بهترین ارز فیوچرز ؛ کدام ارزها را در فیوچرز ترید کنیم؟

خانهمقالاتبهترین ارز فیوچرز...

آنچه می‌خوانید...

در بازار ارزهای دیجیتال، انواع مختلفی از معاملات وجود دارد. یکی از این نوع معاملات، معاملات فیوچرز یا آتی هستند. در این مقاله از فکت کوینز قصد داریم به معرفی معاملات فیوچرز پرداخته و در انتها بهترین ارز فیوچرز را بررسی کنیم. پس اگر قصد دارید از معاملات فیوچرز و ترید انها کسب درآمد کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتها این مقاله را مطالعه کنید تا با ویژگی‌های آن آشنا شده و بهترین ارز را برای فیوچرز بشناسید.

معاملات فیوچرز چیست؟

در ابتدا قبل از بررسی بهترین ارز فیوچرز، بهتر است یک تعریف جامع از معاملات فیوچرز ارائه دهیم. معاملات فیوچرز (معاملات آتی) از محبوب‌ترین انواع مختلف معاملات در بازارهای سرمایه هستند. معاملات فیوچرز در دسته‌بندی معاملات آسان و سودآور برای سرمایه‌ گذاری قرار می‌گیرند. البته لازم به ذکر است وقتی می‌گوییم در دسته معاملات آسان قرار گرفته‌ این معنا را نمی‌دهد که استراتژی‌های موجود و مورد استفاده در این معاملات ساده و آسان هستند؛ بلکه به معنی بررسی پتانسیل سودآوری آنهاست.

بازار معاملات فیوچرز مانند هر نوع معامله دیگری، پیچیدگی‌های منحصربه ‌فرد خود را دارد. بنابراین معامله‌گری که قصد استفاده از معاملات فیوچرز را دارد باید بر این پیچیدگی‌ها تسلط کامل داشته باشد. به طور کلی معاملات آتی یا فیوچرز معاملاتی هستند که مانند قرارداد بین خریدار و فروشنده ارز دیجیتال بسته می‌شوند.

در این نوع معامله خریدار و فروشنده ارز دیجیتال با یک قرارداد توافقی بین طرفین متعهد می‌شوند که هنگامی که قیمت ارز دیجیتال یا سهم به مقدار توافق ‌شده و زمان ‌بندی مشخص ‌شده در قرارداد رسید، معامله انجام شود. در این معاملات بهتر است بهترین ارز فیوچرز بررسی شود تا موجب سودآوری شوند.

بهترین ارز فیوچرز
معاملات فیوچرز چیست؟

برای شفاف‌تر شدن مفهوم معاملات فیوچرز (معاملات آتی) و درک بهتر این نوع معاملات، می‌توان خرید کالا در گذشته را مثال زد. در قدیم اگر یک خریدار و فروشنده قند یا شکر می‌خواستند از معاملات فیوچرز یا آتی استفاده کنند و با یکدیگر توافق می‌کردند که اگر قیمت کالای مورد نظر به مقدار x رسید، n مقدار از این کالا معامله شود. لازم به ذکر است معاملات آتی یا فیوچرز تاریخ انقضا دارند و مهم‌ترین نکته در قرارداد آن زمان‌بندی است. البته در یک نوع قرارداد که زیرمجموعه قرارداد فیوچرز است، شرط تاریخ وجود ندارد.

در قرارداد معاملات فیوچرز چه نکاتی مهم است؟

همان‌طور که گفته شد در معاملات آتی یا فیوچرز یک قرارداد بین خریدار و فروشنده منعقد می‌شود. این قرارداد منعقد شده دارای سه رکن زیر است:

تاریخ انقضای مشخص‌ شده: این تاریخ انقضا مشخص می‌کند قرارداد چه زمانی میان خریدار و فروشنده تسویه می‌شود. یعنی در این تاریخ، خریدار باید ارز دیجیتال نام ‌برده شده در قرارداد را از فروشنده بخرد و فروشنده باید آن را به خریدار بفروشد. البته خوب است بدانید که معامله‌گران می‌توانند قرارداد را قبل از رسیدن تاریخ انقضا به سرمایه‌گذاران دیگر بفروشند و واگذار کنند.

بیشتر بخوانید : اندیکاتور فیوچرز؛ بهترین اندیکاتورها در معاملات آتی کدامند ؟

واحد تعیین ‌شده در قرارداد: واحد در قرارداد مشخص ‌کننده ارزش مورد قرارداد است که در هر پلتفرم مورد استفاده متفاوت است. برای مثال، معاملات فیوچرز ارز بیت‌کوین CME با ۵ بیت‌‌کوین در دلار آمریکا برابر است و همین معامله در  Deribit برابر است با ۱۰ دلار آمریکا.

لوریج: پس از شناسایی بهترین ارز فیوچرز و وارد شدن در معامله می‌توانید از اهرم استفاده کنید. برای افزایش سود بالقوه هر تریدر در معاملات فیوچرز، صرافی‌های مختلف به کاربران خود این قابلیت را می‌دهند تا سرمایه خود را در معامله افزایش دهند. به کل این فرایند صورت ‌گرفته، ابزار اهرم گفته می‌شود. این شاخص نیز پلتفرم به پلتفرم متفاوت است و نرخ اهرم در هر پلتفرمی بسته به نوع صرافی فرق می‌کند. برای مثال صرافی Kraken این قابلیت را به کاربران می‌دهد تا سقف ۵۰ برابر معاملات خود را افزایش دهند، درحالی‌که نرخ اهرم در پلتفرم FTX از ۱۰۰ به ۲۰ برابر کاهش یافته است.

معاملات زیرمجموعه در معاملات فیوچرز

در ادامه انواع مختلف معاملات فیوچرز بررسی می‌شود. لازم به ذکر است که تمامی صرافی‌ها از همه نوع این معاملات پشتیبانی نکرده و فقط انواع معاملاتی که صرافی مشخص کرده را می‌توانید انجام دهید. پس از انتخاب معامله‌ای که قصد دارید آن را انجام دهید، بهتر است یک صرافی مطمئن برای انجام آن معامله را پیدا کنید.

معاملات فیوچرز استاندارد

معاملات فیوچرز استاندارد معمولی‌ترین و پایه‌ای‌ترین نوع معاملات فیوچرز هستند که پس از بررسی بهترین ارز فیوچرز می‌توان به ‌سادگی برای اولین بار در این معامله وارد شد. در این معاملات هر سه رکن اصلی تاریخ انقضا، واحد و ابزار اهرم وجود دارد. در بازار ارزهای دیجیتال، صرافی‌های بای‌بیت و با‌یننس معاملات آتی یا فیوچرز استاندارد را پشتیبانی می‌کنند.

معاملات فیوچرز با تحویل فیزیکی

بهترین ارز فیوچرز
معاملات فیوچرز

این نوع معاملات نیز مانند معاملات استاندارد هستند و سه شاخص اصلی در آن رعایت می‌شود. تنها تفاوت معامله فیوچرز با تحویل فیزیکی در این است که در این نوع معامله در همان هنگام تسویه، رمزارز مورد نظر به خریدار داده می‌شود. یکی از صرافی‌های پشتیبان این نوع معامله، پلتفرم Bakkt است.

معاملات دائمی (Perpetual)

یکی دیگر از انواع معاملات فیوچرز که از محبوبیت بالایی نیز برخوردار است، معاملات دائمی هستند. در این نوع معاملات تاریخ انقضا تعیین نمی‌شود. یعنی معامله‌گران می‌توانند تا هر زمانی که تمایل داشته باشند به‌عنوان طرفین در قرارداد باقی بمانند. البته برای ماندن در این پوزیشن‌ها کارمزد زیادی پرداخته می‌شود.

بهترین ارز فیوچرز کدام است؟

اتریوم

یکی از ارزهای دیجیتالی محبوب برای معاملات، اتریوم است. اگر در کیف پول خود اتریوم داشته باشید، به راحتی در هر صرافی می‌توانید آن را جابه‌جا کنید. البته کارمزد برای معاملات اتریوم تقریباً بالا است ولی سود آوری این رمزارز نیز بالا است. شبکه بلاک ‌چین اتریوم بسیار قوی توسعه داده شده و اکنون کاربران بی‌شماری این ارز دیجیتال را دارند. اتریوم اکنون با اطلاعات زیر در بازار قابل دسترس است:

  • حجم معاملاتی برابر با ۲۳ میلیارد دلار
  • ارزش بازار برابر با ۷۸۸.۴۷ میلیارد دلار
  • سکه‌های در گردش این ارز برابر با ۱۱۹.۲ میلیون
  • قیمت تقریبی 1500 دلار
  • قابل دسترس در صرافی‌های مختلف ایرانی و خارجی معتبر

پس از آشنایی با معاملات فیوچرز و نحوه کار آن‌ها به بررسی بهترین ارز فیوچرز پرداخته می‌شود. البته باید گفت که یک نوع ارز بهتر در این معاملات وجود ندارد و ما سعی کرده ایم لیست تعدادی از بهترین آن‌ها در ادامه آورده شده است.

شیبا اینو

این نوع ارز دیجیتال را می‌توان در لیست بهترین ارز فیوچرز قرار داد. این رمزارز سابقه خوبی از خود نشان داده و حجم معاملاتی که با آن صورت می‌گیرد در حال افزایش است. بررسی‌ها حاکی از آن است معاملات صورت گرفته روی این رمزارز از سوددهی خوبی برخوردار هستند. شیبا اینو با اطلاعات زیر در بازار قابل دسترس است:

  • حجم معاملاتی برابر با ۸۱۲.۷ میلیون دلار
  • ارزش بازار برابر با ۱۵.۲ میلیارد دلار
  • سکه‌های در گردش این ارز برابر با ۵۴۹ میلیارد
  • قیمت تقریبی 0.00001243 دلار
  • قابل دسترس در صرافی‌های مختلف ایرانی و خارجی معتبر

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال شیبا چیست ؟ آیا خرید آن سرمایه‌گذاری خوبی است؟

بیت کوین

یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال در بین تریدرها بیت کوین است. بیت کوین یک ارز دیجیتال مناسب برای معاملات مختلف از جمله معاملات فیوچرز یا آتی است. عواملی چون نقدینگی بالا، در دسترس بودن همیشگی هر دو طرفین یعنی خریدار و فروشنده، حجم معاملات بالا و موارد دیگر این ارز را به بهترین ارز فیوچرز تبدیل کرده است. البته ممکن است قیمت بالای آن یک چالش برای معامله باشد که معاملات فیوچرز این انتخاب را می‌دهد طرفین برای رسیدن به قیمت خاصی دست نگه دارند. بیت کوین اکنون با اطلاعات زیر در بازار قابل دسترس است:

  • حجم معاملات بیشتر از ۲۳ میلیارد دلار روزانه
  • تعداد کوین های در گردش این ارز برابر با ۱۹ میلیون واحد
  • قیمت ارز دیجیتال بیت کوین بیشتر از 20 هزار دلار
  • قابل دسترس در صرافی‌های مختلف ایرانی و خارجی معتبر

لایت کوین

لایت کوین از نظر شبکه داخلی و ساختار بسیار نزدیک به بیت کوین است. از مزیت‌های ارز دیجیتال لایت کوین می‌توان به نقدینگی بالا و افزایش حجم معاملات اشاره کرد. ویژگی‌های این ارز دیجیتال آن را به یکی از محبوب‌ترین ارزها برای معاملات فیوچرز تبدیل کرده است. لایت کوین با اطلاعات زیر در بازار قابل دسترس است:

  • حجم معاملات برابر با ۱.۶ میلیارد دلار
  • ارزش بازار برابر با ۹.۷۶ میلیارد دلار
  • کوین های در گردش این ارز برابر با ۶۹.۴۴ میلیون
  • قیمت تقریبی 52.۵۴ دلار
  • قابل دسترس در صرافی‌های مختلف ایرانی و خارجی معتبر

سخن آخر بهترین ارز فیوچرز

در این مقاله ابتدا به بررسی معاملات فیوچرز و ویژگی‌های آن پرداختیم. همان‌طور که گفته شد معاملات فیوچرز قراردادی هستند و برخی از آنها تاریخ انقضا دارند. همچنین براساس توافق طرفین صورت می‌گیرند. در انتها لیستی از بهترین ارز فیوچرز را ارائه دادیم. لازم به ذکر است که تمامی این ارزها زمانی برای شما سودآور هستند که دانش معامله آن‌ها را داشته باشید.

امروزه سایت‌های متنوعی بسته‌های آموزشی برای فعالیت در بازار سرمایه ارائه می‌دهند. یکی از معتبرترین این سایت‌ها، فکت کوینز بوده که مجموعه‌های آموزشی متنوعی با بهترین اساتید را برای علاقه‌مندان فراهم کرده است. علاوه ‌بر این سایت فکت کوینز به صورت لحظه ای و روزانه اخبار جدید مربوط به بازارهای ارزهای دیجیتال را منتشر می‌کند.در اخر عزیزان به این نکته توجه داشته باشید که این مقاله از فکت کوینز به هیچ عنوان توصیه به سرمایه گذاری نیست.

بازار فیوچرز (Futures Market) چیست ؟

اکثر صرافی های ارز دیجیتال علاوه بر بازار اسپات (لحظه ای) بازاری برای ترید دقراردادهای فیوچرز دارند که قابلیت های ویژه ای همچون اهرم برای تریدرها فراهم است.

برای انتخاب بهترین ارز فیوچرز چه مواردی را باید در نظر گرفت ؟

پیش از انتخاب ارز مورد نظر برای ترید در بازار فیوچرز عواملی همچون حجم معاملات،ارزش بازار ، تعداد کوین های در گردش و نوسان ارز را باید در نظر گرفت.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان