بهترین ارزها برای استیکینگ (Staking) در سال ۲۰۲۳

خانهمقالاتبهترین ارزها برای...

آنچه می‌خوانید...

با آغاز سال 2023، فضای رمز ارزها نیز شروعی جدید خواهد داشت. این شانس وجود دارد که با احیای بازار، کاربران سودهای ثابتی کسب کنند. یکی از راه‌های مهم برای کسب سود، استیکینگ (Staking) یا سپرده‌گذاری ارزهای دیجیتال است. در این مقاله از فکت کوینز با ما همراه باشید تا لیست بهترین ارزها برای استیکینگ در سال 2023 را بررسی کنیم.

استیکینگ ارز دیجیتال (Staking) یا سپرده‌گذاری ارز دیجیتال چیست؟

استیکینگ (Staking) یا همان سپرده‌گذاری، راهی برای کسب سود منفعلانه بدون نیاز به فروش یک دارایی است. در یک سرمایه‌گذاری معمولی، مانند یک سهام، شما یک سهم را می‌خرید، برای مدتی منتظر می‌مانید و سپس آن را می‌فروشید و سود کسب می‌کنید. اما در سپرده‌گذاری، می‌توانید علاوه بر کسب سود، صد درصد دارایی‌های خود را حفظ کنید. این روش منحصر به بازار ارزهای دیجیتال و یکی از جذابیت‌های بزرگ آن است.

- Advertisement -

همچنین سپرده‌گذاری ارز دیجیتال برخلاف ماینینگ که با مصرف انرژی بالا همراه است، راهی برای کارآمدتر کردن ارزهای دیجیتال و سازگاری با محیط زیست است. در ماینینگ یا استخراج، که روش اثبات کار (گواهی کار) نیز نامیده می‌شود، کامپیوترها باید الگوریتم‌های پیچیده ریاضی را حل کنند که این نیاز به مقدار فزاینده‌ای توان محاسباتی دارد. این شبکه نسبت به یک خانوار معمولی انرژی برق بیشتری مصرف می‌کند و نگرانی‌ها در مورد تأثیرات زیست‌محیطی آن را افزایش می‌دهد.

در استیکینگ، ارزهای دیجیتال ضرب می‌شوند، نه استخراج، به این معنی که زمانی تولید می‌شوند که تعداد معینی از کاربران ارزهای دیجیتال خود را به سپرده‌گذاری کنند. این روش نیازی به مصرف انرژی اضافی ندارد و همچنین به سپرده‌گذارها (استیکرها) پاداش و سهمی از توکن‌های تازه ضرب شده را می‌دهد. بهترین ارزها برای استیکینگ می‌توانند درصد سود سالیانه (APR) بالایی به شما بدهند، به این معنی که سپرده‌گذاری آن‌ها برای شما پاداش‌های بیشتری به همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: معرفی پلتفرم های برتر استیکینگ در سال ۲۰۲۲

توکن‌های حوزه گیم‌فای (GameFi)؛ بهترین ارزها برای استیکینگ

گیم‌فای آینده بازی‌های آنلاین است و به بازیکنان این شانس را می‌دهد تا با انجام بازی‌های ویدئویی، جایزه کسب کنند. با توجه به ادغام گیم‌فای در متاورس، برخی از بهترین ارزها برای استیکینگ را می‌توان در این حوزه یافت که عبارت‌اند از:

  • متاکید (MCADE) بازی متاورس با هدایت کامیونیتی
  • پولکادات (DOT) – اشتراک‌گذاری در بین بلاکچین‌ها
  • مون برد (MOONBIRD) – کلکسیون منحصر به فرد NFT
  • اکسی اینفینیتی (AXS) –مبارزه با موجودات
  • کوینت (QUINT) –استیکینگ NFT
  • فاکسی (FOXY) – استیکینگ کلکسیون‌های NFT
  • ایلوویوم (ILV) – بازی کلکسیون موجودات
  • سیلکس (Silks)– بازی اسب دوانی سبک P2E

1. متاکید (MCADE)

متاکید (Metacade) یک بازی متاورس است که توسط کامیونیتی (جامعه) مدیریت می‌شود و راه‌های کسب درآمد زیادی را به کاربران خود ارائه می‌دهد، از بازی‌های P2E گرفته تا تجربه نسخه آزمایشی بازی، نوشتن نقد و غیره. متاکید همچنین به کاربران این فرصت را می‌دهد که با رأی دادن به اینکه کدام بازی‌سازها برای ساخت بازی کمک هزینه دریافت کنند، بر آینده این بازی متاورس تأثیر بگذارند. ترکیب پتانسیل کسب درآمد و توانایی شکل دادن به آینده گیم، Metacade را به یکی از بهترین ارزها برای استیکینگ در سال 2023 تبدیل کرده است.

استیکینگ متاکید (MCADE)

کاربران متاکید نه تنها می‌توانند به روش‌های مختلف توکن MCADE کسب کنند، بلکه می‌توانند توکن‌ها را برای کسب درآمد منفعلانه سپرده‌گذاری نیز کنند. Metacade پاداش‌های سپرده‌گذاری را در قالب استیبل کوین‌ می‌پردازد تا ارزش توکن MCADE بدون توجه به اینکه چه تعداد افراد پاداش استیکینگ را دریافت می‌کنند، تغییر نکند؛ امری که باعث می‌شود که فرآیند استیکینگ ثابت بماند. متاکید با پیش فروش توکن‌های خود که به تازگی آغاز شده، همچنین این شانس را به شما می‌دهد که این ارز دیجیتال را در پایین‌ترین قیمت آن خریداری کنید. Metacade با توجه به توضیحات فوق، رتبه اول بهترین ارزها برای استیکینگ در سال 2023 را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: بهترین بازی‌های بلاک چین در سال ۲۰۲۲

2. پولکادات (DOT)؛ اشتراک‌گذاری در میان بلاک چین‌ها

پولکادات (Polkadot) که در سال 2020 پا به عرصه گذاشت، در تلاش است تا بلاکچین‌های مختلف را به یکدیگر متصل کند و سطح ارتباط و تعامل بین ارزهای دیجیتال را افزایش دهد. پولکادات پشتیبانی از تراکنش‌ها را به روشی نوین و ملموس ارائه می‌کند و قطعاً ارزش اضافه شدن به سبد شما را دارد.

پولکادات با استفاده از ارز دیجیتال DOT برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها، در حال حاضر سود خیره‌کننده 13.99 درصدی را برای سپرده گذاری ارائه می‌دهد که سود شگفت‌انگیزی برای یک پروژه نسبت جدید است. این سود فقط با سپرده‌گذاری حدود 80 DOT یا بیشتر در دسترس است که ارزش دلاری آن حدود 500 دلار است و همچنین حداقل دوره قفل شدن توکن‌ها فقط 28 روز است که آن را به یک گزینه فوق‌العاده استیکینگ تبدیل می‌کند. به همین دلایل، پولکادات مطمئناً شایسته رتبه دوم لیست بهترین ارزها برای استیکینگ است.

3. مون برد (MOONBIRD)؛ کلکسیون منحصربه‌فرد NFT

Moonbirds بیش از 10000 NFT منحصر به فرد را به کاربران ارائه می‌دهد و قابلیت سپرده‌گذاری را دارد. هر NFT آن یک آواتار جغد است و دارای ویژگی‌های تصادفی خاص خود است. این تضمین می‌کند که هر کاربر از تجربه منحصر به فرد خود با ان‌اف‌تی  Moonbird لذت خواهد برد.

بهترین ارزها برای استیکینگ MOONBIRD

استیک کردن یک توکن MOONBIRD به دارنده آن مزایای خاصی مانند دسترسی به یک باشگاه خصوصی می‌دهد. این دسترسی به کاربران اجازه ورود به سرورهای دیسکورد (Discord) را می‌دهد، جایی که می‌توانند با کاربران دیگر چت کنند و برای اولین بار به ایردراپ‌های جدید، پروژه‌های کامیونیتی و بازارهایی که می‌توان Moonbirds را در آنها خرید و فروش کرد، دسترسی پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت NFT به زبان ساده

4. اکسی اینفینیتی (AXS)؛ بازی نبرد موجودات

اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) یک بازی مبارزه‌ای الهام گرفته از پوکمون است که در آن بازیکنان می‌توانند به گشت و گزار و تکمیل مأموریت‌ها بپردازند تا موجوداتی به نام اکسی (Axie) را جمع‌آوری کنند. سپس بازیکنان می‌توانند این موجودات را معامله کنند و با آن‌ها در برابر سایر بازیکنان مبارزه کنند. با دنیای گسترده و اکسی‌های بسیاری زیادی که در این بازی موجود است، کاربران می‌توانند از ساعت‌ها بازی لذت باشند.

اکسی اینفینیتی (AXS) – بازی نبرد موجودات

اکسی اینفینیتی همچنین به کاربران اجازه می‌دهد تا توکن‌های AXS خود را برای دریافت جوایز، از توکن‌های بیشتر گرفته تا پوسته‌های (اسکین) سفارشی استیک کنند. در حالی که قیمت توکن AXS دچار سقوط شده است، قابلیت سپرده‌گذاری آن همچنان راهی برای سود بردن ارائه می‌دهد و جز بهترین ارزها برای استیکینگ به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: آموزش گام به گام اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) معروف‌ترین بازی کریپتویی

5. کوینت (QUINT)

کوینت یکی از منحصر به‌ فردترین پروژه‌های بازار است که به کمک آن، کاربران می‌توانند جوایز واقعی را از طریق استخرهای سوپر استیکینگ (Super Staking) این پلتفرم برنده شوند. کاربران می‌توانند در این بازار NFT خرید، فروش و ترید کنند و همچنین توکن‌های QUINT خود را برای کسب پاداش استیک کنند. اما این استخرهای سوپر استیکینگ کوینت است که بسیار جالب است.

برندگان استخرهای سوپر استیکینگ می‌توانند اقامت هتل، تخفیف در رستوران‌های لوکس، ساعت‌های گران‌قیمت، ماشین‌ و حتی خانه‌ به عنوان جایزه دریافت کنند. Quint همچنین یک بازار NFT ارائه می‌دهد تا کاربران بتوانند NFT های خود را ضرب و چاپ کنند.

بیشتر بخوانید: کیف پول NFT و هر آنچه باید راجع به آن بدانید

6. فاکسی (FOXY)؛ استیکینگ توکن‌های NFT

اگر اهل Moonbirds نیستید، شاید یک کلکسیون از Fox NFT بیشتر به سبک شما بیاید. به کمک این توکن، می‌توانید از میان سه کلکسیون منحصربه‌فرد با نزدیک به 20000 NFT انتخاب کنید. فاکس کلکسیون Genesis and Pixel NFT را به صورت دیجیتالی یا پیکسلی ارائه می‌دهد که می‌توانید آنها را بخرید، بفروشید، مبادله کنید، و در پلتفرم فاکس سپرده‌گذاری کنید.

با این حال، کلکسیون متاورس مجموعه اصلی آن است و دارای NFT هایی است که اجازه دسترسی به فضای متاورس خصوصی کاربر را می‌دهد، جایی که آنها می‌توانند NFT های خود را به نمایش بگذارند و آنها را برای کسب پاداش استیک کنند. اینها باعث شده تا فاکسی جز بهترین ارزها برای استیکینگ در سال 2023 شود.

بیشتر بخوانید: مجموعه NFT پنگوئن‌های تپل (Pudgy Penguins)؛ بامزه اما پرحاشیه!

7. ایلوویوم (ILV)؛ بازی کلکسیون موجودات

ایلوویوم (Illuvium) یک بازی متاورس است که در آن کاربران دنیای مجازی را برای کشف موجودات دیجیتالی به نام ایلوویال (Illuvials) اکتشاف می‌کنند. در مجموع بیش از 100 ایلوویال وجود دارد، و هر یک از آنها دارای رتبه‌بندی از لحاظ نوع، ویژگی‌ها و نقاط قوت و ضعف است که باعث می‌شود تجربه هر بازیکن در جهان ایلوویوم یک تجربه منحصر به فرد باشد. کاربران همچنین می‌توانند Illuvials خود و همچنین دارایی‌های داخل بازی مانند اسکین‌های سفارشی و سایر کلکسیون‌ها را در بازار Illuvium معامله کنند.

بهترین ارزها برای استیکینگ در سال ۲۰۲۳

 متاسفانه، روند نزولی بازار باعث سقوط قیمت توکن ILV شده است. اما دنیای زیبا و جذاب این بازی و وسعت جهان ایلوویوم هنوز آن را به یکی از بهترین موجود در متاورس تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید: بهترین بازی‌های بلاک چین در سال ۲۰۲۲

8. سیلکس (Silks)؛ بازی اسب دوانی P2E

آخرین گزینه از لیست بهترین ارزها برای استیکینگ در سال 2023، توکن یک بازی P2E منحصر به فرد است که رویکرد جدیدی برای سپرده‌گذاری اتخاذ کرده است. Silks یک بازی مسابقه اسب دوانی مبتنی بر NFT است که با کسب درآمد همراه است: اسب NFT شما با یک اسب مسابقه واقعی در ارتباط است. وقتی آن اسب مسابقه‌ای در زندگی واقعی برنده می‌شود، شما از پیروزی آن درآمد کسب می‌کنید. بازیکنان می‌توانند به خرید، فروش، ترید و استیک کردن توکن‌های نمایانگر اسب‌های واقعی بپردازند. انعکاس مسابقه‌های واقعی جذابیت بزرگ این بازی است.

استیکینگ سیلکس (Silks) – بازی اسب دوانی P2E

بازیکنان همچنین می‌توانند نسخه‌های دیجیتال اسب خود را پرورش دهند و همچنین مزارع دیجیتالی به نام Community Horse Farms را که می‌توانند در آن اسب بسازند را بخرند و بفروشند. این باعث می‌شود که Silks به یکی از جذاب‌ترین رمز ارزها با فرصت‌های فراوان برای رشد در آینده تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: هرآنچه باید در مورد وام ارز دیجیتال بدانید!

جمع‌بندی؛ بهترین ارزها برای استیکینگ

در حالی که تمامی ارزهای دیجیتال مذکور در میان بهترین ارزها برای استیکینگ هستند، متاکید (Metacade) به عنوان گزینه اول این لیست، متمایز است. دلیل این امر این است که متاکید راه‌های مختلفی را برای کسب درآمد ارائه می‌کند، چه از طریق بازی‌های P2E، نوشتن نقد و بررسی یا استیک کردن توکن‌ها. این باعث می‌شود گیمرها و سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به رشد متاکید به این پلتفرم جلب شوند.

 علاوه بر این، Metacade فرصتی را برای شکل دادن آینده بازی‌ها با رأی دادن به توسعه‌دهندگان بازی برای دریافت کمک هزینه ساخت بازی ارائه می‌دهد. بهترین بخش ماجرا این است که متاکید به تازگی پیش‌فروش خود را آغاز کرده است، به این معنی که اکنون بهترین زمان برای ورود به آن قبل از رشد قیمت است.

سلب مسئولیت: اطلاعات ارائه شده در این مقاله توصیه سرمایه‌گذاری نیست و فقط برای اهداف آموزشی ارائه شده است. این اطلاعات به منزله هیچ‌گونه دستورالعمل سرمایه‌گذاری یا مالی نیست. پیش از هر سرمایه‌گذاری تحقیقات کافی را انجام دهید و پولی که قادر به از دست دادن آن نیستید را وارد ارزهای دیجیتال نکنید.

سوالات متداول

بهترین ارز برای استیکینگ کدام است؟

متاکید (MCADE) بازی متاورس با هدایت کامیونیتی
پولکادات (DOT) – اشتراک‌گذاری در بین بلاکچین‌ها
مون برد (MOONBIRD) – کلکسیون منحصر به فرد NFT
اکسی اینفینیتی (AXS) –مبارزه با موجودات
کوینت (QUINT) –استیکینگ NFT
فاکسی (FOXY) – استیکینگ کلکسیون‌های NFT
ایلوویوم (ILV) – بازی کلکسیون موجودات
سیلکس (Silks)– بازی اسب دوانی سبک P2E

استیکینگ ارز دیجیتال چقدر سود دارد؟

اساساً، استیکینگ به شرکت‌کنندگان اجازه می‌دهد تا ارزهای دیجیتال بیشتری به دست بیاورند. نرخ سود بسته به شبکه متفاوت است، اما شرکت‌کنندگان می‌توانند سالانه 20٪ تا 30٪ درآمد داشته باشند. بسیاری از مردم برای کسب درآمد غیرفعال یا سرمایه‌گذاری پول خود، کریپتو را سپرده‌گذاری می‌کنند.

معایب استیکینگ ارز دیجیتال چیست؟

استیکینگ ارز دیجیتال درست مانند سرمایه‌گذاری در سایر دارایی‌ها شامل ریسک‌های متعددی از جمله ریسک بازار، ریسک نقدینگی و از دست دادن دارایی‌ها است. با این حال، برخی معتقد هستند که سود سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال از ریسک آن بیشتر است.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان