بهترین تایم فریم برای فیوچرز کدام است ؟

خانهآموزش هابهترین تایم فریم...

آنچه می‌خوانید...

اگر شما هم در بازار معامله ارز و سهام فعالیت دارید، می‌دانید که یکی از مهم‌ترین مباحث در معامله کردن، تایم فریم یا بازه زمانی است. دانستن بهترین تایم فریم برای خرید و فروش باعث می‌شود بهتر بتوانید سبد خود را مدیریت کرده و سود بیشتری را کسب کنید. در این مقاله قصد داریم در ارتباط با معاملات فیوچرز صحبت کنیم. در ابتدا این مدل از معاملات را مورد بررسی قرار داده و جنبه‌های مختلف آن را بررسی می‌کنیم و در انتها به بهترین تایم فریم برای فیوچرز می‌پردازیم. پس اگر قصد دارید از معاملات فیوچرز استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله از فکت کوینز را تا انتها مطالعه کنید تا اطلاعات جامعی را از این نوع معاملات و تایم فریم مناسب آن‌ها کسب کنید.

معاملات فیوچرز چیست؟

معاملات فیوچرز یا همان معاملات آتی، یکی محبوب‌ترین انواع معاملات در بازارهای سرمایه هستند. معاملات فیوچرز مانند معاملات اسکالپینگ در دسته معاملات آسان و البته سودده برای سرمایه‌گذاری می باشند. وقتی می‌گوییم در دسته معاملات راحت و آسان قرار دارند، به این معنی نیست که استراتژی‌ موجود در این معاملات ساده است؛ بلکه به معنی بررسی پتانسیل سودآوری آنهاست. بازار معاملات فیوچرز پیچیدگی‌های مخصوص به خودش را دارد که تریدر یا شخص سرمایه‌گذار باید از آن‌ها اطلاع پیدا کند.

به طور کلی معاملات آتی معاملاتی هستند که بین خریدار و فروشنده بسته می‌شوند. در این نوع معامله خریدار و فروشنده با یک قرارداد متعهد می‌شوند که هنگامی که قیمت رمزارز یا سهم مورد نظرشان به مقدار توافق‌شده در زمان‌بندی تعیین‌شده در قرارداد رسید، معامله صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید : فیوچرز چیست ؟ راهنمای پنج مرحله‌ای برای مبتدیان فیوچرز

برای روشن‌تر شدن مفهوم معاملات فیوچرز یا معاملات آتی، می‌توان مثال خرید کالا در گذشته را آورد. برای مثال اگر یک خریدار و فروشنده قند یا شکر می‌خواستند از معاملات فیوچرز یا آتی استفاده کنند، به توافق می‌رسیدند که اگر قیمت این کالا به مقدار x رسید، n مقدار از کالا معامله گردد. لازم به ذکر است که معاملات آتی دارای تاریخ انقضا هستند و مهم‌ترین نکته در آن زمان‌بندی است. البته در یک نوع قرارداد زیرمجموعه قرارداد فیوچرز شرط تاریخ وجود ندارد و دائمی نامیده می‌شوند.

توافق دو طرف در معاملات فیوچرز به چه صورت است؟

همان‌طور که گفته شد، در معاملات فیوچرز باید یک قرارداد بین خریدار و فروشنده صورت بگیرد. پس از بررسی بهترین تایم فریم برای فیوچرز ، قراردادی ثبت می‌شود که این قرارداد باید دارای سه شرط زیر باشد.

  • تاریخ انقضا و زمان‌بندی: این تاریخ مشخص می‌کند قرارداد باید چه زمانی بین خریدار و فروشنده تسویه شود. به این معنی که خریدار در تاریخ معین باید مورد قرارداد را بخرد و فروشنده باید طبق قیمت از پیش توافق‌شده مورد قرارداد را به خریدار بفروشد. البته لازم به ذکر است که معامله‌گران می‌توانند قرارداد را پیش از موعد انقضا به سرمایه‌گذاران دیگر بفروشند.
  • واحد در قرارداد: این شاخص ارزش هر دارایی در قرارداد را مشخص می‌کند که در هر پلتفرم متفاوت است. برای مثال، معاملات فیوچرز بیت‌کوین CME برابر است با ۵ بیت‌‌کوین در دلار آمریکا و همین معامله در Deribit برابر است با ۱۰ دلار آمریکا.
  • اهرم: برای افزایش سود بالقوه هر معامله‌گر در معاملات فیوچرز، صرافی‌ها این توانایی را به کاربر می‌دهند تا سرمایه قرض بگیرند و اندازه معاملات خود را افزایش دهند. به کل این فرایند، اهرم گفته می‌شود. این شاخص نیز در هر پلتفرمی متفاوت است و نرخ اهرم پلتفرم به پلتفرم فرق می‌کند. برای مثال پلتفرم Kraken این امکان را به کاربران خود می‌دهد تا سقف ۵۰ برابر معاملات خود را افزایش دهند، درحالی‌که نرخ اهرم در پلتفرم FTX از ۱۰۰ به ۲۰ برابر کاهش یافته است.

انواع مختلف معاملات فیوچرز

در ادامه انواع مختلف معاملات فیوچرز بررسی می‌شود. با انتخاب بهترین تایم فریم برای فیوچرز می‌توانید از هرکدام از این روش‌ها سوددهی داشته باشید. لازم به ذکر است که تمامی پلتفرم‌ها از همه این نوع معاملات پشتیبانی نمی‌کنند و فقط برخی از آن‌ها را دارند. پس از انتخاب نوع معامله فیوچرز مورد نظر، بهتر است پلتفرمی مطمئن که آن معامله را پشتیبانی می‌کند پیدا کنید.

معاملات فیوچرز استاندارد

معاملات فیوچرز استاندارد معمولی‌ترین نوع معاملات هستند. در این معاملات هر سه ویژگی تاریخ انقضا، واحد در قرارداد و اهرم رعایت می‌شود. گروه CME و CBOE اولین صرافی‌هایی هستند که معاملات فیوچرز را در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی کردند. در بازار کریپتوکارنسی، صرافی‌های بای‌بیت و با‌یننس معاملات فیوچرز استاندارد را پشتیبانی می‌کنند.

معاملات فیوچرز با تحویل فیزیکی

این نوع معاملات نیز تمامی شرایط معاملات فیوچرز استاندارد را دارند. این معاملات مانند معاملات استاندارد، از تاریخ انقضا و اهرم برخوردارند و دائمی نیستند. تنها تفاوت این دو معامله در این است که در معامله فیوچرز با تحویل فیزیکی در هنگام فرایند تسویه، رمزارز تحویل داده می‌شود. یکی از پلتفرم‌هایی که از این نوع معامله آتی یا فیوچرز استفاده می‌کند، پلتفرم Bakkt است. این پلتفرم با هدف گردش بیت‌کوین، فقط این نوع معامله فیوچرز را پشتیبانی می‌کند.

معاملات دائمی

یکی دیگر از انواع معاملات فیوچرز که محبوبیت بالایی نیز دارد، معاملات دائمی هستند. در این نوع معاملات شرط تاریخ انقضا وجود ندارد. به این معنی که معامله‌گران می‌توانند تا هر زمان که بخواهند به‌عنوان خریدار یا فروشنده در قرارداد باقی بمانند. لازم به ذکر است که برای ماندن در این پوزیشن باید کارمزد پرداخت کرد. بنابراین بهتر است بهترین تایم فریم برای فیوچرز در این روش را انتخاب کنید.

عوامل مؤثر در انتخاب بهترین تایم فریم برای فیوچرز

برای مشخص کردن تایم فریم مناسب، شاخص‌های مختلفی دخیل هستند که در ادامه برخی از آن‌ها را برایتان توضیح خواهیم داد.

تایم فریم فیوچرز
بهترین تایم فریم برای فیوچرز

ویژگی‌های شخصیتی و فردی

یکی از عوامل مؤثر در انتخاب تایم فریم، ویژگی‌های شخصیتی و فردی هر معامله‌گر است. انتخاب تایم فریم کاملاً به نحوه معامله شما و انتظاراتی که از معامله دارید برمی‌گردد. اینکه ریسک‌پذیر هستید یا خیر، صبور هستید یا عجول و بسیاری از موارد دیگر در این موضوع دخیل هستند.

میزان و روش معامله

معامله‌گر باید با توجه به میزان سرمایه‌ای که قصد معامله آن را دارد و نوع معامله‌ای که انتخاب کرده است، تایم فریم را انتخاب کند. همچنین سوددهی لازم را از معامله به دست آورد و انتظاراتش برآورده شود.

استراتژی معاملاتی

هر تریدر (معامله‌گر) باید یک نوع استراتژی را برای معاملات خود انتخاب کرده و معاملات خود را بر طبق آن پیش ببرد. به طور کلی هدف شما از معامله و نوع استراتژی که با آن معامله را انجام می‌دهید، بر انتخاب تایم فریم معامله تأثیرگذار است.

بهترین تایم فریم برای فیوچرز کدام است؟

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، بهترین تایم فریم بر حسب عوامل مختلفی تعیین می‌شود. تایم فریم به طور کلی بر حسب نیاز و هدف معامله‌گران مشخص می‌شود. علاوه‌بر این موضوع، در بازار معاملات فیوچرز که معاملاتی دو طرفه است و اهرمی تعیین شده، باید تایم فریم خود را با اهرم تعیین شده هماهنگ کنید.

برای تبدیل هر تایم فریمی به بهترین تایم فریم برای فیوچرز ، این نکته را در نظر بگیرید که هرچقدر تایم فریم بزرگتری انتخاب شود، اهرم قرارداد و معامله باید پایین‌تر بیاید. اگر تایم فریم کوچکتر انتخاب شود، باید بالعکس عمل کرد. یعنی اهرم باید بیشتر شود. در معاملات فیوچرز می‌توانید تایم فریم ترید (۱۵ دقیقه‌ای) و یا تایم فریم مادر (۴ ساعته) را انتخاب کنید.

سخن آخر بهترین تایم فریم برای فیوچرز

در این مقاله جنبه‌های مختلف معاملات فیوچرز بررسی شد و در مورد بهترین تایم فریم برای فیوچرز صحبت شد. تایم فریم‌ها یکی از مؤثرترین عوامل در معاملات مختلف و سودآوری معامله‌گر هستند. به همین دلیل تریدرها همواره دغدغه تایم فریم مناسب را دارند. در انتها لازم به ذکر است که کسب تجارب گوناگون در بازار و افزایش میزان اطلاعات و دانش از بازار در انتخاب تایم فریم و سودآوری نقش بسزایی دارد. بنابراین لازم است برای این نوع معاملات کسب دانش و تجربه کنید.

امروزه سایت‌های متنوعی به آموزش معامله فیوچرز می‌پردازند. یکی از بهترین سایت‌هایی که بسته‌های آموزشی برای هر نوع معامله در بازار سرمایه را ارائه می‌دهد، سایت فکت کوینز است. فکت کوینز جدیدترین و به‌روزترین آموزش‌ها را در دنیای سرمایه در قالب پکیج و بسته آموزشی به علاقه‌مندان ارائه می‌کند.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان