویی، قراردادهای هوشمند و وبسایت ها استفاده کنند.

بیشتر بخوانید : آیا میدانید چرا با بالا رفتن قیمت BTC و نزدیک شدن آن به 50 هزار دلار قیمت آلتکوین ها کاهش پیدا میکند؟

همانند دیگر نام های دامنه مشهور کریپتو ازجمله .eth و .crypto نام دامنه تون نیز .ton خواهد بود و کاربران از طریق آن با روشی ساده تر به برنامه های غیرمتمرکز دسترسی خواهند داشت. با بهره بردن از این سرویس کاربران می‌توانند نام های کوتاه و ساده را به جای رشته های طولانی از حروف و اعداد در دامنه ها قرار دهند.

نام دامنه ای که توسط سیستم نام تون ساخته می‌شود تنها به عنوان یک اسم مستعار ایفای نقش نخواهد کرد و از آن برای باز کردن قفل کیف پول نیز می‌توان استفاده کرد. بنیاد تون همچنین قصد دارد تکنولوژی DNS خود را با وبسایت ها و ابزار پروکسی تون ادغام کند.

بنابر اعلامیه این سازمان، سرویس دامنه تون یک جایگزین مناسب برای دامنه های متمرکز خواهد بود که توانایی بلاک کردن دامنه یک وبسایت به صورت خودسرانه را دارند. در پی این اعلامیه، بنیاد تون همچنین خبر از راه اندازی مزایده ای برای دامنه های .ton در تاریخ 30 جولای داد. این مزایده قرار است تا جای ممکن به صورت غیرمتمرکز و عادلانه برگزار شود. این مزایده همچنین به مدت 7 روز و در قراردادهای هوشمند برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید : بررسی ۳ دلیل احتمالی که از رشد قیمت اتریوم به ۳۰۰۰ دلار خبر می‌دهند

بیشتر بخوانید : اتریوم ۸ ساله شد؛ واکنش اعضای جامعه ارزهای دیجیتال به تولد اتریوم

مطلب مفید: نقدینگی متعلق به پروتکل (Protocol Owned Liquidity) چیست؟

بیشتر بخوانید : احتمال تایید قریب الوقوع ETF‌های بیت کوین توسط SEC

بیشتر بخوانید : پروژه سندباکس ۵۰ میلیون دلار به توسعه استارتاپی اختصاص می‌دهد

علاوه بر آن، کوین های شرکت کرده در مزایده بنیاد تون از موجودی در گردش خارج خواهند شد و به قرارداد هوشمندی ارسال خواهند شد که هیچکس توانایی برداشت از آن را ندارد. اعلام راه اندازی سرویس دامنه تون پس از ادغام این شبکه با ربات های موبایل و کیف پول تلگرام صورت گرفته است. راه اندازی این سرویس به کاربران اجازه می‌دهد به صورت ساده تری با شبکه تون ارتباط برقرار کنند.

بنابر اعلامیه این سازمان، سرویس دامنه تون با خدمات این اکوسیستم همانند تون کیپر، کیف پول وب تون و تون اسکن ادغام خواهد شد. این خبر در حالی منتشر شده است که چند روز پیش و همانطور که پوشش دادیم، بنیاد تون خبر از اتمام استخراج تمامی 5 میلیارد توکن تون کوین شبکه داد. این اتفاق دستاوردی بسیار بزرگ برای اوپن نتورک محسوب می‌شود و این شبکه را وارد دوره جدیدی می‌کند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x