بهترین صرافی ارز دیجیتال برای کپی تریدینگ

خانهریپورتاژبهترین صرافی ارز...

آنچه می‌خوانید...

حضور در بازارهای مالی، به‌خصوص رمزارزها ریسک بالایی دارد. به همین دلیل افراد مبتدی و تازه‌وارد، نگرانی‌هایی در مورد ازدست دادن سرمایه خود دارند. معمولا در این حالت بهترین کار، استفاده از تجربیات معامله‌گران حرفه‌ای است. این معامله‌گران همیشه در دسترس نیستند. کپی تریدینگ امکان استفاده از تجربیات تریدرهای حرفه‌ای را به صورت مستقیم فراهم می‌کند.

با اینکه صرافی کوینکس محبوب ترین صرافی خارجی در بین ایرانیان هست ولی این قابلیت را ارائه نمی‌دهد و ما در این مقاله به موضوعات زیر می پردازیم:

- Advertisement -

کپی تریدینگ چگونه انجام می‌شود و چه مزایایی برای معامله‌گران دارد؟ بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال برای copy trading کدامند؟ 

منظور از کپی تریدینگ چیست؟

اصطلاح کپی تریدینگ به صورت گسترده توسط معامله‌گران مورد استفاده قرار می‌گیرد. در یک تعریف ساده، کپی تریدینگ پلتفرمی است که معامله‌گران با استفاده از آن، می‌توانند معاملات سایر افراد را کپی کنند. طبیعی است که بیشتر افراد تازه‌وارد و مبتدی از این شیوه استفاده می‌کنند. افراد مبتدی با استفاده از کپی تریدینگ، ریسک معاملاتی خود را کاهش داده و سبد سرمایه‌گذاری را بهبود می‌بخشند. 

کپی تریدینگ ابتدا در بازار فارکس موفقیت‌های زیادی برای معامله‌گران به ارمغان آورد و سپس به بازار کریپتوکارنسی وارد شد. طبق آمار، معامله‌گرانی که تا سال 2020 از کپی تریدینگ در فارکس بهره برده‌اند، سودهای زیادی کسب کرده‌اند. این رقم تا پایان سال 2020 حدود 50 میلیون دلار بوده است که طبق پیش‌بینی‌ها تا سال 2025 به 80 میلیارد دلار هم می‌رسد. البته copy trading به‌تازگی مسیر خود را در بازار ارز دیجیتال پیدا کرده است. با این حال با شتاب فزاینده‌ای در حال طی مسیر رشد است. 

تشریح روند کارکرد کپی تریدینگ

نکته مهم در خصوص کپی تریدینگ، وابسته بودن آن به رفتار تریدرهاست. در واقع اطلاعات و استراتژی‌های تریدرها، تاثیر خاصی در عملکرد copy trading ندارد. چرا که در copy trading اساسا تریدرها اقدامات سایر معامله‌گران را کپی می‌کنند. 

در پلتفرم‌های کپی تریدینگ با انتخاب یک تریدر، سبد سرمایه‌گذاری هر دو معامله‌گر به یکدیگر متصل می‌شود. به این ترتیب با باز شدن پوزیشن‌های معاملاتی مختلف توسط معامله‌گر، حساب کاربری به صورت اتوماتیک شروع به کپی خواهد کرد. پلتفرم کپی تریدینگ با استفاده از سازوکارهای مختلف، تصمیم می‌گیرد که چه مقدار از دارایی را برای معامله سرمایه‌گذاری کند.

کپی تریدینگ
روند کپی تریدینگ

بررسی مزایا و معایب کپی تریدینگ

استفاده از copy trading مثل سایر روش‌های ترید، مزایا و معایب خاص خود را دارد. قبل از انتخاب این روش برای انجام معاملات، بهتر است این مزایا و معایب مورد بررسی قرار بگیرند. برخی از مهم‌ترین مزایا به شرح زیر هستند:

  • با توجه به بالا بودن تعداد رمزارز در بازار کریپتوکارنسی، امکان تحلیل و بررسی دائمی آنها وجود ندارد. استفاده از کپی تریدینگ، باعث از بین رفتن این مشکل می‌شود. 
  • استفاده از copy trading برای معامله‌گران مبتدی که تجربه کافی در این زمینه ندارند، بسیار مفید است. آنها با استفاده از کپی تریدینگ می‌توانند استراتژی‌های معاملاتی را از سایر معامله‌گران آموزش ببینند. 
  • پلتفرم copy trading، آمار و سوابق معاملاتی تریدر را در معرض دید قرار می‌دهد. به این ترتیب تریدر می‌تواند از این آمارها برای بهبود استراتژی‌های خود استفاده کند. 
  • با استفاده از copy trading، ریسک معاملات بسیار کمتر می‌شود. همین موضوع شرایط را برای کسب سودهای بیشتر مهیا می‌کند. 
  • تمام پلتفرم‌های کپی تریدینگ در اختیار قرار دادن سبد سرمایه‌گذاری معامله‌گران حرفه‌ای به سایر معامله‌گران را تضمین می‌کنند. همچنین انجام خودکار تراکنش‌ها را پشتیبانی خواهند کرد. 
  • امکان اعمال نظرات شخصی در پلتفرم‌های copy trading برای معامله‌گران فراهم شده است. 

البته در کنار مزایای بی‌شمارخود، معایبی نیز دارد که به شرح ذیل می‌ باشد:

  • بخشی از سود پرتفوی معامله‌گر در copy trading به حساب معامله‌گری قرار می‌گیرد که از روی سبد سرمایه‌گذاری او کپی شده است. 
  • احتمال ضرر در copy trading وجود دارد. به این ترتیب هیچ سودی تضمین نمی‌شود. 
  • با توجه به قرارگیری سبد سرمایه‌گذاری معامله‌گران حرفه‌ای در اختیار معامله‌گر مبتدی، امکان استفاده از استراتژی‌های معاملاتی شخصی و یادگیری و پیشرفت کاهش پیدا می‌کند. 

معرفی بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال برای copy trading

برای انجام copy trading، باید پلتفرم‌هایی را انتخاب کنید که این قابلیت را داشته باشند. در بازار ارزهای دیجیتال، صرافی‌های زیادی وجود دارند که از این قابلیت بهره می‌برند. در ادامه به معرفی برخی از بهترین صرافی‌های کپی تریدینگ می‌پردازیم.

کپی تریدینگ صرافی بینگ ایکس (Bingx)

صرافی بینگ ایکس یکی از شناخته‌شده‌ترین صرافی‌های حوزه ارز دیجیتال است. در این صرافی امکان انجام معاملات copy trading وجود دارد. برای کسب بهترین نتیجه و سود، بهتر است زمان کافی برای پیدا کردن بهترین تریدر بگذارید. برای جلوگیری از زیان، سرمایه کمی را در قسمت کپی ترید قرار دهید. به این ترتیب اگر بخش مهمی از سرمایه شما هم از بین برود، جای نگرانی وجود نخواهد داشت. کپی ترید در صرافی Bingx به دو صورت استاندارد و حرفه‌ای انجام می‌شود. این صرافی در حال حاضر با ایرانیان مشکلی ندارد و امکان احراز هویت در آن وجود دارد البته بدون احراز هویت نیز می توانید از خدمات آن استفاده کنید.

کپی تریدینگ صرافی مکسی (Mexc)

طبق آمارهای منتشرشده، بیش از 10 هزار نفر از معاملات کپی تریدینگ در صرافی مکسی استفاده می‌کنند. حجم معاملات copy trading در این صرافی به رقم قابل‌توجه 2 میلیارد دلار رسیده است. صرافی Mexc برای کپی‌کنندگان و تریدرها، بستر امن و مطمئنی ایجاد کرده است. در واقع پرتفوی واقعی تریدرهای حرفه‌ای برای کپی‌کنندگان نمایش داده می‌شود. از مزایای مهم این صرافی در copy trading، می‌توان به عدم‌دریافت کارمزد اضافی اشاره کرد. همچنین این پلتفرم در معاملات فیوچرز در دسترس قرار دارد. این صرافی امکان احراز هویت در آن برای ایرانیان وجود ندارد و کاربران با تغییر آی پی و بدون احراز هویت از آن می توانند استفاده کنند.

کپی تریدینگ Dealerify

یکی از پلتفرم‌های خودکار در زمینه تجارت ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود. این پلتفرم قابلیت‌ها و امکانات مختلفی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. کاربران بعد از ورود به این پلتفرم، می‌توانند 7 روز به صورت رایگان از آن استفاده کنند. معاملات copy trading در این پلتفرم به صورت ساده، اما امن و مطمئن انجام می‌شود. 

کلام پایانی

کپی تریدینگ یکی از قابلیت‌هایی است که با استفاده از آن، می‌توان معاملات تریدرهای حرفه‌ای را کپی کرد. به این ترتیب معامله‌گران تازه‌وارد و مبتدی با ریسک کمتری می‌توانند معاملات خود را انجام دهند. copy trading از جمله قابلیت‌هایی است که برخی پلتفرم‌های بازار رمزارزهای دیجیتال از آن برخوردارند. برای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال برای copy trading ، باید نکاتی را رعایت کنید. در این مطلب 3 مورد از این پلتفرم‌ها از مجموعه ایران تریدر (irantrader) معرفی شدند. 

این مطلب ریپورتاژ بوده و پایگاه خبری فکت کوینز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسئولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با فکت کوینز ندارد.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان