top banner adv

بهترین استراتژی ترید را انتخاب کنید

بهترین استراتژی ترید را انتخاب کنید
3
بازدید : 19039

خب، پس تصمیم گرفته‌اید که وارد معاملات کریپتوکارنسی ها شوید. اما برای این معامله استراتژی انتخاب کرده‌اید یا در حال بررسی موارد موجود هستید؟ گوش کنید، بهتر است این مقاله را از اول تا آخر بخوانید، تا زمانی که چشمانتان خسته شوند. چون در این مقالۀ فکت کوینز راه‌هایی را برای انتخاب بهترین استراتژی ترید توضیح داده‌ایم. بهتر است بدون هیچ ایده یا استراتژی و بدون برنامه‌ریزی وارد این حوزه نشوید وگرنه ضرر خواهید کرد.

بیشتر بخوانید : آیا استخراج دوج کوین با گوشی امکان پذیر است؟

انسان‌ها با فرار از دست شیرها در ساوانا هنر ریسک کردن را به کمال رسانده‌اند. ما برای محاسبۀ ریسک‌ها و مزایای انجام یک اقدام، ظرفیت بی‌عیب و نقصی داریم. برای مغز ما یکسان است که بخواهیم گوزن را در میان گرگ‌ها شکار کنیم یا لانگ بیت کوین (long Bitcoin) را در میان خرس‌ها (از نوع وال‌استریت). مغز ما به شکلی در آمده است که می‌تواند درست و غلط را از هم تشخیص دهد.

به‌هرحال ریسک کردن به نتایج 50/50 نمی‌رسد. در پس هر ترید (trade) عوامل متعددی وجود دارد که شما را ملزم به داشتن استراتژی می‎‌کند. خوشبختانه، در بازار کریپتو سبک‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید از بین آنها بهترین استراتژی ترید را انتخاب کنید – اما می‌توانید آن‌ها را با هم ترکیب کنید تا به بهترین شکل با شخصیتتان مطابقت داشته باشد.

بهترین استراتژی ترید
بهترین استراتژی ترید

ترید کردن دارایی‌های دیجیتال

اگر با راهنمای نمودارپرایس اکشن (price action) یا با مقایسۀ تریدهای روزانه در مقابل معاملات نوسانی آشنا باشید، از بازارهای مالی معاملاتی هم شناخت دارید. تحلیل تکنیکال پیشنهاد می‌‎کند که ترید کردن علمی با قوانین تعریف شده است، اما این تعریف دقیقاً درست نیست. همۀ کسانی که با پول واقعی ترید می‌کنند، این را می‌دانند که در ترید همه چیز وجود دارد جز یک تجربۀ پایدار و خطی.

یک بازار دو تریلیون دلاری چگونه می‌تواند ثبات داشته باشد؟ جو از کانادا می‌خرد و ژو از چین می‌فروشد. فرد دیگری از اروپا در دلتای خنثی (delta neutral) می‌ماند و در ۱۰۰۰۰ مایلی شرق، یک الیگارش روسی بی‌صبرانه منتظر است تا روبل‌های بی‌ارزش خود را به بیت کوین تبدیل کند.

بیشتر بخوانید : توکن هواداری (Fan Token) چیست؟

در این بازار آن‌قدر بازیگران و عوامل زیادی درگیر هستند که پیش‌بینی جهت آن را به یک تلاش تقریباً بی‌ثمر تبدیل می‌کند. اما ناامید نشوید! هنوز هم می‌توانید سیستمی ایجاد کنید که کمکتان کند تعداد بردهایتان در ترید از باخت‌ها بیشتر باشد.

مطلب مفید: 3 استراتژی مهم برای ترید ارز دیجیتال

انتخاب بهترین استراتژی ترید : چقدر زمان دارید؟

اگر روزانه از ساعت  ۹ صبح تا ۵ عصر کار می‌کنید، به احتمال زیاد برای نظارت بر بازار ترید در تمام روز زمان کافی ندارید. وقتی تمام روز خود را در دفتر کارتان به نوشتن مطالب بازاریابی یا کدنویسی می‌گذرانید، استراتژی‌ای که به تمامِ وقت و توجهتان نیاز دارد (مثلاً ترید روزانه) چطور می‌تواند برایتان مناسب باشد؟ از نظر علم روان‌شناسی ممکن است بهترین استراتژی ترید از پیش تعیین شده باشد، اما عواملی مانند زمان نیز برای انتخاب آن اهمیت دارند.

ازآنجاکه در ترید با محدودیت‌های مختلف مواجه می‌شوید، ابتدا باید نه با مقدار پول، بلکه با میزان زمانی که می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در کریپتو صرف کنید، کنار بیایید. و حتی اگر تمام وقت دنیا را هم داشته باشید، شاید فرصت نداشته باشید که تمام زمانتان را در بازارهای ترید صرف کنید. شاید هم عادت نداشته باشید به مدت ۱۰ ساعت به یک صفحه‌نمایش خیره شوید، که منجر به اختلالات شدید فکری می‌شود که عملکردتان را از این هم خراب‌تر می‌کند.

چقدر سرمایه دارید؟

ترید مکرر با ۱۰۰ دلار؟ این غیرممکن است، نمی‌توانید روزی ۵ دلار درآمد داشته باشید. اندازۀ سرمایه بر انتخاب بهترین استراتژی ترید تأثیر زیادی دارد. پیش از ورود به بازار، مقدار پولی را که می‌خواهید روی آن ریسک کنید، در نظر بگیرید. تنها پس از تصمیم‌گیری در مورد سرمایه می‌توانید در مورد استراتژی خود فکر کنید.

برویم سر اصل مطلب: هرقدر پول کمتری داشته باشید، دلایل کمتری برای معامله در بازه‌های زمانی  کمتر (LTF) وجود دارد.

ترید در بازه های زمانی کمتر (LTF) به ریسک کردن منظم و فعالانه روی مبالغ کم پول بستگی دارد؛ بنابراین، هم باید پول کافی برای هدر دادن داشته باشید و هم برای به‌دست‌آوردن پول زیاد باید انبوهی از پول نقد را نیز کنار بگذارید. آیا در هر ترید روزانه ۵ دلار معامله خواهید کرد؟ شما می‌توانید کار اداری خود را هم داشته باشید.

از سوی دیگر، معاملات در بازه‌های زمانی بالاتر (HTF) برای ترید مقداری پول نقد – کم یا زیاد – عالی است. نه‌تنها به این دلیل که جانب احتیاط را رعایت می‌کنید و بدون ایده و برنامه‌ریزی هم ترید نخواهید کرد بلکه احتمال لیکویید شدن هم وجود ندارد! هرچند، اگر یک موقعیت ۵ میلیون دلاری باز کنید مجبورید حداقل یک‌چهارم مبلغ را فقط برای پرداخت هزینۀ اسلیپِیج (slippage) کنار بگذارید.

حجم کم در ترید HTF ایمن‌تر است و ریسک کمتری دارد. هر دو حالت برای این که سرمایه‌تان را آرام‌آرام و پیوسته بسازند، عالی هستند. چون، بگذارید رک بگوییم: بهتر است طی چند ماه ۱۰۰ دلار را به ۱۰۰۰۰ دلار تبدیل کنید تا اینکه از طریق معاملات LTF، مبلغ ۱۰۰۰۰ دلار را به ۱۰۰ دلار تبدیل کنید.

چقدر سرمایه دارید؟ به این سؤال پاسخ دهید تا یک قدم به یافتن بهترین استراتژی ترید نزدیک شوید.

ترید کردن
ترید کردن

امتحان کردن سبک‌ها

آیا اکنون که از زمان و پول خود یا محدودیت‌هایشان آگاه هستید، آمادۀ تست هستید؟ نه، منظورمان این نیست که در آزمونی شرکت کنید و پس از پاسخ به ۱۰ سؤال استراتژی ترید عالی به شما نشان داده شود. شما باید آزمایش کنید، آزمایش کنید، و باز هم آزمایش کنید.

آیا تابه‌حال در بزرگسالی سرگرمی جدیدی را شروع کرده‌اید؟ سخت است، نه؟ با تلاش برای یادگیری کار با یک ساز جدید، به‌آرامی غرور خود را شکسته و متوجه می‌شوید که فرد دارای استعداد طبیعی نیستید. بدتر از همه این است که مهارت‌های اندکتان در قالب آهنگی جادویی از نت‌های اشتباه و تمپوی نامتعارف نمود پیدا می‌کنند.

پرداختن به سرگرمی جدید مانند تجارت دارایی برای اولین‌بار است. فقط از این راه که یک فرد منحصربه‌فرد و علاقه‌مند به بازارهای مالی باشید، نمی‌توانید پول دربیاورید. این زمان خیال‌پردازی نیست که دانشمند نامرئی توانایی‌های خود را کشف کند و شما هم در اینجا جوایز مشارکت‌ (participant trophies) را پیدا نخواهید کرد. از بازار بی‌رحم و یغماگری مانند کریپتو هیچ انتظاری نداشته باشید.

مطلب مفید: اندیکاتورهای ضروری برای ترید ارز دیجیتال

آزمایش کنید!

بیشتر بخوانید : آموزش سایت کوین گکو +ویدئو

به همین دلیل است که پیشنهاد می‌کنم مدت زمانی را به تست استراتژی خود بپردازید. تا زمانیکه به نقطه ایده آل رسیدید، باید کمی بیشتر تست کنید. حتی وقتی آزمایش هم تمام شد، باز هم باید آن را انجام دهید، زیرا بازار (مثل شما) هیچ‌وقت به یک شکل نیست و حالت پایداری ندارد.

«هیچ‌کس دو بار در یک رودخانه قدم نمی‌گذارد، چون آن رودخانه همان رودخانۀ قبل و آن فرد هم فرد قبل نیست.» هراکلیوس

با کمک آزمایش می‌توانید مسیر درست را یافته و در آن قرار بگیرید. با تکرار مداوم آزمون‌وخطا مهارت‎هایتان پرورش داده می‌شود. قبل از اینکه بفهمید قرار است در بازار چه کسی باشید، باید اشتباهات زیادی انجام دهید. درست مانند زندگی واقعی. اگر سوئینگ تریدینگ (swing trading) برایتان مناسب نیست، مشکلی ندارد، به سراغ اسکالپینگ (scalping) بروید. و اگر در اسکالپینگ وارد هستید، بدون تسلیم‌شدن به راهتان ادامه دهید. در نهایت چیزی را پیدا خواهید کرد که برایتان مناسب باشد.

بهترین استراتژی ترید : Risk On یا Risk Off؟

نقل‌قول هراکلیتوس را به‌خاطر بسپارید و یادتان باشد: بازار همیشه ثابت نیست.

چیزی که یک روز کارآمد است، روز بعد یک استراتژی فاجعه‌بار خواهد بود. این موضوع را نمی‌توانید با خواندن یک مقاله یاد بگیرید، اما از طریق تجربه درکش خواهید کرد. شناخت زمان مناسب برای ریسک و زمان گریز از آن، یکی از مهم‌ترین نکات هر ترید است.

بگذارید این‌طور توضیح دهیم. بازار برای مدتی به یک رالی صعودی عظیم نیاز مبرم دارد. بازار چند ماه تکان نمی‌خورد، اما در نهایت یکی از تریدرها اولین حرکت را انجام می‌دهد و بقیه آن را دنبال می‌کنند. از خود بپرسید: risk on یا risk off ؟

بیشتر بخوانید : ترید ارز دیجیتال در صرافی بیت استمپ (Bitstamp)

وارد شدن به یک روند قطعا همراه با ریسک خواهد بود (risk on). همه تلاش خود را به کار بگیرید تا سرماه تان از دست نرود.

بهترین استراتژی ترید
بهترین استراتژی ترید

risk-off چیست؟

سناریوی risk-off چیست؟ بیایید بگوییم که بازار رفتار غیرمنطقی دارد، همان‌طور که قبلاً هم این‌طور بوده. یک‌لحظه به عرش ​​می‌رسد و لحظۀ دیگر به قعر دراز گودال ماریانا [عمیق‌ترین نقطه در کرۀ زمین] – تریدرها آن را شرایط پرتلاطم می‌خوانند. آیا در شرایطی مانند این ترید خواهید کرد؟

به‌عنوان یک تریدر باید زمانی معامله کنید که بازار شرایط متعادلی داشته باشد. برای محافظت از سرمایه و به‌حداقل‌رساندن ضرر، گزینه‌های مطمئن را انتخاب کنید. تغییر وضعیت بازار بین فازهای شیدایی (manic) و سرخوشی (euphoric) مانند یک فرد مبتلا به دوقطبی نباید شما را به خود جذب کند. این یک‌لحظة خطرناک است؛ بنابراین بهترین استراتژی ترید خود را مطابق با آن انتخاب کرده یا تغییر دهید.

بونوس: به‌روز ماندن

بیشتر بخوانید : ترید در صرافی HitBTC

همه سرمایه گذاران و تریدرهای سراسر جهان در تلاشند تا همیشه به روز باشند. حتی یک سرمایه‌گذار سرسخت وال‌استریت که از عمارت خود در بورلی هیلز یک‌قدم هم دورتر نشده است، اخبار و مطالب مربوط به وضعیت حقوق کارگران در یک مستعمره معدن لیتیوم در غرب آفریقا را می‌خواند.

به‌عنوان یک تریدر کریپتو شما هم باید این کار را انجام دهید. همیشه اخبار و مطالب به‌روزرسانی توسعه و نقشۀ راه اتریوم را بخوانید. فعالیت شبکۀ بیت کوین و تعداد کاربرانی را که یک گره شبکه لایتنینگ (lightning network node) را اجرا می‎کنند، دنبال کنید. این اصول بیش از آنچه تصور می‌کنید بر بازارهای کریپتو تأثیر می‌گذارند. چیز بی‌اهمیتی مانند یک چارچوب رگولاتوری جدید می‌تواند سرنوشت بیت کوین را برای سال آینده تعیین کند.

بسیاری از تریدرها بر این باورند که تحلیل تکنیکال و بازار مانند یک صفحۀ شطرنج است که در آن الگوهای ترید مختلف جهت‌های بالقوۀ قیمت را نشان می‌دهند. در نهایت، یک روایت همان چیزی است که بازیکن را به حرکت به سمتی وامی‌دارد و خرید یا فروش کند، بنابراین به‌روز باشید یا عواقب آن را متحمل شوید و باتوجه‌به شرایط بازار و با تحقیق و مطالعۀ مناسب، بهترین استراتژی ترید را انتخاب کنید.

ترید چیست؟

به صورت کلی به انجام معاملات خرید یا فروش ترید یا trade میگویند.

بهترین استراتژی ترید چیست؟

اساسا انتخاب بهترین استراتژی ترید مستقیما به شخصیت و اهداف شخصی بستگی دارد. به اینکه شما قصد دارید تریدر کوتاه مدت باشید یا مدت زمان بیشتری را در بازار بمانید. بیشتر مایل به استفاده از اندیکاتور های موجود در پلتفرم های مثل تریدینگ ویو هستید یا ترجیح میدهید با پرایس اکشن و با استناد به علم خود جلو روید.

بهترین تایم برای ترید چه زمانیست؟

9 صبح تا 5 بعد از ظهر زمان استاندارد شرقی: حجم بیشتر تراکنش‌ها مربوط به ایالات‌متحده است.
9 صبح تا 5 بعد از ظهر CST (زمان استاندارد چین): حجم بیشتر تراکنش‌ها مربوط به چین است.
9 صبح تا 5 بعد از ظهر (KST) زمان استاندارد کره: حجم بیشتر تراکنش‌ها مربوط به کره است.

26
3
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    3 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    سورنا
    2 سال ago

    اندیکاتور خاصی مد نظرتون نیست؟

    سارا آقایی
    پاسخ به  سورنا
    2 سال ago

    سلام دوست عزیز. ممنون از همراهیتون در سری مقالات تحلیل تکنیکال سایت میتونید اندیکاتورهای برتر رو بررسی کنید

    دانیال
    2 سال ago

    من سبک های مختلفی رو در این 3سال برای بازار کریپتو امتحان کردم،تا اینجا پرایس البروکس،الیوت، تکنیکال کلاسیک بسیار برای من سودمند بود،به نظر شما چه سبک هایی برای بازار کریپتو بیشترین بازدهی و وین ریت رو دارن؟چون همونطور که اطلاع دارید هر بازاری حرکت قیمتی منحصر به فرد خودش رو داره به همین خاطر نمیشه بازار های متفاوت رو با یک سبک خاص ترید کرد.
    از پاسخ شما پیشاپیش بسیار ممنونم.

    محل تبلیغ
    ramzarzy
    3
    0
    نظر خود را بنویسید !x