بهترین ساعت ترید ارز دیجیتال

خانهویدئوهاآموزشیبهترین ساعت ترید...

آنچه می‌خوانید...

بازار ارز دیجیتال به صورت 24 ساعته و در کل روزهای سال باز است. در حقیقت، این بازار اکنون باعث شده تا فشارها برای بازگشایی 24 ساعته بازارهای بورس نیز افزایش یابد، امری که حاکی از تأثیر بالای رمزارزها بر روی صنعت مالی جهانی است. با مقاله بهترین ساعت ترید ارز دیجیتال همراه فکت کوینز باشید.

در واقع، هنگامی که عموم مردم وارد بازار ارزهای دیجیتال شدند، به در دسترس بودن همیشگی آن بسیار عادت کردند، در نتیجه آنها اکنون انتظار دارند این دسترس‌پذیری 24 ساعته در دیگر بازارهای مالی نیز وجود داشته باشد لذا اکنون برای کاربران این سؤال پیش آمده که چرا در تعطیلی آخر هفته می‌توانم به خرید بیت‌کوین و فروش آن بپردازم اما نمی‌توانم سهام تسلا را معامله کنم؟

- Advertisement -

این سؤال کاملاً منطقی است. اما اگر بازارها همیشه باز باشند، بهترین ساعت ترید ارز دیجیتال یا سهام چه زمانی خواهد بود؟ این مشکلی است که تریدرهای بازار ارز دیجیتال همچنان با آن روبرو هستند، اما رویکردهای مختلفی وجود دارد که می‌توانید بر اساس میزان تحمل ریسک و اهداف سرمایه‌گذاری خود از آن‌ها استفاده کنید. بیایید نگاهی به چند مورد از آنها بیندازیم.

[jwp-video n=”1″]

میانگین کم کردن ​​ (DCA)

میانگین کم کردن یک استراتژی سرمایه‌گذاری است که در آن یک معامله‌گر بدون توجه به نوسانات بازار، به طور مرتب مبلغ معینی از پول خود را در یک دارایی سرمایه‌گذاری می‌کند. وقتی قیمت‌ها افزایش می‌یابد، شما مقدار کمتری از دارایی مورد نظر را خریداری می‌کنید و برعکس، وقتی قیمت‌ها کاهش می‌یابد، با همان مبلغ خود مقادیر بیشتری از یک دارایی را خریداری می‌کنید.

به همین دلیل به آن «سرمایه‌گذاری برنامه‌ریزی‌شده» نیز گفته می‌شود. این استراتژی معاملاتی در درجه اول با هدف کاهش خطرات مرتبط با نوسانات قیمت در بازارهای مالی انجام می‌شود. با سرمایه‌گذاری برنامه‌ریزی‌شده، شما به طور مرتب و طولانی‌مدت سرمایه‌گذاری می‌کنید تا از عواقب خرید یک باره در زمان اشتباه در امان بمانید.

از آنجا که هدف این است که در طولانی‌مدت بیشترین سود را از بازارهای صعودی به دست آورید، محافظت از خود در برابر نوسانات کوتاه‌مدت بازار ارز دیجیتال ضروری است. استراتژی DCA مانع از خرید دارایی در اوج قیمت بازار می‌شود. لذا این به شما امکان می‌دهد تا از روند صعودی بیشترین بهره را ببرید.

در مقابل، سرمایه‌گذارانی که ارزهای دیجیتال را در اوج قیمت بازار خریداری می‌کنند، باید منتظر بمانند تا بازار به رکوردهای قیمتی جدیدی دست یابد تا سودشان به اندازه کافی افزایش یابد و این امر تعیین بهترین زمان برای خرید ارزهای دیجیتال را تا حدودی دشوار می‌سازد. اما کسی که با استفاده از استراتژی DCA سرمایه‌گذاری می‌کند، خریدهای خود را متعادل کرده و سود سرمایه‌گذاری وی به طور متوسط ​​بسته به سرعت بازار رشد می‌کند.

مزایای میانگین کم کردن

مزیت اصلی استراتژی میانگین کم کردن این است که اثرات روانشناسی سرمایه‌گذار و زمان‌بندی بازار روی سبد وی کاهش می‌یابد. سرمایه‌گذاران با به‌کارگیری این استراتژی از ترس و طمع، خرید در سقف قیمت و یا فروش ناشی از وحشت جلوگیری می‌کنند. بیایید نگاهی دقیق‌تر به برخی از مزایای استراتژی DCA داشته باشیم.

مناسب برای تمامی سرمایه‌گذاران

DCA به هر فردی امکان می‌دهد تا با یک سرمایه‌ نسبتاً کم ​​در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کند و بسته به اهداف مالی خود، به تدریج دارایی‌های مورد نظر خود را خریداری کند. DCA همچنین یک استراتژی ساده محسوب می‌شود زیرا نیازی به تحلیل تکنیکال یا فاندامنتال پیچیده ندارد.

کاهش اثر نوسانات قیمت و به حداکثر رساندن سود در بلندمدت

در استراتژی DCA، خریدهای متناوب با مبالغ ثابت تأثیر نوسانات قیمت را کاهش می‌دهد. این امر DCA را به یک استراتژی سودمند به خصوص برای سرمایه‌گذاران ریسک گریز تبدیل می‌کند.

بسیاری از فعالان حوزه مالی آینده ارزهای دیجیتال را روشن می‌بینند که البته با برخی از نوسانات شدید نیز همراه است. سرمایه‌گذاران معمولاً تسلیم فاد (FUD) و فومو (FOMO) می شوند و زودتر از موعد از موقعیت‌های معاملاتی خود خارج می‌شوند و در نتیجه سود بلندمدت بازار را از دست می‌دهند. اما استراتژی DCA به شما امکان می‌دهد تا از بازار صعودی نفع ببرید و بازه زمانی هولد (Hodling) را به حداکثر برسانید.

معایب استراتژی میانگین کم کردن

میانگین کم کردن به رغم مزایای فراوانی که دارد، دارای برخی معایب نیز هست.

نامناسب بودن برای پوزیشن شورت

استراتژی DCA برای اندوختن یک دارایی در یک مدت زمان طولانی طراحی شده است، به این معنی که فقط برای سرمایه‌گذارانی مناسب است که نسبت به یک ارز دیجیتال دیدگاه صعودی دارند. تریدرهای کوتاه‌مدت نمی‌توانند از طریق معاملات شورت (Short) از بازارهای نزولی بهره ببرند.

کاهش سود به نفع کاهش ریسک

همان‌طور که اشاره کردیم، DCA برای سرمایه‌گذاران ریسک گریز یک استراتژی ایدئال است. دلیل این امر آن است که اثرات نوسانات قیمت را کاهش می‌کند. با این حال، اگرچه نوسانات قیمت ریسک‌های قابل توجهی را به همراه دارد، اما فرصتی برای سودهای کوتاه‌مدت بالا نیز فراهم می‌کند، به خصوص اگر از اهرم‌ها (Leverage) استفاده کنید.

زمان‌بندی بازار

یکی از محبوب‌ترین راه‌های سرمایه‌گذاری یا ترید در بازار ارز دیجیتال شامل زمان‌بندی بهترین زمان برای ورود به بازار است. این جایی است که تحلیل تکنیکال و فاندامنتال و استراتژی‌های معاملاتی الگوریتمی به صورت خودکار انجام می‌شود.

تحلیل تکنیکال شامل استفاده از اندیکاتورهای تکنیکال برای تعیین روند و شتاب حرکتی یک رمزارز است. شما با استفاده از این اندیکاتورها الگوهای نمودار را تجزیه و تحلیل کرده و روندهای تاریخی را برای پیش‌بینی آینده قیمت بررسی می‌کنید. صدها روند، مومنتوم و اندیکاتور مختلف وجود دارد که می‌توانید بسته به سبک معاملاتی خود آن‌ها را تنظیم کنید تا بهترین زمان ورود و خروج را تعیین کنید.

در تحلیل فاندامنتال ارزش ذاتی یک ارز دیجیتال از طریق بررسی عوامل اقتصادی و مالی برآورد می‌شود. وقتی صحبت از زمان‌بندی بازار می‌شود، تحلیل فاندامنتال تحولات ژئوپلیتیکی و اخبار مربوط به یک ارز دیجیتال را نیز شامل می‌شود. معامله‌گران کوتاه‌مدت و میان‌مدت معمولاً این رویکرد را ترجیح می‌دهند. این یعنی شما باید تحولات موجود در بازار ارز دیجیتال را رصد کنید و به روز باشد.

در اینجا یک نمونه از زمان‌بندی بازار با استفاده از تحلیل فاندامنتال شرح داده شده است. در تاریخ 29 مارس 2022، اخباری فاش شد مبنی بر اینکه که هکرها در تاریخ 23 مارس 2022، در یکی از بزرگ‌ترین سرقت‌های سال‌های اخیر بازار ارز دیجیتال، حدود 600 میلیون دلار از شبکه رونین (Ronin) به سرقت بردند. پس از انتشار خبر این هک، RON، توکن بومی بلاکچین رونین حدود 30 درصد سقوط کرد.

 یک نمونه از زمان‌بندی بازار با استفاده از تحلیل فاندامنتال

مزایای زمان‌بندی بازار

  • با استفاده از اندیکاتورهای تکنیکال می‌توانید از بازارهای صعودی و نزولی سود ببرید.
  • میزان دقت شما به خصوص هنگام ترید کردن با اخبار بالا می‌رود.
  • هم معامله‌گران کوتاه‌مدت و هم معامله‌گران بلندمدت و سرمایه‌گذاران می‌توانند از آن استفاده کنند.

معایب زمان‌بندی بازار

زمان‌بندی بازار امری وقت‌گیر است به این علت که فرد باید روندهای بازار را رصد کند و با آخرین تحولات حوزه ارز دیجیتال به روز باشد.

  • بیشتر اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال با تأخیر همراه هستند و مستعد سیگنال‌های کاذب هستند.
  • برای زمان‌بندی دقیق بازار باید به مهارت بالایی در تحلیل تکنیکال برسید. به همین خاطر تریدرهای تازه‌کار که فاقد تخصص و تجربه لازم هستند قادر به بهره‌گیری از این روش نیستند.

بهترین ساعت ترید ارز دیجیتال

همان‌طور که قبلاً نیز اشاره کردیم، می‌توانید ارزهای دیجیتال را از صرافی‌هایی مانند بایننس در طول 24 ساعته شبانه‌روز خریداری کنید. اما به دلیل اختلاف زمانی در کشورهای مختلف، بیشتر معامله‌گران در طی ساعات کاری به ترید کردن می‌پردازند. معمولاً معامله‌گران روزانه و اسکالپرها به دنبال یافتن بهترین زمان برای ترید کردن هستند. چرا؟ چون که هدف اصلی آن‌ها بهره بردن از افزایش نوسانات قیمت است. و نوسانات نیز با افزایش فعالیت بازار افزایش پیدا می‌کند.

بهترین ساعت ترید ارز دیجیتال
بهترین ساعت ترید ارز دیجیتال

این تایم بهترین ساعت ترید ارز دیجیتال هنگام همپوشانی ساعات کاری در سطح جهان است. بهترین زمان ترید ارز دیجیتال بین ساعت 1 بعدازظهر تا 3 بعدازظهر GMT (معادل 5:30 تا 7:30 عصر به وقت تهران) است که ساعات کاری اروپا و آمریکا با یکدیگر همپوشانی دارد و همچنین بین ساعت 11 بعدازظهر تا 1 صبح GMT (معادل 2:30 تا 5:30 عصر به وقت تهران) که نشانگر پایان روز کاری در آمریکا و شروع ساعات بازار استرالیا و آسیا است.

عواملی که باید در نظر بگیرید

دو عامل روی بهترین ساعت ترید ارز دیجیتال تأثیر می‌گذارد: عرضه و تقاضا و جریان سرمایه.

عرضه و تقاضا

قیمت رمزارزها در درجه اول تحت تأثیر عرضه و تقاضا است. هدف هر خریدار خرید در کف قیمت و فروش در سقف قیمت است. و با توجه به قانون عرضه و تقاضا، زمانی که تقاضا در پایین‌ترین سطح خود و عرضه در بالاترین سطح خود قرار داشته باشد، قیمت نیز در پایین‌ترین سطح خود قرار خواهد گرفت.

این امر چگونه روی بهترین ساعت ترید ارز دیجیتال تأثیر می‌گذارد؟

در طول ساعت 1 بعدازظهر تا 3 بعدازظهر GMT (معادل 5:30 تا 7:30 عصر به وقت تهران)، معامله‌گران روزانه اروپا پوزیشن خود را می‌بندند که این به معنای افزایش عرضه و کاهش قیمت است. با نزدیک شدن به روز کاری در آمریکا تقاضا نیز افزایش می‌یابد و لذا قیمت‌ها بالاتر می‌رود. با این حال، اگر قصد دارید در این دوره یک پوزیشن معاملاتی باز کنید، اجازه دهید تحلیل تکنیکال و تحلیل سنتیمنتال (احساسات بازار) تصمیم شما را هدایت کند.

جریان سرمایه

نوسانات در بازار ارز دیجیتال تحت تأثیر جریان ورود و خروج سرمایه در بازار ارز دیجیتال قرار دارد. بیشترین حجم سرمایه‌ از سوی معامله‌گران سازمانی و شرکت‌‌ها است که فعالیتشان در ساعات کاری مناطق مربوطه آغاز می‌شود. معمولاً فعالیت آن‌ها هنگام شروع و پایان ساعات کاری اتفاق میفتد، این یعنی بهترین زمان برای ترید کردن زمانی است که یک روز کاری به پایان می‌رسد و روز کاری بعد آغاز می‌شود.

بهترین زمان هفته برای ترید ارز دیجیتال

تقاضا برای ارزهای دیجیتال معمولاً در آخر هفته‌ها و در روزهای یکشنبه به پایین‌ترین سطح خود می‌رسد و این بهترین زمان برای خرید ارزهای دیجیتال در طول هفته است. بزرگ‌ترین دلیل کاهش تقاضا در آخر هفته، حجم پایین معاملات است.

حجم معاملات

مسلماً، بزرگ‌ترین فعالان بازار ارز دیجیتال شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران سازمانی هستند که اکثر آنها به ندرت در طول آخر هفته فعالیت می‌کنند. به همین خاطر حجم معاملات در آخر هفته‌ها، چه در بازار نقدی و چه در بازار آتی، به طور قابل توجهی افت می‌کند.

بنابراین، بهترین کار این است که در آخر هفته موقعیت معاملاتی خود را در بازار مشخص کنید تا با شروع هفته جدید (که تریدرها به بازار برمی‌گردند) از نوسانات قیمت بهره ببرید.

بهترین زمان ماه برای ترید ارز دیجیتال

در مقیاس کلان، اخبار بازار روند قیمت میان‌مدت ارزهای دیجیتال را تعیین می‌کنند. این یعنی برای شناسایی بهترین زمان ماه برای خرید ارزهای دیجیتال مجدداً باید از تحلیل فاندامنتال استفاده کرد. اخبار مهمی که روی یک ارز دیجیتال خاص تأثیر می‌گذارد ممکن است روند آن را در طول یک ماه آینده یا حتی طولانی‌تر تعیین کند. اخبار بازار تنها چیزی است که باید در اینجا دنبال آن باشید.

اخبار بازار

اخبار بازار متنوع است، از اخبار مختص رمزارزها گرفته (که قبلاً مثال زدیم) تا اخبار عمومی مانند قانون‌گذاری روی رمزارزها. به عنوان مثال، خبر اینکه کنگره آمریکا در حال بحث درباره قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال است. و چون بازار از ماهیت جلسه کنگره خبر ندارد، کوچک‌ترین خبر مثبت یا منفی روی روند قیمت در هفته‌های آتی تأثیر می‌گذارد.

نتیجه‌گیری

حال بهترین ساعت ترید ارز دیجیتال چه زمانی است؟ همان‌طور که بحث کردیم، پاسخ کاملاً به استراتژی معامله‌گری شما بستگی دارد. تریدرها و سرمایه‌گذاران بلندمدت ممکن است استراتژی میانگین کم کردن را ترجیح دهند، اما تریدرهای کوتاه‌مدت ممکن است روش زمان‌بندی بازار را ترجیح دهند.

به طور کلی، هیچ راهی آسان برای تشخیص زمان دقیق ورود به بازار وجود ندارد چراکه عوامل مختلفی بر قیمت ارزهای دیجیتال تأثیرگذار هستند. با این حال، هنگامی که معامله‌گران کمتری در بازار فعال هستند، قیمت ارزهای دیجیتال معمولاً پایین‌تر است. به همین خاطر معمولاً آخر هفته‌ها و آخر شب‌ها بهترین زمان برای خرید ارز دیجیتال است. ناگفته نماند که هیچ وقت نباید از تحلیل تکنیکال، فاندامنتال و سنتیمنتال غافل شوید و همیشه باید تحقیقات خودتان را انجام دهید.

سوالات متداول

در چه بازه‌هایی ترید در بازار ارزهای دیجیتال ریسک بیشتری دارد؟

معمولا آخر هفته‌ها که بازارهای جهانی اروپا و آمریکا بسته هستند، حجم معاملات بازار کاهش پیدا می‌کند و این کاهش نقدینگی منجر به افزایش نوسانات شدید قیمت می‌شود. لذا ترید در این بازه زمانی ریسک بیشتری دارد.

مناسب ترین زمان برای معامله ارز دیجیتال چه زمانی است؟

با توجه به اینکه بازارهای مالی آمریکا بین ساعت 18:00 تا 00:30 به وقت تهران فعال هستند، می‌توان گفت که این بازه زمانی بهترین ساعت برای ترید ارز دیجیتال هستند. ضمن اینکه نوسانات بازار رمزارزها در اواسط هفته بسیار بیشتر از اواخر هفته است. 

بهترین بازه زمانی برای فروش ارزهای دیجیتال چه زمانی است؟

طبق آمار روزهای دوشنبه و یا سه‌شنبه زمان مناسبی برای فروش می‌باشد، چراکه قیمت رمزارزها در این روزها نسبتا بالاتر است.

2 نظرات

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان