بهترین استراتژی اسکالپ فیوچرز

خانهمقالاتبهترین استراتژی اسکالپ...

آنچه می‌خوانید...

قراردادهای فیوچرز ابزارهای مالی قابل معامله‌ای هستند که معامله‌گران می‌توانند از آنها برای سود بردن از نوسانات قیمت استفاده کنند. اسکالپ کردن در بازار فیوچرز می‌تواند یک استراتژی هیجان انگیز و البته پرریسک باشد که یک بازخورد فوری از تواناییتان در معامله‌گری به شما می‌دهد. در ادامه با فکت کوینز همراه باشید تا از بهترین استراتژی اسکالپ فیوچرز با خبر شوید.

اسکالپ چیست؟

اسکالپ یک نوع معامله کوتاه مدت است که فرد پس از ورود به معامله، سریع از آن خارج می‌شود. در برخی موارد، یک معامله ممکن است تنها چند ثانیه یا حتی کمتر طول بکشد. هر چه معامله کمتر زمان ببرد ، کمتر در معرض نوسانات قیمت قرار می‌گیرید.این یکی از راه‌های اصلی کاهش ریسک اسکالپرها است.

- Advertisement -

هدف اسکالپرها دریافت سود کم از هر معامله ولی با تعداد بالا است، به این امید که با بردهای کوچک در طول روز به سودهای بزرگی دست یابند. ضمن آنکه کارمزد این معاملات نیز ممکن است به سرعت افزایش یابد، بنابراین یک اسکالپر باید این موضوع را نیز در نظر داشته باشد.

از آنجایی که اسکالپ تماماً به سرعت ربط دارد، به یک اینترنت بسیار سریع و بدون تأخیر نیاز دارید زیرا سرعت در نقطه ورود و خروج تأثیر زیادی دارد. همچنین باید از یک پلتفرم معتبر استفاده کنید که دارایی‌هایتان در آن امن باشد.

اسکالپرها معمولاً سود پایین معاملات خود را با افزایش اندازه پوزیشن خود جبران می‌کنند. قراردادهای فیوچرز اهرم‌دار هستند، به این معنی که شما می‌توانید با یک پول کم وارد معامله شوید و با استفاده از اهرم یا ضریب (Leverage) حجم معامله و در نتیجه میزان سود (یا ضرر) خود را بالا ببرید. معامله‌گرانی که سرمایه کمی دارند یا به سادگی می‌خواهند در زمان اسکالپ سود بزرگی دریافت کنند، می‌توانند قراردادهای فیوچرز را با اهرم معامله کنند.

شما می‌توانید انواع قراردادهای فیوچرز را اسکالپ کنید، اگرچه کارمزد معاملات تعیین خواهد کرد که آیا اسکالپ برای شما توجیه دارد یا خیر. قوانین معامله فیوچرز صرف نظر از دارایی پایه، در صرافی‌های مختلف تقریباً یکی است. اما اینکه بهترین استراتژی اسکالپ فیوچرز کدام است نیاز به بررسی و تحقیق دارد. بسیاری از اسکالپرها ترجیح می‌دهند فقط ارزهایی که با آن آشنا هستند را معامله کنند، هرچند برخی از تریدرها ممکن است به جای معامله یک سری ارزهای خاص، به بررسی بازار بپردازند و دارایی‌های مناسب را پیدا کنند.

بهترین استراتژی‌ اسکالپ فیوچرز

در این بخش تعدادی از معروف‌ترین استراتژی‌های اسکالپ فیوچرز را بررسی خواهیم کرد که می‌توانید بر اساس شخصیت معاملاتی و میزان تحمل ریسک خود از آنها استفاده کنید.

معامله با بریک‌اوت (Breakout Trade)

بریک‌اوت زمانی اتفاق می‌افتد که قیمت از یک مقاومت یا حمایت عبور می‌کند. اسکالپر امیدوار است که مومنتوم کافی ایجاد شود تا قیمت به اندازه‌ای بالا یا پایین برود که از یک سطح مقاومت یا حمایت عبور کند.

یک بریک‌اوت خوب معمولاً نه همیشه دارای این مشخصه‌ها است:

  • لمس چندباره حمایت یا مقاومت
  • کاهش نوسان قیمت و به دنبال آن افزایش قابل توجه نوسانات هنگام بریک‌اوت
  • افزایش حجم معاملات هنگام بریک‌اوت

اسکالپ با اندیکاتورها – باند بولینگر

باندهای بولینگر از دو انحراف معیار (مثبت و منفی) و یک میانگین متحرک ساده (SMA) که در وسط آنها قرار دارد تشکیل می‌شود. این خطوط یک «نقشه راه» ایجاد می‌کنند که معامله گران می‌توانند از آن برای اجرای یک استراتژی ساده اسکالپ استفاده کنند.

استراتژی اسکالپ فیوچرز
مجموعه خطوط آبی اطراف قیمت، باندهای بولینگر هستند.

باندهای بولینگر همگام با قیمت یک دارایی حرکت می‌کنند و به عنوان یک مقاومت و حمایت لحظه‌ای عمل می‌کنند، بنابراین دامنه نوسان قیمت را به ما نشان می‌دهند. یکی از ساده‌ترین استراتژی‌های اسکالپ با استفاده از باند بولینگر، به این صورت است که هر زمان قیمت به یکی از باندها برخورد کرد وارد معامله شویم. یعنی وقت قیمت به باند بالایی برخورد کرد، شورت (Short) کنید و اگر به باند پایینی برخورد کرد لانگ (Long) کنید. در حالت ایدئال معامله‌گر باید تا زمانی که قیمت به باند مخالف برسد، پوزشن را باز نگه دارد.

بیشتر بخوانید: مهمترین ابزار تحلیل تکنیکال برای ترید

با این حال، باندهای بولینگر غیر قابل نفوذ نیستند، بلکه آنها انحراف‌های استانداردی هستند که با حرکت قیمت و نوسانات آن، حول میانگین متحرک (خط وسط) منبسط و منقبض می‌شوند. از آنجایی که باند بالا و پایین از میانگین متحرک قیمت پیروی می‌کنند، قیمت هر آن ممکن است از باندها عبور کند. بنابراین آنها فقط یک راهنما برای اسکالپرها محسوب می‌شوند.

دامنه‌های معاملاتی

تریدرهایی که بیشتر شاخص‌هایی مانند S&P 500 E-mini و Micro E-mini را معامله می‌کنند، احتمالاً به دنبال دارایی‌هایی با نوسان قیمت متوسط ​​ هستند. نوسان متوسط ​​به اسکالپرها کمک می‌کند از حرکات غیرمنتظره و شدید قیمت در امان بمانند. همچنین، اگر در میانه روندی که فکر می‌کنید می‌توانید روی آن حساب باز کنید اسکالپ کنید، راحت‌تر می‌توانید جهت بازار را پیش‌بینی کنید.

در تشخیص بهترین استراتژی اسکالپ فیوچرز هنگامی که با یک دامنه معاملاتی ترید می‌کنید، ابتدا باید یک سری سطوح حمایت و مقاومت را شناسایی کنید. سطوح حمایتی قیمت‌های پایینی هستند که به ظاهر کف قیمت هستند. سطوح مقاومت قیمت‌های بالایی هستند که به نظر می‌رسد ارز مورد نظر نخواهد توانست از آن عبور کند.

همان‌طور که می‌بینید، سطوح حمایت و مقاومت همیشه نمی‌توانند جلوی عبور قیمت را بگیرند. با این حال، آنها می‌توانند اسکالپرها را در خصوص جهت حرکت قیمت راهنمایی کنند.

هنگامی که سطح حمایت و مقاومتی که یک محدوده معاملاتی را تشکیل می‌دهند را شناسایی کردید، به سادگی روی حمایت خرید کنید و در نزدیکی مقاومت بفروشید. می‌توانید این کار را تا زمانی که یک شکست (Break) رخ دهد انجام دهید، پس از آن باید منتظر بمانید تا یک سطح حمایت و مقاومت جدید و یا به عبارتی یک محدوده معاملاتی جدید تشکیل شود.

استراتژی اسکالپ فیوچرز
سطح حمایت و مقاومت

استراتژی‌های خودکار – حد ضرر خودکار (stop-loss)

معامله گران حرفه‌ای که زیاد ترید می‌کنند اغلب از ربات‌های معاملاتی خودکار یا bot برای معامله استفاده می‌کنند. ربات‌ مزیت‌های زیادی دارد:

  • رایانه‌ها بدون خطای ورودی معامله می‌کنند
  • سرعت معاملات بالاتری دارند و پس از چند باخت، احساساتی نمی‌شوند یا استراتژی‌ را تغییر نمی‌دهند.

برای برخی از تریدرها، تعیین حد ضرر خودکار برای هر معامله یک قانون است. حد ضرر (stop-loss) شما قیمتی است که در آن به کارگزار خود دستور می‌دهید تا معامله شما را ببندد. استفاده از حد ضرر یا استاپ لاس به شما کمک می‌کند تا در صورت حرکت شدید قیمت خلاف جهت پیشبینی شما، ضرر شما محدود شود. شما برای تعریف ریسک خود باید از قبل نسبت ریسک به ریوارد معامله را تعیین کنید. بهتر است تنها زمانی وارد معامله شوید که نسبت ریسک/ ریوارد آن برای شما قابل قبول باشد.

بیشتر بخوانید: stop loss یا حد ضرر در بایننس چیست؟ آموزش قرار دادن استاپ لاس

بهترین کارگزاری‌ها برای معاملات فیوچرز

از کارگزاری استفاده کنید که به شما امکان دسترسی به دارایی‌های مالی مورد نظر شما را می‌دهد و از نرم‌افزاری استفاده می‌کند که انجام معاملات را برای شما آسان می‌نماید. نرخ مارجین، کمسیون معاملات و سایر کارمزدهای کارگزار مورد نظر را بررسی کنید. نرخ مارجین شما تعیین می‌کند که چقدر می‌توانید از اهرم استفاده کنید. کارمزدهای معاملاتی نیز برای ارزیابی سود یا زیان خالص شما باید در نظر گرفته شود. امیدواریم اطلاعات کافی در رابطه با بهترین استراتژی اسکالپ فیوچرز را کسب کرده باشید. نظرات و تجربیات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

1 نظر

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان